نکاتی درمورد عقب انداختن پریود

راهنما و دستورالعمل کامل عقب انداختن پریود (کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت)

آیا عقب انداختن قطعی پریود، امکان پذیر است؟ یا مثلا هر چند روز که بخواهم می توانم پریودم را عقب بیندازم؟ اصلا می شود کاری کنم که مدت زمان زیادی پریود نشوم؟

اگر میخواهید پریودتان را عقب بیندازید، اولا باید مشخص کنید که چقدر میخواهید آن را عقب بیندازید، سپس با توجه به این نکته در زمان مناسبی از سیکل قاعدگی، دوز مناسبی از قرص را مصرف کنید، تا همانقدر که میخواهید پریودتان عقب بیفتد. برای اینکار اپلیکیشن مینت را نصب کنید، به بخش جلوگیری از بارداری و سایر خدمات بانوان مراجعه کنید و قسمت عقب انداختن قاعدگی را انتخاب کنید و به سوالات آن پاسخ دهید. سپس شرایط شما مشخص شده و با توجه به آن، راهکار لازم را دریافت خواهید کرد.

در این مقاله به بررسی عقب انداختن پریود و جزئیات آن می پردازیم. این بحث جزو یکی از مبهم ترین و سوال برانگیز ترین موضوع ها است که مینت قصد دارد این مسئله را کامل برایتان شفاف سازی کند.

برای اکثر خانم ها در هر سنی که باشند، واقعا این مسئله بسیار مهم است که چگونه پریودشان را تحت کنترل داشته باشند و تا زمانیکه مایل هستند، به وسیله‌ی قرص های خوراکی، آن را به تعویق اندازند. خوشبختانه راه های مختلفی برای عقب انداختن پریودی وجود دارد.

ابتدا به بررسی دلایل این موضوع می پردازیم که چرا خانم ها می خواهند قاعدگیشان را عقب بیندازند.

دلایل مختلفی برای این موضوع می تواند وجود داشته باشد. قاعدگی به دلایل زیادی می تواند آزار دهنده باشد، مخصوصا اگر از دردهای شکمی و کمری رنج می برید. بعضی از بانوان در تمامی سیکل های ماهانه خود، قاعدگی سخت و دردناکی که آن ها را از فعالیت های روزمره باز می دارد و ناتوان می کند، رنج می برند.

امروزه با وجود پیشرفت در تمام زمینه های علمی و پزشکی، در هر سنی که باشید، می بایست آگاهی لازم  را در جهت کنترل قاعدگیتان داشته باشید، که چه موقع آن را قطع کنید و چه موقع اجازه دهید پریود شوید.

چگونه پریود خود را به صورت کوتاه مدت یا بلند مدت، عقب بیندازیم؟

 دلایل عقب انداختن پریود

  • وقتی میخواهید برنامه ریزی کنید و پزشک متخصص زنان را ملاقات کنید:

به عنوان مثال، ماهاست که برای انجام تست پاپ اسمیر برنامه ریزی کرده اید سپس با مراجعه به پزشک و وقتیکه انتظار قاعدگی را ندارید، ناگهان خونریزی برایتان اتفاق می افتد و یک شرایط نامناسب جهت معاینه و انجام تست برایتان ایجاد می کند. پس مراجعه به متخصص زنان، یک دلیل کاملا قابل قبول برای خانم هایی است که می خواهند، پریود خود را عقب بیندازند.

  • میخواهید به مسافرت بروید:

خیلی بهتر است که در زمان مسافرت، درگیر قاعدگی نباشید. مخصوصا زمانیکه به کوهنوردی یا کنار ساحل و استخر یا یک کشور خارجی می روید. در واقع لذت بردن از تفریحات آبی و پریودی باهم جور درنمی آیند. چونکه حین مسافرت می بایست به دنبال یک مکان برای تعویض پد بهداشتی یا تامپون باشید یا اینکه نمیخواهید درگیر درد های شکمی و کمری یا نفخ شوید. مسافرت یعنی لذت بردن و ریلکس کردن! پس اگر احتمال پریود شدن یه شما استرس وارد می کند، می توانید با مشاوره های مینت، پریودیتان را عقب بیندازید.

  • می خواهید ازدواج کنید:

عقب انداختن پریود برای ازدواج

تبریک تبریک!!! آیا می خواهید برای روز عروسیتان برنامه ریزی کنید که دقیقا چه موقع خونریزی قاعدگیتان شروع می شود؟ روز عروسی بسیار گیج کننده و خسته کننده است که تمام کارها را با هم هماهنگ کرد و اکثر خانم ها هیچ برنامه ای برای قاعدگی در عروسی ندارند و اگر موقع عروسیتان پریود شوید، تمامی کارهایتان بهم میریزد و نگران کننده است. این یک دلیل اساسی است که خانم ها برای عقب انداختن پریودی به متخصص زنان مراجعه می کنند.

  • وقتیکه یک رابطه جدید دارید:

شروع یک رابطه جدید با هیجان و شادی خاصی همراه است و به ماه عسل شناخته می شود. اگر نمیخواهید در شرایطی قرار بگیرید که به همسر خود بگویید که این هفته پریود می شوم و رابطه را به چند روز دیگر موکول کن!!! یا اینکه بگویید امشب نه نمی توانم!!! پس باید با دکتر راجع به عقب انداختن پریودتان، مشورت کنید.

  • موقعیکه از وضعیت پریود بسیار رنج می برید و مریض می شوید:

بسیاری از خانم ها از علائم قبل و دوران قاعدگیشان رنج می برند و باعث می شود چند روزی از ماه ناتوان شوند. پریودهای سنگینی که همراه با تهوع، استفراغ و اسهال هستند، در این مواقع پزشک، قرص های ضد باروری هورمونی را برای بیمارش تجویز می کند که اغلب علائم را کاهش می دهند. پزشک ممکن است، چند بسته قرص ضد بارداری را پشت هم تجویز کند، طوریکه قاعدگی فقط 4 ، 5 بار در سال اتفاق بیفتد.

داشتن توانایی اینکه انتخاب کنید چه موقع پریودیتان را عقب بیندازید، باعث آرامش ذهنی و جسمی می شود. همیشه از داشتن قرص های ضدبارداری به همراه خود اطمینان حاصل کنید و با مصرف به موقع و سر ساعت هر قرص، پریودتان را به عقب بیندازید.

  • ورزشکار هستیید و یک مسابقه مهم پیش رو دارید

البته این مسئله این روزها بسیار بحث برانگیز شده است. چرا که برخی معتقدند که برای ورزش نباید پریود را عقب انداخت، چراکه این مسئله جزو طبیعت بدن بانوان است و نباید خللی در عملکرد ورزشی آن ها ایجاد کند. در همین راستا در مسابقات المپیک نیز برخی از بانوان ورزشکار با همین شعار و در هنگام قاعدگی به میدان مسابقه رفتند و حتی قهرمان دو 100 متر المپیک در دوران قاعدگی خود به مقام قهرمانی رسید.

اما در هر صورت چنانچه فکر میکنید با عقب انداختن پریود خود عملکرد بهتری را می توانید از خود نشان دهید، فکر بدی نیست که بتوانید به کمک روش های سالم، پریودتان را چند روزی عقب بیندازید.

چگونه می توان به وسیله قرص، پریودی را به عقب انداخت؟

عقب انداختن پریود با قرص جلوگیری از بارداری

عقب انداختن پریود با قرص جلوگیری از بارداری

  • یک ماه قبل ازینکه بخواهید قاعدگیتان را عقب بیندازید، یک بسته از قرص های جلوگیری از بارداری را طبق روال معمولی شروع کنید.
  • هنگامیکه جهت عقب انداختن قاعدگی از قرص های ضدبارداری استفاده می کنید، وقتی به قرص هایی که دارونما هستند، رسیدید یا اینکه به جایی از قرص رسیدید که می بایست یک هفته استراحت بدهید، آنگاه باید بلافاصله یک بسته قرص جدید را شروع و از روز اولش مصرف کنید و به همین شکل سه هفته قرص ها را ادامه دهید تا زمانیکه بلیستر قرص که تمام شد، بلیستر بعدی را از نو شروع کنید و استراحت ندهید.
  • با این روش می توان 7-6 هفته قاعدگی را به تاخیر انداخت. اگر می خواهید که برای 3هفته دیگر ادامه دهید، مثل روشی که در بالا توضیح داده شد بی وقفه ورق بعدی قرص را شروع کنید و تا سه هفته دیگر پریودی اتفاق نمی افتد. ممکن است مقداری خونریزی یا لکه بینی در حین به تاخیر انداختن قاعدگی، تجربه کنید.
  • مطمئن شوید که پزشک به اندازه کافی دارو را برایتان تجویز کرده است که قرص را در دسترس داشته باشید و پشت هم مصرف کنید.

اگر که همچنان از چسب ها و حلقه های جلوگیری از بارداری استفاده می کنید، می توانید پریودیتان را به راحتی به عقب بیندازید. هنگامیکه از چسب استفاده می کنید، برای انداختن قاعدگی به مدت یک هفته، به راحتی یک چسب جدید بچسبانید.

هنگامیکه از رینگ برای جلوگیری از بارداری استفاده می کنید، یک رینگ جدید بگذارید و پس از سه هفته، یک هفته پریود به عقب می افتد. مطمئن شوید که به موقع توسط پزشک ویزیت شوید، چون یک هفته زودتر می بایست رینگ یا پچ را تجدید کنید.

قرص پیشگیری حاوی پروژستروژن

اگر این قرص را مصرف میکنید نمی توانید با مصرف 2 بسته پشت سر هم در پریودتان تأخیر ایجاد کنید. ولی میتوانید به مصرف قرص ترکیبی پیشگیری تغییر روش دهید یا اینکه از روش دیگری برای به تأخیر انداختن قاعدگی خود استفاده کنید.

اگر مطمئن نیستید که کدام نوع قرص را دارید مصرف میکنید بهتر است با داروساز در این مورد حرف بزنید تا بیشتر شما را راهنمایی کند.

درصورت مصرف نکردن قرص پیشگیری

برای تأخیر در پریود در صورت مصرف نکردن قرص های پیشگیری لازم است با پزشک حرف بزنید. پزشک دارویی به نام نورتیسترون را برای عقب انداختن قاعدگی تان تجویز میکند. همچنین زمان شروع مصرف و مدت زمان مصرف را هم برایتان مشخص میکند. مصرف نورتیسترون به این صورت است که معمولا 3 قرص در روز باید بخورید که 3-4 روز پیش از نزدیک شدن به خونریزی پریودتان شروع می شود.

با قطع کردن قرص، پریود شما 2-3 روز بعد شروع می شود. البته دقت کنید این قرص تأثیری بر پیشگیری از بارداری شما ندارد و همچنان میتوانید باردار شوید. پس لازم است از روش جلوگیری دیگری مثل کاندوم استفاده کنید. ناگفته نماند اگر سابقه تشکیل لخته خون دارید این قرص به شما توصیه نمی شود.

تأثیر قرص تأخیری نوروتیسترون در هر فردی متفاوت است. برخی از زنان عوارض زیر را با مصرف قرص تجربه میکنند:

◄ حساسیت سینه ها

◄ حالت تهوع

◄ سردرد

◄ نوسانات خلقی و مشکلات در میل جنسی

تغییر روش به مصرف قرص پیشگیری ترکیبی یا شروع مصرف

اگر مدتی است از یک روش پیشگیری دیگر استفاده میکنید و قرار است از قرص ترکیبی برای تأخیر استفاده کنید، این روش باعث عقب افتادن قاعدگی شما می شود. ممکن است بتوانید مصرف قرص ترکیبی را شروع کنید اگر هنوز از روش های پیشگیری کمک نگرفته اید.

البته توجه داشته باشید که ممکن است چندین هفته پیش از زمان درنظر گرفته شده برای به تأخیر انداختن لازم باشد مصرف قرص را شروع کنید که البته این روش برای همه جواب نمیدهد و مناسب نیست.

