بعد از نزدیکی چه کنیم تا باردار شویم؟

بعد از نزدیکی چه کنیم تا باردار شویم؟ یادآوری چند نکته خانگی و ساده

زن و شوهرهای بسیاری هستند که تصمیم می‌گیرند بعد از گذشت مدتی از ازدواجشان، آماده بارداری شوند. هیجان اقدام به بارداری و نگرانی‌هایی که آنها را درگیر می‌کند دغدغه مهمی را در ذهنشان شکل می‌دهد تا بدانند بعد از نزدیکی چه کنیم تا باردار شویم. این، اولین موضوعی است که برای قدم گذاشتن در مسیر باردارشدن به آن فکر می‌کنند.

اگر می خواهید سریع باردار شوید، حتما به این قسمت توجه کنید.

برای اینکه بتوانیم در بارداری سریع شما را بهتر کمک کنیم، اول از همه باید با شرایط شما و همسرتان آشنا شویم. مثلا اینکه آیا تنبلی تخمدان دارید یا خیر؟ پریودتان منظم است یا نامنظم؟ اسپرم های همسرتان در چه وضعیتی است؟ و… با فهمیدن پاسخ این سوالات، راهکارهای دقیق تری را می توانید دریافت کنید. بهتر است ابتدا با کلیک بر روی لینک زیر به سوالات آن پاسخ دهید، تا با توجه به این پاسخ ها، شرایط شما توسط سیستم تحلیل شده و راهکار مشخص را دریافت کنید.

تحلیل شرایط

عموم زوجین تصمیم می‌گیرند سفر اقدام به بارداری را زیر نظر پزشک متخصص زنان و زایمان شروع کنند و مراحل را با آرامش و تمرکز بگذرانند. اگر شما هم جزء همین دسته هستید و به اطلاعات اولیه برای اینکه بدانید بعد از نزدیکی چه کنیم تا باردار شویم، نیاز دارید این مقاله راهنمای مناسبی برای شماست.

بعد از نزدیکی چه کنیم تا باردار شویم؟

این سؤال، مهم است اما پیش از رسیدن به جواب لازم است چند قدم به عقب برداریم. با هم بیشتر می‌خوانیم:

افزایش رابطه جنسی در روزهای باروری

«اگر بخوام باردار بشم باید معمولاً چه تعداد رابطه جنسی داشته باشم؟»

این پرسش را عموماً می‌پرسند و البته که موضوع مهمی است. اگر بخواهیم پاسخ کوتاهی بدهیم باید عرض کنیم که اولویت زوجین مهم است و اینکه چقدر درمورد وضعیت باروری و مشکلاتی که احتمالاً وجود دارد و شما از آن بی خبر هستید، آگاهی دارید؟ آیا برای اقدام به بارداری زمینه سازی کرده اید؟ این، مهم است.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که هر روز رابطه جنسی داشتن یا رابطه در روزهای باروری بیشترین شانس بارداری را به همراه دارد. اضافه می‌کنیم که بنابر توصیه پزشکان، داشتن یک بار رابطه در روز در دوره باروری کافی است.

ممکن این این ابهام برایتان پیش بیاید که شاید دلمان نخواهد یا واقعاً امکان رابطه هر روزه را نداشته باشیم. عرض می‌کنیم که چیدن یک برنامه مشخص برای رابطه در چرخه باروری هم مناسب است. درواقع با رعایت یک برنامه منظم برای رابطه جنسی می‌توانیم در روزهای پنجره باروری هم آسوده خاطر باشید.

بهترین زمان باردار شدن بعد از نزدیکی: صبح یا عصر

بعد از نزدیکی چیکار کنیم باردار شویم؟ عشقبازی صبح را طولانی تر کنید!

رابطه جنسی عاشقانه در ساعات اولیه صبح، معجزه میکند!

احتمالاً ساعت صبح بهترین زمان برای رابطه جنسی منجر به بارداری است. دستکم به این دلیل که اسپرم‌ها فعالتر هستند. بخشی از مطالعات گویای این است که:

تعداد و کیفیت اسپرم در ساعات اولیه صبح کمی بالاتر است که این یعنی فرصت‌های حامله شدن پس از خواب شبانه و با رابطه جنسی صبحگاه، بیشتر فراهم می‌شود.

