چاقی بعد از ازدواج

آیا چاقی بعد از ازدواج امری طبیعی است؟

خوب است بدانید که چاقی بعد از ازدواج هم مانند خود ازدواج امری طبیعی است! با توجه به اینکه سبک زندگی هر فرد متخص خود او بوده است بعد از اینکه وارد ساختار زندگی جدیدی می‌شود طبیعتا خورد و خوراک او هم تغییر می‌کند و در نهایت ممکن است بدون آنکه متوجه شود دچار چاقی بعد از ازدواج شود. پس با ما همراه باشید تا در ادامه ببنیم این چالش چگونه به وجود می‌آید.

چرا بعد از ازدواج چاق می‌شویم؟

یکی از مهم‌ترین مسائلی که بعد از ازدواج برای هر زن و شوهری رخ می‌دهد فراوانی تعداد دفعاتی که است که ممکن از غذای بیرون را بخورند، در این تعداد اگر بیشتر اوقات غذای فست فودی هم باشد که دیگر دو برابر قبل به سوی چاقی قدم برداشته‌اند. در نتیجه یکی از مهم‌ترین عوامل خوردن غذای فست فودی بیش از حد ممکن بعد از ازدواج است که رخ می‌دهد.

در کنار وعده‌های غذایی پر کالری نوشیدنی‌های پر کالری مانند نوشابه هم به چشم می‌خورد که برای لذیذتر شدن وعده غذایی فست فود خود حتما سفارش نوشابه هم خواهند داد که این خود عامل دیگری برای چاقی شکم بعد از ازدواج است!

مورد دیگری که وجود دارد این است که خوردن یکی از جذاب‌ترین و بهترین لحظات زندگی مشترک زوج‌ها است، در نتیجه از امتحان هیچ نوع غذای پر کالری امتناع نمی‌کنند. در نتیجه در کنار هم بهترین غذاها با بیشترین کالری را انتخاب می‌کنند و این روند تا ماه‌ها حتی سالها ادامه دارد تا چشم باز می‌کنند و می‌بینند وزن آنها از حد متعادل خود خارج شده و به چاقی بعد از ازدواج گرفتار شده‌اند که البته شاید یک مقدار دیر به خودشان آمده باشند.

حال چاره کار برای چاقی بعد از ازدواج چیست؟

اگر چند وقت از ازدواج شما می‌گذرد و درگیر چاق شدن بعد از ازدواج شده‌اید باید بدانید برای شروع هیچ وقت دیر نیست. عادت‌های بد خود از جمله پرخوری، خوردن فست فودهای مختلف، خوردن مواد غذایی پر کالری، دیر وقت خوابیدن، زیاد شدن وعده‌های غذایی سنگین و … را از سبک زندگی خود حذف کنید. با دریافت رژیم لاغری مناسب می‌توانید به مرور زمان به ایده‌آل خود برگشته و وزن مورد نظر خود را بازیابید. فراموش نکنید که برای این کار همراه زندگی شما یعنی همسرتان باید کنارتان باشد و با رژیم غذایی شما سازگار باشد و فقط در این شرایط است که می‌توانید به رژیم پایبند باشید و به آن عمل کنید.

ورزش‌های مختلف روزانه را فراموش نکنید، حتما ساعاتی از روز را به رفتن باشگاه و یا ورزش‌های خانگی اختصاص دهید تا بتوانید کالری اضافی خود را به مرور زمان بسوزانید. البته باید گفت که اصلا به دنبال یک شبه لاغر شدن نباشید چون هیچ تاثیری برای شما نخواهد داشت و شاید در مدت کوتاهی وزن کم کنید اما به زودی این وزن از دست رفته باز می‌گردد. پس خود با همسرتان به مرور برنامه اصلاح غذایی را با ورزش‌های گوناگون همراه کنید تا به وزن ایده‌آل خود نزدیک شوید.

این موضوع را در نظر داشته باشید که اگر همسرتان موافق رژیم و اصلاح غذایی نبود نیاز نیست که به اجبار او را مجاب کنید زیرا نتیجه عکس خواهد داشت، سعی کنید خودتان به صورت فردی به رژیم و اصلاح غذایی همچنین برنامه ورزشی که دارید پایبند باشید و با همان برنامه تا رسیدن به ایده‌آل خود پیش روید.

در نهایت برای چاقی بعد از ازدواج چه تصمیمی باید گرفت؟

در نهایت چاق شدن بعد از ازدواج امری طبیعی است اما کنترل و برگشت آن امری ضروری‌تر است زیرا با انجام ندادن این کار ممکن است به بیماری‌های بدی دچار شوید که جبران آن بسیار سخت باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.