تخمک گذاری چند روز است؟

تخمک گذاری چند روز است؟

چنانچه در دوران اقدام به بارداری به سر می برید، احتمالا این سوال برایتان پیش آمده است که تخمک گذاری چند روز است؟ یا بهتر است بگوییم بازه احتمال تخمک گذاری چند روز طول می کشد. در این مقاله به سوال ” تخمک گذاری چند روز است؟ ” پاسخ می دهیم و روش هایی را برای تشخیص زمان تخمک گذاری ارائه می دهیم.

اگر به دنبال بارداری سریع هستید، حتما به این قسمت توجه کنید.

برای اینکه بتوانیم راهکاری را به شما پیشنهاد دهیم که سریعا باردار شوید، باید ریز به ریز شرایط باروری شما و همسرتان را بدانیم. از نظم پریود ها گرفته تا کیفیت رابطه و اسپرم همسرتان. برای این منظور روی لینک زیر کلیک کنید و با تمامی دقت به سوالات آن پاسخ دهید. با پاسخ دادن به این سوالات، شرایط باروری شما و همسرتان تحلیل شده و راهکار بارداری سریع را دریافت خواهید کرد.

تحلیل شرایط

تخمک گذاری چند روز است؟

در هر سیکل قاعدگی، بازه ای 6 الی 7 روزه از دوران تخمک گذاری وجود دارد. به این معنی که در هر سیکل، در این 6 روز احتمال تخمک گذاری از سایر روز ها بیشتر است. البته ممکن است در مواقعی در سایر روزها نیز رخ دهد، اما در اکثریت خانم ها در این بازه 6 روزه تخمک گذاری اتفاق می افتد. در بین این 6 روز نیز یک روز ( که معمولا در میانه قرار دارد) بیشترین احتمال تخمک گذاری وجود دارد.

اپلیکیشن مینت

اپلیکیشن مینت

چگونه بازه تخمک گذاری را پیدا کنیم؟

در پاسخ به سوال ” تخمک گذاری چند روز است؟ ” گفتیم که بازه ای 6 تا 7 روزه از تخمک گذاری در هر سیکل وجود دارد. اما چگونه می توان این بازه را پیدا کرد؟ همانطور که در شکل بالا می بینید، به کمک اپلیکیشن مینت می توانید این بازه را پیدا کنید و با توجه به آن برای اقدام به بارداری، برنامه ریزی کنید.

در سیکل قاعدگی اپلیکیشن مینت، محدوده آبی رنگ نشان دهنده دوران و بازه تخمک گذاری است و آن دایره کمرنگ میانه ناحیه آبی، نشان دهنده روزی است که بیشترین احتمال تخمک گذاری وجود دارد.

برای دانلود اپلیکیشن مینت، می توانید روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود اپلیکیشن

به این نکته توجه کنید که تخمک پس از رها سازی تنها تا 24 ساعت زنده است و اسپرم می تواند تا 5 روز داخل محبط واژن زنده بماند. پس برای داشتن یک اقدام به بارداری موفق، شناسایی بازه تخمک گذاری بسیار مهم است و از عوامل کلیدی در اقدام به بارداری موفق به شمار می رود.

سایر روش های پیدا کردن بازه تخمک گذاری

  • داشتن ترشحات تخم مرغی شکل

معمولا در روز تخمک گذاری، ترشحات چسبناک و به شکل سفیده تخم مرغ خام خواهید داشت که از نشانه های اصلی این دوران به شمار می رود.

  • استفاده از کیت تخمک گذاری

بهتر است با استفاده از اپلیکیشن مینت، ابتدا بازه تخمک گذاری خود را پیدا کنید، سپس در این دوران هر روز از کیت تخمک گذاری استفاده کنید. چنانچه دو خط صورتی پر رنگ را کنار هم دیدید، به معنی این است که تخمک گذاری داشته اید و بهترین زمان برای داشتن رابطه است.

  • استفاده از دمای پایه بدن

این روش نیز یکی از روش های نسبتا پیچیده در تشخیص بازه تخمک گذاری است. در این روش باید در طول سیکل قاعدگی، هر روز صبح دمای بدن خود را بگیرید، نمودار آن را بکشید و از تحلیل نمودار، زمان تخمک گذاری را تشخیص دهید. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این روش، یه مقاله دمای پایه بدن مراجعه کنید.

  • افزایش میل جنسی

افزایش میل جنسی نیز یکی از نشانه های فرعی تخمک گذاری به شمار می آید.

  • بالا رفتن رحم

می توان گفت تشخیص جابجایی رحم و بالا رفتن آن، پیچیده ترین روش تشخیص زمان تخمک گذاری است و بهتر است که از سایر روش ها برای تشخیص این دوران استفاده کنید.

3.9/5 - (19 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

دکتر داروساز و فعال در حوزه سلامت بانوان. چند سالی هست که از دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شدم و از همان روزهای نخست به فکر ایجاد تحولی بزرگ در زندگی بانوان ایرانی و جامعه سلامت آنلاین بودم. مینت ساخته شده تا بانوان ایرانی در سلامتی کامل به سر ببرند و از زندگی خود بیشتر لذت ببرند.

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.