لخته خون پریودی چه ویژگی هایی دارد؟

لخته خون پریودی : دلایل و خطرات لخته خون در دوران قاعدگی: دکتر فائزه شهبازی

خونریزی قاعدگی میبایست به صورت مایع و به رنگ قرمز تیره باشد. اما بسیاری از بانوان لخته خون پریودی را حین بلند شدن یا نشستن به مدت طولانی، در قاعدگی خود مشاهده می کنند. این حالت وقتی اتفاق می افتد که خون شروع به لخته شدن می کند.

دوره قاعدگی (خونریزی) شما زمانی شروع می‌شود که هورمون‌ها، بدن شما را برای ریزش بافت رحم (اندومتریوم) تحریک می‌کنند. با ریختن بافت رحم، رگ‌های کوچک خونی، شروع به خونریزی می‌کنند.

برای جلوگیری از خونریزی شدید، بدن لخته‌های خونی را که ترکیبی از پلاسما (بخش مایع خون) و پلاکت‌ها (سلول‌های خونی کوچکی که لخته خون را شکل می‌دهند) است به وجود می‌آورد.

این لخته وقتی در فضای بافت داخلی رحم شکل می‌گیرد تکه‌هایی از بافت رحم را از دیواره داخلی آن در ترکیب خود دارد. بااین اوصاف آنچه که شما به صورت لخته خونی می‌بینید ممکن است درواقع توده‌هایی از سلول‌های رحمی باشد یا ترکیبی از سلول‌های اندومتریال و لخته‌های خونی.

در این مطلب به این موضوع می پردازیم که لخته خون پریودی به چه معناست و هر نوع آن نشانه چه چیزی می تواند باشد.

چگونه خونریزی شدید قاعدگی را کاهش دهیم؟

چطوری در کمترین زمان ممکن باردار بشم؟🤰
به کمک جاده اقدام به بارداری اپلیکیشن مینت در بازه ۲ الی ۶ ماهه باردار میشید😇

تازه میتونید خودتون انتخاب کنید جنسیت فرزند آینده‌تون پسر باشه یا دختر👶👧

همین الان اپلیکیشن مینت رو نصب کنید، تا شرایط شما و همسرتون، رایگان، توسط پزشک تحلیل بشه و از جزئیاتش باخبر بشید.


برای کاهش خونریزی شدید قاعدگی، درمان خانگی و درمان دارویی وجود دارد. یکی از درمان های خانگی، استفاده از کمپرس یخ است که یک پارچه تمیز را باید روی شکم قرار دهید و کمپرس آب یخ را به مدت 20 دقیقه روی آن بگذارید. روزهایی که خونریزی شدید دارید، این کار را چندین بار در روز انجام دهید. راهکارهای خانگی متنوعی در این زمینه وجود دارد. اما چنانچه درمان خانگی موثر واقع نشد، می توانید به درمان دارویی مراجعه کنید که یکی از این درمان های دارویی استفاده از داروی مفنامیک اسید به صورت هر 8 ساعت یک عدد تحت نظر پزشک یا داروساز است.

اما تعداد زیادی راهکار خانگی و دارویی برای تسکین علائم سندروم پیش از قاعدگی وجود دارد که به کمک دکتر فائزه شهبازی، هر کدام از این راهکارها را در قسمت راهکارهای تسکین علائم قاعدگی اپلیکیشن مینت آورده ایم.

به کمک این قسمت می توانید هر کدام از علائم خود را انتخاب کنید و با توجه به شرایطی که دارید راهکارهای متنوعی را به کار ببرید تا هرچه سریع تر از علائم خود بکاهید.

قسمت راهکارهای تسکین علائم قاعدگی اپلیکیشن مینت

قسمت راهکارهای تسکین علائم قاعدگی اپلیکیشن مینت

برای دسترسی به بخش راهکارهای تسکین علائم قاعدگی اپلیکیشن مینت، کافیست مینت را از طریق لینک زیر دانلود ، به قسمت جلوگیری از بارداری و سایر خدمات زنان مراجعه کنید.

دانلود اپلیکیشن

لخته خون پریودی در دوره قاعدگی نشانه چیست؟

ترشحات دوران قاعدگی، شامل بخشی از بافت های قدیمی داخل رحمی و خونی است که از ورید های کوچک رحمی که حین ریزش دیواره آن آسیب دیده اند، فرو میریزد و همچنین شامل مخاط ترشح شده از غدد رحمی است.

