چاقی ران و باسن

راهکارهای چاقی ران و باسن در دو ماه

برای چاقی ران و باسن  انجام  تمرینات ورزشی در کنار توصیه‎های رژیمی، پیشنهاد می‎شود. برخی از تمرینات زمینه را برای حجیم شدن عضلات ران و بزرگ کردن باسن فراهم خواهند کرد. اگر قصد چاق کردن ران و باسن را دارید، در رژیم غذایی خود جای ویژه‎ایی برای مصرف پروتئین در نظر بگیرید. برنامه غذایی خود را به‎گونه‎ایی تنظیم نمایید تا در طول روز میزان مناسبی از این ماده غذایی را دریافت نمایید.

همچنین توصیه می‎شود مصرف کربوهیدارت‌های ساده را کاهش دهید.  برای داشتن یک برنامه غذایی سالم و مناسب لازم است تا به متخصص مراجعه کنید. برای این منظور هرگز از توصیه و یا برنامه‎های دیگران استفاده نکنید. هر بدنی دارای خصوصیات خاصی است و به شیوه‎ایی متفاوت به غذا و تمرینات ورزشی پاسخ می‎دهد، بنابراین نمی‎توان برای همه از یک راهکار برای چاقی ران و باسن استفاده کرد.

چاقی ران و باسن در دو ماه

چنانچه تصمیم به چاقی ران و باسن گرفته اید، تصمیم بسیار خوبی است، اما کافی نیست. در این راه باید بسیار حرفه‌ای عمل کنید و الا چندین ماه ورزش و تغذیه بی هدف را گذرانده اید و نتیجه دلخواهتان را نگرفته اید. در این راه بهتر است یک برنامه بدنسازی و تغذیه حرفه ای داشته باشید و کاملا طبق دستورات مربی که قبلا خود این راه را رفته است، عمل کنید.

احمد نوازنده، مربی تخصصی بزرگ کردن باسن

احمد نوازنده، مربی بین المللی بدنسازی

احمد نوازنده، مربی بین المللی بدنسازی

احمد از مربیان مینت فیت است، که چندین سال است به صورت تخصصی بر روی بزرگ کردن و فرم دهی باسن کار می کند. احمد معتقد است که با چندین ماه تمرین مداوم و تغذیه مناسب، می توانید به تناسب اندام ایده آل و باسن بزرگ و فرم گرفته دست پیدا کنید.

برای داشتن برنامه تخصصی بزرگ کردن باسن با احمد و سایر مربیان مینت فیت، می توانید اپلیکیشن مینت را از طریق لینک زیر دانلود کنید، گزینه می خواهم به تناسب اندام برسم را انتخاب کنید و به سوالات این بخش پاسخ دهید. (پس از خرید برنامه، مربی با شما تماس خواهد گرفت و تمامی اهداف تمرینی و تغذیه ای که دارید، مشخص و بر مبنای آن برنامه شما تدوین خواهد شد.)

دانلود اپلیکیشن

چه ورزش هایی برای چاقی ران و باسن مناسب نیست؟

گرچه گفته می‎شود تمرینات ورزشی برای چاقی ران و باسن مناسب است، اما نمی‎توانید به سراغ هر ورزشی بروید. ورزش‎های کاردیو، از جمله تمریناتی هستند که نمی‎توانند به چاق شدن باسن و ران کمک کنند، منظور از آنها همان تمرینات هوازی است.

به همین دلیل گفته می‎شود ورزش‎هایی نظیر دویدن، شنا و یا پیاده‎روی‌‌های تند و سریع گزینه‎ایی مناسب برای رسیدن به این هدف نیستند. برای این منظور باید به سراغ تمرینات قدرتی بروید. تمریناتی که بتوانند بر عضلات چهار سر ران، همسترینگ، سرینی و ساق پا تاثیر گذاشته و آنها را تقویت نمایند.

