کاهش سایز سریع

کاهش سایز سریع چگونه صورت می‌گیرد؟

کاهش سایز یعنی لاغر شدن شکم و پهلو و ران‌ها. جهت لاغری سریع و کاهش سایز، روش‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید آنها را امتحان کنید. اما توجه داشته باشید، بهتر است انجام این روش‌ها را زیر نظر مربی یا پزشک انجام دهید تا مشکلی برایتان پیش نیاید. در ادامه از روش‌هایی صحبت خواهیم کرد که به شما کمک می‌کنند با شتاب سایز خود را کاهش داده و لاغر شوید.

میخوای هر غذایی که دوست داری، بخوری و بازم لاغر شی؟🤩
همین الان اپلیکیشن مینت رو نصب کن تا بتونی ماهی ۵ کیلوگرم بدون محدودیت غذایی، کم کنی💪

رژیم‌های سرعتی برای کاهش سایز سریع

این رژیم‌های لاغری، به گونه‌ای هستند که در آنها با مصرف مواد چربی‌سوز، در یک دوره فشرده، کاهش سایز پیدا می‌کنید. بهتر است این رژیم‌ها را در کنار ورزش و فعالیت بدنی دنبال کنید تا زودتر به نتیجه برسید. یکی از معروف‌ترین رژیم‌های این دسته به شرح زیر است:

  • یک عدد لیموترش بزرگ.
  • یک عدد خیار متوسط حلقه شده.
  • چند پر نعنا.
  • یک قاشق چای‌خوری زنجبیل.

این مواد را همراه کمی آب درون میکسر ریخته و با هم میکس کنید. این معجون را درون میزان ۸ لیوان آب بریزید و ۲۴ ساعت درون یخچال بگذارید. صبح روز بعد، آب را صاف کرده و در طول روز بنوشید. این روند را ۴ روز ادامه دهید و ورزش را فراموش نکنید تا سریع سایز کم کنید.

مواد چربی‌سوز برای کم کردن سایز

مصرف چربی‌سوزها در یک دوره فشرده نیز می‌تواند در کاهش سایز سریع مؤثر باشد. البته دقت کنید بیش از اندازه از چنین مواد غذایی استفاده نکنید که دچار مشکل شوید:

  • لیموترش
  • چای‌سبز
  • خیار
  • فلفل
  • دارچین
  • زیره
  • زنجبیل
  • و…

ورزش‌های سنگین موضعی برای کاهش سایز سریع

جهت کاهش سایز سریع به روش سالم حتماً باید سمت ورزش بروید. رژیم‌های غذایی و مواد چربی‌سوز نیز در کنار ورزش نتیجه بهتری دارند. اگر تاکنون ورزش نکرده‌اید از ورزش‌های سبک‌تر مانند ایروبیک، یوگای سبک‌، پیاده‌روی و دو شروع کنید.

ورزش و کاهش وزن سریع

ورزش و کاهش وزن سریع

اگر قبلاً ورزش می‌کرده‌اید و حالا نیاز به کاهش سایز دارید می‌توانید برنامه ورزشی خود را تغییر دهید. از مربی خود بخواهید برنامه‌ای مختص لاغری شکم و ران‌ها به شما بدهد. برخی از این برنامه‌های سنگین ورزشی می‌توانند طی یک هفته تأثیر ملموسی بر کاهش سایز داشته باشند.

ورزش به طور کلی لاغری سالم برای شما به ارمغان می‌آورد اما باید آن را متناسب با توان فیزیکی خود به کار بگیرید. اگر عادت به ورزش ندارید، هرگز سمت این برنامه‌های سنگین فشرده نروید، چون به سلامت شما آسیب خواهند زد. اگر شروع ورزش برای شما سخت است:

  • در خانه پیاده‌روی کنید.
  • حین کار چند حرکت کششی پشت میز انجام دهید. این به شما کمک می‌کند تا بلند شده و چند حرکت چربی‌سوز دیگر نیز انجام دهید.
  • روی گوشی خود برنامه‌های ورزشی زمان‌بندی شده نصب کنید و طبق آنها پیش بروید.
  • برای خود همراهی انتخاب کنید و کنار ا‌‌و ورزش کنید. به این شکل انگیزه بیشتری برای ورزش خواهید داشت.

