پریود ترکر مینت

پریود ترکر مینت، سیکل پریودی خود را بهتر مدیریت کنید!

اکثر بانوان تعریفشان از پریودی ، راهیست که بدن برای بارداری فراهم می‌کند. در هر سیکل قاعدگی، تخمدان ها طی فرایند تخمک گذاری، یک تخمک جدید بالغ شده را آزاد می‌کنند و منتظر بارور شدن آن می‌مانند.

تا زمانی که پریود نشوید، باروری اتفاق نخواهد افتاد. اما آیا این کل ماجرا است؟ هرچقدر بیشتر در مورد سیکل قاعدگی خود بدانید، بهتر می‌توانید سلامت روحی، جسمی و جنسی خود را بهبود ببخشید.

برای یادگیری بیشتر دوران قاعدگی همراه مینت باشید.

چرخه قاعدگی (پریودی) چیست؟

سیکل قاعدگی

سیکل قاعدگی

سیکل قاعدگی افزایش و کاهش مجموعه ای از هورمون ها در روزهای 30-28 سیکل قاعدگی است که اجازه می‌دهد بدن، خود را برای باروری آماده کند.

سیکل قاعدگی به دو فاز فولیکولار و لوتئال تقسیم می‌شود.فاز فولیکولار قاعدگی، قبل از تخمک گذاری اتفاق می‌افتد، یعنی زمانیکه تخمک ها هنوز بالغ نشده اند و در تخمدان ها در حال بلوغ هستند.

تغییر سطوح هورمونی در بدن، باعث آزادی تخمک می‌شود، درنتیجه تخمک در طول لوله های فالوپ حرکت می‌کند و منتظر باروری توسط اسپرم می‌ماند، اگر تخمک بارور شود، به سمت رحم جابجا می‌شود و خود را به دیواره رحم می‌چسباند. سپس رویان (تخمک بارور شده) با اتصال خود به دیواره رحم، مواد غذایی مورد نیاز خود را فراهم می‌کند.

اگر تخمک بارور نشود، فاز لوتئال چرخه قاعدگی آغاز می‌شود. این فاز چند روز بیشتر دوام نمی آورد و درنهایت دیواره رحمی به صورت خونریزی ریزش کرده و بافت های رحمی و ترشحات رحم، به صورت خون های قاعدگی از رحم خارج می‌شوند.

همینکه خونریزی قاعدگی شروع شود، فاز فولیکولار دوباره آغاز می‌شود.

مدیریت سیکل قاعدگی به کمک اپلیکیشن مینت

در پریود ترکر مینت می توانید اطلاعات سیکل قاعدگی خود را وارد کنید و زمان شروع و پایان قاعدگی، دوران امن رابطه زناشویی، دوران باروری و تخمک گذاری و دوران پیش از قاعدگی خود را بنابر تقویم شمسی پیشبینی کنید.

سیکل پریودی اپلیکیشن مینت

سیکل پریودی پریود ترکر مینت

برای دانلود پریود ترکر مینت کافیست از طریق لینک زیر آن را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

چگونه علائم قاعدگی را تسکین دهیم؟

همانطور که میدانید علائم سندروم پیش از قاعدگی، تقریبا از 3  4 روز قبل از شروع خونریزی ظاهر می شوند و همانطور که در ادامه توضیح می دهیم این علائم از دل درد و کمردرد گرفته تا تغییر خلق و خو و ضعف، بسته به شرایط هر شخص ظهور می کنند.

اما خبر خوب این است که به کمک یک سری راهکارهای خانگی و دارویی به راحتی می توانید این علائم را تسکین دهید و قاعدگی بهتری را تجربه کنید. به همین دلیل تمامی این راهکارهای خانگی و دارویی را به کمک دکتر فائزه شهبازی در اپلیکیشن مینت گرداوری کرده ایم.