استفاده از بار اضافی ( وزنه) می‎تواند در این مسیر به شما کمک کند.  حواستان باشد اگر تاکنون برنامه ورزشی منظمی نداشته‎اید و صرفا برای چاقی ران و باسن می‎خواهید از حرکات ورزشی استفاده نمایید، باید تمرینات را با شدت کم و متوسط آغاز کنید. این عضلات در سخت‎ترین حالت فقط راه رفته‎اند، بنابراین با انجام حرکات سخت و شدید آنها را شوکه نکنید، این امر می‎تواند زمینه را برای بروز آسیب فراهم آورد.

همچنین اگر تاکنون از وزنه استفاده نکرده‎اید، به یکباره به سراغ وزنه‎های سنگین نروید، باید از وزنه‎های سبک شروع کنید. فراموش نکنید زمانی از حرکات ورزشی نتیجه می‎گیرد که آنها را صحیح انجام دهید، همچنین انتظار نداشته باشید در طی یک هفته و یک ماه و … به  نتیجه دلخواه خود برسید.

چگونه می توان بدون ورزش ران و باسنی چاق داشت؟

ورزش کردن را‌ه‌حلی موثر برای برای چاقی ران و باسن است. در عین حال این روش از کمترین میزان عوارض برخوردار است. با این حال افراد زیادی به دنبال راهکارهای سریعتر هستند. عمل زیبایی پروتز باسن، شیوه‎ایی است که می‎توانید بوسیله آن باسن را چاق کرده و فرم دهید. برای این منظور از بیهوشی کامل استفاده خواهد شد و  پروتزهای سیلیکونی در بافت باسن قرار داده می‎شود.

پس از آن لازم است تا مراقبت‎های پس ازعمل زیبایی به درستی انجام شود. گرچه گفته می‎شود در این روش بدن با کمترین میزان تهاجم مواجه است، اما با این حال نمی‎توان از کنار عوارض آن به راحتی گذشت. از جمله این عوارض می‎توان به درد، عفونت، پارگی پروتز و دوره نقاهت طولانی مدت اشاره کرد.

همچنین استفاده از برخی کرم‎های حجم دهنده و ماساژ درمانی نیز در بین افراد رایج است. در این رابطه باید با متخصص مشورت نمایید.

چگونه باید از ورزش برای چاقی ران و باسن استفاده کنیم؟

برای استفاده از تمرینات ورزشی بهتر است تنها روی یک عضله تمرکز نکنید و هر روز بر روی گروه‎های عضلانی متفاوتی کار کنید. برای مثال اگر امروز تمرینات مربوط به تقویت ساق پا را انجام می‌دهید برای فردا به سراغ عضلات سرینی بروید. باید بدانید نباید به طور مداوم به عضلات هدف فشار وارد کنید و باید دوره‎های استراحت نیز برای آنها در نظر بگیرید. به این ترتیب یک عضله را به کار می‎گیرید و به عضله دیگر استراحت خواهید داد.

چه ورزش هایی مناسب است؟

اسکات گابلت

اسکات گابلت

یکی از بهترین تمرینات برای چاقی باسن و ران  اسکات گابلت است. برای انجام آن به حداقل امکانات نیاز دارید. برای شروع صاف بایستید، پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. حالا فکر کنید که می‎خواهید بر روی یک صندلی بنشیند. در این حالت عضلات باسن به عقب کشیده خواهد شد، نشستن بر روی پاها را تا جایی ادامه دهید که ران موازی زمین قرار گیرد. دقت کنید، زانوها نباید از پنجه پا بیرون بزنند، همچنین بالا تنه نباید شیب زیادی به سمت جلو داشته باشد.

اسکات بر روی عضلات چهار سر ران کار می‎کند. با تقویت این عضلات زانو درد نیز تسکین خواهد یافت. توصیه می‎شود این حرکت را با بار اضافی انجام دهید . اگر زانو درد دارید، عمق حرکت را کمتر کنید. در حین انجام حرکت شکم را به سمت داخل منقبض کرده و در عین حال تنفس را فراموش نکنید.

از دیگر تمرینات مناسب برای چاقی ران و باسن در برنامه باسن موارد زیر بیان شده است:

  • پل باسن تک پا
  • لانچ به طرفین
  • لانچ به عقب
  • لانچ تعظیمی
  • پلانک چرخشی
  • انواع اسکات
  • کیک بک با دمبل
3.8/5 - (71 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.