google-site-verification=2ljcTGl3W9DLC-5dwvlfO3nKgV3qcboUHEe6wqCibB0

آیا ورزش کگل موثر است؟ تمرین کگل و راهی برای سفت کردن واژن

دلایل زیادی وجود دارند که سبب شل شدن عضلات واژن یا سفت نبودن آنها به اندازه کافی می­شوند. شل شدن این عضلات می­تواند در نتیجه زایمان، چاقی مفرط، بالا رفتن سن، برداشتن یا کشیدن وزنه­ های سنگین باشد. اما خبر خوب این است که رابطه جنسی مکرر سبب شل شدن این عضلات نمی­شود. در این مقاله اطلاعاتی را درمورد عضلات واژن و عضلات کف لگن ارائه کرده­ ایم و به شما خواهیم گفت چگونه می­توانید عضلات واژن را به وسیله ورزش کگل سفت کنید.

وزنه­ های کگل چگونه کار می ­کنند؟

ورزش­ های کگل برای تقویت عضلات کف لگن انجام می­شوند که از رحم، روده کوچک، مثانه و مقعد محافظت می­کنند. کف لگن یک لایه متشکل از ماهیچه­ و بافت است که از استخوان پیوبیس (شرمگاهی) تا دنبالچه کشیده شده است. جالب است بدانید که ورزش کگل، واژن را سفت می­کند، اما این کار را با سفت کردن عضلات واژن انجام نمی­دهد؛ چرا که در اینصورت این تمرینات برای مردان نیز مؤثر نبودند.

بنابراین باید پرسید که ورزش کگل چگونه عمل می­کند؟

 

 

این ورزش ­ها عضلات کف لگنی که اطراف واژن قرار گرفته ­اند را تقویت می­کنند. مثبت­ ترین نکته درمورد این ورزش­ ها این است که می ­توانید هر زمان و هرجا که باشید، بدون اینکه کسی متوجه شود آنها را انجام دهید. اگر از پزشک خود بپرسید چگونه می­توانید عضلات واژن را سفت کنید، به احتمال بسیار زیاد انجام این ورزش را به شما توصیه می­کند.

اثر بخشی تمرینات

برای اثر بخش بودن ورزش­ کگل، لازم است بدانید چگونه عضلات موردنظر را به تنهایی نرمش دهید. این عضلات همان عضلاتی هستند که هنگام جلوگیری از دفع ادرار، آنها را سفت می­کنید. با انجام یک حرکت ساده می­توانید این عضلات را شناسایی کنید. دفعه بعدی که روی توالت نشستید، ابتدا اجازه دهید مقداری ادرار دفع شود سپس با منقبض کردن عضلات کف لگنی، مانع از خروج آن شوید. این­ها عضلاتی هستند که در تمربنات کگل باید روی آنها کار کنید.

بیشتر بخوانید :   تکرر ادرار در زنان ؛ 16 دلیل رایج و راه درمان

هنگامی که عضلات را شناسایی کردید و منقبض کردن آنها را احساس کردید، می­توانید این تمرینات را انجام دهید. عضلات را منقبض کرده و به مدت 5 ثانیه نگه دارید و سپس به مدت 5 ثانیه آنها را آزاد کنید. این حرکات را حداقل 5 بار پشت سر هم انجام دهید.

در ابتدا با 3 ست 10 الی 15 دقیقه­ا ی در روز شروع کنید. هنگامی که بدون هیچ مشکلی آنها را انجام دادید، می­توانید به تدریج تعداد تمرینات و تعداد مراتب انجام آنها در روز را افزایش دهید. با ادامه این ورزش­ ها متوجه خواهید شد که واژنتان سفت ­تر شده و رابطه جنسی برایتان لذت­ بخش­تر شده است.

ویژگی مثبت دیگر ورزش کگل این است که خطر بی­ اختیاری ادرار در زنان را کاهش می­دهد. یکی از پژوهش­های اخیر میزان تأثیر ورزش­ های خانگی کگل را بر روی زنانی که به دو نوع متفاوت از بی­ اختیاری ادرار مبتلا بودند، سنجیده است. پژوهشگران به این نتیجه رسیدند زنانی که به مدت 8 هفته، روزانه 10 ست ورزش کگل را 10 مرتبه انجام دادند، به وضعیت بسیار بهتری دست یافته بودند.

آیا ورزش کگل مؤثر است؟

تاثیر تمرینات کگل

تاثیر تمرینات کگل

بله! اگر ورزش کگل به درستی و مرتباً انجام شود، عضلات کف لگن را قو ی­تر و سف ت­تر خواهد کرد. یکی دیگر از دست­آوردهای ورزش کگل می­تواند ارگاسم قوی­تر باشد.