همانند عکس زیر، در این قسمت کافیست هرکدام از علائم خود را انتخاب کنبد و راهکارهای مربوطه را دریافت کنید.

قسمت راهکارهای تسکین علائم قاعدگی اپلیکیشن مینت

قسمت راهکارهای تسکین علائم قاعدگی اپلیکیشن مینت

اپلیکیشن مینت را میتوانید از طریق لینک زیر دانلود کنید: دانلود اپلیکیشن

خونریزی قاعدگی چیست؟

اولین قاعدگی نشاندهنده این است که بدن شما، اولین تخمک خود را تولید کرده است. پس از آن تخمدان ها، هر ماه یک تخمک تازه بالغ شده خود را از خود آزاد می‌کنند. به این فرایند، تخمک گذاری می‌گویند. سپس تخمک برای باروری منتظر می‌ماند و چنانچه باروری اتفاق نیفتد، ترشحات قاعدگیتان، ریزش کرده و خونریزی پریودی اتفاق می‌افتد.

این خونریزی، ترکیبی از خون و بافت های رحمی است، که توسط رحم ریزش می‌کنند. اما اگر تخمک بارور شود، قاعدگی اتفاق نمی‌افتد و به این معنی است که شما باردار هستید.

یک پریودی نرمال به چه معناست؟

 یک سیکل پریودی، حدود 7-3 روز طول می‌کشد. مقدار خونریزی در این دوره، نزدیک 4 قاشق غذاخوری است.

تعداد روزهای دوره قاعدگی ثابت نیست و در افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد و درنتیجه برخی از افراد، می‌توانند پریود سبک تری داشته باشند یا حتی در یک فرد، ممکن است هر سیکل پریودی با سیکل دیگر متفاوت باشد.

دخترهای نوجوان، سیکل های نامنظم و سبک تری را اوایل تجربه های پریودیشان خواهند داشت و به مرور زمان این سیکل و مقدار خونریزی مرتب تر می‌شود.

به طور معمول یک دختر نوجوان چه موقع برای اولین بار پریود می‌شود؟!

متاسفانه زمان اولین قاعدگی را نمی‌توان به طور دقیق پیشبینی کرد. درواقع پریودی (قاعدگی) با رسیدن سن بلوغ شروع می‌شود که در سنین 14-12 سالگی برای اکثر دخترها اتفاق می افتد. اما بعضی از دخترها ممکن است زودتر یا دیرتر از این موقع پریود شوند.

مشکلات معمول دوران قاعدگی

در طول دوران قاعدگی ترکیبی از هورمون ها وجود دارند، که باعث می‌شوند از یک سری مشکلات رنج ببرید. این مشکلات عبارتند از:

  • سندروم پیش از قاعدگی (PMS)
  • کرامپ های شکمی
  • نفخ
  • آکنه
  • قاعدگی نامنظم

PMS

به عنوان سندروم پیش از قاعدگی شناخته می‌شود، که باعث سردرد، درد و نفخ شکم، عوض شدن خلق و خو (افسردگی)، آکنه و ناراحتی های عمومی بدن می‌شود.

دلدرد

دلدرد قاعدگی

دلدرد قاعدگی

دلدرد های دوران قاعدگی، معمولا یک درد آزاردهنده در قسمت پایین شکم یا قسمت پشتی کمر هستند و شدت درد آن ها، از ملایم تا ناتوان کردن فرد، متغیر است. این دردهای شکمی، به وسیله انقباضات رحمی اتفاق می‌افتند.

نفخ

عدم تعادل هورمونی باعث می‌شود در زمان پریودیتان دچار نفخ شوید، اما با پایان یافتن پریودی شدت آن فروکش می‌کند.

آکنه

جوش قاعدگی بخش نرمالی از دوران بلوغ و نوجوانی است که برای هر دختر و پسر نوجوانی اتفاق می‌افتد. یک سری از آکنه ها، هورمونی هستند، که در بانوان عارضه بیشتری ایجاد می‌کنند و در ناحیه T صورت که شامل پیشانی، بینی و چانه می‌شود، به وجود می‌آیند.

بزرگسالان آکنه های هورمونی را بیشتر در ناحیه پایینی صورتشان مشاهده می‌کنند. این آکنه های هورمونی حاد نیستند و با پایان یافتن دوران قاعدگی، فروکش می‌کنند. با این حال اگر از آکنه های خود نگران هستید به دکتر مراجعه کنید و درمان های مخصوص آن ها را بگیرید.

تاخیر در قاعدگی

تاخیر در قاعدگی به خصوص در دخترهای نوجوان و خانم هایی که به یائسگی نزدیک می‌شوند، بسیار رایج است. در این دو دسته هورمون ها به طور منظم عمل نمی کنند و به گونه ای ترشح نمی شوند که مفید واقع شوند.

آمنوره

پریود نشدن به مدت سه سیکل یا بیشتر و یا پریود نشدن قبل از سن 15 سالگی را آمنوره می گویند. با این حال، در بارداری، شیردهی یا یائسگی که جزو طبیعی زندگی یک خانم هستند، آمنوره ممکن است به وجود آید.

چنانچه در هیچ یک از این گروه ها قرار نداشته باشید و هنوز به مدت سه سیکل پشت هم پریود نشده اید، بهتر است برای ارزیابی بیشتر به پزشک خود مراجعه کنید.

دیسمنوره

علائم دیسمنوره به وسیله انقباضات رحمی به وجود می آید. شدت این درد می تواند از ملایم تا حاد باشد، که معمولا به مدت 24 تا 72 ساعت طول می کشد.

اگر این دردهای شدید شکمی و کمری دوران قاعدگی به حدی باشد که شما را ناتوان کند و فعالیت های طبیعی زندگیتان را مختل کند، می توانند به عنوان علائم بیماری هایی از قبیل اندومتریوز و عفونت های لگنی تلقی شوند. که در این حالت باید به پزشک خود مراجعه کنید.

در این مقاله تا اکنون در مورد قاعدگی و مسائل مرتبط با آن صحبت کردیم، در این قسمت به بررسی سوالات متداول مخاطبان وبسایت مینت می پردازیم:

آیا قاعدگی های طولانی مدت نرمال است؟

قاعدگی های طولانی مدت

قاعدگی های طولانی مدت

به قاعدگی های بیش تر از 7 روز یا قاعدگی های سنگین منوراژی میگویند. بسیاری از بانوان، خونریزی سنگین یا دوره پریودی طولانی دارند، که به نظر نرمال میرسد. اما اگر این خونریزی های سنگین، باعث محدودیت فعالیت های روزانه شود، باید به پزشک خود مراجعه کنید. معمولا پزشکان با توجه به سابقه پزشکی و نتایج تست های آزمایشگاهیتان، یک سری از درمان ها را به کار می برند. مثلا برای درمان منوراژی، پزشک می تواند از قرص های خوراکی ضد بارداری (یکی از روش های جلوگیری از بارداری) یا فرایندهای جراحی مختلفی استفاده کند و درمان را بر اساس دلایلی که باعث منوراژی شده است، پیش ببرد. به همین دلیل است که برای درمان منوراژی، حتما باید به پزشک خود مراجعه کنید.

چه نوع خونریزی هایی غیرعادی هستند؟

خونریزی غیرعادی رحمی یا AUB معمولا به دلیل به هم خوردن تعادلات هورمونی در خارج از دوره قاعدگی برای 25% از بانوان به وجود می آید.