خون دارای یک سری مواد ضد انعقادی است و شامل آنزیم هایی است که از لخته شدن خون جلوگیری می کند. به واسطه این آنزیم ها، ترشحات قاعدگی به صورت مایع است و سریعا خارج می شود. زمانیکه قاعدگی سنگین است، این مواد ضد انعقادی، نمی توانند کار خود را به خوبی انجام دهند، درنتیجه خون لخته شده و لخته ها نمایان می شوند.

در حالت نرمال تعداد لخته های خون در یک قاعدگی، باید از 10 عدد بیشتر نشوند و سایز آن ها نیز از یک سانتیمتر بیشتر نشود و حجم ترشحات کلی قاعدگی نباید از 100-80 میلی لیتر بیشتر شود.

اگر لخته ها هر ماه در خون قاعدگی باشند، ممکن است نشان دهنده بعضی از مشکلات زنان یا بیماری های خونی باشد. در این موارد میبایست رنگ، سایز، مقدار، غلظت و قوام آن ها را به یاد داشته باشید و با پزشک خود در میان بگذارید.

در این قسمت سعی میکنیم به تعدادی از سوال های مخاطبان مینت در این رابطه پاسخ دهیم:

علت شکل گیری لخته خون پریودی

وقتی برای بارداری آماده می شوید، برای مثال میبایست خونریزی قاعدگیتان را کنترل کنید که ببینید آیا لخته دارد یا خیر. وجود لخته ها معمولا در روزهای اول قاعدگی سنگین، می تواند طبیعی باشد(معمولا روزهای اول و دوم از قاعدگی، اما نه همه روزهای قاعدگی) از طرف دیگر این لخته ها ممکن است نشان هنده بیماری های زنان باشند.

لازم است بدانید که منوراژی Menorrhagia، خونریزی شدید غیرعادی است که بیش از هفت روز ادامه دارد. اما چه زمانی باید خونریزی پریود را غیرطبیعی دانست؟ وقتی مجبور هستید در کمتر از دوساعت نوار بهداشتی یا تامپون یا کاپ قاعدگی خود را عوض یا تخلیه کنید. همچنین وجود لخته خونی به ابعاد یک چهارم یا بزرگ‌تر، نشانه‌های منوراژی است.

اگر بخواهیم در مورد علت شکل گیری لخته خون پریودی توضیح بدهیم، همه چیز در مرحله اول به سن و پرونده پزشکی فرد بستگی دارد. وضعیت (بیماری‌های) متفاوتی درنظر گرفته شده‌اند که باعث افزایش حجم خونریزی قاعدگی یا شکل گیری لخته‌های خونی غیرطبیعی می‌شوند. این دلایل را با هم می‌خوانیم:

فیبروم رحمی (توده یا توده‌های خوش خیم)- این توده‌های غیرسرطانی، عادی هستند و از جمله مهم‌ترین دلایل شکل گیری لخته خون در دوره قاعدگی.

تأثیر فیبروم رحمی در لخته خون پریودی

فیبروم رحمی از جمله شایع ترین مشکلات زنانه است که باعث شکل گیری لخته خون می شود.

اندومتریوز- در این وضعیت، بافت رحمی در خارج از رحم رشد می‌کند که معمولاً در لوله‌های فالوپ و تخمدان‌ها است.

آدنومیوزیس– وضعیتی که در آن بافت رحمی رشد غیرعادی دارد و باعث بزرگ‌تر شدن رحم می‌شود.

عدم تعادل هورمونی- مواردی مثل کم کاری تیروئید Hypothyroidism، سندرم تخمدان پلی کیستیک PCOS، دوره پیش از یائسگی و پساقاعدگی (یائسگی) باعث ریزش غیرطبیعی دیواره داخلی رحم و در نتیجه شکل گیری لخته خون پریودی و خونریزی سنگین می‌شود.

سقط جنین- سقط جنین معمولاً در ابتدای بارداری و بدون اینکه فرد حتی از بارداری خود خبر داشته باشد اتفاق می افتد. یکی از نشانه‌های شایع سقط جنین، مشاهده لخته خون یا خونریزی است.

زخم سزارین- برخی از زنان ممکن است تجربه خونریزی غیرطبیعی مربوط به زخم ناحیه جراحی سزارین داشته باشند.

