میخوام زود باردار بشم، چیکار کنم؟

میخوام زود باردار بشم، چیکار کنم؟ + راهنمای قدم به قدم

بعد از یک سال که از تاریخ ازدواج میگذرد بعید نیست که یکی از جمله های پرتکرار زنان جمله « میخوام زود باردار بشم، چیکار کنم؟» باشد. این جمله ممکن است کمی عجیب و غیرعادی به نظر برسد و حتی دور از منطق باشد ولی از نظر علمی موضوع قابل بررسی و تأیید شده ای است. با دنبال کردن چند تکنیک بسیار ساده که همیشه در زندگی روزانه به انجام آنها عادت دارید میتوانید اقدام به بارداری کنید.

اگر میخواهید زود باردار شوید، حتما به این قسمت توجه کنید

برای اینکه زود باردار شوید، قبل از هر چیزی باید با شرایط باروری خود و همسرتان کاملا آشنا باشید. فرایند اقدام به بارداری زوجین در شرایط مختلف با هم متفاوت است. مثلا چنانچه تنبلی تخمدان دارید، شرایط باروری شما با زوجی که مرد در آن اسپرم ضعیف دارد یا خانم ذخیره تخمدان پایینی دارد، کاملا متفاوت است و در هر کدام باید استراتژی مخصوصی داشته باشید. بنابراین، قبل از انجام هرکاری لازم است ابتدا شرایط شما و همسرتان کاملا بررسی شود. به همین منظور، ایتدا روی لینک زیر کلیک کنید و به سوالات آن پاسخ دهید تا شرایط شما توسط سیستم تحلیل شود. سپس با توجه به شرایطی که دارید، راهکار مورد نیاز را دریافت خواهید کرد.

تحلیل شرایط

میخوام زود باردار بشم، چیکار کنم؟ چند راهکار ساده

پاسخ به سوال  میخوام زود باردار بشم، چیکار کنم؟چندان هم پیچیده نیست. فقط لازم است پا را فراتر از دایره زندگی معمول و کم تحرک خود بگذارید و چند نکته فراموش شده را دوباره به خودتان یادآوری کنید.

انجام چکاپ قبل از بارداری

پیش از اینکه رسما تغییراتی را در زندگی تان اعمال کنید و وارد عمل بشوید، نیاز به چکاپ دارید. پزشک زنان و زایمان برایتان ویتامین های مناسب بارداری حاوی اسید فولیک تجویز میکند. این ویتامین ها از شما و جنین دربرابر نقایص مادرزادی مثل نقص ستون فقرات نوزاد spina bifida محافظت میکند. اسید فولیک در مراحل اولیه بارداری اثرگذار است. درواقع خوردن این ویتامین حتی پیش از حامله شدن هم مهم است.

میخوام زود باردار بشم، چیکار کنم؟ سیگار کشیدن، ممنوع!

چطوری در کمترین زمان ممکن باردار بشم؟🤰
به کمک جاده اقدام به بارداری اپلیکیشن مینت در بازه ۲ الی ۶ ماهه باردار میشید😇

تازه میتونید خودتون انتخاب کنید جنسیت فرزند آینده‌تون پسر باشه یا دختر👶👧

همین الان اپلیکیشن مینت رو نصب کنید، تا شرایط شما و همسرتون، رایگان، توسط پزشک تحلیل بشه و از جزئیاتش باخبر بشید.


این موضوع تقریبا یک توافق جهانی است که سیگار مضراتی برای باروری زن و مرد دارد. البته که خطراتی هم برای نوزاد دارد و اگر در زمان اقدام به بارداری همچنان سیگار میکشید، خطر بزرگی هردوی شما را تهدید میکند. اگر این عادت تهدیدآمیز را کنار نگذاشته اید لازم است جدی تر به مسئله سیگار کشیدن در دوران بارداری فکر کنید.

ورزش دونفره

با ورزش میفهمی که میخوام زود باردار بشم، چیکار کنم؟

از تأثیر عالی ورزش در افزایش شانس باروری غافل نشوید.

ورزش و تحرک بدنی مناسب یک فاکتور تأثیرگذار برای افزایش باروری است. اگر هنوز عادت به ورزش ندارید و برای رسیدن به جواب  « میخوام زود باردار بشم، چیکار کنم؟ » هیجان زیادی دارید، لازم است تأکید کنیم که تحرک روزانه، مخصوصا اگر با عشق زندگی تان انجام دهید، لزوما نباید ورزش در باشگاه باشد. اگر ماشین ندارید و سوار مترو یا اتوبوس میشوید، میتوانید نرسیده به مقصد پیاده شوید و کمی پیاده روی کنید یا بدوید. گزینه پله به جای آسانسور هم جواب می دهد!

برای ورزش کردن خیلی به خودتان سخت نگیرید، مثل ورزشکاران و بدنسازان، زنانی که تمرکز زیادی برای ورزش های سنگین دارند متوجه شدند که این تصمیم اثراتی روی چرخه قاعدگی آنها میگذارد و باعث باروری مشکل دار خواهد شد.

ناگفته نماند اگر قاعدگی منظمی ندارید یا اصلا پریود نمی شوید، بهترین کار وارد کردن یک برنامه ورزشی مناسب و ملایم در زندگی روزانه تان است.

سالم خوری در پاسخ به میخوام زود باردار بشم، چیکار کنم؟

بنابر بررسی های انجام شده، غذا و بارروی ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. اگر زن و شوهر در قالب یک تیم دونفره متمرکز و هدفمند از یک رژیم متعادل پیروی کنند ممکن است شانس باروری خود را افزایش بدهند. برای شناخت رژیم غذایی مناسب بارداری میتوانید با کارشناس تغذیه یا پزشک متخصص زنان و زایمان حرف بزنید.

مولتی ویتامین را فراموش نکنید!

با گنجاندن انواع مولتی ویتامین به رژیم غذایی خود احتمال کمتری برای ناباروری خواهید داشت. درواقع بنابر آمار، 20% از موارد بارداری ممکن است به این دلیل باشد که زنان تعداد 3 یا چند مولتی ویتامین در هفته مصرف میکنند.

ریزمغذی های چندگانه در ویتامین ها نقش های بسیار مفیدی در باروری دارند. پس اگر هنوز مطمئن نیستید باید عرض کنیم که در رژیم باروری، « مولتی ویتامین فراموش نشود!».

میخوام زود باردار بشم، چیکار کنم؟ تکنیک های آرام سازی ذهن و جسم

تلاش برای بارداری سریع استرس زا است. البته این نگرانی طبیعی است و نباید آن را در فرایند تصمیم گیری تان دخالت بدهید. بااین حال، تبدیل شدن استرس به اضطراب ممکن است شرایط ناراحت کننده ای برای هردوی شما بسازد. ببینید برای بهتر شدن حال روحی و دور شدن تنش از جسم خود چه روش ها و تمرین هایی را میتوانید امتحان کنید.

اینکه جمعه یا هر روز از تعطیلات خود را کنار هم با یک ماساژ دوست داشتنی و سبک سپری کنید قطعا تأثیر گذار است. همچنین میتوانید یک پیاده روی دونفره بعد از ساعت کاری داشته باشید و چند تمرین تنفس برای تخلیه فشارهای روزانه انجام بدهید. حتی یک آشپزی دونفره در روز تعطیل یا بعد از برگشتن از کار میتواند معجزه کند. برای آرام سازی ذهن و روان خود حساسیت لازم را به خرج دهید.

میخوام زود باردار بشم، چیکار کنم؟ الکل ممنوع!

برای اینکه فرایند باردار شدنتان زودتر اتفاق بیفتد لازم است یکی از مهم ترین موانع را کنار بگذارید؛ نوشیدنی های الکلی. الکل به راحتی به نوزاد شما آسیب می زند مخصوصا در هفته های اول بارداری و زمانیکه هنوز از بارداری خود خبر ندارید.

