لاغری تضمینی

راهکارهای صد درصدی برای لاغری تضمینی

این روزها به دلیل پیشرفت در تکنولوژی، افراد دیگر مانند قدیم تحرک زیادی ندارند و تمام‌کارهای خود را به‌صورت آنلاین و غیرحضوری انجام می‌دهند و همین امر باعث شده تا افزایش وزن در بین افراد دیده شود و برای آن‌ها مشکلاتی را به وجود بیاورد. مشکلاتی که از طریق افزایش وزن به وجود می‌آید را می‌توان به دو نوع روحی و جسمی تقسیم کرد، وقتی‌که جسم شما تغییر حالت می‌دهد و از فرم استاندارد خارج می‌شود، ممکن است شما دیگر ظاهر خود را نپسندید و دچار افسردگی شوید‌. همه‌ی ما در اطراف خود افرادی را دیده‌ایم که به دلیل اضافه‌وزن، دچار افسردگی و بی‌انگیزگی شده‌اند، اما باید توجه داشت که تمام مشکلاتی که مربوط به افزایش وزن هستند، راه‌حل‌های مناسبی دارند؛ از همین جهت تصمیم داریم راه‌حل‌های موثر بر لاغری تضمینی را به شما در این مقاله ارائه دهیم.

راهکارهای لاغری تضمینی عبارت‌اند از:

استفاده از صبحانه‌های پروتئین دار از در طول روز

اگر شما روز خود را با غذای پروتئین دار شروع کنید، در طول روز احساس سیری کامل دارید و به سراغ خوردن شیرینی‌ها و غذاهای گوناگون که باعث چاقی می‌شوند، نمی‌روید.

دوری کردن از نوشیدنی‌های قند دار

نوشیدنی‌هایی مانند دلستر و نوشابه که دارای قند فراوان هستند، یکی از علت‌های مهم برای افزایش چاقی محسوب می‌شوند؛ بنابراین با صرف‌نظر از مصرف نوشیدنی‌هایی که قند بالا دارند، لاغری تضمینی را برای خود به وجود آورید.

۲۰ دقیقه الی نیم ساعت قبل از غذا خوردن، آب بنوشید

زیرا این عمل به سبب آنکه جلوی اشتهای شما را می‌گیرد، می‌تواند باعث کاهش وزن شما نیز شود.

اپلیکیشن مینت

استفاده از میوه و سبزی‌ها

استفاده از میوه و سبزی‌هایی که دارای آب فراوان هستند می‌تواند یکی از موثرترین راه‌ها برای لاغری تضمینی شما باشد.

افزایش مصرف چای و قهوه

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به نوشیدنی‌هایی مانند چای و قهوه علاقه بسیار زیادی دارید و روزانه آن‌ها را استفاده می‌کنید، می‌توانید میزان مصرف آن‌ها را در طول روز افزایش دهید؛ زیرا با داشتن متابولیسم بالا می‌توانند وزن شما را کاهش دهند.

از غذاهایی استفاده کنید که فراورده ندارند

زیرا ترکیبات این نوع از غذاها معمولا چربی خون را افزایش می‌دهند که می‌تواند مشکلات زیادی مانند افزایش وزن را برای شما به همراه داشته باشند.

چک کردن وزن به صورت هفتگی

چک کردن وزن به صورت هفتگی

چک کردن وزن به صورت هفتگی

یکی از راه‌هایی که می‌تواند در لاغری تضمینی شما موثر باشد، چک کردن وزن خود به‌صورت هفتگی است، معمولا این دسته از افراد نسبت به کاهش وزن خودسر سخت‌گیرتر هستند و برای لاغری تضمینی، از مواد استاندارد استفاده می‌کنند.

داشتن خواب کافی در طول روز

نداشتن خواب کافی یکی از مهم‌ترین عوامل در افزایش وزن به‌حساب می‌آید، بنابراین شما باید حداقل روزی ۵ ساعت خواب مفید و عمیق را داشته باشید.

وعده‌های غذایی خود را در زمان مشخص به خود مصرف کنید

زیرا اگر فاصله وعده‌های غذایی بسیار زیاد یا کم باشد‌، می‌تواند اختلالی به وجود بیاورد که باعث افزایش وزن شما شود.