روش‌های جراحی کم کردن سریع سایز بدن

اگر می‌خواهید فوراً سایز کم کنید، بدون اینکه رژیم بگیرید یا ورزش کنید، می‌توانید از روش‌های جراحی استفاده کنید. این روش‌ها طی یکی دو جلسه، چربی‌های ناحیه شکم، پهلو و ران را خارج می‌کنند و سایز بدن کاهش پیدا می‌کند.

لیپوساکشن

در این ورش سوراخ‌های ریزی در محل جراحی ایجاد کرده و از طریق لوله‌هایی نازک، چربی‌های آن منطقه را با مکش بیرون می‌آورند. پس از جراحی تنها چند سوراخ ریز روی بدن به جا می‌ماند که پس از مدتی از بین خواهند رفت.

لیپوساکشن مناسب افرادی است که چربی‌هایی سست و نرم دارند، پوستشان صاف و سفت است. از طرفی افراد سیگاری ممکن است در بهبودی پس از این جراحی زمان بیشتری را طی کنند. جهت تعیین وقت و مشاوره در این راستا باید حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید.

لیپوماتیک

این روش نیز مانند روش قبلی، لوله‌هایی را از طریق سوراخ وارد بدن کرده و چربی‌های اضافی را بیرون می‌کشد. تفاوت این مورد در این است که با لرزش و ارتعاش، بافت چربی‌های محکم را شکسته و بعد آنها را بیرون می‌کشد. برای انجام این جراحی هم باید حتماً به پزشک مراجعه کنید. او به شما خواهد گفت که این روش برای شما مناسب است یا نه.

لیپولیز

در روش لیپولیز، لوله‌ها را وارد بدن کرده، از طریق لیزر، چربی‌های سفت را در هم می‌شکنند. سپس بخشی از این چربی‌ها از طریق مکش بیرون آمده و بخشی دیگر از طریق کبد و کلیه دفع می‌شوند. این روش‌ها نیاز به آمادگی‌های خاص و بعضاً شرایطی دارند که جهت کسب اطلاع از آنها بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

آبدومینوپلاستی

از دیگر روش‌های جراحی که جهت کاهش سایز سریع انجام می‌شوند، آبدومینوپلاستی است. در این روش که به پیکرتراشی نیز معروف است، برش‌هایی روی شکم ایجاد کرده و پس از خارج کردن چربی‌ها و برداشتن پوست اضافه، زخم را بخیه می‌کنند. این روش مناسب افرادی است که پوست اضافه شل و آویزان دارند.

لیفت ران

این روش نیز مناسب افرادی است که علاوه بر کاهش سایز، نیاز به از میان بردن پوست اضافی دارند. در این جراحی نیز، برشی کنار ران ایجاد کرده و چربی‌ها را خارج می‌کنند، پوست اضافی را برداشته و پوست مانده را می‌کشند و به هم بخیه می‌کنند.

همچنین بهتر است برای نتیجه بخش تر شدن هدفتان این موارد ساده را روزانه رعایت کنید:

صبحانه را کنار نگذارید

غافل شدن از وعده صبحانه کمکی به شما نمیکند.بله میتوانید به سراغ مواد مغذی نروید و درعوض مشغول خوردن تنقلات در طول روز شوید چون گرسنه هستید.

وعده های غذایی را به صورت منظم بخورید

اینکه بتوانید همه وعده های غذایی تان را به صورت منظم بخورید کمک میکند تا با سرعت بیشتری کالری سوزی کنید. این نظم همچنین کمک میکند تا میل شما به خوردن تنقلات و خوراکی های پرشکر و چرب کمتر شود.