به اسپرم بگو میخوام زود باردار بشم، چیکار کنم؟

نوشیدنی های الکلی قدرت باروری مردان را کم میکند.

بنابراین اگر زنی عاشق نوشیدنی های الکل هستید خیلی جدی و بدون تعارف تأکید میکنیم که الکل را کنار بگذارد.

آقایان بخوانند!

آنها را خنک نگه دارید! جمله عجیب و نامفهومی است؟ منطور ما بیضه ها هستند. گرم شدن محیط بیضه ها و اسپرم ها یکی از دلایل ناباروری در مردان است. همچنین نشستن به مدت طولانی، گذاشتن لپ تاپ روی پاها یا کار در محیط گرم در فرایند اسپرم سازی تأثیرگذار هستند. ناگفته نماند که لباس زیر تنگ هم مانعی برای باروری و بارداری سریع است. البته در این مورد شواهد علمی کافی وجود ندارد.

همچنین خوب است بدانید که برای افزایش غلظت اسپرم مجموعه ای از خوراکی های بارورکننده هستند که تأثیر مفیدی بر بیشتر شدن شانس بارداری میگذارند.

سفر و خوشگذرانی

در ادامه تأیید انجام مدیتیشن و آرام سازی ذهنی و جسمی، برنامه ریزی برای یک سفر چندروزه تأثیر شگفت انگیزی در کاهش و کنترل استرس روزانه دارد. در این مورد وقت و دقت لازم را درنظر بگیرید و یک سفر دونفره عاشقانه و سرشار از آرامش و خوشی برای خودتان بچینید.

تعطیلات باروری یکی از اصطلاحاتی است که بسیاری از زوجین برای بارداری سریع استفاده میکنند. تجربه مثبت و مفیدی خواهد بود!

میخوام زود باردار بشم، چیکار کنم؟ به خودتان سخت نگیرید!

زن نگرانی از پزشک خود درمورد زمان اقدام برای بارداری پرسید درحالیکه طی چند روز گذشته تلاش زیادی برای داشتن یک رابطه جنسی علمی انجام داده بودند. ما تأکید میکنیم که اصلا به خودتان سخت نگیرید.

اگر برای بارور کردن تخمک به یک رابطه جنسی جدی حساب شده فکر میکنید، آن را ادامه ندهید. حتی توصیه میکنیم پنجره باروری را فراموش کنید و فقط از یک عشقبازی منجر به رابطه جنسی، لذت فراوان ببرید. گویی این اولین عشقبازی شما است و برنامه ای جز صمیمت و لذت بردن از هم برای آن ندارید.

کسی چه میداند؟ شاید یک شب جلوی تلویزیون سرگرم تماشای فیلم باشید و به این فکر کنید که میخوام زود باردار بشم، چیکار کنم؟ !

سخن ما با شما

تأکید اصلی ما توجه به یک رژیم غذایی اصولی و مغذی است تا عملکرد دستگاه تولید مثل شما را برای زودتر باردار شدن بهتر کند. فراموش نکنید که خوردن غذاهای مقوی در کنار دنبال کردن سبک زندگی سالم که بالاتر به چند مورد مهم آن پرداختیم نقش مهمی در افزایش باروری دارد و بدن زن و مرد را برای باروری آماده میکند.

این مقاله برای برطرف کردن تردید کسانی نوشته شده است که به دنبال جوابی برای سؤال « میخوام زود باردار بشم، چیکار کنم؟» هستند و باید تأکید کنیم که همین امروز باید روش زندگی خود را متناسب با دستورالعمل بارداری سریع تغییر بدهید. در این مسیر از راهنمایی های بسیار کاربردی پزشک متخصص خود غافل نمانید.

منبع: healthline، babycentre، webmd

3.9/5 - (9 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.