google-site-verification=2ljcTGl3W9DLC-5dwvlfO3nKgV3qcboUHEe6wqCibB0

۵ راه طبیعی برای کاهش سایز سینه ها ، دکتر شهبازی

سینه ها شکل و سایزهای متفاوتی دارند. هیچ سایز یا شکلی سالم یا مشکل دار نیست. با این حال در بعضی افراد سینه های بزرگ می­توانند روند روزانه زندگیشان را مختل کنند. در این مقاله به 5 راه طبیعی برای کاهش سایز سینه ها اشاره می کنیم.

برخی شواهد وجود دارند که نشان می دهند سایز بزرگ سینه با درد شانه و گردن مرتبط است.  همچنین ممکن است افراد به دلایل زیبایی یا فیزیولوژیکی قصد کوچک کردن سینه هایشان را داشته باشند.

ژنتیک، وزن بدن و سن می‌توانند روی سایز سینه تاثیر بگذارند. تغییرات هورمونی ناشی از بارداری، مصرف دارو یا تیروئید نیز می‌توانند روی سایز سینه­ ها تاثیر گذار باشند.

 

 

روش های طبیعی برای کاهش سایز سینه

برخی راهکار های طبیعی وجود دارند که می توانند بدون عمل جراحی سایز سینه ها را کاهش دهند. بیشتر حجم سینه ها را چربی تشکیل می‌دهد؛ بنابراین راهکارهایی که برای کاهش چربی بدن به کار می روند می­توانند در کاهش سایز سینه ها هم موثر باشند.

روش مناسب برای کاهش سایز سینه ها به سلامت کلی فرد و دلیل بزرگ بودن سینه ها بستگی دارد چراکه ممکن است در نتیجه بیماری‌های هورمونی یا چاقی مفرط باشد.

افرادی که در مورد سلامت سینه خود نگران هستند، بهتر است پیش از تغییر سبک زندگی خود به پزشک مراجعه کند.

راهکارهای طبیعی زیر می‌توانند به کاهش سایز سینه کمک کند:

راهکارهای طبیعی کاهش سایز سینه ها

راهکارهای طبیعی کاهش سایز سینه ها

  • رژیم غذایی

بیشتر حجم سینه از بافت های چربی یا خود چربی تشکیل شده است. کاهش چربی بدن می تواند سایز سینه فرد را هم کاهش دهد.

با داشتن رژیم غذایی سالم و مصرف کالری بیش از میزان دریافتی آن می­توان چربی بدن را کاهش داد. رژیم غذایی کم کالری و مغذی می تواند به کاهش سایز سینه ها کمک کند.

سعی کنید غذاهای مغذی و کم کالری مصرف کنید. میوه ها و سبزیجات، ماهی چرب مانند ماهی قزل آلا و گوشتهای کم چرب مانند مرغ کبابی می­توانند در فرد احساس سیری ایجاد کنند و به کاهش وزن سالم کمک کند.

زنانی که شیردهی دارند یا باردار هستند باید پیش از تلاش برای کاهش وزن با پزشک یا مامای خود مشورت کنند.

  •  ورزش

تاثیر ورزش در کاهش سایز سینه ها

تاثیر ورزش در کاهش سایز سینه ها

ورزش نیز مانند رژیم غذایی می تواند به کاهش چربی بدن و در نتیجه کاهش سایز سینه ها کمک کند.

بسیاری از افراد به اشتباه بر این باورند که برخی فعالیت های ورزشی می توانند چربی های یک ناحیه خاص را بسوزاند. با اینکه حرکت شنا و دیگر ورزش های سینه می­توانند عضلات سینه و بازوها را تقویت کنند اما به تنهایی نمی توانند چربی سینه را کاهش دهند. راه حل این کار سوزاندن چربی کل بدن است.

تمرینات کاردیو که ضربان قلب را افزایش می­دهند در سوزاندن چربی ها بسیار موثر هستند. بسته به وضعیت سلامت و عوامل کاهش وزن افراد می توانند از دو، شنا یا پیاده روی تند نیز برای لاغری استفاده کنند.

  •  کاهش استروژن

استروژن در افزایش بافت های سینه نقش اساسی دارد بنابراین حذف استروژن اضافی می تواند به کاهش سایز سینه ها کمک کند؛ به ویژه در افرادی که عدم تعادل هورمونی دارد.

روش های پیشگیری از بارداری هورمونی حاوی استروژن و پروژسترون هستند و می توانند سبب بزرگتر شدن سینه ها شوند. هنگامی که مصرف این داروها قطع شود سینه به سایز طبیعی خود باز می گردد.