این مشکل بیشتر خانم های نوجوان، جوان و خانم هایی که نزدیک به سن یائسگی هستند را درگیر میکند. از آنجایی که این خونریزی ها به دلیل بهم ریختگی تعادلات هورمونی اتفاق می افتد، پس یک بیماری خود محدود شونده به حساب می آید، یعنی ممکن است بدون اینکه به درمان خاصی نیاز داشته باشید، بهبود بیابید. اما اگر احساس غش و ضعف، گیجی، افت فشارخون و رنگ پریدگی داشتید یا اینکه پد بهداشتی که استفاده کردید، از شدت خونریزی هر ساعت کاملا آغشته به خون می شود، حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

چه وقتی در رابطه با پریودی باید به پزشک مراجعه کنم؟

وقتی برای اولین بار پریود شدید باید توجه کنید که چه چیزی در سیکل شما نرمال است و چه ویژگی های خاصی در این دوره برای شما اتفاق می افتد. هرشخصی در دوران سیکل قاعدگیش نسبت به بقیه متفاوت است، پس پیگیر باشید که در دوران قاعدگی چه احساسی و چه رنگ و حجم خونریزیتان به چه شکل است و اگر تفاوت قابل توجهی نسبت به یک سیکل قاعدگی عادی متوجه شدید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

اگر در حین خونریزی، بیشتر از یک پد یا یک تامپون طی یک ساعت، برای چندین مرتبه پشت سرهم و در چند ساعت متولی استفاده می کنید، می تواند نشانه منوراژی باشد، که حتما باید توسط پزشک چک شود.

علائم دیگری که میتواند باعث شود به پزشک مراجعه کنید و از او مشاوره بگیرید شامل مشکلات سندروم پیش از قاعدگی یا دردهای حاد پریودی است.

اگر به علت دردهای شدید شکمی ناتوان میشوید، میتواند نشان دهنده این باشد که از یکی از مشکلات زیر رنج می برید:

  1. اندومتریوز

شرایطی که بافت رحمی در جایی غیر از رحم وجود دارد. که علائم رایج آن خونریزی و درد پریودی شدید است. دز سایر مقالات سایت در رابطه با اندومتریوز، مفصل صحبت کرده ایم.

  1. فیبروم رحمی

فیبروم های رحمی یک سری زائده های کوچک که در رحم رشد کرده، به رحم متصل هستند و تحت تاثیر هورمون استروژن هستند.

  1. عفونت های لگنی

عفونت هایی که از طریق تماس جنسی منتقل می شود.

  1. انقباضات دهانه رحمی

در این حالت دهانه رحم بسیار تنگ می شود که مانع خروج جریان خون قاعدگی و درد شدید می شود.

چه نوع وسیله هایی برای کنترل خونریزی قاعدگی مناسب هستند؟

وسایل بهداشتی مناسب قاعدگی

وسایل بهداشتی مناسب قاعدگی

وقتی در دوران قاعدگی هستید به این معنی است که شما به یک راه برای کنترل این خونریزی ها نیازمندید. روش های متعددی برای مدیریت این شرایط وجود دارد، که بر اساس شرایط زندگی و ترجیحات شخصی هر فرد انتخاب می شود.

  • پد

از محصولات پریودی معمولی هستند و بیشترین استفاده را بین خانم ها دارند و روی لباس زیر قرار می گیرد. بنابراین در استفاده از این محصول چیزی را در داخل بدنتان قرار نمی دهید و چیزی وارد مجرای واژنتان نمی شود، بنابراین از این نظر برای دختران نوجوان که هنوز باکره هستند و این موضوع برای آن ها اهمیت دارد، یک محصول عالی به شمار می رود.

  • تامپون

مانند پد، یک محصول دیگر برای کنترل خونریزی پریودی است با این تفاوت که داخل واژن قرار میگیرد و مثل یک ابر یا اسفنج (معمولا از جنس پنبه ساخته می شود) است که خون را به خود جذب میکند و از ریزش خون به خارج از بدن جلوگیری میکند. برای راحتی کار میتوان از اپلیکاتور جهت قرار دادن تامپون در واژن استفاده کرد. این محصول برای خانم های باکره مناسب نیست.