مهم: موضوع زمان، هنوز مورد توافق کارشناسان نیست. بنابراین هر زمان که «میل به رابطه جنسی» در شما بیدار شد می‌توانید بدون درنظر گرفتن ساعت بیرونی، دست به کار شوید!

چطوری در کمترین زمان ممکن باردار بشم؟🤰
به کمک جاده اقدام به بارداری اپلیکیشن مینت در بازه ۲ الی ۶ ماهه باردار میشید😇

تازه میتونید خودتون انتخاب کنید جنسیت فرزند آینده‌تون پسر باشه یا دختر👶👧

همین الان اپلیکیشن مینت رو نصب کنید، تا شرایط شما و همسرتون، رایگان، توسط پزشک تحلیل بشه و از جزئیاتش باخبر بشید.


پوزیشن های تأثیرگذار برای باردارشدن

موضوع دیگری که می‌تواند دغدغه زن و شوهرها باشد، حالت‌های متفاوت برای انجام رابطه جنسی است. اما میزان تأثیر پوزیشن های متفاوت برای بارداری چقدر درست است؟

باید عرض کنیم که هیچگونه شواهد علمی در این مورد وجود ندارد تا تأیید کند پوزیشن خاصی برای باردار شدن هست. البته اینکه در نظر بگیرید بعد از نزدیکی چه کنیم تا باردار شویم بیشتر اهمیت دارد تا اینکه پوزیشن مشخصی برای نتیجه گرفتن وجود داشته باشد!

پوزیشن هایی هستند که امکان دخول عمیق را به همسر شما می‌دهند (مرد بالا و زن، زیر) و شانس نزدیک‌تر شدن اسپرم به دهانه رحم و بعد، رحم وجود دارد.

بعد از نزدیکی چه کنیم تا باردار شویم: آرامش بعد از نزدیکی

عموماً توصیه می‌کنیم رابطه جنسی را بلافاصله تمام نکنید و از اتاق خواب روانه حمام نشوید! بیشتر دراز بکشید و روی تنفس، آرام سازی عضلانی و آرامش بیشتر ذهن و جسمتان تمرکز کنید.

اینکه سریع از تخت پایین بیایید و برای دوش گرفتن به حمام بروید ممکن است اسپرم را از مسیری که باید برود، منحرف کند. پس بهترین کار دراز کشیدن به پشت به مدت 15 دقیقه است تا اسپرم در این مدت زمان بتواند خودش را به رحم برساند و اتفاقی که منتظرش هستید درست و به موقع بیفتد!

بعد از نزدیکی چه کنیم تا باردار شویم؟ رعایت رژیم غذایی و سبک زندگی سالم

بعد از نزدیکی چه کنیم تا باردار شویم؟ با تغذیه مناسب

رژیم غذایی اصولی و سبک زندگی سالم را همیشه جدی بگیرید.

رعایت این دو مورد اگرچه ظاهراً ساده و تکراری است ولی بسیاری و مخصوصاً زن و شوهرها از اهمیت آن غافل هستند و فکر می‌کنند بعد از نزدیکی فقط باید چند نکته تکنیکی را رعایت کنند؛ به حمام نروند، ادرار نکنند و خلاصه ترفندهایی که برای حامله شدن پس از نزدیکی رایج است.

باید تأکید کنیم که دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم، اصولی و مقوی و مغذی یکی دیگر از شروط لازم برای نتیجه گرفتن است. فراموش نکنید که حفظ سلامت فردی یکی از فاکتورهای بسیار تأثیرگذار برای باردار شدن است.

اگر تا پیش از اقدام به بارداری ورزش می‌کردید و رژیم غذایی و سبک زندگی سالمی داشتید قطعاً باید همان مسیر را ادامه بدهید و آن را تمام شده ندانید. ماجرا تازه شروع شده است!

بعد از نزدیکی چه کنیم تا باردار شویم؟ منظور از سبک زندگی سالم چیست؟

آیا لازم است کار خاصی انجام دهید؟ هزینه اضافی باید درنظر بگیرید؟ با هم بخوانیم:

مصرف ویتامین‌های تجویز شده برای زنانفولیک اسید به رشد تخمک و کاهش احتمال عدم باروری کمک می‌کند. برای مردان هم مکمل‌های باروری بدون تستسترون تجویز می‌شود. همچنین آن‌ها می‌توانند از مولتی ویتامین‌های روزانه به اضافه ویتامین کوآنزیم Q10 مصرف کنند.

رژیم غذایی مقوی و مغذی– یک بشقاب رژیمی از انواع پروتئین‌ها (گیاهی و حیوانی)، چربی‌های غیراشباع و کربوهیدارت های پیچیده ( انواع غلات و میوه‌ها و سبزی‌ها که شما با خوردن آنها دیرتر گرسنه می‌شوید) بدن شما را محیط مناسبی برای مراقبت از تخمک ها و پذیرایی از اسپرم می‌کند. از طرفی امکان تولید اسپرم بیشتر در مردان را افزایش می‌دهد.

فعالیت و ورزش– کاهش استرس و وضعیت بدنی مطلوب دو اثر مهم ورزش است. این دو فاکتور را برای اینکه بدانید بعد از نزدیکی چه کنیم تا باردار شویم، حتماً به خاطر بسپارید.

بعد از نزدیکی چه کنیم تا باردار شویم؟ با ورزش و تحرک!

فعالیت بدنی مناسب و ورزش تذثیر زیادی در افزایش باروری دارد.

مهم: زیاده روی در فعالیت بدنی و ورزش را توصیه نمی‌کنیم. مردان فراموش نکنند که ورزش سنگین به جای افزایش تعداد اسپرم، آن را کمتر می‌کند.

مردان نباید بیضه‌های خود را در معرض گرما یا فشار زیاد قرار بدهند؛ جکوزی، سونا، حمام بخار یا پوشیدن لباس تنگ پس از نزدیکی اصلاً توصیه نمی‌شود.

کنترل مصرف سیگار و الکل– اگر هردو نفر سیگار می‌کشید و اقدام به بارداری کرده‌اید، باید تأکید کنیم که سیگار تأثیر چشمگیری بر بروز مشکلات ناباروری و سلامت فردی طرفین می‌گذارد.

همچنین اگر نوشیدنی‌های الکلی بخشی از عادت شماست درنظر داشته باشید که اثرات این ماده در هفته اول بارداری خودش را نشان می‌دهد و در روزهای شکل گیری اندام نوزاد و رشد او، خطرات ناگواری سلامت مادر و جنین را تهدید میکند. ناگفته نماند که کنار گذاشتن نوشیدنی‌های الکلی میزان تولید اسپرم را افزایش می‌دهد.

سخن ما با شما

ناآگاهی از اینکه بعد از نزدیکی چه کنیم تا باردار شویم موضوع عجیبی نیست. به هرحال هر زوجی زمانی را برای افزایش آگاهی درمورد اقدام برای بارداری باید درنظر بگیرند و باعلاقه و جدیت، یک برنامه ریزی منجسم و هدفمند داشته باشند.

با رعایت چند نکته پیش از اقدام به بارداری و در زمان رابطه جنسی، این سفر جذاب آغاز می‌شود و شما قدم‌های بعدی را با آگاهی، اطمینان و علاقه بیشتری برمی دارید.

آشنایی با پنجره باروری، تمایل جنسی دوطرفه همراه با عشق، استراحت و آرامش فکری پس از رابطه، انتخاب رژیم غذایی و سبک زندگی سالم، حذف نوشیدنی‌های الکلی و سیگار تنها چند مورد از بی شمار موردی است که به دلیل اهمیت بالا در این مقاله به آنها پرداختیم تا شما و شریک زندگی‌تان چشم انداز درست و مطمئنی برای باردار شدن داشته باشید.

منبع: healthpartners

3.6/5 - (28 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.