کالری زبان گوساله

کالری زبان گوساله و میزان فعالیت لازم برای سوزاندن آن

کالری خام زبان گوساله به شرح زیر است:

در 100 گرم زبان گوساله خام 198 کالری وجود دارد.

ارزش غذایی  به مقدار 100 گرم:

  • کالری :198 کیلو کالری
  • کل چربی : 15 گرم
  • چربی اشباع شده:7 گرم
  • سدیم :79 میلی گرم
  • کلسترول:103 میلی گرم
  • کل کربوهیدرات:0 گرم
  • فیبر غذایی :0 گرم
  • قندها :0 گرم
  • پروتئین :17 گرم

یک فرد 70 کیلوگرمی برای سوزاندن 200 گرم زبان گوساله پخته شده که 404کالری دارد باید فعالیت های زیر را انجام دهد:

  • v والیبال: 77 دقیقه
  • v تنیس: 44دقیقه
  • v بیلیارد:2 ساعت

   فواید زبان گوشت گاو

این غذای لذیذ باعث سنتز هورمون ها و اسیدهای آمینه می­شود و همچنین تولید انسولین را فعال می­کند و به عادی شدن غلظت قند خون کمک می­کند. به همین دلیل است که مزایای زبان گوساله در دیابت مشهود است. یکی از فواید مهم زبان گوساله، تأثیر مفید بر سیستم عصبی انسان است.میزان کالری زبان گوساله نسبتاً کم است و می توان از آن به عنوان یک وعدع غذایی در رژیم لاغری استفاده کرد. هیچ بافت پیوندی در زبان وجود ندارد. به همین دلیل این غذا به راحتی در معده هضم می شود. پزشکان توصیه می کنند تا آنجا که ممکن است برای کم خونی، زخم معده، بارداری، ورم معده از زبان گوساله آب پز استفاده کنید. مطالعات  دانشمندان بر این است که مصرف منظم این غذای لذیذ به مقابله با میگرن و بی خوابی کمک می کند.

100 گرم از این غذا حاوی مقداری از ارزش روزانه ویتامین B12 است که متابولیسم کربوهیدرات و چربی را در بدن تنظیم می کند. یک قطعه کوچک زبان یک سوم نیاز روزانه بدن به فسفر و 40 درصد روی را برآورده می کند.

زبان گوساله تنها در صورت استفاده بیش از حد می تواند به کلیه ها و کبد آسیب برساند. برای کاهش آسیب این غذا، لازم است پوست آن را قبل از جوشاندن جدا کنید. علاوه بر این، آسیب زبان گوساله می تواند خود را در صورت تزریق هورمون ها،  آفت کش ها، آنتی بیوتیک ها (اغلب از طریق خوراک) به گوشت حیوان نشان دهد.

طرز پخت خوراک زبان گوساله

روش های تهیه خوراک زبان گوساله بسیاراست. بسیاری از آشپزها در سراسر جهان از سس گوجه فرنگی برای پخت خوراک زبان استفاده می­کنند.این غذا در غذاهای ملل مختلف مانند لهستانی ، گرجی ، روسی ، چینی ، تونسی وجود دارد. در آشپزی چندین گزینه برای تهیه این غذای خوشمزه وجود دارد اما زبان گوساله پخته شده محبوب ترین است. زبان آب پز فوق العاده لطیف و نرم است. باید حداقل سه تا چهار ساعت پخته شود. وقتی جوشانده شود ممکن است کمی متورم شود و حجم آن افزایش یابد. برای افزودن طعم و عطر اضافی به این غذا در پایان  توصیه می شود ادویه جات  وترشی جات مختلف را به آن اضافه کنید ، به ویژه فلفل سیاه و برگ بو این غذا را لذیذ تر می­کند.

میزان کالری زبان گوساله با توجه روش های مختلف پخت پایین است. بنابراین  یک وعده غذای  عالی برای رژیم کم کالری است. محتوای کم کالری زبان گوساله و مقدار بالای فیبر موجود در آن ترکیبی عالی است که می­تواند برای مدت طولانی باعث احساس سیری شود.

استفاده از زبان در رژیم کم کالری توصیه متخصصان تغذیه است .برخی از محصولات جانبی به هیچ وجه نباید از رژیم غذایی شما حذف شود زیرا منبع مواد ارزشمندی هستند که نمی توان آن ها را با غذاهای دیگر جبران کرد. کالری کم زبان جوشانده و ترکیب غنی ابن غذا آن را به یکی از غذاهای پرفایده تبدیل کرده است. زبان گوساله پخته  شده سرشاراز ویتامین ها مانند:

ویتامینB2 ، ، ویتامین B5 ، ویتامین B12 ، ، فسفر ، آهن ، کروم ، روی است.

 

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.