  • فنجان قاعدگی

یک محصول سیلیکونی است که می توانید چند بار از آن استفاده کنید. این محصول، بسیار مشابه به تامپون است. از این لحاظ که در داخل واژن قرار میگیرد اما خون را به خود جذب نمیکند بلکه آن را جمع آوری میکند و برای متوقف کردن خونریزی، یک مکش ایجاد میکند. این محصول نیز همانند تامپون برای خانم های باکره مناسب نیست و باید از پد استفاده کنند. برای آشنایی بیشتر با فنجان قاعدگی، اینجا کلیک کنید.

  • لباس زیرهای ضد آب

یک تکنولوژی جدید است که اجازه می دهد خون قاعدگی مستقیما روی لباس زیر ریخته شود، بدون اینکه روی لباستان نم پس دهد و یک محصول عالی برای دختر خانم های جوان است که میتوانند به تنهایی یا به عنوان یک لایه محافظ جهت جلوگیری از لکه شدن لباس یا زیر انداز از آن استفاده کنند. ازین محصول برای شنا در دوران قاعدگی نیز می توانید استفاده کنید.

6 غذایی که به دل درد قاعدگی کمک می کنند

دل درد های پریودی بسیار آزار دهنده هستند. این دل درد ها نه تنها دردناک هستند بلکه باعث ضعف و سستی می شوند و در انجام کارهای روزانه خلل وارد می کنند.

اگر با روش های معمول تسکین دل درد پریودی، به اندازه کافی از علائم آن نمی کاهید، با انتخاب تغذیه مناسب می توانید به کاهش دردهایتان کمک کنید. چه غذاهایی برای کاهش دل درد پریودی مناسب هستند و از چه غذاهایی باید پرهیز کنید؟! با مینت همراه باشید و با لیست غذاهایی که در این دوران باید بخورید تا دل درد پریودیتان را کاهش دهید، آشنا شوید.

غذاهایی که دل درد پریودی را تسکین می دهند.

غذاهای تسکین دهنده دلدرد قاعدگی

غذاهای تسکین دهنده دلدرد قاعدگی

اگر به دنبال بهترین غذا، برای درمان دل درد پریودی خود هستید، انتخاب هایتان باید سبک، میوه های ارگانیک و سبزیجاتی باشند که برای معده، خیلی سنگین نخواهند بود.

خبر خوب این است که غذاهایی که برای تسکین دل درد پریودی مناسب هستند، معمولا در هر یخچالی وجود دارند و لازم نیست برای به دست آوردن آن ها زحمت زیادی بکشید.

موز

موز برای تسکین دل درد پریودی عالی است.

موز به عنوان محبوب ترین غذا برای کاهش دل درد پریودی شناخته می شود. این میوه سرشار از فیبر است و به حرکات داخلی شکمتان بسیار کمک می کند. در نتیجه کمتر احساس نفخ و درد خواهید کرد.

موز همچنین سرشار از منیزیم است که به ریلکس شدن عضلاتتان بسیار کمک می کند. با این وجود در مصرف موز زیاده روی نکنید چراکه این میوه سرشار از قند نیز است.

اگرچه در مورد قند طبیعی صحبت می کنیم، اما در مصرف آن باید محتاط باشید به خصوص اگر می خواهید از موز برای درست کردن اسموتی های مختلف و مخلوط کردن با سایر میوه ها استفاده کنید.

لیمو

لیموها سرشار از ویتامین، به خصوص ویتامین سی هستند. ویتامین سی به جذب آهن از غذا و روانه کردن آن به جریان خون و بافت ها کمک می کند. در زمان قاعدگی، مقدار زیادی خون از دست می دهید، پس حتما همیشه ویتامین سی مصرف کنید تا بتوانید آهنم گوشت هایی را که میل می کنید، جذب کنید. لیمو ها همچین سرشار از فیبر هستند که برای اسپاسم های عضلانی بسیار مفید هستند.