پژوهشی که در مجله ایرانی پژوهش­های پرستاری و مامایی منتشر شده است به بررسی تأثیرات انجام ورزش کگل به مدت 8 هفته بر زنانی که به تازگی وضع حمل کرده بودند پرداخته است. یافته­ ها نشان دادند که 8 هفته­ ورزش کف لگنی پس از زایمان می­تواند رضایت فرد در رابطه جنسی را بالا ببرد.

بیشتر بخوانید :   ترشحات سفید واژن : هر آنچه که لازم است بدانید

چگونه باید از وزنه­ های کگل استفاده کرد؟

هنگامی که در انجام حرکات ابتدایی تمرینات کگل مهارت یافتید، می­توانید برای تقویت بیشتر عضلات کف لگن، از ابزارهای کمکی استفاده کنید. معروف­ترین آنها توپ و وزنه کگل هستند. در ادامه نحوه استفاده صحیح از آنها را بیان می­کنیم.

چگونه وزنه و توپ کگل را برای استفاده آماده کنیم؟

پیش از جایگذاری توپ یا وزنه کگل باید ابتدا آنها را با آب گرم و صابون آنتی باکتریال بشویید و سپس به مقدار لازم لوبریکانت یاروان کننده روی آنها بمالید. بهترین نوع لوبریکانت، آنهایی هستند که در آب قابل حل شدن هستند. این لوبریکانت ها ­به راحتی تمیز می­شود و هیچ لکه­ ای روی لباس باقی نمی­گذارد. نوع وسیله کمکی که برای ورزش کگل انتخاب می­کنید بستگی به سلیقه خودتان دارد اما بعضی از آنها برای افرادی که به تازگی استفاده از آن ها را آغاز کرده­ اند، بهتر هستند.

چگونه توپ و وزنه کگل را جایگذاری کنیم؟

هنگامی که روی توپ یا وزنه لوبریکانت زدید، باید دراز کشیده یا در حالتی راحت بایستید. بسیاری از زنانی که اولین بار این کار را انجام می­دهند، در حالت دراز کشیده به پشت توپ­ ها را راحت تر در جای خود قرار می­دهند. اگر قصد دارید از وزنه­های کگل استفاده کنید، ممکن است جاگذاری آن ها در حالت ایستاده و قرار دادن یکی از پاها روی پله یا صندلی، برایتان راحتتر باشد.

چگونه از توپ­ های کگل استفاده کنیم؟

هنگامی که به پشت دراز کشیده ­اید، اولین توپ را درون واژن قرار دهید. این کار را باید به آرامی و با دقت انجام دهید. اگر به تازگی شروع به استفاده از این توپ­ ها کرده­ اید، باید از توپ­ هایی استفاده کنید که با یک رشته به هم متصل شده ­اند. هنگامی که این توپ در جای خود قرار گرفت، به یاد داشته باشید که رشته بین تو پ­ها را هم در واژن قرار دهید. اکنون می­توانید توپ دوم را درون واژن ببرید و مواظب باشید که رشته متصل به این توپ بیرون از واژن بماند. هنگامی که توپ­ ها را در وضعیتی قرار دادید که احساس راحتی داشته باشید، می­توانید بلند شده و به فعالیت­های روزانه خود بپردازید. عموماً این توپ­ها تا 6 ساعت می­توانند در واژن باقی بمانند.

بیشتر بخوانید :   درد سینه ها : سینه درد پریودی یا بارداری؟ دکتر فائزه شهبازی توضیح می دهد

چگونه از وزنه­ های کگل استفاده کنیم؟

این وزنه ­ها در وزن­های مختلف موجود هستند و بهتر است که در ابتدا با سبک­ترین آنها شروع کنید. طرز استفاده از آنها کمی با توپ کگل تفاوت دارد. هنگامی که آنها را شستید و لوبریکانت زدید، وزنه ­ها را با همان روشی در واژن قرار دهید که تامپون می­گذارید (حالت ایستاده ­ای که پیشتر به آن اشاره شد ممکن است برای جاگذاری این وزنه­ ها مناسب­تر باشد).

نمونه ای از تمرینات

نمونه ای از تمرینات

وزنه را با نگه­داشتن رشته متصل به آن، به آرامی درون واژن قرار دهید. هنگامی که وزنه را در جای خود قرار دادید بایستید و سعی کنید با منقبض کردن عضلات خود آن را به مدت 15 دقیقه نگه دارید. اگر انجام این حرکت برایتان بسیار دشوار است، می­توانید در حالت نشسته آن را انجام دهید. هنگامی که چند روز پشت سر هم بتوانید وزنه را به مدت 15 دقیقه نگه دارید، می­توانید وزنه سنگین­ تری را امتحان کنید. تا زمانی که بتوانید سنگین ­ترین وزنه را به مدت مورد انتظار نگه دارید، هیچ­گونه ورزشی با آن انجام ندهید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *