راهکارهای چاق شدن صورت

 راهکارهای اصولی برای چاق شدن صورت

چاق شدن صورت ، چهره را جوان‌تر و شاداب‌تر نشان می‌دهد و برای بسیاری از افراد داشتن چنین چهره‌ای جذاب و دوست داشتنی است و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند. برای رسیدن به این منظور، راهکارهای متفاوتی وجود دارد.

در این میان، بعضی از افراد، خوردنی‌های چاق کننده صورت را پیشنهاد می‌کنند و بعضی، حرکات ورزشی مناسب برای چاق شدن صورت را توصیه می‌کنند و استفاده از بعضی ماسک‌ها برای چاق شدن صورت، نیز رواج دارد. در طب مدرن، شیوه‌هایی از قبیل: تزریق ژل و بوتاکس نیز وجود دارد که این روش‌ها هم هزینه بر است و هم عوارضی به دنبال دارد.

لذا بعضی از متخصصین، طب سنتی، نسخه‌های گیاهی و طبیعی و خوردن بعضی خوراکی‌ها را توصیه می‌کنند.

در این مقاله به چند نمونه از راهکارهای چاق شدن صورت می‌پردازیم. لازمه بعضی از این روش‌ها، فعالیت فیزیکی و ورزشی است که این روش، یوگای صورت نیز نام دارد و خود دارای انواع مختلفی است؛ و برخی با مصرف مواد غذایی می‌توانند به پر شدن صورت کمک کنند.

نوشیدن آب؛ اصلی ترین راه چاق شدن صورت

یکی از راهکارهای بسیار ساده و در دسترس همه، نوشیدن آب به میزان کافی در طول روز است.

این روش، خصوصا برای ورزشکاران و افرادی که زیاد ورزش می‌کنند بسیار مناسب است. چراکه آنان به خاطر ورزش زیاد، معمولا دچار لاغری در صورت می‌شوند و به دنبال راهکاری جهت چاق شدن صورتند.

این افراد می‌توانند با نوشیدن آب، به پر حجم شدن صورتشان کمک کنند. آب و نوشیدن آن، باعث ترمیم سلول‌های پوست می‌شود و به پر حجمی عضلات صورت، کمک می‌کند.

چاق شدن صورت با مصرف شیر

مصرف شیر برای پاکسازی و آبرسانی پوست بسیار موثر است. شیر، دارای آب، چربی و پروتیین مناسبی است و مواد مغذی لازم برای پوست را در خود، جمع کرده است. شیر هم چنین دارای آمینواسید، کلسیم و انواع ویتامین‌ها است.

روشی که به سرعت به چاق شدن صورت کمک می‌کند ماساژ دادن پوست صورت با شیر است. در این روش، هر روز باید صورت را حدود 20 دقیقه با شیر سرد ماساژ داد و 5 دقیقه بعد با آب گرم، صورت را شست.

خوردن میوه و سبزیجات

خوردن میوه و سبزیجات

خوردن میوه و سبزیجات

میوه‌ها و سیبزیجات، سرشار از فیبر هستند و دارا بودن میزان زیادی فیبر در میوه‌ها و سبزیجات، سبب می‌شود آب‌رسانی به سلول‌های پوستی از جمله سلول‌های پوست صورت، انجام گیرد. از طرفی خوردن میوه و سبزی در ایجاد احساس سیری موثر است. احساس سیری باعث می‌شود که تنقلات و فست فودها کمتر استفاده شوند. از جمله میوه‌های موثر در آب‌رسانی به پوست صورت، هویج است. میوه‌ای کم کالری و آب‌رسان که باید در مصارف روزمره گنجانده شود.

چاق شدن صورت با عسل

عسل از خوراکی‌هایی است که خاصیت آنتی باکتریال دارد و با آب‌رسانی به صورت و گونه‌ها، آن‌ها را جوان‌سازی می‌کند و به چاق شدن آن کمک می‌کند.

مصرف آجیل

مغزهای روغنی و از جمله مصرف آجیل، به چاق شدن صورت و پر به نظر رسیدن آن، بسیار موثرند. از این میان چهار مغز ویژگی‌های خاصی دارد و متشکل از پسته، خرما، بادام و فندق است. استفاده از چهارمغز در رژیم غذایی، از روش‌های موثر در پرکردن صورت است. روزانه، چند عدد از هر یک توصیه می‌گردد.

ورزش

راهکارهای فیزیکی و فعالیت‌های ورزشی نیز می‌توانند به چاق شدن صورت کمک کنند. این روش، یوگای صورت نام دارد و دارای اقسامی است.

چاق شدن صورت با گلیسیرین و گلاب

گلیسیرین و گلاب، به تمیز کردن و مرطوب نگه داشتن پوست کمک می‌کنند و به شادابی آن مدد می‌رسانند. ترکیب مناسب این دو قبل از خواب، خاصیتی بی‌نظیر دارد.

طب سوزنی

یکی از روش‌های مورد نظر در جهت چاق شدن صورت و پرحجم شدن آن، روش‌های به کار رفته در طب سوزنی است. در این روش، از سوزن‌های کوچکی استفاده می‌شود که سبب می‌شوند جریان گردش خون بر صورت بیشتر شود و کلاژن‌های زیاد در سطح پوست به وجود آیند. خون‌رسانی به صورت، با افزایش کلاژن ایجاد می‌شود و به این صورت، عضلات صورت تقویت شده، خوش فرم به نظر می‌رسد. طب سوزنی در مدتی کوتاه می‌تواند به پر شدن صورت کمک کند.

خوردن سیب

سیب، میوه‌ای غنی و سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین‌هاست و برای کاهش آسیب‌های پوستی نیز بسیار مناسب است. هم‌چنین این میوه پرخاصیت در جهت نرمی پوست صورت و چاق نشان دادن آن و جوان‌سازی پوست، موثر است.

مصرف کاهو و جوانه گندم

استفاده از کاهو و جوانه گندم به صورت سالاد برای شام، گزینه‌ای بسیار مناسب جهت شادابی پوست صورت است.

استفاده از ماسک

از زمان‌های قدیم، استفاده از ماسک صورت، رایج بوده و برای رسیدن به اهداف متفاوتی انجام می‌شده‌است. یکی از انواع این ماسک‌ها، ماسک گل رس است که در زیبایی و جوان‌سازی پوست، کاربرد دارد. از این ماسک در طب سنتی ایران، مصر، چین و هند استفاده می‌شده‌است. ماسک گل رس به تقویت عضلات صورت، از بین بردن آثار افتادگی بر روی پوست و جلوگیری از شل شدگی آن می‌انجامد.

چاق شدن صورت با گیاه آلویه ورا

آلویه ورا گیاهی سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین‌های مختلف است. این گیاه به خاطر تاثیرات ضد پیری‌اش بسیار معروف است و در جوان‌سازی پوست بسیار موثر است. هم‌چنین این گیاه، قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد و از چروک شدن و افتادگی و شل شدن پوست صورت جلوگیری می‌کند.

استفده از شیر خشک

در شیر خشک، انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی و مقوی وجود دارد و همین عامل سبب می‌شودکه در حجیم کردن و چاق شدن صورت نیز موثر باشد.

می‌توان با پودر شیر خشک، ماسک تهیه نمود و برای این منظور از آن بهره برد. هم‌چنین ترکیب روغن زیتون، شکر و پودر شیر خشک علاوه بر چاق شدن صورت، به لایه‌برداری مناسب پوست نیز کمک می‌کند.

مصرف سیب زمینی

یکی از شیوه‌های مورد استفاده در طب سنتی، استفاده از سیب زمینی است.

سیب زمینی یک عامل زیبا کننده‌است و به پر شدن صورت، درمان چین و چروک‌های پوست صورت و از بین بردن سفیدی مو و خشکی پوست کمک می‌کند. از آب سیب زمینی نیز می‌توان در جهت آب‌رسانی پوست و چاق شدن صورت استفاده کرد.

.

3.1/5 - (17 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

یک نظر

  1. فرشته

    عالی هستید عزیزم.کاش جزوه بارداری رو ک خریداری میکنیم جدول تعیین جنسیت تا دوماه در اختیارمون باشه و بشه متوجه شد ک چ روزهایی امکان داشتن دختر یا پسر بیشتره .مطمینا به جذب افراد بیشتر کمک میکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.