نداشتن استرس در طول دوره لاغری

نداشتن استرس یکی از مهم‌ترین دلایل برای لاغری تضمینی به‌حساب آورد؛ زیرا افرادی که دائما مضطرب هستند، به سمت خوردن غذاهایی می‌روند که کربوهیدرات بیشتری دارند و این امر سبب افزایش وزن آن‌ها می‌شود.

بخار پز کردن غذاها

به‌جای سرخ کردن برخی از غذاها می‌توانید از روش بخارپز یا کباب کردن آن‌ها استفاده کنید و با اضافه کردن برخی از ادویه‌های طعم‌دهنده به میزان استاندارد، مزه غذا را بهتر کنید.

خوردن آب تا حد امکان

برخی از افراد، گرسنگی را با تشنگی اشتباه می‌گیرند و هنگامی‌که احساس گرسنگی می‌کنند، با خوردن غذا وزن خود را بالا می‌برند؛ خوردن یک لیوان آب، اشتهای کاذب شما را از بین می‌برد و از افزایش وزن از این طریق جلوگیری می‌کند.

خوردن فلفل در غذا

با اضافه کردن فلفل قرمز در غذای خود، می‌توانید اشتهای خود را تا حدودی برای وعده‌های غذایی دیگر کمتر کنید.

فاصله انداختن حین خوردن غذا

معمولا افرادی که در حال افزایش وزن هستند، غذای خود را سریع می‌خورند. به این افراد پیشنهاد می‌شود تا در حین غذا خوردن، با فردی گفتگو داشته باشند تا لقمه‌های بزرگ مصرف نخورند و در بین خوردن غذایشان، فاصله‌های کوتاه رعایت شود.

استفاده از بشقاب کوچک‌تر

افرادی که از اضافه‌وزن دارند، بهتر است در بشقاب‌های کودکان غذای خود را بخورند؛ زیرا به دلیل حجم کم، غذای کمتری مصرف می‌کنند.

مصرف چای سبز + فلفل

مصرف فلفل و چای سبز به‌صورت روزانه باعث لاغری تضمینی شما می‌شود.

خوردن نوشیدنی‌های کافئین دار

هرگاه اشتهای زیادی داشتید و بسیار گرسنه بودید، از نوشیدنی‌های کافئین دار استفاده کنید تا اشتهای شما کم و کالری کمتری وارد بدن شما شود.

خوردن غذاهای مایع

مانند سوپ و اسموتی که کم‌سدیم هستند، باعث می‌شود کالری کمتری وارد بدن شما شده و احساس سیری کامل داشته باشید.

 

 

پیاده روی در طول روز

پیاده روی در طول روز برای لاغری تضمینی

پیاده روی در طول روز برای لاغری تضمینی

پیاده‌روی در طول روز با استفاده از یک گام شمار می‌تواند روش بسیار موثری به‌حساب می‌آید، اگر شما در طول روز به‌اندازه ده هزار قدم پیاده‌روی نکرده باشید، به این معنا است که شما تحرک کامل و به‌اندازه ندارید که این امر، سبب افزایش وزن شما می‌شود.

استفاده از دسرهای مختلف

اگر علاقه‌مند به دسر هستید، به شما پیشنهاد می‌شود روی میوه‌هایی مانند هندوانه، موز و طالبی، دارچین ریخته و بدون استفاده از شکر، آن را به‌عنوان دسر میل کنید.

خوردن آب گرم یا شیر داغ در آغاز روز

افرادی که در وعده صبحانه خود از آب‌میوه استفاده می‌کنند، قند زیادی را در ابتدای روز وارد سیستم گوارش خود می‌کنند که معمولا این عمل، باعث افزایش وزن آن‌ها می‌شود؛ بهتر است ابتدای صبح، آب گرم یا شیر کم‌چرب بنوشند تا کالری کمتری دریافت کنید.

در نهایت با رعایت موارد بالا به لاغری تضمینی می‌رسیم؟

موارد گفته‌شده، با توجه به پیشنهادهای دکترهای تغذیه در رژیم های لاغری مختلف طی سال‌های متوالی گفته‌شده است. امیدوارم که این مطالب توانسته باشد به شما در کاهش وزن و لاغری تضمینی کمک کرده و برای شما مفید واقع‌شده باشد. شما با رعایت کردن همین نکات ریز پس از مدتی کم کاهش وزن و لاغری تضمینی خود را مشاهده خواهید کرد

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *