کگل برای زود انزالی

آیا تمرینات کگل برای زود انزالی مفید است؟ + معرفی تمرینات

تمرینات کگل در ابتدا برای کمک به زنان برای مقابله با مسائل مربوط به کنترل مثانه پس از زایمان ایجاد شد. نام این ورزش از نام دکتر آرنولد کگل، متخصص زنان و زایمان گرفته شده که این تمرین را به عنوان راه حلی برای مشکلات ناشی از ضعف عضلات کف لگن بدون عمل جراحی پیدا کرد. به همین دلیل، بسیاری از مردم فکر می‌کنند که تمرینات کگل فقط برای زنان است، اما اشتباه می‌کنند. محققان کشف کرده‌اند که این تمرینات عضلات کف لگن می‌تواند بسیار بیشتر از این‌ها فایده داشته باشد و برای مردان نیز مفید واقع شود. با گذشت زمان، معلوم شد که تمرینات کگل مزایای دیگری هم دارد. یکی از این مزایا این است که تمرینات کگل برای زود انزالی مفید بوده و عملکرد جنسی مردان را تقویت می‌کند.

تمرینات کگل چیست؟

ضعف عضلات کف لگن از عوامل بروز زود انزالی است. عضلات کف لگن به عنوان یک زنجیر عمل می‌کنند و از روده‌ها و اندام‌های داخلی حمایت می‌کنند. با تمرینات کگل انقباضات کوچک در عضله پوبوکوکیژئوس کف لگن شما ایجاد می‌شود. این ماهیچه‌ها از اسفنکتر ادراری به عضلات مقعد کشیده می‌شوند و زمانی که منقبض می‌شوند می‌توانند در به تاخیر انداختن ارگاسم و بهبود جریان خون به شما کمک کنند. تمرینات کگل اکنون یک گزینه اصلی درمانی برای زود انزالی و اختلال نعوظ است.

مزایای تمرینات کگل

  • تاثیرات مثبت تمرینات کگل برای زود انزالی
  • ارگاسم بدون انزال

در سال 2016، مطالعه‌ای در Sexual Medicine Review نشان داد که بین هفت تا 10 درصد از مردان می‌توانند بیش از یک ارگاسم داشته باشند. یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به این هدف، ایجاد عضلات قوی کف لگن بود.

  • بهبود بی‌اختیاری ادرار و مدفوع

اگر فردی چه در طی فرآیند پیری یا پس از جراحی پروستات دچار بی‌اختیاری شود، می‌توان با تمرینات کگل آن را بهبود بخشید.

آیا تمرینات کگل برای زود انزالی واقعا موثر است؟

احتمالا قبل از شروع یک ورزش، رژیم، یا برنامه غذایی جدید، ترجیح می‌دهید مطمئن شوید که این تلاش شما نتیجه بخش خواهد بود. به هر حال، هیچ کس نمی‌خواهد برای چیزی وقت و انرژی صرف کند و نتیجه‌ی چندانی نگیرد. اما در این باره مطمئن باشید که تمرینات کگل یک درمان بدون هزینه است که می‌تواند زود انزالی را بهبود بخشد.

در سال 2004، تحقیقی که در Therapeutic Advanced Urology منتشر شد، نشان داد که پس از انجام 12 هفته برنامه توانبخشی کف لگن توسط 40 مرد، 33 نفر کنترل انزال خود را به دست آوردند.

یک مطالعه دیگر در سال 2018 که در مجله آسیایی آندرولوژی منتشر شد، نشان داد مردانی که قبل از شروع تمرینات قبل از یک دقیقه به اوج می‌رسیدند، پس از 12 هفته تمرین، این مدت زمان یک دقیقه‌ای به حدود 3 دقیقه افزایش یافت.

نحوه انجام صحیح تمرینات کگل

مرحله 1: عضلات کف لگن خود را پیدا کنید

دفعه بعد که در حال ادرار کردن هستید، جریان ادرار را متوقف کنید. انقباض عضلانی که احساس می کنید عضلات کف لگن شما هستند. هنگامی که با عضلات کف لگن خود آشنا شدید، وقت آن است که تمرینات مربوط به آنها را شروع کنید.

مرحله 2: تمرین عضلات کف لگن خود را کامل کنید

کگل برای زود انزالی

کگل برای زود انزالی

احتمالا برای شما راحت‌تر باشد که به پشت دراز بکشید، در حالی که زانوهایتان خم شده و کف پاهایتان صاف است. در حین بازدم، عضلات کف لگن خود را سفت کنید و آن‌ها را به مدت سه ثانیه بالا نگه دارید و بعد به مدت سه ثانیه شل کنید. این کار را چهار تا پنج بار تکرار کنید.

با قوی‌تر شدن ماهیچه‌هایتان، هنگام رانندگی با ماشین، نشستن پشت میز، ایستادن در صف سوپرمارکت یا راه رفتن به کافه، تمرینات کگل را انجام دهید.

مرحله 3: متمرکز بمانید

برای نتایج مطلوب با تمرینات کگل، فقط روی سفت کردن عضلات کف لگن خود بدون استفاده از باسن، ران یا شکم تمرکز کنید.

مرحله 4: هر روز تمرین کنید

درست مانند ورزش منظم در باشگاه که باعث می‌شود عضلات مورد نظرتان قوی شوند، روزانه چند بار انجام دادن تمرینات کگل برای زود انزالی مثمر ثمر خواهد بود و به شما کمک می کند تا به زندگی جنسی که می‌خواهید برسید.

جمع بندی تمرینات کگل برای زود انزالی

ضعف عضلات کف لگن می‌تواند باعث زود انزالی شود. انجام تمرینات کگل این عضلات را تقویت می‌کند و این اختلال را بهبود می‌بخشد. این تمرینات برای زنان و مردان مزایای فراوانی دارند. انجام هر روزه‌ی آن‌ها باعث می‌شود به نتیجه‌ای که می‌خواهید برسید و کنترل انزال خود را به دست آورید.

منبع: pilot

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.