از کجا بفهمیم اسپرم به تخمک رسیده؟

از کجا بفهمیم اسپرم به تخمک رسیده؟

یکی از سوالات رایجی که اکثر زوجین هنگام اقدام به بارداری برایشان پیش می آید، این است که از ” از کجا بفهمیم اسپرم به تخمک رسیده؟ ” یا به عبارتی آیا لقاح یا همان رویان، تشکیل شده است یا خیر؟ در این مقاله به پاسخ این سوال می پردازیم.

چیکار کنم که اسپرم خیلی زود به تخمک برسه؟

احتمالا تا اینجا که آمده اید به معنی این است که دنبال این هسنید در سریع ترین زمان ممکن باردار و مادر شوید. حتما رابطه داشته اید و منتظر جواب مثبت بی بی چک و باردار شدنتان هستید. اما باید بدانید که برای سریع باردار شدن تنها داشتن رابطه کافی نیست. باید یک سری از نکات را در کنارهم رعایت کنید تا در نهایت بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن باردار شوید. مثلا اینکه در دوران اقدام به بارداری، رژیم غذایی مخصوصی داشته باشید تا قدرت باروریتان در بالاترین حد ممکن باشد، روش جلوگیریتان را به درستی قطع کنید و سپس دقیق ترین روز تخمک گذاری را پیدا کنید و با توجه به آن رابطه هدفمند با توجه به تمامی شرایط ( مثلا تعداد رابطه، عمق رابطه، پوزیشن و….) رعایت کنید. برای دسترسی به تمامی این نکات با تمام جزئیات، اپلیکیشن مینت را از طریق لینک زیر نصب کنید و گزینه می خواهم باردار شوم را انتخاب کنید. کاربران اپلیکیشن مینت به کمک این قسمت در بازه 2 الی 6 ماهه باردار شده اند.

دانلود اپلیکیشن

از کجا بفهمیم اسپرم به تخمک رسیده؟

در پاسخ به این سوال ایتدا باید عوامل مهم در رسیدن اسپرم به تخمک را بررسی  کنیم. چه عواملی در رسیدن اسپرم به تخمک موثر هستند؟

چطوری در کمترین زمان ممکن باردار بشم؟🤰
به کمک جاده اقدام به بارداری اپلیکیشن مینت در بازه ۲ الی ۶ ماهه باردار میشید😇

تازه میتونید خودتون انتخاب کنید جنسیت فرزند آینده‌تون پسر باشه یا دختر👶👧

همین الان اپلیکیشن مینت رو نصب کنید، تا شرایط شما و همسرتون، رایگان، توسط پزشک تحلیل بشه و از جزئیاتش باخبر بشید.


  • تخمک گذاری موفق

اولین شرط این است که تخمک گذاری به موقع و موفق صورت بپذیرد و در مسیر رها سازی نیز با مشکلی مواجه نشود. مثلا ممکن است لوله های فالوپ مسدود شده باشند یا در اثر سندروم تخمدان پلی کیستیک، تخمک گذاری صورت نپذیرد.

  • قدرت باروری اسپرم

قدرت باروری اسپرم نیز باید در وضعیت مناسبی قرار گرفته باشد، تا لقاح به درستی صورت گیرد.

  • ورود به موقع اسپرم داخل واژن

تخمک تنها 24 ساعت پس از رها سازی زنده می ماند و اسپرم نیز تا 5 روز داخل محیط واژن، توانایی زنده ماندن را دارد. بنابراین باید اسپرم در زمان مناسبی وارد محیط واژن شود. این زمان مناسب، به معنی داشتن رابطه در دوران تخمک گذاری سیکل قاعدگی است. این عامل یکی از مهم ترین عامل ها در رسیدن به پاسخ سوال ” از کجا بفهمیم اسپرم به تخمک رسیده؟ ” است.

از سایر عوامل موثر در رسیدن اسپرم به تخمک می توان به عوامل زیر اساره کرد:

  • نظم سیکل قاعدگی
  • سن
  • وزن (عدم داشتن چاقی یا لاغری مفرط)
  • سابقه پزشکی
  • سابقه استفاده از روش های جلوگیری از بارداری
  • تعداد رابطه
  • استرس

علائم رسیدن اسپرم به تخمک

در پاسخ به سوال ” از کجا بفهمیم اسپرم به تخمک رسیده ، علاوه بر عوامل بالا یک سری از علائم را نیز باید در نظر گرفت. از جدی ترین علائم این فرایند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به تعویق افتادن پریود

شاید می توان گفتن تعویق قاعدگی از اصلی ترین علائم بارداری است و حتما باید آن را جدی بگیرید.

  • خونریزی لانه گزینی

خونریزی لانه گزینی، خونریزی بسیار سبک تر از قاعدگی است که معمولا یکی دو روز ادامه دارد و در اثر رسیده رویان به دیواره رحم به وجو می آید.

  • حالت تهوع و دلدرد شدید

حالت تهوع صبحگاهی و دلدرد شدید نیز از علائم اصلی بارداری به شمار می آیند.

توجه کنید که بلافاصله پس از رابطه نمی توانید از بی بی چک استفاده کنید. چرا که برای استفاده کردن از بی بی چک حداقل 10 الی 12 روز پس از رابطه زمان نیاز دارید. تنها می توانید با در نظر گرفتن عوامل و علائمی که در بالا ذکر کردیم می توانید احتمال بارداریتان را تخمین بزنید.

تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت و تخمین احتمال بارداری، بلافاصله پس از رابطه

تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت، با در نظر گرفتن عوامل و علائم بالا، شرایط رابطه شما را شبیه سازی کرده و احتمال بارداریتان را تخمین میزند. چنانچه بالاتر از 65 درصد احتمال بارداری داشتید، حتما انتظار بارداری را داشته باشید و چند روز آینده به پزشک مراجعه کنید.

نمونه ای از پاسخ های تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت

نمونه ای از پاسخ های تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت

اپلیکیشن مینت را می توانید از طریق لینک زیر دانلود کنید، سپس گزینه میخواهم باردار شوم را انتخاب کنید. دانلود اپلیکیشن

3.1/5 - (44 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

دکتر داروساز و فعال در حوزه سلامت بانوان. چند سالی هست که از دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شدم و از همان روزهای نخست به فکر ایجاد تحولی بزرگ در زندگی بانوان ایرانی و جامعه سلامت آنلاین بودم. مینت ساخته شده تا بانوان ایرانی در سلامتی کامل به سر ببرند و از زندگی خود بیشتر لذت ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.