اگر قصد تغییر به مصرف قرص ترکیبی یا شروع مصرف را دارید لازم است از یک روش پیشگیری اضافه در روزهای اول مصرف قرص هم کمک بگیرید.  در این مورد میتوانید راهنمایی های بیشتری از دارو ساز یا پزشک خود درخواست کنید.

نورتیندرون Norethindrone

پزشک برای آن دسته از افرادی که قرص ترکیبی برای تأخیر استفاده نمیکنند، ممکن است داروی نورتیندرون را تجویز کند. خوب است بدانید که این دارو شکلی از پروژسترون است.

مرکز سلامت ملی NHS در انگلیس اعلام کرد که پزشکان معمولا 3 قرص نورتیندرون را در روز تجویز میکنند و فرد باید این قرص ها را 3-4 روز پیش از نزدیک شدن به زمان خونریزی خود مصرف کند. توجه داشته باشید که پریود فرد با توقف مصرف، 2-3 روز بعد شروع می شود.

وقتی پریودتان را عقب می اندازید چه اتفاقی می افتد؟

برای اینکه متوجه شوید یک قرص ضد بارداری با چه عملکردی جلوی پریودی را می گیرد و آن را عقب می اندازد، می بایست از نوع قرصی که استفاده می کنید، آگاهی داشته باشید.

قرص های ضد بارداری خوراکی که ترکیبی هستند و از جزء استروژنی و پروژسترونی تشکیل شده اند، با یک غلظت ثابت، این هورمون ها را در بدن آزاد می کنند و از تخمک گذاری جلوگیری می کنند و باعث ضخیم و غلیظ شدن ترشح موکوزی دهانه رحم می شود و شرایط را برای عبور اسپرم غیر ممکن می کند.

یک پریود منظم به وسیله تغییرات سطح هورمونی، پس از تخمک گذاری( اگر تخمک هنوز بارور نشده باشد) ایجاد می شود. در حین مصرف قرص های ضد بارداری، از زمانیکه تخمک گذاری اتفاق نمی افتد، قاعدگی که تجربه می کنید یک قاعدگی نرمال و واقعی نیست. با قطع مصرف استروژن و پروژسترون باعث بازگشت ترشح هورمون های بدن می شوید و پریودی ایجاد می شود.

برای جایگزینی ترشح هورمون ها در بدن، می بایست مصرف داروهای ضدبارداری را ادامه دهید و به جای مصرف دارونما یا یک هفته استراحت، بلافاصله بسته جدید را شروع کنید. پس مصرف قرص جهت تاخیر در قاعدگی، برای همیشه قاعدگیتان را متوقف نمی کند، بلکه ترشح هورمون را به تاخیر می اندازد.

آیا عقب انداختن پریودی بی خطر است؟

سوال برای یک خانم

سوال برای یک خانم

قبلا تصور بر این بود که مصرف طولانی مدت داروهای ضد باروری برای به عقب انداختن پریود، باعث مشکلات فراوانی می شود. خانم ها پیش تر بر این باور بودند به دلیل غیرطبیعی بودن و ناسالم بودن، نباید قاعدگی را عقب انداخت و می تواند مشکلات باروری و سرطان سینه و دهانه رحم را ایجاد کند. به خاطر همین دلایل سنتی است که قرص های جلوگیری از بارداری به صورتی طراحی شده اند که سیکل هورمون های بانوان را تقلید کنند. اما امروزه ما می دانیم که این موضوع صحت ندارد. اکثر پزشکان معتقدند که به تاخیر انداختن قاعدگی به وسیله قرص های ضد بارداری، کاملا بی خطر است. وقتیکه در حال مصرف قرص های ضد بارداری هستید، دیواره رحمی دوباره بازسازی نمی شود و به همین دلیل است که هر ماه خونریزی ایجاد نمی شود. علاوه بر این یک قاعدگی طبیعی نیز اتفاق نمی افتد و فقط خونریزی را متوقف کرده و آن را نگه داشته اید.

خطرات و عوارض نگه داشتن پریود با قرص

هیچ خطری برای سلامتی انسان ندارند. خود داروهای ضد بارداری یک سری عواض دارند، اما مسئله تاخیر در پریودی توسط داروهای ضدبارداری، هیچ مشکلی را ایجاد نمی کند. بعضی از خانم ها با مصرف قرص های جلوگیری از بارداری، تهوع، نفخ، اضافه وزن، تغییر خلق، لک های پوستی و کاهش میل جنسی را تجربه می کنند.

یکی از عوارضی که با مصرف دو یا سه دوره ای داروهای ضدبارداری ایجاد می شود، لکه بینی و خونریزی بین فواصل پریودی است.

چگونه بدون استفاده از قرص های جلوگیری، قاعدگی خود را عقب بیندازیم؟

هیچ یک از روش های طبیعی که در زیر به آن ها اشاره می کنیم برای به تاخیر انداختن قاعدگی یا متوقف کردن قاعدگی، از نظر علمی ثابت شده نیستند.

بسیاری از بانوان از این روش های طبیعی استفاده می کنند و کاملا رضایت دارند. حال اگر شما به استفاده از داروهای شیمیایی جلوگیری تمایل ندارید، می توانید از روش های زیر کمک بگیرید.

  • سرکه سیب

سرکه سیب که برای سم زدایی بدن نیز کاربرد دارد، می تواند در روند لاغری نیز راهگشا باشد. اگر با رژیم های سم زدایی آشنا نیستید، حتما مقاله رژیم سم زدایی را مطالعه کنید. علاوه بر این موارد، یکی از فواید اصلی که از قدیم در رابطه با مصرف سرکه سیب عنوان شده است، نوشیدن آن برای عقب انداختن قاعدگی است. در واقع محتوای اسیدی موجود در سرکه سیب باعث می شود تا به عقب انداختن پریود کمک کند. اما تا کنون این مسئله به صورت علمی ثابت نشده است.

یک هفته قبل از اینکه قاعدگی آغاز شود، خوردن روزی سه قاشق مرباخوری، سه بار در هفته. بانوان ادعا می کنند که می توانند قاعدگیشان را به مدت یک هفته به تعویق بیندازند.

علاوه بر این مسائل نوشیدن سرکه سیب به تسکین سندروم پیش از قاعدگی، مخصوصا کاهش نفخ و دلدرد پریود، بسیار کمک می کند.

  • ژلاتین

یک بسته ژلاتین را در یک فنجان آب گرم به خوبی حل کنید و فوری آن را بنوشید. این روش می تواند چند ساعتی قاعدگیتان را به تعویق بیندازد.

نوشیدن لیمو برای عقب انداختن قاعدگی

نوشیدن لیمو برای عقب انداختن قاعدگی

لیمو

می تواند پریودتان را به تاخیر بیندازد یا خونریزیتان را سبک کند. لیمو را از پهنا به دو نیمه قاچ کنید و آن را بجویید یا بمکید.

  • عدس پودر شده

عدس به عنوان یک روش سنتی برای به عقب انداختن قاعدگی شناخته می شود. ابتدا عدس ها را سرخ کنید تا نرم شوند سپس آن ها را خورد کنید تا تبدیل به پودر شوند. این پودر را به آب جوش اضافه کنید. این نوشیدنی را هر روز صبح، یک هفته قبل از روزی که انتظار دارید پریود شوید، بنوشید.

سخن پایانی

اگر قصد دارید روال منظم چرخه قاعدگی خود را تغییر بدهید لازم است از داروهای مشخصی برای این کار استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده از قرص های تجویز شده لزوما به معنی جلوگیری از بارداری شما نیست و با مصرف آنها احتمال بارداری شما هم وجود دارد.

خوب است بدانید که در صورت مصرف قرص ها برای عقب انداختن پریود ممکن است علائم زیر را تجربه کنید:

  • حالت تهوع
  • سردرد
  • نوسانات خلقی
  • تغییر در تمایلات جنسی
  • حساس شدن سینه ها

منبع: medicalnewstoday

3.3/5 - (80 امتیاز)

دکتر داروساز و فعال در حوزه سلامت بانوان. چند سالی هست که از دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شدم و از همان روزهای نخست به فکر ایجاد تحولی بزرگ در زندگی بانوان ایرانی و جامعه سلامت آنلاین بودم. مینت ساخته شده تا بانوان ایرانی در سلامتی کامل به سر ببرند و از زندگی خود بیشتر لذت ببرند.

یک نظر

  1. زهره شیخی

    سلام وقت بخیر
    من ۴روز دیگر پریود میشم و به شدت درد و خونریزی دارم موقع پریودی . الان چند روزی پام شکسته و میخوام پریودم ۲ هفته حداقل عقب بندازم . چه کار باید بکنم ؟

  2. مهدی

    سلام وقت بخیر من میخواستم چند روز پریودیم عقب بندازم چیکار باید بکنم قرص هم نمی تونم بخورم

  3. Maedeh

    سلام من ۱۵ سالمه
    من احتمالا دو هفته دیگه پریود شم و بعد دو هفته عروسی پایینه نمیخام پریود شم آیا با آبلیمو خوردن میتونم پریودمو عقب بندازم؟؟؟

  4. ناشناس ناشناس

    سلام ببخشید من ۱۴ سالمه این هفته دارم میرم سفر و من دقیقا توی تاریخ سفر پریود میشیم و نمیتونم توی آب برم چجوری پریودم ر عقب بندازم😭

  5. سارا حسینی

    سلام ببخشید من ۲هفته دیگه عروسیم هست و همون روز پریود میشم چطوری میشه عقب انداخت پریپد رو؟

  6. Sodeh

    من اپلیکیشن رو نصب کردم ولی بخش راهکار های عقب افتادن قاعدگی نمیبینم میشه راهنمایی کنین ممنون میشم جواب بدید

  7. Sooooo

    سلام من 15 سالمه تاحالا برا عقب انداختن پریودیم کاری نکردم 1 این ماه داریم میریم سفر من همون روز پریود میشم میخوام حداقل یه هفته عقب بندازمش اگه از سرکه استفاده کنم مشکلی برام پیش نمیاد؟

  8. مریم زمانی

    سلام من فردا قراره پریود بشم ولی الان دوشبه که دارم قرص ال دی مصرف میکنم ساعتهای یکسانم استفاده میکنم یعنی هر ۲ شب ساعت ۱۰ شب خوردممن اگر ادامه بدم پریود نمیشم؟میخوام حدودا تا ۲ هفته اینطورا عقب بندازم
    چونکه شنبه عروسیمه و واقعا نمیخوام که پریود باشم

  9. nargs

    سلام خانم دکتر. من 18 سالمه و 10م تیر کنکور دارم و ماه قبل هم 10م پریود شدم☹️نگرانم چون موقع پریودم لرزش و حالت تهوع میگیرم.
    بنظر شما بهتره عقب بندازم یا با رازیانه جلو بیارم تایم پریود رو؟؟
    چه راهکاری پیشنهاد میدین
    ممنون میشم جواب بدین:)

  10. من

    راهی نیست که کلا برای همیشه پریود نشد ؟ دوست ندارم جراحی کنم و رحمم رو بردارم ولی دارویی یا روش نیست که دیگه هرگز پریود نشی ؟

  11. زهرا احمدی

    سلام. ببخشید از چه زمانی باید شروع. ب خوردن. قرصکرد. و اینکه برای دختر مجرد چ نوع قرصی توصیه میکنید؟؟
    ممنون میشم اگر جواب بدین

  12. عسل

    سلام من بعد از نزدیکی سه قرص ال دی را برای اولین بار یه جا انداختم و الان 5روز است که پریودم عقب افتاده ایا امکان داره حامله باشم یا اینکه بخاطر مصرف قرص عقب افتاده؟

  13. دکتر فائزه شهبازی نویسنده

    سلام. لطفا از بخش راهکارهای غقب انداختن قاعدگی اپلیکیشن استفاده کنید

  14. مریم

    سلام. من بیست و هفت سالمه و مجردم. میخوام دو ماه پریود نشم. مصرف مستمر قرص ال دی، عوارضی نداره؟

  15. دکتر فائزه شهبازی نویسنده

    سلام. لطفا ایسنتاگرام به آیدی @mint_family دایرکت بدید

  16. فاطمه هاشمی

    سلام من هزینه پرداخت کردم داخل اپلیکیشن ولی هنوز میگه باید خرید کنین

  17. الهام کاظمی

    ببخشید من یکی دو روز دیگ وقت پریودمه میخوام عقب بندازم چندروز چیکار میتونم کنم

  18. سما موسوی

    سلام، وقت بخیر، من نزدیک به 7 ساله کیست تخمدان دارم و 4 سال تحت درمان بودم ولی متاسفانه بعد از مدتی مجدد تعدادش بیشتر شد، و 6 ماه است که هر 12 روز پریود میشم، و این مشکل رو اعصاب و بدنم تغییرات زیادی رخ داده، و همسرمم ازین مشکل رنج میبره، و پریودم همراه با درد شدید شکمی 3 روز قبل پریود و 4 روز اول پریودم همراهه، میشه لطفا راهنماییم کنید چکار کنم، چون مجدد نزدیک پریودمه، و من نمیخوام پریود بشم😭😭

  19. فاطمه صالحی

    سلام من در هر ماه دو بار پریود می شم وهر بار بیشتر از ده روز طول می کشه برا هر دکتری رفتم برام قرص جلویری ال دی می ده برای تنظیم ولی هیچ تاثیری نداره باز پریود می شم چکار کنم …پاپ اسمیرم سالم بوده ..آزمایش هورمونیم هم خووب بوده ماه رمضان نزدیکه دوست دارم روزه بگیرم سی وپنج ساله هستم …مشکل کم خونی هم دارم ..

  20. مهسا

    سلام من به خاطر کم خونی بک ماه درمیان پریود میشدم الان دو ماه پست سر هم شدم باز یه ماه نشدم میخوام یه هفده روز دیگه پریود نشن چیکار کنم خواهش میکنم جواب بدین من ۱۶ سالمه

  21. دکتر شهبازی نویسنده

    سحر جان سلام،
    برای پاسخ به سوالتون لطفا اپلیکیشن مارو نصب کنید و به قسمت عقب انداختن قاعدگی مراجعه بفرمایید.

  22. سحر

    سلام وقت بخير
    عذر ميخوام من ماه بعد يه سفر دارم ميخوام پريود نشم ولي بيست و دوم اين ماه پريودم تموم شد اگه از الان شروع كنم قرص بخورم بي فايده اس؟

  23. Mina

    سلام من قراره یه جراحی انجام بدم چند روز بعدش زمان پریودمه امکانش هست که با استفاده از قرص حدود یه هفته پریودمو عقب بندازم؟ این قرصا تاثیری تو جراحی نداره اگر قبل و بعد از جراحی مصرف کنم؟

  24. دکتر شهبازی نویسنده

    غزل جان سلام، روش عقب انداختن پریود رو میتونید توی اپلیکیشن مینت پیدا کنید، با توجه به اینکه کوتاه مدت میخواهید عقب بندازید و اینکه چند روز تا قاعدگیتون مونده، برای افراد مختلف متفاوته. پس از نصب اپلیکیشن مینت، به بخش دکتر مینت و سپس عقب انداختن قاعدگی مراجعه کنید.
    ‏«مینت | قاعدگی و زناشویی» را در بازار اندروید ببین:
    http://cafebazaar.ir/app/?id=com.nikaat.mintapp&ref=share

  25. غزل تقواطلب

    سلام خسته نباشيد من ميخوام پريودمو چند روز عقب بتدازم فقط ميتونم در حد همين ٣،٤ روز قرص الدي استفاده كنم بعد بلافاصله قطع كنم كه پريود شم آيا خطر يا ضرري نداره و بعد ها باعث نميشه بچه دار نشم؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.