تا میتوانید میوه و سبزی بخورید

فراموش نکنید که میوه و سبزی کم کالری هستند، چربی اندکی دارند و فیبر بسیار بالا. این چند مورد از جمله ضروریات برای کاهش وزن به شمار می روند. لازم نیست به بالا بودن مقدار ویتامین ها و مواد معدنی اشاره کنیم.

فعالیت بدنی بیشتر

اینکه در طول روز فعالیت بدنی داشته باشید و آن را کنار نگذارید تأثیرگذار است. درکنار فواید بسیار که نصیب بدنتان می شود ورزش به سوختن کالری اضافی که با رعایت رژیم نمیتوانید آن را از بین ببرید منجر می شود.پس بهتر است پس از خواندن این مقاله به سراغ چند تمرین ساده برای تحرک بخشیدن به خودتان بروید.

تا میتوانید آب بنوشید

مردم تشنگی را با گرسنگی اشتباه میگیرند. با نوشیدن یک لیوان آب واقعا میتوانید کالری سوزی اضافی داشته باشید و این همان چیزی است که نیاز دارید.

دوستی با غذاهای پرفیبر

غذاهای سرشار از فیبر احساس سیری بیشتری به شما میدهند که درواقع بهترین روش برای لاغری هستند. توجه داشته باشید فیبر فقط در غذاهای گیاهی مثل میوه و سبزی، غلات، نان از غلات کامل، برنج قهوه ای و پاستا و حبوبات وجود دارد.

مراقب برچسب غذایی باشید

اینکه بدانید چگونه این برچسب را بخوانید به شما برای انتخاب های سالم تر کمک میکند. از اطلاعات کالری برای اینکه بدانید چه غذاهایی مناسب کالری گیری با هدف لاغری هستند، کمک بگیرید.

بشقاب کوچک تری انتخاب کنید

انتخاب بشقاب های کوچک تر کمک میکند تا غذای کمتری بخورید. با رعایت این ترفند احتمالا میتوانید به کمتر خوردن عادت کنید بدون اینکه گرسنه بمانید. جالب است بدانید که بیست دقیقه طول میکشد تا معده به مغز خبر پر شدن را بدهد پس آرام غذابخورید و پیش از اینکه سیر شوید دست از غذاخوردن بکشید.

محدودیت غذایی ایجاد نکنید

در برنامه لاغری تان محدودیت غذایی ایجاد نکنید مخصوصا غذاهایی که دوست دارید. محدودکردن غذاها فقط ولع شما را برای خوردن بیشتر و بیشتر میکند. وقتی یک برنامه با کالری گیری مناسب دارید دیگر نباید نگران نخوردن یا خوردن یک سری از مواد غذایی باشید.

به سراغ هله هوله خوری نروید

برای اینکه وسوسه نشوید در خوردن هله هوله ها زیاده روی نکنید و این مواد شامل شکلات، انواع بیسکویت، چیپس و نوشیدنی های شیرین می شود. درعوض در خانه میان وعده های سالمی مثل میوه کیک های رژیمی خانگی کیک غلات و ذرت بوداده بدون نمک بخورید تا نتیجه بهتری بگیرید.

برای وعده های غذایی تان برنامه ریزی کنید

فراموش نکنید که یک لیوان نوشیدنی انرژی زا میتواند به اندازه یک تکه شکلات کالری داشته باشد. ادامه نوشیدن آن به مرور زمان به راحتی وزنتان را بالا می برد.

سخن پایانی

برای کاهش سایز سریع می‌توانید روش‌های زیر را دنبال کنید:

  • از رژیم‌های سرعتی استفاده کنید.
  • طی چند روز مصرف مواد چربی سوز را بالا ببرید.
  • ورزش‌های سنگین موضعی را در دوره‌های فشرده امتحان کنید.
  • از روش‌های جراحی مانند لیپوساکشن شکم و پهلو و لیفت ران استفاده کنید.

منبع: nhs

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.