پرتقال

پرتقال نیز از میوه های بسیار مفید برای دل درد پریودی محسوب می شود.پرتقال حتی مقدار بیشتری ویتامین سی نسبت به لیمو دارد. همچنین حاوی منیزیم، پتاسیم و ویتامین دی است.

در واقع اگر درباره ارزش غذایی مواد بالا صحبت کنیم، پرتقال بسیار شبیه به شیر است. اگر روزی دو عدد پرتقال میل کنید در کاهش دل درد پریودی و تسکین درد عضلات، بسیار مفید است.

هندوانه

هندوانه بسیار سبک و شیرین است. هندوانه را به راحتی می توانید به مخلوط کن بزنید و اسموتی خوش مزه ای را تهیه کنید. جدا از این، بیشتر آن، آب است. هندوانه به سرعت بدنتان را آبدار می کند و مقدار کمی قند طبیعی به جریان خونتان اضافه می کند که در نهایت باعث کاهش درد شکم در دوران پریودی خواهد شد.

بروکلی

بروکلی نیز یکی از بهترین سبزی ها برای تسکین درد شکم در قاعدگی است.

مقدار زیاد فیبر و آهنی که در بروکلی وجود دارد، باعث شده است که این سبزی به عنوان یکی از بهترین تسکین دهنده های دل درد قاعدگی شناخته شود. این مواد مغذی به کمک بیشتر دردهای قاعدگی به خصوص دردهای شکمی، می آیند.

نوشیدنی هایی که به کمک دل درد پریودی می آیند:

برای بهبود اسپاسم های عضلانی، می توانید از غذاها و میوه های بالا استفاده کنید، اما نوشیدنی های گرم نیز به اندازه همین میوه ها موثر هستند. در کنار میوه ها، دو نوشیدنی بسیار مفید وجود دارند که به همراه شما به جنگ با شکم درد قاعدگی می آیند!

در اینجا به این دو نوشیدنی اشاره می کنیم:

آب

اولین نوشیدنی که به کمک شما برای مقابله با دل درد قاعدگی می آید، آب است. هر زمان که بدن شما کم آب تر شود، درد هایتان بیشتر می شود و به همراه خونریزی، مقداری آب نیز از دست خواهید داد.

به اندازه کافی آب بنوشید تا بتوانید عضلاتتان را ریلکس کنید و از تورم و نفخ پیشگیری کنید.

چای زنجبیل

زنجبیل علاوه بر کاهش شکم درد قاعدگی، حالت تهوع و نفخ را کاهش می دهد. زنجبیل همچنین جایگزین مناسبی برای قهوه و چای است و به شما کمک می کند که در طول روز سرحال تر باشید.

اسموتی ها

اسموتی سیب و اسفناج سرشار از منیزیم و آهن است، هر هردوی آن ها در کاهش ضعف و سستی و دل درد قاعدگی بسیار مناسب هستند. زمانیکه پریود هستید، خستگی و سستی زیادی را تجربه خواهید کرد، بنابراین تا می توانید باید از مواد غذایی استفاده کنید که سرشار از آهن و فیبر هستند که در این میان می توانیم به سبزیجات سبز برگ اشاره کنیم.

منیزیم موجود در موز و برخی از سبزیجاتی که برگ های سبز دارند، در ریلکس کردن عضلات بسیار موثر هستند و رحمتان را آرام می کنند. مخلوط کردن میوه ها همراه با سبزیجات باید حتما یکی از کارهایتان در دوران قاعدگی باشد.

4.3/5 - (28 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

دکتر داروساز و فعال در حوزه سلامت بانوان. چند سالی هست که از دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شدم و از همان روزهای نخست به فکر ایجاد تحولی بزرگ در زندگی بانوان ایرانی و جامعه سلامت آنلاین بودم. مینت ساخته شده تا بانوان ایرانی در سلامتی کامل به سر ببرند و از زندگی خود بیشتر لذت ببرند.

یک نظر

  1. هلیا

    سلام خانم دکتر.خیلی ممنونم بابت این سایت عالی و مطالب مفیدتون.میخواستم بپرسم چرا استقاده از کاپ و تامپون برای خانم های باکره مناسب نیست؟مگه باکرگی به داشتن با نداشتن رابطه جنسی ربط نداره؟؟؟

  2. سوناز

    سلام خانوم دکتر من دختر ۲۲ ساله هستم شدت خونریزی در زمان قاعدگیم زیاده چن روز پیش بعد معاینه بهم گفتن ک دهانه رحمم بازه.ترسیدم سونوگرافی نرفتم.چن ماه پیش مجبور شدم قرص LDبخورم ک چون دیر شروع گرفتم از اولین روز دوره شروع ب خوردن قرص کردم فاعدگی بعدی درد شدیدی داشتم ک مجبور شدم بیمارستان برم.الان خیلی میترسم میشه لطفا راهنماییم کنین.ممنونم

  3. نگار

    سلام خانم دکتر
    من ۲۵سالم هست ،پریودای نامنظم از ابتدا داشتم دوره سیکلم هر ۲ماه هست،الان ۲۰روز هست که پریود هستم ،آزمایشات رو هم دادم سالم بود فقط کم خونی داشتم ،سونوگرافی هم انجام دادم هیچ مشکلی نداشتم ،خونریزیم قطع نمیشه اصلا ،میشه راهنماییم کنید

  4. فاطمه

    سلام من 19سالمه و در سن 12سالگی پریودشدم. من 2ماه قبل 3بار در هر ماه پریود شدم. الان از 1 دی ماه تا همین امروز 20 دی ماه پریودم. دکتر هم رفتم . مارولین. ایزین پلاس و هماتینتک تجویز کرد. اما هیچ اثری نداره . میشه بگید مشکل چیه ؟

  5. فرزانه

    سلام
    من شونزده روز از تاریخ پریودم گذشته
    گاهی درد تخمدان راست دارم
    از بی بی چک هم استفاده کردم
    اما منفی بوده دهاته رحم هم باز و پاییینه
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

  6. stargt72

    سلام من 26 سال دارم و در دوران نامزدی هستم یک ماه هست که پریود نشدم حدودا 50 روزه .
    پیاده روی سنگین داشتم که دلدرد و کمر درد شدن به خاطر بستن کیف کمری و وسیله سنگین مثل کتاب درون کیف،فشار زیادی به شکمم وارد شد.واینکه چند ماه پیش قرص اورژانسی مصرف کردم و روز های پریودیم به هم ریخت به ترتیب 9 روز،16 روز و 28 روز و 36 روز پریود شدن و حالا حدودا 50 یا 60 روزی میشه که هنوز پریود نشدم.
    تست بیبی چک هم انجام دادم دیروز که منفی بود.
    علت این تاخیر چی میتونه باشه؟

  7. دکتر شهبازی نویسنده

    سلام عزیزم، برای کاهش درد پریودی میتونی قرص مفنامیک اسید رو قبل از آغاز درد، هر ۸ ساعت مصرف کنید. حتما روز سوم پریود و قبل از شروع خونریزی، دوش بگیرید، ورزش سبک و نرمش ر در دوران پریود فراموش نکنی. نهایتا میتونی اوج درد، یه شیاف دیکلوفناک ۱۰۰، مقعدی استفاده کنی.

  8. A. M

    سلام
    من 14 سالمه
    2 یا 3 سالی هست ک پریود میشم.
    خیلی خیلی درد میکشم
    من میگم خیلی ولی باور کنید حد نداره. چیکار کنم درد لعنتیش کم بشه

  9. دکتر شهبازی نویسنده

    سلام عزیزم، به احتمال زیاد در دوران پیش یائسگی هستین، و دچار بی نظمی پریودی شدین. هرچند دلایل دیگه مثل مشکلات غدد تیروئید، فیبروم، اندومتریوز و نازکی اندومتر و دلایل مختلف دیگه، ممکنه داشته باشه‌. با انجام آزمایش هورمونی مشکلتون رو بررسی کنید.

  10. Chloe

    سلام دکتر مطالب خیلی مفید بودن
    من یه زن ۴۸ ساله ام که چند ماهه هر روز پشت سر هم پریود و درد زیادی میکشم هر جا هم مراجعه میکنم نمیتونن مشکلمو حل کنن مشکل از کجاست؟

  11. هانيه

    سلام ،من متوجه شدم كه از قيمت خروج ادرارم در زمان پريودي خون خارج ميشه و زياد هستش ،و از واژنم هم خارج ميشه البته ،ميخواستم بدونم عاديه؟و دليلش چيه ؟

  12. kimiya rastegar

    سلام من ۱۳ سالمه اولین بارم هم نیست روز دوممه تو حمام غش کردم و حالت تهوع شدید دارم و دردم خیلی شدیده به نظر شما چی کار کنم

  13. دکتر شهبازی نویسنده

    سلام عزیزم، اولین پریود معمولا با لکه بینی شرو میشه و نوع خونریزی و طول مدت خونریزی در افراد مختلف متفاوته. وجود لکه های قهوه ای در ابتدا و انتهای خونریزی کاملا طبیعیه و نگران نباشین.

  14. hhhhh

    من ١١سالمه و سه روزه پريود شدم و لكه هاي خون قهوه اي است من شك دارم پريود شدم اديه؟؟؟

  15. دکتر شهبازی نویسنده

    رویا جان سلام، بعضی از خانما سیکلای طولانی دارن و این طبیعیه اما اگه بیش تر از یک هفته پس و پیش بشه باید حتما پزشک مراجعه کنید. علت قاعدگی های نامنظم میتونه دلایل مختلفی داشته باشه، مثل مشکلات تیروئیدی، استرس، سندروم تخمدان پلی کیستیک، اندومتریوز، مشکلات غددی، مسافرت،…

  16. R .M

    سلام دکتر
    من دختر ۱۷ساله هستم قبلا زمان بین دو پریودی بین۳۰تا ۳۵/۳۶روز بود اما الان ب ۴۰روز هم میرسه و زمان بین دو پریودی ام منظم نیست ب نطر شما مشکل چیست؟؟و اینکه لازم ب پزشک مراجعه کنم؟؟

  17. G.gg

    سلام دکتر
    آیا میتونیم به صورت دائم پریود رو متوقف کنیم؟
    من به لحاظ روحی اصلا نتونستم با این قضیه کنار بیام و همیشه این مسئله داره آزارم میده.حتی در بقیه ی موارد هم فکر من درگیرشه و کارهای روزانه ام رو مختل میکنه. بعد از چندین سال، اصلا نتونستم و نمیخوام که بپذیرمش.ممنون میشم راه های پیشنهادی رو بفرمایید.با تشکر

  18. دکتر شهبازی نویسنده

    سلام عزیزم، شدت و طول دوره ی خونریزی در دختر خانم هایی که پریود اول رو تجربه میکنن، نامنظمه و حداقل دوسال زمان نیازه که پریود ها و حجم خونریزی طبیعی بشه. این اتفاق طبیعیه و جای نگرانی نداره.

  19. p.B

    سلام دکتر شهبازی من دختری دوازده ساله ام و تازه پریود شده ام اوایل یعنی حدود دو ماه پیش خیلی کم و قطره قطره بود.ولی حالا شش روز است که پریود شده ام اما هنوز زیاد شدت خود را از دست نداده.به نظر شما من مشکلی دارم؟خیلی از این بابت نگرانم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.