علائم سرطان در رحم یا لگن– این وضعیت احتمالی است و از جمله دلایل ضعیف لخته خون به شمار می‌آید.

ایجاد لخته خون پریودی معمولا به علت مشکلات سیستم انعقادی است. تمامی این بیماری ها می توانند بر قدرت باروری تاثیر بگذارند، در این موارد لخته ها علامتی برای پیگیری مشکل در بدن هستند. بنابراین اگر در اکثر سیکل هایتان لخته خون پریودی را مشاهده می کنید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

وجود لخته خون در دوران قاعدگی

مشکلاتی که باعث شکل گیری لخته خون می شود ممکن است روی قدرت باروری تأثیر بگذارد. 

تشخیص بیماری‌های عامل لخته خون پریودی

همانطور که بالاتر توضیح دادیم، لخته‌های خونی به خودی خود نشانه‌ نگران کننده‌ای نیستند ولی از جمله علائم احتمالی یکی از بیماری‌های مورد نظر به حساب می‌آیند. در قدم اول، برای تشخیص بیماری، پزشک زنان و زایمان پرسش‌های زیر را از شما می‌پرسد:

  • خونریزی پریود شما چقدر طول می‌کشد؟
  • خونریزی عادی شما چقدر است؟
  • آیا در این مدت متوجه تغییراتی در خونریزی خود شده‌اید؟
  • پیش از این، تجربه بارداری داشتید؟
  • آیا تابه حال جراحی لگن داشته‌اید؟
  • از روش‌های پیشگیری از بارداری استفاده می‌کنید؟ کدام روش؟
  • درمان پزشکی خاصی را دنبال می‌کنید؟

قدم دوم، تست لگن است. همچنین ممکن است آزمایش‌های بیشتری برای تشخیص علت شکل گیری لخته خون در قاعدگی شما تجویز شود:

آزمایش خون- برای بررسی عملکرد تیروئید و بررسی تعادل هورمونی، کم خونی یا مشکلات مربوط به نوع لخته خونی که مشاهده می‌شود.

پاپ اسمیر برداشت تعدادی سلول از دهانه رحم برای تشخیص هرگونه تغییری که ممکن است دلیل خونریزی شدید یا لخته خون پریودی باشد.

سونوگرافی- این روش بدون درد با دخالت امواج صوتی برای زیرنظر گرفتن جریان خون و بررسی مشکلاتی مثل فیبروم یا اندومتریوز انجام می‌شود.

نمونه برداری رحمی( بیوپسی آندومتر)– نمونه کوچکی از بافت دیواره داخلی رحم برای بررسی سلول‌های غیرعادی برداشته می‌شود. در زمان انجام نمونه برداری ممکن است کمی احساس گرفتگی ناشی از برداشتن نمونه داشته باشید.

سونوهیستروگرام- تزریق مایع به داخل واژن و دهانه رحم که در فرایند انجام آن ممکن است کمی احساس درد یا گرفتگی داشته باشید.

مقایسه لخت خون پریودی نرمال با غیر نرمال

لخته خون پریودی طبیعی و غیر طبیعی

تفاوت لخته خون پریودی عادی و غیرعادی چیست؟

برای حفظ سلامتیتان حتما میبایست لخته های خون پریودی نرمال را از غیر نرمال تشخیص دهید: اگر لخته های خونی پریودی بزرگ تر 2.5 سانتی متر نباشد و گهگاهی ایجاد شوند، نیازی به نگرانی نیست.

در ضمن به یاد داشته باشید که در لخته های خون پریودی همانند لخته های عروق وریدی خونی، تهدیدی برای زندگی وجود ندارد. دقت کنید که رنگ لخته های خون پریودی از قرمز تا اغلب تیره تغییر می کند که این تغییر رنگ کاملا نرمال است.

اگر باردار هستید و لخته های خون را مشاهده کردید حتما در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید، چون در این موارد ریسک سقط جنین بسیار بالاست. همچنین اگر لخته های خون پریودی با سایز بزرگ را مشاهده کردید، برای بررسی علت آن به پزشک مراجعه کنید.

لخته های نرمال پریودی:

  • سایز کوچک
  • معمولا در ابتدای سیکل قاعدگی گهگاهی رخ می دهند.

لخته های غیر نرمال پریودی:

  • از 2.5 سانتی متر بزرگ تر هستند.
  • مکررا رخ میدهند.

