پایان تخمک گذاری

پایان تخمک گذاری ، دقیقا چه روزی است؟

چنانچه قصد اقدام به بارداری دارید، احتمالا این سوال برایتان پیش آمده که پایان تخمک گذاری چه روزی است؟ در این مقاله قصد داریم راهکاری را برای پیدا کردن پایان تخمک گذاری معرفی کنیم و همچین روزهای امن رابطه را در هر سیکل قاعدگی معرفی می کنیم.

چطوری در کمترین زمان ممکن باردار بشم؟🤰
به کمک جاده اقدام به بارداری اپلیکیشن مینت در بازه ۲ الی ۶ ماهه باردار میشید😇

تازه میتونید خودتون انتخاب کنید جنسیت فرزند آینده‌تون پسر باشه یا دختر👶👧

همین الان اپلیکیشن مینت رو نصب کنید، تا شرایط شما و همسرتون، رایگان، توسط پزشک تحلیل بشه و از جزئیاتش باخبر بشید.


مشخص کردن پایان تخمک گذاری به کمک اپلیکیشن مینت

اپلیکیشن مینت، سیکل قاعدگی شما را شبیه سازی می کند و به کمک این اپلیکیشن، می توانید سیکل قاعدگیتان را مدیرت کنید.

اپلیکیشن مینت

اپلیکیشن مینت

همانطور که در عکس بالا می بینید، نقاط قرمز رنگ، دوران خونریزی قاعدگی است و ناحیه آبی رنگ به معنای بازه تخمک گذاری است. بنابراین به کمک این بازه می توانید پایان تخمک گذاری خود را مشخص کنید. در ادامه نقاطی که ابر دارند، روزهایی هستند که علائم سندروم پیش از قاعدگی مانند دلدرد و کمردرد یا درد و حساسیت سینه ها شروع به ظاهر شدن می کنند.

همچنین به کمک تقویم اپلیکیشن مینت می توانید تاریخ سیکل های بعدی خود را پیشبینی کنید و بر مبنای آن برنامه ریزی داشته باشید. برای استفاده از اپلیکیشن و شبیه سازی سیکل، در ابتدا باید به سه سوال زیر پاسخ دهید:

  • متوسط طول سیکل قاعدگی
  • متوسط طول دوران خونریزی
  • تاریخ آخرین پریود

اپلیکیشن مینت را می توانید از طریق لینک زیر دانلود کنید:

دانلود اپلیکیشن

اما دانستن پایان تخمک گذاری به چه دردی می خورد؟

یکی از کاربردهای اصلی اطلاع از این نکته، پیدا کردن روزهای امن رابطه است. روزهای امن رابطه بدین معنی است که احتمال بارداری بسیار ناچیز است و می توانید در صورت لزوم رابطه محافظت نشده داشته باشید. البته این روش برای کسانی که سیکل کوتاهی دارند یا قاعدگی نامنظمی دارند، پیشنهاد نمیشود، چراکه ممکن است ریسک بارداری آن بالا باشد و حتما باید از یک روش جلوگیری از بارداری دیگر ماندد کاندوم استفاده کنند.

چنانچه می خواهید از تاریخ روزهای امن رابطه در سیکل قاعدگیتان اطلاع پیدا کنید، این روزها در چرخه قاعدگی اپلیکیشن مینت، کاملا مشخص شده اند.

به این نکته نیز توجه کنید که چنانچه قصد بارداری دارید، سعی کنید رابطه را در روز های اول و اواسط سیکل داشته باشید، تا شانس موفقیت در اقدام بالا برود و رابطه را ترجیحا به روزهای پایان تخمک گذاری موکول نکنید

3.2/5 - (17 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

دکتر داروساز و فعال در حوزه سلامت بانوان. چند سالی هست که از دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شدم و از همان روزهای نخست به فکر ایجاد تحولی بزرگ در زندگی بانوان ایرانی و جامعه سلامت آنلاین بودم. مینت ساخته شده تا بانوان ایرانی در سلامتی کامل به سر ببرند و از زندگی خود بیشتر لذت ببرند.

یک نظر

  1. رها

    سلام من در روز بیست و سوم پریودی نا خواسته باردار شدم
    دوره ی پریودی من بیست و پنج روزه ست
    دلم پسر میخواست نمیدونم باید چیکار کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.