برخی از پژوهش‌ها نشان داده‌اند که فرد با تغییر رژیم غذایی می تواند میزان استروژن در بدن را کاهش دهد.

برای مثال مطالعاتی که روی حیوانات انجام شده اند نشان دادند که تخم کتان با کاهش تولید استروژن در تخمدانها، می تواند به تنظیم میزان استروژن کمک کند. تخم کتان همچنین برای قلب مفید بوده، خطر ابتلا به سرطان را کاهش داده و از عفونت پیشگیری می کند.

با این حال شواهد کمی در مورد راه­های طبیعی برای کاهش استروژن در بدن وجود دارد. افراد معمولاً ترجیح می دهند در مورد  داروهای کاهش استروژن با پزشک خود مشورت کنند.

  • سینه بند

این عمل شامل پیچاندن یک پارچه به صورت محکم دوره سینه هاست تا آنها را مسطح کند. این کار بافت سینه را از بین برده و از رشد سینه ها ممانعت نمی کند، بلکه کمک می­کند سینه ها کوچکتر به نظر رسیده و احساس راحتی فرد بیشتر باشد.  در مورد ایمن ترین راه برای استفاده از سینه بند با پزشک خود مشورت کنید.

  • عوض کردن سوتین

سوتین ها نمی‌توانند به صورت دائمی سایز سینه را تغییر دهند اما سوتین های کوچک کننده می توانند به کوچک به نظر آمدن سینه ها کمک کنند. این سوتین ها شکل سینه را عوض کرده و باعث می‌شوند کوچکتر و بالاتر از آنچه که هستند به نظر بیایند.

برخی از سوتین­ های کوچک کننده، بندهای نگهدارنده بیشتری دارند که می‌توانند به کاهش درد گردن و پشت کمک کنند. یافتن سوتین هایی با اندازه مناسب می­تواند در احساس راحتی فرد بسیار موثر باشد. تغییر نوع سوتین می تواند به سادگی درد سینه های بزرگ را کاهش دهد.

کاهش سایز سینه پس از بارداری

سینه ها در زمان بارداری رشد کرده و در دوران شیردهی نیز به همان اندازه باقی می ماند. افزایش سایز سینه­ ها در چند هفته نخست پس از زایمان بسیار به چشم می آید چرا که شیر موجود در سینه ها در حال تنظیم شدن است.

علاوه بر تولید شیر و تاثیرات هورمونی در دوران بارداری، چربی بدن نیز افزایش می یابد و بعضی از آن در بافت های سینه ذخیره می­شود.

بسیاری از افراد متوجه شده‌اند که با کاهش وزن پس از بارداری سایز سینه هایشان نیز تغییر کرده است، اما در بعضی دیگر پس از تولد نوزاد سایز سینه ها بزرگ تر شده و اندازه آن­ها دیگر کاهش نیافته است.

می‌توانید از راهکارهای ذکر شده برای کاهش سایز سینه ها در دوران بارداری و شیردهی استفاده کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل با پزشک خود مشورت کنید.

سخن آخر

کاهش سایز سینه ها

کاهش سایز سینه ها

سینه های بزرگ می توانند موجب احساس ناراحتی، نارضایتی یا درد شوند. برخی راهکارهای طبیعی می تواند به کاهش سایز سینه ها کمک کنند برای مثال کاهش وزن و داشتن رژیم غذایی سالم. پوشیدن برخی سوتین ها و سینه بندها می توانند ظاهر سینه ها را کوچک تر کند.

اگر راهکارهای طبیعی مفید نبودند، می توانید در مورد جراحی کوچک کردن سینه ها با پزشک خود مشورت کنید.  پژوهش کوچکی که بر روی افرادی انجام شده بود که با استفاده از جراحی، سینه های خود را کوچک کرده بودند به این نتیجه رسید که بیش از ۹۵ درصد آنها از نتیجه عمل راضی بودند.

صحبت در مورد سایز سینه ها بنا به دلایل اجتماعی و فرهنگی در مورد سینه و اینکه مردم باید چه احساسی نسبت به آنها داشته باشند می­تواند موضوعی حساس باشد. پزشکان با مشکلاتی که افراد دارای سینه های بسیار بزرگ با آن ها مواجه می‌شوند، آشنایی دارند و می‌توانند به آنها کمک کند.  افرادی که با سایز سینه خود مشکل دارند باید با فردی متخصص و مورد اعتماد صحبت کنند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *