خون سیاه پریود

بررسی دلایل خون سیاه پریودی: درمان و تشخیص خون سیاه قاعدگی

برای اکثر بانوان، قاعدگی در سنین 13-12 سالگی آغاز می شود. خون قاعدگی، ترشحاتی از بافت موکوزی دیواره رحمی و خونی است که هر ماه از واژن ریزش می کند. قاعدگی یکی از مهم ترین نشانه های سلامت بانوان است. مشخصه های گوناگون یک پریود شامل رنگ خون قاعدگی، طول دوره قاعدگی و نوع بافت خونریزی است که علائم حیاتی و سلامت فرد را نشان می دهد. ممکن است در زمان قاعدگی رنگ های مختلفی از خون را دیده باشید. که طیفی از قرمز روشن تا نارنجی، قهوه ای تا خون سیاه پریودی دارد. با این حال، خیلی از این رنگ ها نرمال هستند و نشان دهنده سلامت جنسی فرد است. اما بعضی از رنگ ها غیر طبیعی بوده و باید برای رفع مشکل به پزشک مراجعه شود.

چطوری در کمترین زمان ممکن باردار بشم؟🤰
به کمک جاده اقدام به بارداری اپلیکیشن مینت در بازه ۲ الی ۶ ماهه باردار میشید😇

تازه میتونید خودتون انتخاب کنید جنسیت فرزند آینده‌تون پسر باشه یا دختر👶👧

همین الان اپلیکیشن مینت رو نصب کنید، تا شرایط شما و همسرتون، رایگان، توسط پزشک تحلیل بشه و از جزئیاتش باخبر بشید.


چرا رنگ خون قاعدگی تیره و سیاه می شود؟

داشتن خونریزی سیاه و تیره در زمان قاعدگی می تواند غیر منتظره و برای برخی واقعا ترسناک باشد. در بعضی موارد، خون سیاه پریودی می تواند دلایلی داشته باشد.

در این مطلب از دلایل ایجاد خون سیاه پریودی برایتان می گوییم.

رنگ تیره و سیاه خون قاعدگی و ترشحات واژینال می تواند ترسناک باشد، اما همیشه مربوط به دلیل خاصی نیست. خون سیاه قاعدگی، ممکن است برای هر خانمی در سیکل قاعدگی، مخصوصا در روزهای ابتدایی پریود ایجاد شود. خون سیاه پریودی، خونی است که مدت بیشتری در رحم مانده است، در معرض اکسیژن قرار گرفته و در اثر واکنش با آن سیاه شده است. این روال باعث می شود که رنگ خون قاعدگی، تیره تر به نظر برسد. این خون معمولا شبیه به رنگ قهوه است. در بعضی موارد، به خاطر وجود ترشحات سیاه وخون تیره از واژن، می بایست آن را جدی گرفت و به پزشک مراجعه کرد.

چگونه خون سیاه پریودی و خونریزی شدید را درمان کنیم؟

با ساده ترین راهکارهای خانگی ممکن می توانیم خونریزی شدید و حتی خون سیاه پریود را برطرف کنیم. یکی از این راهکارهای خانگی نوشیدن آب زنجبیل است، به این صورت که مقداری زنجبیل را به آب جوش اضافه کنید؛ می توانید مقداری عسل و شکر را نیز به آن اضافه کنید و در طول روز میل کنید. از آنجا که خونریزی شدید و وجود لخته در خون ممکن است به علت کم آبی بدن باشد، مصرف زیاد آب در این مواقع کمک کننده است.

راهکارهای خانگی و دارویی متنوعی برای کاهش خونریزی و خون سیاه قاعدگی وجود دارد، که در صورت نتیجه نگرفتن از هر راهکار، می توانید راهکار دیگری را انتخاب کنید تا راهکاری که مناسب شرایط شما است را در نهایت پیدا کنید. سعی کردیم تمامی این راهکارهای دارویی و خانگی را به کمک دکتر فائزه شهبازی به قسمت راهکارهای تسکین علائم قاعدگی اپلیکیشن مینت اضافه کنیم. در این قسمت باید شرایطتان را وارد کنید و سپس راهکار مربوطه را دریافت می کنید.

قسمت راهکارهای تسکین علائم قاعدگی اپلیکیشن مینت

قسمت راهکارهای تسکین علائم قاعدگی اپلیکیشن مینت

برای دسترسی به این قسمت، کافیست اپلیکیشن مینت را از طریق لینک زیر دانلود کنید و سپس به قسمت جلوگیری از بارداری و سایر خدمات زنان و بخش راهکارهای تسکین علائم قاعدگی مراجعه کنید. دانلود اپلیکیشن

بررسی دلایل خون سیاه پریودی:

دلایل خون سیاه پریودی

دلایل خون سیاه پریودی

خون تیره قاعدگی فقط در ابتدای پریودی یا در روزهای پایانی سیکل ایجاد شود:

خون قاعدگی معمولا ممکن است در روزهای آغازین و پایانی دوره قاعدگی، سبک باشد. این شرایط به دلیل این است که خون قاعدگی ممکن است برای اینکه از بدن خارج شود، مدتی در رحم مانده باشد و با اکسیژن واکنش داده و رنگ تیره مشکی یا قهوه ای به خود بگیرد.

زمانیکه چیزی در داخل(رحم یا واژن) گیر کرده باشد:

خون سیاه پریودی می تواند نشانگر این باشد که یک جسم خارجی در دخاخل واژن گیر کرده است. این اتفاق زمانی می افتد که به طور اتفاقی تامپون دوم را بدون خارج کردن تامپون اول در واژن گذاشته اید یا اینکه فراموش کرده اید تامپونی را که در روزهای پایانی قاعدگی در واژن گذاشته اید خارج کنید. سایر اجسامی که ممکن است در واژن گیر کنند می توان به اجسامی مثل کاندوم، وسایل جنسی، وسایل جلوگیری از بارداری مثل اسفنج ها، دیافراگم ها، حلقه ها و فنجان قاعدگی اشاره کرد.

در طول مدت این اجسام دیواره واژن را آزار می دهند و باعث ایجاد عفونت می شوند. علاوه بر خون سیاه پریودی، علائم دیگری نیز ممکن است تجربه کنید.

  • ترشحات واژن با بوی ناخوشایند
  • خارش و نارحتی واژن و بافت های اطراف آن
  • قرمزی، التهاب و تورم بافت های اطراف ناحیه تناسلی
  • تب
  • احساس ناراحتی حین دفن ادرار

اگر خون سیاه پریودی یا دیگر علائمی که در قسمت بالا اشاره شد را تجربه کردید و احساس می کنید که ممکن است چیزی در واژنتان گیر کرده باشد، حتما به پزشک مراجعه کنید. در بعضی از موارد نادر، ممکن است عفونت ایجاد شده، زندگی فرد را تحت خطر قرار دهد و باعث سندروم شوک سمی شود یعنی عفونت وارد خونتان شود و خونتان عفونی شود.

نگه داشتن خون قاعدگی به دلیل هماتوکولوپوس (بسته و بی سوراخ بودن پرده بکارت)

نگه داشتن قاعدگی در بدن یا ماندن خون قاعدگی وقتی اتفاق می افتد که خون قاعدگی نمی تواند از کانال واژن خارج شود و واژن و رحم را پر می کند. به همین دلیل با گذشت زمان خون مانده، سیاه و تیره می شود. ماندن خون قاعدگی و خارج نشدن آن از واژن و رحم به دلیل بیماری های مادرزادی، جداره واژن یا پرده بکارت یا دلایل بسیار نادر دیگری مثل فقدان رحم ایجاد می شود. در بعضی از بانوان هیچ علائمی ظاهر نمی شود اما در دیگر افراد ممکن است علائم به صورت آشکارا در موضع یا به صورت گردشی نمایان شود.

وقتیکه مسدود بودن واژن بسیار شدید باشد به صورت آشکارا باعث فقدان قاعدگی و آمنوره می شود. دیگر علائم هماتوکولوپوس به صورت درد شکمی در ناحیه زیر شکم، اندومتریوز و چسبندگی است.

آیا سرطان رحمی باعث خون سیاه پریودی می شود؟

سرطان رحم و خون سیاه پریودی

سرطان رحم و خون سیاه پریودی

در بعضی از موارد نادر، خون سیاه قاعدگی یا ترشحات سیاه واژینال، ممکن است نشانگر سرطان دهانه رحمی باشد. هرچند که احتمال دارد سرطان دهانه رحم در بعضی از بانوان هیچگونه علائمی نداشته باشد. خونریزی غیرطبیعی واژینال پس از نزدیکی یا بین پریودها می تواند از علائم رایج سرطان دهانه رحم باشد. در مراحل اولیه سرطان، ترشخات ممکن است روشن یا سفید و با بوی ناخوشایند و آبکی باشند، یا ممکن است شامل ترشحات سیاه یا قهوه ای تیره باشد.

به غیر از خون سیاه قاعدگی، ممکن است علائم دیگری در حین پیشرفت بیماری داشته باشید. مثل

  • ضعف و خستگی
  • قاعدگی های طولانی تر و سنگین تر
  • درد هنگام مقاربت
  • کاهش وزن
  • درد لگن
  • ناراحتی حین دفع ادرار
  • ناراحتی حین دفع مدفوع
  • ورم پاها

نفاس

به خونریزی واژینال 6-4 هفته پس از زایمان می گویند. این خونریزی به صورت خونریزی سنگین و به رنگ قرمز شروع می شود که حاوی لکه های کوچک خون نیز است، اما این خونریزی ممکن است پس از چند روز سبک شود و پس از 5-4 روز، رنگ خون از قرمز به صورتی یا قهوه ای تغییر کند و حتی ممکن است در صورت کاهش شدت خونریزی، رنگ خون تیره تر شده و به سیاه یا قهوه ای تیره تغییر کند و با گذشت زمان قبل از اینکه ترشحات کاملا قطع شود، رنگ آن به زرد یا کرمی تبدیل شود.

اگر پس از زایمان، خونریزیتان به صورت خون قرمز با لخته هایی بزرگ ادامه دار بود و ترشحات واژینال بدبویی چند هفته پس از زایمان داشتید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

سقط

خونریزی سیاه و لکه بینی از واژن ممکن است نشان دهنده یک سقط باشد. این حالت زمانی اتفاق می افتد که تکامل و رشد رویان در رحم متوقف شده اما به وسیله بدن قابل خارج شدن نباشد. بر اساس تحقیقات در بین تمام بارداری ها، 20-10 درصد بر اثر سقط به پایان می رسند. اکثر سقط ها قبل از هفته 12 بارداری رخ می دهند و ممکن است حین سقط هیچ علائمی مثل خونریزی سنگین یا درد ایجاد نشود و ممکن است که همچنان علائم حاملگی را به همراه داشته باشند. وقتیکه سطح هورمون ها افت کند این علائم همچنان کاهش پیدا می کنند. در بعضی از بانوان، تشخیص سقط جنین فقط توسط سونوگزافی اولتراسوند امکان پذیر است

خونریزی لانه گزینی

خونریزی لانه گزینی

خونریزی لانه گزینی

خون قهوه ای تیره یا سیاه، یکی از سریع ترین نشانه های باروری یا حاملگی است. این خونریزی به عنوان خونریزی لانه گزینی شناخته می شود و وقتیکه تخمک بارور شود و در دیواره رحم قرار بگیرد، اتفاق می افتد و 12-6 روز پس از بارور شدن تخمک، خونریزی ایجاد می شود. اگر این خونریزی مدتی در رحم و واژن بماند و سپس تخلیه شود، ممکن است رنگ آن تیره شود. دیگر علائم سریع جهت تشخیص بارداری شامل

  • تکرر ادرار
  • قطع قاعدگی
  • ضعف و خستگی
  • سفت و حساس شدن سینه ها
  • تهوع و استفراغ صبحگاهی

البته همه خانم ها این علائم لانه گزینی را تجربه نمی کنند.

بیماری های منتقل شونده جنسی (STDs)

خون سیاه پریودی می تواند نشانه بیماری های منتقل شونده جنسی مانند کلامیدیا، گنوره آ باشد. علاوه بر خونریزی و ترشحات تیره و خون سیاه قبل از قاعدگی، STDs علائم دیگری دارد. مانند:

  • ترشحات با بوی ناخوشایند
  • سوزش حین تخلیه ادرار
  • درد هنگام نزدیکی
  • خونریزی قبل یا حین نزدیکی
  • احساس فشار و درد در لگن
  • خارش واژن
  • لکه بینی بین پریودها

پزشک می بایست STDs را با آنتی بیوتیک درمان کند. در صورت عدم درمان، این عفونت در اندام های جنسی پخش می شود و باعث عفونت لگنی می شود.

بیماری های عفونی لگنی

خون سیاه قبل از قاعدگی همچنین می تواند نشانگر بیماری های عفونی لگنی باشد. این بیماری، یک نوع عفونت دستگاه تناسلی است که شامل عفونت های دهانه رحمی و رحم نیز می شود. علاوه بر خون سیاه پریودی، می تواند باعث:

  • درد حین نزدیکی
  • تب با یا بدون لرز
  • درد در قسمت پایین قسمت شکن و لگن
  • سوزش حین دفع ادرار
  • بوی نامطبوع ترشحات واژینال

بیماری عفونت لگنی می تواند باعث مشکلاتی نظیر درد حاد در لگن و ناباروری شود.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

همانطور که در بالا قید شد، ممکن است خونریزی سیاه را در آغاز قاعدگیتان داشته باشید که احتیاج به درمان مخصوص دارد. درمانی که انجام می شود به این موضوع بستگی دارد که خون سیاه قاعدگی به چه دلیل بوده است.

  • پزشک ممکن است وسیله یا شیئی را که در واژن گیر کرده، خارج کند، مخصوصا اگر در این شرایط از علائمی مثل تب، درد یا خون سیاه رنج ببرید.
  • پزشک ممکن است که عفونت هایی مثل STDs و عفونت های لگنی را با آنتی بیوتیک درمان کند.
  • مشکل سقط جنین ممکن است، خود به خودی برطرف شود، البته بیمار می بایست درمان پیشنهادی را در حین بهبودی دریافت کند. در بعضی موارد پزشک از روش کورتاژ برای خارج کردن جنین یا بافتی که در رحم است، استفاده می کند.
  • در مواردی که پرده بکارت، منفذی جهت خروج خون قاعدگی ندارد و مسدود است، پزشک با کمک جراحی مشکل را برطرف می کند.
  • پزشک در موارد سرطان دهانه رحمی جهت درمان از روش هایی منند جراحی، شیمی درمانی، پرتو درمانی یا ترکیبی از این موارد استفاده می کند.

خون سیاه در ابتدا و انتهای قاعدگی طبیعی است و نیازی به نگران شدن ندارد. خونریزی قاعدگی در اکثر خانم ها بین 7-2 روز طول می کشد و سیکل قاعدگی هر 35-21 روز اتفاق می افتد. اگر ترشحات سیاه یا خون تیره را در روزهایی خارج از دوره قاعدگی داشتید، ممکن است غیرطبیعی باشد و در این مورد حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

اگر حین حاملگی یا پس از زایمان، ترشحات سیاه داشتید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

اگر که تازه یائسه شده اید و ترشحات واژینال سیاه دارید، باید به پزشک مراجعه کنید.

اگر خون سیاهی که تجربه می کنید، ویژگی های زیر را داشته باشد باید پیگیر باشید:

  • بوی بد و ناخوشایند
  • خارش واژن
  • درد زیرشکمی
3.6/5 - (46 امتیاز)

دکتر داروساز و فعال در حوزه سلامت بانوان. چند سالی هست که از دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شدم و از همان روزهای نخست به فکر ایجاد تحولی بزرگ در زندگی بانوان ایرانی و جامعه سلامت آنلاین بودم. مینت ساخته شده تا بانوان ایرانی در سلامتی کامل به سر ببرند و از زندگی خود بیشتر لذت ببرند.

یک نظر

  1. Hasti

    سلام خانم دکتر
    من ۲۵هرماه پریودمیشم الان دوهفته گذشته ازش خون های سیاه یهویی همراه باسوزش دارم ۲۴سالمه و دخترم نگران شدم قبلترهم ایجورشدم دکترم رفتم قرص بهم دادتموم شد بازاینجورم خواستم بدونم دلیلش چیه
    همراهشم درد بدن دارم انگارکوفته بشه
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  2. زهرا

    سلام من پنج روز قبل باید پریود میشدم دلدرد شدیدی داشتم و الان دوروزه خون سیاه خیلییی کم میبینم و بوی بدی داره میتونه علائم بارداری باشه؟

  3. Miss raha

    سلام خانوم دکتر

    من این بار ک پریود شدم پریودم ب مدت 12 روز طول کشید و همه این 12 روز خون سیاه روی نواربهداشتی بود ولی روی سنگ خون قرمز میچکید.عایا خطرناکه؟یک ماه هم پریود نشدم.دختر هستم.لطفا راهنمایی کنید.دوره های پریودیم هیچوقت 28 روزه نیست معمولا بیشتر از 28 روزه

  4. محیا

    سلام من ۲۰توم هر ماه پریود میشم حالا چن روز جلو عقب داره خونریزم زیاده ۲۰ خرداد پریود شدم اما خونریزی سیاه زنگی داشتم تقریبا ی هفته طول کشید بدش حمام کردم بعد ی هفته دوباره پریود شدم ک حالت لک لکس وقتی ادار میکنم بدش میاد بدون هیچ بوی

  5. sahar azadi

    سلام خانوم دکتر من ۲۳ سالمه و مجرد هستم درماه دوبار پریودشدم سری اول ۲ تا ۷ روزه بعدش اخرماه دوباره دیدم خونریزی دارم ولی کم و سیاه هستش دلیلش چیه میشع کمک کنید ممنون میشم

  6. بهار

    سلام روزتون بخیر.29سالمه و 10 ساله متاهلم بدون بچه.چند تا سوال داشتم.اول اینکه من پهلوی چپ پایین مربوط به بخش استخوان بی نام لگنم احساس سوزش داشتم .سونو رفتم و یک کیست کوچک 22میل نشون داد دکترم یک بسته قرص ضد حاملگی دادن و استفاده کردم ماه پیش. دردم کم نشده.علتش چی میتونه باشه؟
    دوم اینکه من همیشه درد قاعدگی خیلی زیادی داشتم از اول چند بار دکتر رفتم همه چی نرمال بوده.چکار میتونم بکنم؟
    و اینکه وجود دانه های ریز قهوه ای در پریودی طبیعی است؟

  7. نازنین

    سلام خسته نباشین
    ببخشید خانم دکتر من ماه قبل پریود نشدم و این ماه ک پریود شدم روزای اول ب صورته لکه و خیلی کم بود خونریزیم ولی الان تقریبا ۷ روز میشه خونریزیم خیلی کمه ولی خون سیاه میشه بگین علتش چیه راهنماییم کنید لطفا

  8. لاله ملک

    سلام.من ۵۱ساله هستم،دوسال هست که پریود نامنظم دارم و اکثرا در حالت خونریزی و یالک بینی هستم البته مقدار خون زیاد نیست،چندماهی پریود نشدم الان دوهفته است که پریودم و خون رقیق و سیاه رنگ می بینم.ضعف و لرزش بدن هم دارم.میشه راهنمایی کنید

  9. میشا

    سلام .
    من ۲۸سالمه
    این بار دوممه که در پریودی خون سیاه به صورت کم خارج میشه و خیلی نگران شدم . قبلنم بود ولی همراهش خون قرمز بوده و طبیعی بوده

  10. محبوبه محمدصالحی

    سلام وقتتون بخیر من رنگ خونم سیاه شده دو دوره قاعدگیم میشه لطفا راهنمایی کنید چکارکنم ویا چه چیزی مصرف کنم؟

  11. نازی

    سلام من ۱۴ سالمه و الان قاعدگیم دو روزه خونش به رنگ قهوه ای متمایل به سیاه و کم است مشکلی هست؟

  12. زهرا

    سلام
    بنده زنه بیست ساله هستم, اینبار
    پریودی من سه روز طول کشید,
    وقطع شد, آیا مشکل جدی ندارم؟
    :/
    ممنون میشم کمکم کنید

  13. زهرا سادات

    سلام بنده زنه بیست ساله هستم,
    در روزه اول پریودیم , خونریزی
    خیلی کمتر از دوره های قبل و سیاه دارم,
    لطفاً راهنماییم کنید, تشکر

  14. Nahal

    سلام. ۱۹ سال دارم و ۳ ماه هست که نامزد کردم و رابطه از مقعد داشتم.
    الان ۷ ماه هست که پریود نشدم.
    ۲ ماه اول دل درد شدیدی گرفتم و از اون به بعد دیگه دل درد نداشتم و پریود هم نشدم.
    تا اینکه الان ۳ روزه دارم لکه های تیره و پراکنده میبینم.
    ممنون میشم کمکم کنید

  15. فرشته

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر ۲۱ سالمه متاهل هستم زمان پریودی به خصوص سه یا چهار روز اول به شدت زیرشکمم درد میکنه طوری مجبور به مصرف مسکن مثل مفنامیک اسید یا ژلوفن میشم.حتی در دوران مجردی هم شدت دل دردم همین جوری بود گاهی وقت ها که درد شدید دارم لخته های بزرگ که مثه تیکه گوشت هست و خیلی تیره رنگ خارج میشه .به نظرتون مشکلم جدیه؟تا حالا به دکتر هم مراجعه نکردم ممنون میشم راهنمایی کنید

  16. فائزه

    سلام خسته نباشین ببخشین من نزدیک پریودی قسمتای مختلف پام سیاه میشه علتش چیه؟؟

  17. ناهید

    سلام خسته نباشید.روزسوم پریودیم هستش.وپریود عادی داشتم ولی امروز خون سیاه دیدم لطفاً راهنمایی کنید.باتشکر

  18. nahidhoseinpor1359@gmail.com

    سلام .خسته نباشید .دوره های پریودیش منظومه.واین ماه هم پریود عادی داشتم ولی الان روزسوم هستش وخون سیاه دیدم لطفاًراهنمایی کنید.باتشکر.

  19. مینا

    سلام خانوم دکتر عزیزم
    بنده ۲۸ سالمه متاهلم
    رابطه محافظت شده با همسرم داشتم .
    توی این ماه در زمان پریودیم که اولین بار برام اتفاق میفته دوروز خونریزی قهوه ای رنگ داشتم که البته نه در حد لکه بینی بود و نه حتی متوسط بعد دوروز لکه بینی شد تا یه روز بعد دوباره مثل اول .. اوایل هم هیچ دردی نداشتم.. الان کمی کمر و پاهام درد میکنه..
    علایم دیگه ای هم که توی این دو سه هفته داشتم حالت تهوع سرگیجه و در حال حاصر کمی سرگیجه و تهوع و سردرد متوسط دارم
    گاهی خیلی کم زیر شکمم درد میکنه.
    میخواستم راهنماییم کنید مشکلم چیه خیلی نگران شدم
    تاحالا اینطوری نبودم
    خیلی دعاتون میکنم
    ممنونتونم

  20. مونس حبیبی

    سلام دکتر ببخشید من ماه قبل پریودم ی هفته دیر شد و الان ی هفته زود پریود شدم روز اول پریودم مقدار خون خیلی کم و سیاه بود این عادیه

  21. Maryam

    سلام من لخطه خون های سیاه میاد ازم موقع اول پریودی و آخر پریودی ولی یه هفته اینا طول میکشه خیلی نگرانم لطفا راهنمایی کنین

  22. مصی

    سلام .من تو این ماه دوبار پریود شدم ب مدت زمانی ۲۰روز،من این سری کلا سه روز خونی اومد اونم ب رنگ تیره قهوه ای خیلی نگرانم دخترم هستم مشکلی هست ،البته من کیستای ریزم دارم قرص ال دی هم این ماه دوروز استفاده کرده بودم ک ی هفته بعدش پریود شدم

  23. هانا نژادباده

    سلام من ١٣ سالمه و اين بار دومه كه پريود ميشم دفعه قبل خون قرمز تيره و يه مقدار شديد بود اما ايندفعه ٢ روزه كه فقط خون سياه و بسيار كم خارج ميشه مشكلي وجود داره ؟

  24. Somayeh

    سلام من بعداز ۱۵ روز از پریودی دوباره خون تیره بصورت لکه میبینم باید چه کارکنم باتشکر

  25. محمدی

    سلام خانم دکتر.
    من این بار ک پریود شدم پریودم ب مدت 12 روز طول کشید و همه این 12 روز خون سیاه روی نواربهداشتی بود ولی روی سنگ خون قرمز میچکید.عایا خطرناکه؟یک ماه هم پریود نشدم.دختر هستم.لطفا راهنمایی کنید.دوره های پریودیم هیچوقت 28 روزه نیست معمولا بیشتر از 28 روزه

  26. ریحانه

    سلا خانوم دکتر من هربار ک پریود میشم هفت روز طول میکشه اما این دفعه دروو روز بعد هفت روز دوباره خون سیاه میاد کیست هم دارم الان این خون دلیلش چیه؟!

  27. Foroq

    ۲روز مریود شدم اصلا رقیق نبود طوری ک پد بهداشتی استفاده نکردم ،رنگشم سیاه بود علتش چی هست

  28. سحر

    سلام
    خانم دکتر من پریودم ۲۸ روزه هست
    این ماه سه روز اول خونریزی شدید داشتم خیلی زیاد بود نسبت به دفعات قبل و قبلا لخته هم داشتم اما این بار اصلا لخته نداشت و رقیق بود بر خلاف دفعات قبل و
    بعد از سه روز از میزانش کم شد و از روز ششم تا هفتم قطع شد اما از روز هشتم تا امروز که روز ۱۱ هست به صورت لکه بینی قهوه ای که به سیاه بزنه هست
    همیشه پریودم ۷ روزه بود
    میتونه به علت فیبروم یا کیست باشه
    قبلا کیست و فیبروم داشتم
    دلیلش چی میتونه باشه
    تو این شرایط دکتر هم نیست
    چیکار کنم

  29. رها

    سلام من ۱۷سال دارم و مجردم پریود های من اصلا درد ندارن و این ماه ک پریود شدم در اخرای دوره پریودیم لکه های سیاه رنگی را دیدم ک بوی بدی داشتن و من همیشه بعدهفت روز پاک میشدم ولی الان فقط این لکه های سیاه ازم میاد علت چیه؟

  30. رها

    سلام من ۱۷سال دارم و مجردم پریود های من اصلا درد ندارن و این ماه ک پریود شدم در اخرای دوره پریودیم لکه های سیاه رنگی را دیدم ک بوی بدی داشتن و من همیشه بعدهفت روز پاک میشدم ولی الان فقط این لکه های سیاه ازم میاد علت چیه؟

  31. سهیلا ارمانفر

    سلام خسته نباشین من مجردم چن ساله مدام عفونت واژن دارم یه مدت دارو مصرف میکنم خوبه ولی باز مجدد تکرار میشه خیلی نگرانم تازگیا چن ماهه که لکه های سیاه دارم قبل پریودم ولی بد بو نیست میشه راهنمایی کنین که چیکار باید بکنم

  32. فاطمه

    سللم من دچند دوره هست ک خون مریودم قهوه ای تیره شده و خیلی هم خونریزیم نسبت ب قبل کم تر شده . دردی ک تو پریوود داشتم هم کم شده مثل قبل نیست . قبلا پرودم نا منظم بود الان مدت 6 ماهه ک قرص ال دی مصرف مسکنم . تیرگی تو کل دوره ی پریودم هست شاید یک یا دو زروز خون قرمز رنگ. باشه بقیش همه تیرس . یب نظرتون خاطر قرص میتونه باشه؟

  33. مارال

    سلام اولین روز قاعدگیم خون قهویی یا نزدیک به سیاه داشتم جای نگرانی داره

  34. صدیقه

    سلام من 6 روزه که پریودم تموم شده ولی لکه بینی دارم اولش به صورت ترشح غلیظ و قهوه ای بود ولی الان خون سیاهه دلیلش چیه. عقدم ولی رابطه ای نداشتم

  35. فاطمه

    سلام.24 سالمه و مجرد هستم .آخرین باری که پریود شدم خون کاملا سیاه بود و خیلی کم بوی بد داشت. در ماه های قبل من درد خیلی کمی داشتم اما این ماه درد خیلی زیای رو از کمر تا زانوهام داشتم. مشکل چیه؟ نیاز هست به کتر مراجعه کنم؟؟

  36. حسنا فرخی

    سلام خسته نباشید …من تازه عروسی کردم ..چرخه پریودم همیشه تغییر میکنه و منظم نیس..و خیلی دل درد شدید و کمر درد شدید دارم …قبل از عروسیم خون قاعدگیم قرمز بود اما بعد از عروسی خیلی کم خونریزی دارم لخته های خون ازم زیاد میاد و ب رنگ سیاه…کمکم کنید لطفا خیلی میترسم

  37. زهرا

    سلام ببخشید خواهر من 11 سال دارد و امروز لباس زیرش سیاه شده آیا میتونه نشان از قاعدگی باشد؟؟ آیا امکان داره چندسال دیگه پریود بشه؟؟

  38. مهسا

    سلام.من قرص جلوگیری ال دی خوردم دوتا مونده بود که یک بسته تموم شه که نتونستم بخورم ترشح لخته های سیاه رنگ دارم یا پریوده نمیدونم آیا طبیعیه یا نه؟

  39. خاطره کریمی

    سلام وقتتون بخیر.من تقریبا۸ ماه پیش سقط جنین داشتم.تا ۵ ماه طبیعی جلوگیری میکردم الان تقریبا۳ماه هست جلوگیری نمیکنم.دوماه که به موقع عادت میشدم ولی این ماه اخر۱۲روز تاخیرداشتم..الانم که پریون شدم خون سیاه به صورت خیلی کم میاد..به نظرتون امکان داره حامله باشم؟؟

  40. رویامرادی

    با سلام و وقت به خیر ببخشید من به علت کورتاژ ی که در هفته 16 بارداری صورت گرفت تمام بقایای جنین خارج نشده یعنی اگه یکه اگه از استخوان جنین باقی مانده سونوگرافی که انجام شد دکتر گفت مشکلی برای بارداری نداری وقتی باردار شدی هنگام سزارین آن تکه ازاستخوان باقیمانده را هم خارج میکنیم تنها چیزی که اذیت میشوم چند روز قبل از شروع پریود احساس درد شبیه خنجری که به شکم وارد شده میکنم هم اینکه خون تیره هنگام پریود از واژن خارج میشود و الان که 7 ماه هم گذشته باردار نشده ام با توجه به اینکه مشکلی که من و نه همسرم نداریم چه کنم البته بگویم یک بچه هم دارم

  41. دنیا صفری

    سلام
    من همیشه پریود نامنظمی دارم ولی الان یه مدت بین دو دوره لکه بینی دارم.این دفعه فاصله بین دو پریودم پنجاه روز بود و بعد دو روز اول فقط لکه بینی با خون سیاه روز سوم خونریزی ام بیشتر شد ولی باز هم فقط خون سیاه رنگ و بد بو و دیگه اینکه من باکره ام .خیلی نگرانم یعنی ممکنه چیز جدی باشه ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

  42. فائزه

    سلام من در طول یک هفته پریودیم تماما خون سیاه بود با بوی نا مطبوع و خارش ب طوری ک پوست اون قسمت ملتهب شده .تابحال اینجوری نبودم
    میشه راهنمایی کنین؟!

  43. Maryam

    سلام خانم دکتر،من دوماهه ludiگذاشتم وقتی پریود شدم خون ریزیم سیاه رنگ شده قبلا اینطوری نبودم ایا بخاطر دستگاه هستش؟یاطبیعیه؟

  44. نفس رحیمی

    سلام من ۱۴ سالمه و تازه شش ماه هست ک پریود شدم
    الان دو ماهه زمان پریودیم ک میرسه خون یا ترشحات قهوه ای رنگ هست ولی علائم دیگه مثل درد شکم و خارش و اینارو اصلا ندارم