سخن پایانی

لخته های خون پریودی بخش نرمالی از سیستم دستگاه تناسلی بانوان هستند. با این حال بعضی از آن ها ممکن است ترسناک به نظر بیایند و یک علامت خطر باشند. (مانند لخته های بزرگ) اگر به طور منظم لخته های بزرگ را در قاعدگیان دارید و حجم خون زیادی را از دست می دهید و یا دیگر علائم غیر نرمال را تجربه می کنید، حتما پزشک خود را ملاقات کنید تا درمان های لازم را انجام دهد.

منبع: verywellhealth

3.7/5 - (75 امتیاز)

دکتر داروساز و فعال در حوزه سلامت بانوان. چند سالی هست که از دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شدم و از همان روزهای نخست به فکر ایجاد تحولی بزرگ در زندگی بانوان ایرانی و جامعه سلامت آنلاین بودم. مینت ساخته شده تا بانوان ایرانی در سلامتی کامل به سر ببرند و از زندگی خود بیشتر لذت ببرند.

یک نظر

  1. میترا

    سلام خانم دکتر ببخشید من بیست سالمه و متاهلم چند روزیه که حس میکنم پریودم یعنی خونم رنگ قرمز نیست ترشحات زرد مایل به قرمزه ، دردی ندارم ولی الان زمان پریودیم الان دو روزه این طوری ام میشه بگید چه مشکلی ممکنه داشته باشم

  2. Fatemeh bagheri

    سلام ممنون از راهنماییت خوبتون
    من ۴۰ سالمه الان دو هفته ای پریودم قطع نمیشه هفته اول خیلی کم بود ولی هفته دوم خیلی زیاد اونم با لخته های شدید هیچ دردی ندارم ده ساله بخاطر بیماری رماتیسمی دارو کورتون و آرام مصرف میکنم لطفا راهنمایی کنید چکار کنم کلافه شدم
    ممنون

  3. hanii

    سلام خانم دکتر وقت بخیر
    من برج 9 پریود شدم و برج 10 تموم شدم
    دو ماه یعنی 60 روز پریودم عقب افتاد و الان که دوباره پریود شدم لخته های خیلی بزرگی دارم مثلا هر چند دقیقه یکبار باید برم دستشویی و پد هم تند تند باید عوض کنم میشه بگید من چه مشکلی دارم باید برم دکتر؟

  4. f

    من امروز روز پنجممه ۱۳ سالمه
    همه چیم تمیزه ولی رفتم دستشویی یه لخته کوچیکتر از نوک انگشتم خارج شد
    میشه فردا برم حموم ؟
    سه چار باره دارم پریود میشم و همیشه هم پنج روزه بود

  5. mobina

    هرماه ۳۰ پریود میشدم الایک هفتس که نشدم و عقب افتاده
    صورتمم جوش قرمز زده
    چندروز پیش پهلو سمت راستم براچندساعت دردگرفت و خوب شد
    بی بی چک هم استفاده کردم منفی بود
    چرا پریود نمیشم؟😭

  6. سارا

    سلام من ۲۴ سالمه متاهلم ۲_۳ماهی میشه که وقتی پریود میشم از من چیز های عجیبی بیزون میاد ک تاحالا اتفاق نیوفتادت بوده و به شدت نگرانم کرده تیه های سفید رنگ و بزرگ ازم خارج میشن و خیلی هم درد دارم ممنون میشم راهنمایم کنید ، در هنگام رابطه هم ما مواظبیم ک حامله نشم و بعدش حتما قرص ارژانسی میخورم ولی بااین حال نگرانم ک نکنه این تیکه ها خطر ناک باشند ضمن’این ک دوران پریودیم هم مرتب نیست 🙏

  7. فاطمه

    سلام وقت بخیر … من ۲۱ سالمه متاهلم… این سری پریود شدم با لخته خون خیلی زیاد در روز اول … و روز سوم تا چهارم هیچ لکه هم ندیدم البته از دو روز قبل از پریود واژن به شدت خارش و سوزش و درد داشت که روز پریودی شدتش بیشتر شد و من تازه متوجه شدم که عفونت دارم … تو آب و نمک و جوش شیرین نشستم بهتر شد اما همچنان ادامه داره … ولی روز چهارم پریودی دیدم خیلی باز خارش دارم اومدم با آینه ببینم زخم شده یا نه که دیدم لخته خون به همراه ترشحات سفید رنگ تو واژن مونده و خارج نشده … و خیلی زیاد درد داشتم اون روز ….
    میشه کمکم کنید تا هم عفونت از بین بره و هم این لخته های خون دفع بشه و تو واژن نمونه😓🙁

