فواید میسلار واتر

چرا باید از میسلار واتر استفاده کنیم؟ نحوه استفاده از میسلار واتر

میسلار واتر نوعی محصول مراقبت از پوست چندکاره است که مورد توجه متخصصان پوست و آرایشگران قرار گرفته است. میسلار واتر حاوی آب تصفیه شده، مرطوب کننده‌هایی مانند گلیسیرین و سورفاکتانت‌ها یا مواد فعال سطحی است که برای پاکسازی استفاده می‌‌شود. فایده میسلار واتر به این علت است که، مولکول‌های این سورفاکتانتهای سطحی به شکل میسل به هم ملحق می‌‌شوند که نوعی ساختار شیمیایی کروی است که به بیرون کشیدن گرد و غبار و چربی از پوست کمک می‌‌کند .

میسلار واتر ملایم بوده و در از بین بردن کثیفی، آرایش و چربی اضافی پوست بسیار موثر است و به پاک شدن منافذ پوستی بعد از آرایش کمک می‌‌کند. در عین حال این محصول آرایشی بهداشتی فاقد الکل است و ضمن کاهش سوزش و التهاب پوست، سبب نرمی و لطافت و افزایش استقامت پوستی می‌شود.

چطوری میسلار واتر پوست چرب را انتخاب کنبم؟ از چه برندهایی بهتر است استفاده کنیم؟ به توضیحات دکتر فائزه شهبازی توجه کنید:

در این مقاله به 5 کاربرد و فایده میسلار واتر اشاره می‌کنیم:

  • میسلار واتر رطوبت پوست را بالا می‌برد

این محلول حاوی ترکیبات آبرسان مانند گلیسیرین است و به پوست در حفظ رطوبتش کمک می‌کند. تحقیقات ثابت کرده است گلیسیرین روی پوست تحریک شده، در تقویت آبرسانی به پوست و تقویت عملکرد سد طبیعی پوست موثر است. تحقیقی دیگر نیز به اثبات رسانده که گلیسیرین در بهبود سریع تر زخم و محافظت از پوست در برابر تحریکات خارجی و افزایش حفظ رطوبت پوست تاثیر دارد.

علاوه بر این، سورفکتانت موجود در آن ملایم بوده و سبب تحریکات پوستی نمی‌شود و گزینه مناسبی برای پاک کردن پوست در افراد مبتلا به پوست‌های خشک و حساس است.

  • میسلار واتر گرد و غبار و چربی را پاک می‌کند

فواید میسلار واتر

فواید میسلار واتر

این محلول به عنوان پاک کننده صورت و زدودن گرد و غبار، آلودگی‌ها و ترکیبات آرایشی از روی پوست استفاده می‌شود. دلیل آن وجود ترکیبات مناسب برای حل چربی و آلودگی در این نوع محصول است. میسلار واتر همچنین نفوذ پذیری پوست را افزایش داده و به پاک کننده‌ها اجازه می‌دهد تا لایه‌های عمقی‌تری از پوست را تمیز کنند. گلیسیرین موجود در این محصول نیز قدرت نفوذ پذیری ترکیبات پاک کننده را بالا برده و اثر بخشی آنها را افزایش می‌دهد.

  • مناسب تمامی انواع پوست هاست

فرقی نمی‌کند پوست خشک، چرب یا نرمال دارید. میسلار واتر برای هر نوع پوستی مناسب است. استفاده از این پاک کننده مخصوصا برای افرادی که پوست خشک یا حساس دارند یا به روزاسه مبتلایند توصیه می‌شود، زیرا فاقد هر نوع مواد تشکیل دهنده تحریک کننده مثل صابون یا الکل است. گلیسیرین موجود در آن نیز کاهش دهنده التهاب و سوزش پوست است. بر اساس تحقیقات انجام شده گلیسیرین باعث کاهش تحریکات پوستی شده و نشانگرهای التهاب را کاهش میدهد.

  • میسلار واتر پوست را شفاف نگه می‌‌دارد

این محلول می‌‌تواند به شفاف نگه داشتن پوست به ویژه در افراد مبتلا به آکنه، منافذ مسدود شده یا لک‌های ماندگار کمک کند.

آکنه اغلب به دلیل مسدود شدن منافذ و التهاب ایجاد می‌شود. اگرچه تحقیقات در مورد تأثیر میسلار واتر به خودی خود محدود است، مطالعات متعددی نشان داده‌اند که استفاده از یک شستشوی خفیف صورت می‌‌تواند به بهبود آکنه و کاهش جوش‌های سرسیاه کمک کند

علاوه بر این، میسلار واتر تنها با استفاده از یک پنبه قابل استفاده است و نیاز به برس و دستمال صورت،که میکروب‌ها و باکتری‌ها را گسترش می‌‌دهند،را از بین می‌‌برد.

  • قابل حمل و راحت است

این محصول قدرتمند علاوه بر تمام مزایای مرتبط با میسلار واتر، قابل حمل، راحت و کاربردی است.

از آنجا که به عنوان یک ماده پاک کننده آرایش و تونر عمل می‌‌کند، نیاز به چندین محصول دیگر برای مراقبت از پوست را برطرف می‌‌کند. این موضوع نه تنها از نظر اقتصادی به صرفه است بلکه باعث می‌شود فضای کمتری را روی میز آرایش به محصولات مختلف اختصاص دهید. همچنین در زمان مسافرت بسیار عالی است و در مواقعی که ممکن است به آب جاری دسترسی نداشته باشید بسیار مفید باشد.

عوارض جانبی احتمالی

گرچه میسلار واتر اغلب به عنوان یک محصول چند منظوره تبلیغ می‌‌شود، اما واقعا اینطور نیست و در برخی شرایط کاربرد کافی ندارد. به عنوان مثال گرچه گفته می‌شود به عنوان آرایش پاک کن می‌توان از آن استفاده کرد اما برای پاک کردن کامل آرایش‌های سنگین یا ضد آب موثر عمل نمی‌کند و در نهایت باید از یک آرایش پاک کن قوی تر و دو فاز کمک بگیرید. این موضوع اهمیت ویژه ای دارد زیرا عدم پاک کردن صحیح آرایش چشم در نهایت با علائمی مانند ناراحتی چشم، خشکی و درد همراه خواهد بود.

علاوه بر این، افرادی که شرایط پوستی خاصی دارند ممکن است برای رفع نیازهای خاص خود به محصولات مراقبت از پوست اضافی نیاز داشته باشند.

5/5 - (3 امتیاز)

دکتر داروساز و فعال در حوزه سلامت بانوان. چند سالی هست که از دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شدم و از همان روزهای نخست به فکر ایجاد تحولی بزرگ در زندگی بانوان ایرانی و جامعه سلامت آنلاین بودم. مینت ساخته شده تا بانوان ایرانی در سلامتی کامل به سر ببرند و از زندگی خود بیشتر لذت ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.