ترشح سفید نشانه بارداری است؟

ترشح سفید نشانه بارداری است؟ راهنمای تشخیص بارداری

ترشحات واژن انواع مختلفی دارند و بررسی هر کدام از آن ها می تواند نشانه ای از وضعیت سلامتی شما باشد. یکی از سوالاتی که اکثر خانم هایی که در دوران اقدام به بارداری قرار دارند، با آن مواجه می شوند، این است که آیا ” ترشح سفید نشانه بارداری است؟ ” یا اینکه در اوایل بارداری آیا ترشحات خاصی را تجربه می کنیم؟ در این در رابطه با این موضوع بیشتر صحبت می کنیم.

ترشح سفید و چسبناک دارم، آیا نشانه بارداری است؟ حتما به این قسمت توجه کنید

اینکه ترشح سفید دارید، لزوما به معنی این نیست که باردارید و در کنار این باید علائم دیگر بارداری را نیز بررسی کنید. برای اینکه بتوانیم به شما بگوییم که باردار هستید یا نه باید شرایط رایطه جنسی شما را بررسی کنیم. ابتدا روی لینک زیر کلیک کنید و به قسمت تست بارداری آنلاین بروید و به سوالات آن پاسخ دهید. به پاسخ دادن به سوالات این بخش، شرایط رابطه شما تحلیل شده و احتمال بارداری خود را دریافت خواهید کرد.

  تحلیل شرایط

ترشح سفید نشانه بارداری است؟

در حالیکه بسیاری از بانوان ترشحات سفید را تجربه می کنند، اما لزوما این ترشحات نشانه ای از بارداری نیستند. اما بسیاری از بانوان باردار در پاسخ به سوال ” ترشح سفید نشانه بارداری است؟ ” گزارش داده اند که در اوایل بارداری به خصوص در سه ماهه اول بارداری، ترشحات چسبناک، سفید و زرد کمرنگی را تجربه کرده اند.

همزمان با شروع بارداری، سطح هورمون ها در بدن افزایش پیدا می کند و جریان خون نیز در واژن افزایش پیدا می کند که این دو عامل از دلایل بروز ترشحات هستند. افزایش ترشحات در بارداری به دلیل پیشگیری از ابتلا به انواع عفونت ها رحمی و نرم کردن دیواره واژن است.

اگر هر کدام از علائم زیر را دیدید، حتما به پزشک مراجعه کنید:

  • بوی بد
  • احساس سوزش
  • احساس خارش
  • تمایل ترشحات زرد به رنگ سبز
  • بیش از حد آبکی یا چسنده بودن ترشحات

هرکدام از این علائم، می تواند نشانه ای از عفونت باشد.

با توجه به توضیحات بالا از کجا بفهمم که ترشح سفید من نشانه بارداری است؟

همانطور که گفتیم داشتن ترشحات سفید، لزوما نشانه بارداری نیست، اما می تواند از علائم بارداری نیز باشد. چنانچه رابطه محافظت نشده داشته اید و به بارداریتان مشکوک هستنید، می توانید از بی بی چک استفاده کنید و چنانچه دو خط صورتی پر رنگ را کنار هم دیدید، به معنی پاسخ مثبت بارداری است.

آیا به جز بی بی چک هم می توان به بارداری پی برد؟

چنانچه به بی بی چک دسترسی ندارید یا نمیخواهید از بی بی چک استفاده کنید، می توانید از تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت استفاده کنید. با پاسخ دادن به سوالات این تست، شرایط رابطه‌تان شبیه سازی شده و با توجه به عوامل موثر در بارداری و علائمی که دارید، احتمال بارداریتان تخمین زده می شود. چنانچه احتمال بارداریتان بالاتر از 70 درصد بود، حتما از بی بی چک یا تست خون بارداری با توجه به تجویز پزشک استفاده کنید.

اپلیکیشن مینت را می توانید از طریق لینک زیر دانلود کرده، به بخش دکتر مینت مراجعه کنید و تست بارداری آنلاین را انتخاب کنید.

ترشح سفید داشتم ولی باردار نبودم، چیکار کنم سریع حامله شم؟ 

احتمالا در این مواقع پاسخ منفی بارداری را که میگیرید این فکر به ذهنتان خطور خواهد کرد که نکنه نابارور باشم؟ اما باید بگوییم که در اکثر مواقع این تفکر اشتباهی است. چرا که باردار شدن تنها به داشتن رابطه نیست و باید یک سری نکات اساسی را در کنار هم رعایت کنید تا بتوانید خیلی سریع حامله شوید. مثلا اینکه در این دوران باید یک رژیم تخصصی افزایش قدرت باروری را رعایت کنید تا قدرت باروریتان به بیشترین حد ممکن برسید. روش جلوگیریتان را به درستی متوقف کنید و بعد از آن دقیق ترین روز تخمک گذاری را پیدا کنید بر اساس آن یک رابطه با رعایت تمامی شرایط ( مثلا نوع پوزیشن، عمق دخول، تعدد رابطه و…) داشته باشید.

تمامی این نکات را می توانید با تمامی جزئیات از اپلیکیشن مینت یاد بگیرید. کافیست اپلیکیشن را از طریق لینک زیر نصب کنید و گزینه میخواهم باردار شوم را انتخاب کنید و به سوالات آن پاسخ دهید. کاربران اپلیکیشن مینت معمولا به کمک این بخش در بازه زمانی 2 الی 6 ماهه باردار می شوند. دانلود اپلیکیشن 

دانلود اپلیکیشن
3.6/5 - (57 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

دکتر داروساز و فعال در حوزه سلامت بانوان. چند سالی هست که از دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شدم و از همان روزهای نخست به فکر ایجاد تحولی بزرگ در زندگی بانوان ایرانی و جامعه سلامت آنلاین بودم. مینت ساخته شده تا بانوان ایرانی در سلامتی کامل به سر ببرند و از زندگی خود بیشتر لذت ببرند.

یک نظر

  1. سمانه ابراهیمیان

    سلام وسپاس بابت مطالب پرمحتوا وغنی که دراختیار مخاطب هاتون گذاشتین من واقعا استفاده کردم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.