  8. kimiya

    سلام خانم دکتر ببخشید من ۱۴ سالمه ۳ ۴ سالی میشه پریودم و تو همین سال ها اول سال پریودم نا منظم بود کلاً بهم ریخت مثلاً ۳۰ روز پریود میشدم بعدش ۵ روز فاصله داشت و دوباره همون فقط اینبار ۲۹ روز میشد و هی اینطور بعدش مامانم بهم پیشنهاد استفاده از قرص های ضد بارداری داد که فک کنم اسمش ال دی بود مصرف کردم و خوب شدم ولی قبل این قرص های دیگه مصرف میکردم که یکیشون رو نوشتم اینترنت و گفت باعث لخته خون میشن خلاصه الان از سال ۱۳۹۸ من وقتی پریود میشم فقط لخته خون دفع میکنم و اصلا تا حالا خون مایع مدلی دفع نکردم فقط و فقط لخته که بزرگیشون به اندازه کف دستم هست و از اون موقعه لخته دفع میکنم و اینکه یهویی میبنید سرپا هستم و دارم ظرف میشورم و وقتی بیشتر از نیم ساعت سرپا میمونم کمرم بدجور درد میکنه و احساس میکنمم از رحمم یه چیزی نرمی داره میاد و متوجه میشم لخته اس و بدو بدو میرم سمت دستشویی و وقتی رفتم یه لخته بزرگ دفع میکنم که بعد دفعش کمر دردم یهو میره خود به خود و اینکه روزی بین ۳ تا ۴ نوار بهداشتی مصرف میکنم و خیلی سرپا باشم بیشتر لخته دفع میکنم همه اینا تو دوران پریودم اتفاق میفته توروخدا راهنمایی کنید میترسم

  9. سارا

    سلام 18سالمه متاهلم پریودیم همیشه منظم بوده ماه قبل پنج روز عقب افتاد این ماه ۵ روز جلو افتاد درد زیر دلم و کمرم خیلی درد میکنه اصلا قابل تحمل نیست قرص و نبات داغ میخورم یکم کمتر میشه دردش ولی دوباره شدید میشه و منم دوباره نبات داغ و. .. رو تکرار میکنم بعد لخته های سیاه و قرمز میبینم خیلی بزرگن ب نظر من میشه بگین علتش از چیه

  10. نیلوفر

    سلام من 15 سالمه و دیروز پریود شدم.
    همیشه سه روز اول رنگ خونی میاد بیرون قرمز تیره هس
    اما امروز که نگا کردم اون تیره گی همیشگیش رو نداشت!خییییلی نگرانم میشه کمکم کنین؟؟

  11. نیلوفر

    سلام ببخشید من 25 سالمه و دیروز پریود شدم همیشه وقتی پریود می شدم روز های اول و دوم و سوم رنگ خونی که میومد بیرون قرمز تیره بود اما امروز که نگا کردم اون تیرگی همیشه گیش رو نداشت میشه لطفا کمکم کنید؟؟
    خیلی نگرانم!!!

  12. درسا

    سلام
    من ۱۷سالمه و مجردم دوران پریودیم همیشه مرتب بوده
    اما این دفعه پرویدیم سه روز عقب افتاد و از وقتی که شروع شده فقط لخته خون سیاه میبینم
    با اینکه چند روز گذشته اما هنوزم لخته خون سیاه میبینم و اصلا خون رقیق نمیبینم
    این طبیعیه؟

  13. مریم

    سلام
    من ۱۶ سالمه و گه گاهی احساس خارش و سوزش رو در ناحیه واژن احساس میکنم الان چند وقتیه لخته های خونی رو میبینم (پریود نیستم) ممنون میشم جواب بدید چه چیزی میتونه باشه

  14. مهرنوش

    سلام من 19 سالمه ومتاهلم هميشه پریودم عقب جلو میشع الان دارم قرص سیپروترون کامپاند میخورم ولی پریودم ب شکل لخته شدن است خطرناکه؟

  15. هاوژین

    سلام من منظم پریود میشم فقط موقع پریودی درد شدیدی دارم هیچ قرصو مسکنی ساکتم نمیکنه کل شکمم حتی معده با دور نافم درد میکنه طوری ک احساس میکنم چیزی تو شکمم میخواد بترکه وهنگام ادراردرد شدید و لخته خون دارم