  45. Ghazal

    سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر
    ببخشید من اول و اخر پریودیم خون رقیق سیاه و قهوه ای میبینم و همچنین روزهای اول درد ناحیه شکمی و کمر رو هم دارم و گاهی از روز دوم درد لگنی رو هم تجربه میکنم بنظرتون مشکلم چیه ممنون میشم کمک کنید

  46. Ghazal

    سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر
    ببخشید من تو دوره پریودیم اول و اخر دوره خون رقیق سیاه میبینم و همیشه اول پریودی هام درد در قسمت شکم رو همراه داره و گاهی تودوران پریودیم از روز دوم درد قسمت لگن روهم دارم میشه راهنماییم کنید ممنون میشم

  47. مائده

    سلام خانوم دکتر من این علائمو داشتم ب پزشک مراجعه کردم گفتن تنبلی تخمدانه البته ازمایشمم چیزی نشون نداد نمیتونم قرص ال دی بخورم میشه راهنمایی ‌کنید

  48. پریا

    سلام خسته نباشید من حدود یک ماه پیش نزدیکی بدون دخول داشتم که فردا شبش دوتا قرص اورژانسی تنسی خوردم و دو هفته بعدش ۱۰ روز جلوتر از زمان پریودیم پریود شدم و روز اول رنگ سیاه داشت پریودیم و بعد روز دومم ازم لخته میومد ولی ب مرور خوب شد بعد از حدود ۱۳ روز بعدش دوباره عادت شدم خونمم سیاهه در ضمن بگم قرص اهنم مصرف میکنم چه دلیلی میتونه داشته باشه لطفا اگه میشه کمکم کنید؟!

  49. Bhr

    سلام.من ماه پیش ۱۲هم پریود بودم.و این ماه ۱۳هم یه لکه سیاه فقط دیدم بدون هیچ دل دردی…آیا مشکلی هست؟

  50. دکتر شهبازی نویسنده

    فهیمه جان سلام، حتما باید پزشک مراجعه کنید که سطح هورمونی و وضعیت تخمدان و تیروییدتون بررسی بشه، شیوه ی زندگی، استرس، تغییرات آب و هوایی، مصرف بعضی از داروها هم در روند پریودی بسیار تاثیر گذاره.

  51. الهام

    سلام من ۱۲روز پیش پریودبودم ولی بازم خونریزی سیاه دارم خیلی تیره است نگرانم ؟ومجردم

  52. fahime

    سسلام خسته نباشید ببخشید خانم دکتر من دو ماهی هست که پریودیم با تاخیر یک هفتگی و به صورت فقط لکه هست بدون هیچ دردی. میخواستم راهنماییم کنید

  53. دکتر شهبازی نویسنده

    سلام عزیزم، حتما چکاپ کاملتون رو مجدد، تحت نظر پزشک متخصص انجام بدید. نیاز به بررسی دارید.

  54. dorsa

    سلام من ۳۶ سالمه یک بار زایمان داشتم خانم دکتر من هر موقع پریود میشم زیر دل درد شدید میگیرم ولی خونریزی کمی دارم این ماه دوبار پریود شدم یکبار اول ماه یکبارم ۱۹ یعنی ۱۲ روز زود شدم وخیلی درد دارم ولی خونریزی خیلی کم و رنگ سیاه میخواستم بدونم علتش چیه پارسال ازمایش هورمون دادم گفتن مشکلی نیست

  55. دکتر شهبازی نویسنده

    سلام عزیزم، وجود لکه های قهوه ای و خون سیاه پریودی، در روز های آغازین و پایانی پریودی، کاملا طبیعیه.

  56. A kermani

    سلام دکتر من روز اول پریودیم خون ریزی بسار کم و سیاه رنگ است ولی نه بوی بدی داره نه خارش دارم ایا طبیعی هستش ؟؟؟؟

  57. Amirreza

    سلام من همسرم موقع پریودی خون تیره خارج میشه بعد زیرشکم و کمردرد هم داره و باخارش شدید واژن همراهه لطفا کمک کنید

  58. دکتر شهبازی نویسنده

    مریم جان سلام، لخته های خون بعلت کند بودن جریان خون و ماندن خون در محیط رحم و اکسید شدنش باهوا به وجود میاد. اگه این لخته ها بزرگ و بیشتر از ۲.۵ الی ۳ سانتی متر باشند باید برای پیگیری بیشتر به پزشک مراجعه کنین. اما وجود لخته های کوچک البته بیشتر در ابتدا و انتهای سیکل های پریودی کاملن طبیعیه و نیازی به نگرانی نیست.

  59. مریم اردوخانی

    سلام خسته نباشید،من چند وقته موقع پریودی خون سیاه میاد،البته قرص روکین هم مصرف میکنم،وخونریزی بسیار بسیار کمی دارم،بیشتر نگران سیاه بودن خون هستم،علتش چیه،لطفا راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.