عادت ماهانه چند روز است؟

عادت ماهانه چند روز است؟

یکی از سوالاتی که ذهن بانوان را اغلب به خود درگیر می کند، این است که ” عادت ماهانه چند روز است؟ ” آیا ممکن است برای هر شخص این دوران متفاوت باشد؟ چگونه می توان زمان قاعدگی را پیش بینی کرد؟ در این مقاله سعی می کنیم به سوال عادت ماهانه چند روز است؟ و از این دسته سوالات پاسخ دقیقی بدهیم.

پریود چگونه اتفاق می افتد؟

پریود چگونه اتفاق می افتد؟

پریود چگونه اتفاق می افتد؟

اولین روز سیکل قاعدگی هر خانم با اولین روز خونریزی پریودش همزمان است و دیواره رحم در روزهایی که خونریزی قاعدگی اتفاق می افتد، ریزش می کند و بخشی از خونریزی قاعدگی را شامل می شود. مابقی محتویات خونریزی قاعدگی از مخاط رحم و ترشحات واژن تشکیل شده است.

پس از گذراندن روزهای خونریزی قاعدگی، با توجه به طول سیکل قاعدگیش به روزهای تخمک گذاری نزدیک می شود و با کاهش سطح استروژن و افزایش سطح پروژسترون، یک یا تعدادی از فولیکول هایی که در تخمدان ها در طی سیکل ماهانه بالغ شده اند، با توجه به سایزشان از تخمدان آزاد می شوند و از طریق لوله های فالوپ، به سمت رحم و واژن حرکت می کنند. تخمک آزاد شده اگر در زمان مناسب، پس از آزادسازی از تخمدان ها، با اسپرم برخورد موثر داشته باشد، احتمال تشکیل رویان وجود دارد.

پس اگر رویان تشکیل شود و در اندومتر لانه گزینی کند، بارداری اتفاق افتاده و سیکل قاعدگی متوقف می شود و خونریزی قاعدگی بعدی اتفاق نمی افتد، اما ممکن است در بعضی از خانم ها حین لانه گزینی مقداری از دیواره رحم ریزش کرده و به صورت لکه بینی یا خون آبه در شخص نمایان شود که با خونریزی قاعدگی بسیار متفاوت است.

حال اگر بارداری و لقاح، اتفاق نیفتد، سیکل قاعدگی، مجددا به روزهای ابتدایی خونریزی قاعدگی نزدیک می شود و تخمک لقاح نیافته در خونریزی قاعدگی بعد از بدن خارج می شود.

عادت ماهانه چند روز است؟

برای پاسخ به سوال عادت ماهانه چند روز است؟ باید بگوییم که:

تعداد روزهای خونریزی قاعدگی در بانوان بسیار متعدد است و بازه نرمال آن چیزی حدودی 3 الی 7 روز است. که اگر خونریزی قاعدگی کمتر از سه روز و بیشتر از 9 روز باشد، خونریزی غیر طبیعی بوده و نیاز به بررسی های بیشتری توسط پزشک متخصص دارد.

چگونه می توانم اطلاعات سیکل قاعدگیم را داشته باشم؟

اطلاع از جزئیات سیکل قاعدگی برای هر خانمی بسیار ضروری است. چرا که به کمک پیش بینی سیکل قاعدگی فعالیت های روزانه تان را تنظیم می کنید، و چنانچه در زمان مشخصی نمی خواهید پریود شوید، می توانید آن را عقب بیندازید. همچنین چنانچه قصد اقدام به بارداری دارید، شناسایی سیکل قاعدگی بسیار مهم است و باید به کمک آن دوران تخمک گذاریتان را پیدا کنید.

اما چگونه می توان این اطلاعات را داشت؟

به کمک اپلیکیشن مینت، می توانید سیکل قاعدگیتان را شبیه سازی کنید و تمامی اطلاعات لازم از جمله زمان شروع خونریزی قاعدگی، اتمام خونریزی پریود، دوران امن رابطه ( دورانی که در صورت داشتن رابطه محافظت نشده، احتمال بارداری کم است)، دوران تخمک گذاری و سندروم پیش از قاعدگی را مشخص کنید.

برای شبیه سازی سیکل قاعدگی در اپلیکیشن مینت، باید به سوالات زیر پاسخ دهید.

  • تاریخ شروع آخرین پریود
  • میانگین طول سیکل قاعدگی
  • میانگین طول عادت ماهانه
اپلیکیشن مینت

اپلیکیشن مینت

اپلیکیشن مینت را می توانید از طریق لینک زیر دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

 

2.7/5 - (3 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

دکتر داروساز و فعال در حوزه سلامت بانوان. چند سالی هست که از دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شدم و از همان روزهای نخست به فکر ایجاد تحولی بزرگ در زندگی بانوان ایرانی و جامعه سلامت آنلاین بودم. مینت ساخته شده تا بانوان ایرانی در سلامتی کامل به سر ببرند و از زندگی خود بیشتر لذت ببرند.

یک نظر

  1. Maryam

    من 21 سالمه هفته دیگه میخوام ازدواج کنم ماه قبل پریودی ام ۵ مهر بود الان میتونم قرص جلوگیری بخورم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.