  16. یسرا

    سلام من ۱۳سالمه الان یک ساله پریود میشه همیشه پریودی هام معمولی هستن اما این بار یه لخته مثله ژله شاید گوشتی دیدم حدودا اندازه نصف انگشت شصت می خواستم بدونم آیا غیر طبیعیه ؟😧

  17. AM

    من پروییدم یک ماهه لخته خون گاهی هست رنگ تیره و خیلی غلیظه گاهی لکه بینی دارم قط میشم چند روز بعد دوباره میشم من البته کیست دارم هورمون مردانم بالاست میخوام ببینم مشکلش جیه قرص اورژانسی مصرف کردم یه بار از اون موقه قط نمیشم رابطه کامل نداشتم اسپرم داخل واژن خالی نشده

  18. حمیده حسینی

    سلام 37ساله هستم ده سالی پریود نامنظم داشتم اما الان تقریبا دو ماه کامل بدون توقف دچار خونریزی هستم دکتر رفتم بعداز آزمایش و شدند واژینا گفت مشکلی ندارم .ودارو داره اما تاثیری نداشت الان دوهفته هست که در زیر شکم شما داست درد احساس میکنم دو روز هم که دچار خونریزی بصورت لخته .علت چی متوحه باشه لطفا راهنمایی کنید با تشکر

  19. مریم نوری

    سلام . من ۳۵ سالمه و ۴ ساله که متوجه شدم غلظت خون دارم و داخل رگ های پاهام خون لخته تشکیل شد و به بیمارستان رفتم بعد از یکسال آمبولی ریه شدم و الان وارفارین ۵ میلی‌گرم می‌خورم فشار خون بالا دارم کاپتوپریل ۲۵ میخورم برای تپش قلب هم متورال ۵۰ میخورم البته تو پرونده نوشته شده تاکی کاردی . در حال حاضر دوران قاعدگی نامنظم دارم خونریزی شدید همراه با لخته خون های زیاد . بعد از یک هفته خونریزی شدید کلا لکه بینی دارم
    لطفاً راهنمایی کنید که چیکار کنم ممنون از بزرگواریتون 🙏

  20. گلی

    زن ۳۶ساله هستم هرماه از مقعدم خون می اد درد و سوزش دارم الان باید چیکار کنم به دکترم مراجعه نکردم

  21. گلی

    زن ۳۶ساله هستم هرماه ۲یا۳روزش همیشه از مقعدم خون می اد درد سوزش دارم قرص میخورم فایده ندارد باید چیکار کنم

  22. مریم

    منم همین مشکل رو دارم وتا دفع نشه دردم آروم نمیگیره خیلی درد دارم قبل دفعش هیجده سالمه میشه راهنمایی کنین و آیا جدی هستش یا نه مثل تیکه های گوشته تقریباً.

  23. مینا امیری

    سلام من 26سالمه پریودم نامنظمه بهضی موقع ها دوماه پریود نمیشم ایندفعه قرص نورم اسکین مصرف میکردم قطعش کردم بعد رابطه دچار ده روز لکه بینی و بعدش حدودا دو خفته است خونریزی متوسط دارم هنو خوب نشدم علتش چیه

  24. الهام خضری

    سلام من ۲۰ سالمه از وقتی پریود شدم هر ماه یک لخته خون شبیه ب هم درست مثل هم تو سایز و اندازی مساوی دقیق شبیه هم خارج میشه دکتر هم رفتم ولی زیاد اهمیت ندادن خیلی نگرانم بنظرتون مشکلم جدیه؟

  25. Fatemeh

    سلام دوست عزیز شما حتما به پزشک مراجعه کن درمان شی نگران نباش اما اگه بخوای نری باید نگران باشی این اتفاق متاسفانه برای منم افتاد اما بی اهمیتی و بی اطلاع بودن باعث شد الان مشکل داشته باشم در بارداری حتما مراجعه کن …

  26. هاجر عباسي

    سلام وقتتون بخير
    من ٤٧سالمه و بعاز دو ماه پريود شدم الان نه روزه كه پريودم روزهاي اول خيلي كم بود اما الان چهار روز خيلي زياد شده بطوري كه لخته هاي گوشتي خوني ازم دفع شده قبلا كاملا منظم و بدون درد دوران سيكلم رو ميگذروندم اما اين ماه روز ششم پريوديم درد شديد داشتم كه با ژلوفن اروم شدم اما همچنان قسمت چپ شكمم فك ميكنم جاي تخمدانم هست كه جزيي درد ميگيره و اروم ميشه لطفا راهنماييم كنيد ممنون

  27. زینب میرزایی

    سلام من ۱۸ سالم و متاهل پریودم همیشه عقب میدازم درد نداشتم
    همیشه لخته هست کوچکه ولی این باره ۴۶ عقب انداختم سنوگرافی داده هیچ مشکلی نداره ولی پریودم کم این ماه درد داشته

  28. نجمه

    سلام یه سوالی داشتم من روز سوم قاعدگی رفتم ازمایش خون گلوبول های سفیدم کمتر از حد نرمال بود آیا از تاثیر خونریزی قاعدگی ممکنه باشه ؟؟؟؟

  29. Sheyda

    سلام
    من ۳ماه پیش سقط داشتم الانم پریودام نرماله مثله همیشه ولی تو دوباری ک بعد سقطم پریود شدمدم هرسری یک بار یک تکه لخته ک ی طرفش سفید ی طرفش قرمزبوده افتاده

  30. ن. ا

    سلام خدمت دکتر عزیز
    من ۳۴سالمه و در بیشتر پریود هام لخته خون دیده میشه و شدیداً موقع خارج شدن لخته خون درد دارم و بعضی وقتها به اندازه انگشت شصت است.خ.استم بدونم مشکلی نیست .پریودهام هم همیشه به موقع و منظم است .با تشکر

  31. مم

    سلام من رابطه محافظت نشده داشتم بعد از ۲۴ ساعت دوتا قرص اورزانسی بعد ۱۸ ساعت هم دوتای دیگه خوردم بعد اون شروع کردم هر روز قرص لویتود رو خوردم الان ۲۱ تا قرص فعالش با پنج تا قرص غیر فعلاشو خوردم دوتاش مونده بعد امروز درد شدید توی شکمم احساس کردم و پریود شدم بعد یه لخته سفید رنگ که توش رگه های کمرنگ خونی بود دفع کردم اندارش تقریبا چهار سانت بود این نشانه چیه؟سقط یا کیست؟میشه زودتر جواب بدین ممنونم 😥

  32. جیران

    سلام من 16 سالمه تقریبا دو ساله که پریود میشم اما تو این دوسال شاید 6 یا 7 بار فقط پریود شدم و پریودم منظم نیست بعضی وقتا 6 ماه بعد بعضی وقتا سه ماه بعد و… هروقتم پریود میشم درد زیاد ندارم فقط همون روز اول یکم کمرم درد میگیره و زیر دلم ولی اخرین بار خیلی دردم شدید بود نمیدونم چرا همشم بی حال بودمو نمیتونستم زیاد راه برم پریودمم بیشترش لخته لخته بود

  33. عرفانه مشایخی

    سلام من در هفته دهم بارداری هستم، چهار روزه که خبر فوت یکی از بستگان نزدیک و شنیدم با اینکه سعی کردم آروم باشم اما خونریزی بی وقفه با لخته های بزرگ دارم، امروز لخته بزرگتر از ۲ هم دفع کردم که حس خالی شدن رحم بهم دست داد. به خاطر کرونا از اول تاحالا اصلا دکتر نرفتم. این لخته ها از دیواره رحم هست یا از جفت؟ مرتب هم گرفتگی و انقباض رحم دارم و درد در پا هم می پیچه. چجوری جلوش و بگیرم؟؟؟

  34. ارنیکا

    باسلام من دختر 26 ساله و مجرد هستم پریودیم همیشه منظم هست اما روز اول پریودم بعد 5ساعت دوقطعه لخته خونی میبنم ک نگاش میکنم انگار بافت رحمی توری خونی میاد بیرون من خودم حس میکنم ترشحات خونی ….. دکتر رفتم و سونوگرافی دادم اما گفت مشکل ندارم همه چیز م نرمال بود ..اما هر ماه که پریود میشم این لخته ازهم رحم ریزش میکنه دلیلش چیه خیلی نگرانم

  35. مبینا

    سلام من الان دومین روزمه که دارم پریود میشم و لخته خونی امروز دیدم .شب ها هم نمی تونم خوب بخوابم همش فکر میکنم ترانه که بریزه .می خوام از شما برا بهتر خوابیدن و اینکه بعد از این که لخته خونی اومد و رفت دیگه من طی چند روز پریود سنگین نمیشم ..مبینا 14ساله

  36. Hadis

    من ی بار اینطوری شدم ۱۴ روز خونریزی داشتم رفتم سونو کیست داشتم قرص ال دی بخوری خونریزیت قطع میشه

  37. زینب هدایت

    سلام.من۱۹سالمه و شوهر دارم
    در یک ماه دوبار قرص اورژانسی مصرف کردم و پریودیم ۳روز عقب افتاد و ی لخته خون همراه با سفیدی و رگ و ریشه رو نوارم دیدم
    این نشانه چیست

  38. ملیحه حسینی

    سلام.من کلا سیکل نامرتب عادت رو از نوجوانی تا الان که ۳۰ سالمه داشتم.۵ساله ازدواج کردم وباردار نشدم.مدام دارم به مدت یک یا دوماه پریود میشم وبعد ازون ۲ماه پاکم و دوباره ۲ ماه پریود.الان یک ماهه خونریزی شدید دارم به طوریکه پدهای معمولی جواب نمیده. با لخته های بزرگ که درد دارن.زیر دلم تیر می کشه وکمر درد شدید دارم .دکتر میگه کیست.اندومتریو.وفیبروم .چند بار با آمبولانس رفتم اورژانس ولی با کم شدن خونریزی مرخص شدم .هیچ جواب قطعی بهم ندادن بارها تست سرطان دادم وهر بار منفی بوده.چه توصیه ای میکنید؟

  39. Mm

    سلام یه سوال داشتم، من ۱۸ سالمه ، پیش از عید چند روزی پریود بودم و همش لخته بود و خیلی کم ، اما چن روز بعد از تمام شدن دوباره پریود شدم و دوباره همش لخته های بزرگ و کوچیک بود و اصلا هم درد نداشتم در این دو دوره،، مشکل اینجاست که اینبار قاعدگی من تمومی نداره و الان ۱۳ روز شده ولی تموم نمیشه میخواستم بدونم علت چیه و باید چیکار کنم الانم به خاطر کرونا دکتر نمیرم و میترسم ممنون میشم راهنمایی کنید.

  40. دکتر شهبازی نویسنده

    سلام، عزیزم پریود شدی، حتما مقاله پریودی سایت و سایر مقاله های قسمت قاعدگی سایت رو بخون

  41. کوثر

    سلام من ۱۱سالمه من یک روز از مدرسه امدم خوابگاه بعد دیدم یکم خون ریخته تو شلوارم اما نمیدونم از کجام ریخته،من کسی رو ندارم که ازش بپرسم همکلاسی هایم هم نمیدونن

  42. الهه

    علت دیر پرید شدن چیست
    من باید 20 پرید میشدم ولی نشدم دو روز بعدش رفتیم پیاده روی و ی کم سربالایی رفتیم زمانی که اومدم خونه دیدم یک لخته خون مشاهده کردم تو این چند روزه هم خیلی اسرتسی بودم و نگران
    متاهل هستم
    ممنون از راهنماییتون

  43. سارا

    سلام، من گاهی موقع پدیودی، لخته های سفید رنگ (شکل تکه های چربی هست) با سایز بین ۱ تا ۳ سانتی متر دفع میکنم
    چندین بار هم به دکترهای مختلف مراجعه کردم ولی نگفتند علتش چی هست
    در ضمن خونریزی پریودیم و لخته ها هم زیاد و هرماه هست

  44. A.R

    دائما مطالب پزشکی مربوط به علائمم رو در زمینههای مختلف میخونم.. اما هربار که بعداز مطالعاتم متوجه شدم علائمم جزءعلائمِ غیرعادیِ دراینصورت به پزشک مراجعه کنید* هست، و به پزشک مراجعه کردمو علائمم و دلیل مراجعم رو گفتم، پزشکم گفت چیز خاصی نیست بی دلیل اومدی.. یا اصلا اطلاعی دراون زمینه نداشت….
    از جمله مراجعاتم به پزشک، داشتن علائم غیرنرمال فوق بود.
    نمیدونم مشکل از محتوای نگران کننده مطالب اینترنته… از حساسیتِ منه… یا اینکه هربار به پزشک های سهمیه ای مراجعه کردم!؟

    لههرحال ممنون از مطلبتون، موفق باشید🌷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.