راه های سوزاندن کالری

بهترین راه‌ های سوزاندن کالری

سوزاندن کالری یکی از اهداف مهم افرادی است که دارای اضافه وزن و چاقی هستند و یا می‌خواهند به عضله‌سازی اقدام کنند. برای دستیابی این افراد به کالری سوزی مناسب، روش‌های بسیاری وجود دارد. در این مقاله سعی کرده‌ایم به چند روش از میان بهترین راه‌های سوزاندن کالری، اشاره کنیم.

خوردن کرفس به کالری سوزی کمک می‌کند.

گیاه کرفس، دارای کالری بسیار کمی است. از طرف دیگر میزان کالری که برای خوردن و هضم کرفس توسط بدن به کار گرفته می‌شود بسیار بیشتر از کالری موجود در خود کرفس است. بنابراین چنانچه یک شاخه کرفس در اندازه متوسط مصرف کنیم که میزان کالری آن، 6 باشد بدن شما برای هضم آن یک شاخه، یک کالری می‌سوزاند. آب کرفس نیز تاثیر بسیار زیادی در سوزاندن کالری دارد.

نوشیدن آب سرد در سوزاندن کالری اثر دارد.

نوشیدن آب، برای سلامت بدن بسیار اهمیت دارد. چنانچه آب سرد بنوشیم علاوه بر سلامتی، به افزایش یافتن متابولیسم و سوخت و ساز بدن نیز کمک کرده‌ایم چرا که بدن برای گرم کردن آب سردی که وارد آن شده است باید مقدار زیادی کالری بسوزاند. نوشیدن آب سرد موجب می‌شود تا بدن در طول یک روز بتواند 70 کالری را از دست بدهد. از طرف دیگر نوشیدن آب به عملکرد بهتر بدن نیز منجر می‌گردد و انرژی بدن را تأمین می‌نماید.

مصرف فلفل در غذا به سوزاندن کالری کمک می‌کند.

نتیجه بسیاری از تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که از ادویه جات تند به خصوص از فلفل قرمز در رژیم غذایی روزانه‌شان استفاده می‌کنند به کاهش وزن و کالری سوزی بیشتری هم دست می‌یابند.

اپلیکیشن مینت

آجیل، مقدار زیادی کالری دارد.

آجیل و مصرف آن برای سلامت قلب مفید است اما کالری بسیار بالایی هم دارد. محققان معتقدند جهت کم کردن مصرف این مواد بهتراست ظرف آجیل کم‌تر در دسترس افراد قرار بگیرد تا کالری کم‌تری هم مصرف شود. اما خوردن آجیل در هنگام پیاده‌روی به سوزاندن کالری کمک می‌کند.

انجام فعالیت‌های روزانه به وسیله دست، در کالری سوزی اثردارد.

فعالیت روزانه و سوزاندن کالری

فعالیت روزانه و سوزاندن کالری

برای رسیدن به هدف کالری سوزی، می‌توان از فعالیت‌های ساده شروع کرد. به عنوان نمونه می‌توانید بسیاری از فعالیت‌ها از قبیل شستن ظروف را با دست انجام دهید و از ماشین ظرفشویی، استفاده نکنید.

کشیدن جاروبرقی نیز در سوزاندن کالری موثر است و یا حتی آشپزی کردن می‌تواند میزان کالری را کاهش دهد. بنابراین بهتر است از این روش‌های ساده برای کالری سوزی استفاده کنیم و تحرک بیشتری را تجربه کنیم.

استفاده از بشقاب کوچک‌تر در کالری سوزی موثر است.

افرادی که می‌خواهند وزن خود را کم کنند و یا میزان کالری دریافتی بدنشان را کاهش دهند لازم است در هنگام غذا خوردن از ظرف و بشقاب کوچک‌تر استفاده کنند. بنابراین باید این افراد بشقاب بزرگ خود را با یک بشقاب کوچک جایگزین نمایند و با مصرف کمتر مواد غذایی، تا 500 کالری در یک روز از دست بدهند.

*اجتناب از خوردن بعضی از خوراکی‌ها در کالری سوزی نقش دارد.

مصرف خوراکی‌هایی مانند خامه، شیرپرچرب و شربت‌ها موجب می‌شوند تا کالری بسیار زیادی به بدن برسد. هم‌چنین خوردن قهوه نیز می‌تواند به دریافت کالری زیادی منجر گردد.

مصرف برخی از نوشیدنی‌ها باید محدود شود.

شربت‌ها و آب میوه‌های شیرین که حاوی مقادیر زیادی قند هستند موجب افزایش کالری در بدن، نیز می‌گردند. بنابراین بهتر است به جای مصرف این نوشیدنی‌های مضر، از آب و مرکبات و انواع میوه‌ها استفاده کرد.

برخی از چربی‌ها نباید مورد استفاده قرار بگیرند.

برای پختن غذا بهتر است کم‌تر از روغن استفاده شود و بیشتر غذاها به صورت بخارپز و یا آب پز پخته شده، مصرف شوند تا از طریق این روش‌های سالم پخت و پز، کالری کم‌تری نیز به بدن برسد و در آن ذخیره شود. هم‌چنین می‌توانید برای پخت و پز، از روغن ریحان یا روغن پیازچه و یا روغن کنجد استفاده کنید که کالری کم‌تری دارند.

داشتن خواب کافی به سوزاندن کالری کمک می‌کند.

داشتن خواب به میزان کافی و لازم برای بدن موجب می‌شود تا بدن میزان زیادی از کالری را از دست بدهد. نخوابیدن و یا استراحت کافی نداشتن موجب می‌شود تا در طول روز احساس خستگی کنید و یا مدام چرت بزنید. چرت زدن، خود موجب ذخیره شدن کالری در بدن می‌گردد.

مصرف نوشابه به افزایش کالری در بدن منجر می‌شود.

نوشابه حاوی مقادیر زیادی قند و کالری است. در حالی که با نوشیدن یک نوشیدنی سالم، 150 تا 180 کالری وارد بدن می‌شود، مصرف نوشابه، 540 کالری را در یک بار مصرف به بدن می‌رساند. بنابراین جهت حفظ سلامت بدن و کاهش میزان کالری از مصرف نوشابه خودداری نمایید.

خوردن صبحانه کافی و کامل، در کاهش کالری موثر است.

یک صبحانه کامل، صبحانه‌ای است که به طور کامل، معده را پر کند. بدین منظور می‌توان از 2 تخم مرغ آب پز برای وعده صبحانه استفاده کرد. در این صورت احساس سیری حاصل می‌شود و کالری کم‌تری در طول روز در بدن ذخیره می‌گردد. هم‌چنین می‌توان برای دست یابی به کالری کم‌تر، قبل از وعده غذایی شام و یا ناهار، مقداری سوپ مصرف کرد. در این صورت، معده پر می‌شود و کالری کم‌تری همراه با غذا وارد بدن می‌گردد.

 

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *