برنامه شکم

۷ ویژگی یک برنامه شکم مناسب برای لاغری

برای بسیاری از افراد داشتن شکم پر از چربی و بر آمده، معضل بزرگی است. این افراد سعی دارند به هر روش ممکن، این حجم از چربی اضافی و مضر را در بدنشان کاهش دهند تا هم اندام متناسب‌تری داشته باشند و هم به سلامت جسمی‌شان کمک کنند. اما برنامه مناسب برای داشتن شکم متعادل و بدون برآمدگی، چه برنامه‌ای است و باید چگونه باشد؟ در این مقاله سعی داریم به بعضی از ویژگی‌های یک برنامه مناسب برای لاغری شکم داشتن شکمی بدون چربی و خوش فرم، اشاره کنیم.

  • استرس را از خود دور کنید

اگر فرد تمام اصول تغذیه را رعایت کند و به اندازه کافی تحرک و فعالیت هم، داشته باشد اما نگرانی و تشویش از عواملی در وجودش باشد و این استرس‌ها اجازه داشتن آرامش را به فرد ندهند، نباید انتظار داشتن یک شکم متناسب داشته باشد.

در برنامه شکم باید به طور کامل نگرانی و استرس حذف شود. وقتی فرد دچار استرس می‌شود هورمون کورتیزول در بدن وی، ترشح می‌شود. این هورمون و ترشح آن، سبب می‌شود چربی‌های اضافی، در قسمت میان تنه بدن، ذخیره شوند. برای حل این مشکل، راه‌هایی وجود دارد از جمله مصرف بعضی از مواد غذایی می‌تواند کارگشا باشد. از جمله مواد غذایی موثر در از بین بردن استرس می‌توان به فلفل دلمه‌ای، کلم بروکلی و سایر مواد مغذی‌ای اشاره کرد که سرشار از ویتامینc هستند. در حقیقت داشتن تغذیه مناسب می‌تواند سطح کورتیزول را در هنگام استرس کاهش دهد و به ما در داشتن شکم متعادل و بدون چربی کمک کند.

  • برنامه شکم ، مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه را موثر می‌داند.

تخم مرغ، ماده‌ای به نام کولین دارد. کولین، متابولیسم و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. از دیگر مزایای کولین در بدن این است که می‌تواند ژن‌هایی را که مسئول ذخیره چربی در شکم هستند را غیر فعال کند. هم‌چنین می‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند چون سیری طولانی مدت ایجاد می‌کند و گرسنگی را کاهش می‌دهد و یا به تاخیر می‌اندازد. بنابراین مصرف تخم مرغ به صورت آب پز و یا به صورت کوکو، بسیار مغذی است و در داشتن شکم بدون چربی‌های اضافه مضر، یاری دهنده است.

اپلیکیشن مینت

  • در یک برنامه شکم ، مصرف هله و هوله باید فراموش شود.

در تدوین برنامه برای شکم ، لازم است قبل از هر چیز از مصرف بعضی مواد در برنامه غذایی‌مان بکاهیم از جمله این مواد هله هوله‌ها هستند. متاسفانه این روزها مصرف بیش از حد این مواد، بسیار رایج است و بازاری داغ دارد و بسیاری از افراد نمی‌توانند از مصرف هله و هوله خودداری نمایند.

عدم مصرف هله هوله در برنامه شکم

عدم مصرف هله هوله در برنامه شکم

در صورتی‌که به جای مصرف این مواد، که تنها تاثیرشان به خطر انداختن سلامت جسمانی است باید تغذیه‌تان را طوری تنظیم کنید که متابولیسم بدن افزایش یابد، چربی‌های شکم، کاهش یابند تا بتوانید هم شکمی تخت داشته باشید و هم در عضله سازی شکم، موفق عمل کنید.

به طور کلی عادت‌های نادرست غذایی، عاملی موثر در جهت شکل گیری شکم و اندامی نامتناسب است که با از بین بردن این عادات و اصلاح رژیم غذایی، می‌توانید از داشتن بدنی سالم و تنومند لذت ببرید.

  • جلوگیری از نفخ شکم

بعضی از مشکلات در بد فرمی شکم، مربوط به نفخ آن است. برای از بین بردن نفخ شکم هم باید تغذیه صحیحی داشته باشیم. یکی از مواردی که برای از بین بردن نفخ شکم توصیه می‌شود مصرف موز است که می‌تواند هم نفخ را کاهش دهد و هم آب اضافی جمع شده در بدن را دفع نماید. این میوه می‌تواند باکتری‌های ضد نفخ را در معده، افزایش دهد. هم‌چنین موز، سرشار از پتاسیم است و به دفع آب اضافی بدن مدد می‌رساند.

  • مصرف شیر و ماست

شیر و ماست غنی شده با ویتامین D یعنی ترکیبی از کلسیم و ویتامین D می‌تواند به میزان قابل توجهی چربی‌های جمع شده در شکم را کاهش دهد و از جذب آن در افرادی که دچار چاقی و اضافه وزن هستند جلوگیری کند. هم‌چنین در عضله سازی شکم نیز می‌توانید از این مواد مهم، استفاده نمایید.

  • در برنامه شکم ، ورزش و تمرین جایگاه مهمی دارد.

انجام 4 فعالیت ورزشی مورد تایید بسیاری از ورزشکاران و متخصصان این حوزه است. این فعالیت‌ها عبارتند از دراز نشست به صورت استاندارد، دوچرخه سواری، درازنشست به صورت عمودی و پهلوها. با انجام این 4 حرکت می‌توانید چربی‌های جمع شده در شکم را از بین ببرید و چنانچه علاقمند به نمایان ساختن عضلات آن هستید، از این حرکات موثر، استفاده کنید.

  •  پیاده روی را جدی بگیرید.

نشستن بیش از حد و عدم انجام فعالیت فیزیکی، موجب می‌شود کالری سوزی کم‌تری در بدن جریان داشته باشد. بنابراین لازم است که هر فردی روزانه به مدت 30 دقیقه تا 1 ساعت پیاده روی نماید. این برنامه موجب می‌شود تا چربی‌های مضر در بدن کاهش یابند و از طرفی به کاهش وزن نیز دست یابیم.

 

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *