وظیفه مردان در دوران قاعدگی

وظیفه مردان در دوران قاعدگی ، چطوری هوای همسرمان را داشته باشیم؟

وظیفه مردان در دوران قاعدگی زنان چندان پیچیده و دشوار نیست، با این حال بسیاری از مردان در دوران پریودی توجهی به حال روانی و فیزیکی همسر خود ندارند. مشکل از جایی آغاز می‎شود که آنها هرگز اطلاعات درست از آناتومی بدن زنان و ویژگی‎های روحی  آنها را دریافت نکرده‎اند و تقریبا می‎توان گفت چیز خاصی در این مورد نمی‎دانند.

این امر ناشی از ضعف سیستم آموزشی در این زمینه است. چرا که بسیاری از زنان نیز اطلاعات کافی و دقیق در مورد بدن خود ندارند. آنها ( زنان و مردان) هرگز به صورت هدفمند آموزش ندیده‎اند و نیاموخته‎اند که ازدواج صرفا داشتن یک رابطه جنسی نیست، بلکه هدف یک رابطه جنسی و عاطفی سالم است. به آنها یاد نداده‎اند که رابطه جنسی زمانی لذت بخش است که با احترام و خیالی آسوده  در آغوش هم قرار بگیرند.

وظیفه مردان در دوران قاعدگی  با شناخت جسمی و روحی زنان آغاز می شود.

وظیفه مردان در دوران قاعدگی با توجه به وضعیت روحی و جسمی زنان مشخص خواهد شد. در مرحله اول به عنوان شوهر باید بدانید که زنان در طی دوره‎های خود علائمی مختلفی را تجربه خواهند کرد. گرفتگی عضلات ، نفخ شکم ، یبوست ، سردرد و تغییرات خلقی از جمله آنها است. این حالات به طور ناخواسته بر آنها غلبه خواهد کرد، بنابراین سعی کنید در این دوران از بروز تنش جلوگیری کنید. اگر تا دیروز غذای گرم خانگی می‎خوردید، برای امروز شما همسر خود را مهمان کنید، بدون اینکه بخواهید شکایتی داشته باشید.

برای این منظور به سراغ غذاهایی بروید که بتواند به رفع گرفتگی‎های جسمی او کمک کند. از تهیه مواد غذایی که دارای کافئین هستند خودداری کنید. این ماده استرس را افزایش می‎دهد. خوردن لبنیات را نیز فراموش کنید. بهتر است به سراغ یک فنجان چای رز و یا سبز بروید.  برخی زنان دردهای شدیدی را در ناحیه کمر و سینه حس می‌کنند، این امر آنها را بی‌حوصله کرده  و با کوچکترین حرکتی، عکس‌العمل شدید از خود نشان می‎دهند. در این شرایط با مهربانی و حوصله در کنار او بمانید. در این حالت لازم نیست به مهمانی بروید و یا مهمان دعوت کنید. چه چیزی مهمتر از حال خوب شما و زنی است که او را صمیمانه، عاشقانه و با احترام  دوست می‎دارید.

وظیفه مردان در دوران قاعدگی  و حفظ آرامش روحی

حفظ آرامش روحی در دوران قاعدگی

حفظ آرامش روحی در دوران قاعدگی

دوران قاعدگی زمانی است که معمولا زنان تا شش روز و شاید کمی بیشتر،  با خونریزی مواجه خواهند شد. برخی پف در صورت را تجربه می‌کنند. شاید آنها در این زمان کمی شلخته‌تر و بی‌حوصله‌تر به نظر برسند.  این موضوع را به عنوان بخشی از رفتار طبیعی بدن زنان قبول کنید. برخی مردان محبت را تمام کرده و از درآغوش گرفتن، نوازش کردن و بوسیدن همسر خود در این دوران اجتناب می‎کنند.

آیا تا بحال از خود به عنوان یک مرد سوال کرده‎اید که چقدر بی‎انصاف هستید؟ وظیفه مردان در دوران قاعدگی این است که در کنار همسر خود باشند. سعی کنید، عشقی واقعی را در زندگی خود تجربه کنید، آنقدر وقت نخواهید داشت که لحظات با هم بودن را اینگونه راحت از دست بدهید. همسر خود را در آغوش بگیرید و به او بگویید در همه شرایط پای رفاقت خود هستید.

وظیفه مردان در دوران قاعدگی و رفتارهای جنسی

از وظیفه مردان در دوران قاعدگی این است که به رفتارهای جنسی پاسخ صحیحی بدهند. در مرحله اول باید بدانید که از نزدیکی در این دوران باید اجتناب نمایید. در غیر این صورت ممکن همسر شما با مشکلات جدی بهداشتی و پزشکی مواجه شود. البته در این دوران، میل جنسی زنان افزایش خواهد یافت. به همین دلیل بهتر است با او همراهی کنید. سعی کنید نیاز او در این زمینه را درک کنید و پاسخ درست به او دهید.

به یاد داشته باشید، در رابطه جنسی  همه چیز به یک ارتباط فیزیکی و جسمی محض خلاصه نمی‌شود. نوازش، صحبت کردن و بوسیدن جزئی از آن هستند. این فاکتورها باید به درستی در کنار هم قرار بگیرند تا این فکر از ذهن همسرتان بیرون شود که شما فقط به جسم او علاقمند هستید. اگر به عنوان یک مرد، به‌گونه‌ایی رفتار کنید که این فکر تبدیل به باور شود، هرگز انتظار نداشته باشید طعم دوست داشتن واقعی را بچشید. برای اطلاعات بیشتر به مقاله رابطه در پریودی مراجعه کنید.

حمایت های رفتاری

از وظیفه مردان در دوران قاعدگی این است که به رفتارهای خود توجه بیشتری داشته باشند. اگر می‎دانید همسرتان در چنین وضعیتی قرار دارد، لازم نیست با سوالات تکراری و بی‎اساس خود او را آزرده کنید. شما می‎دانید زنان در این حالت درد می‌کشند، پس نپرسید ” چرا درد می‌کشی؟ حالا مگه شده؟ چرا اینجوری شدی؟”

به عنوان یک زن اگر متوجه شدید، همسرتان سعی دارد به شما کمک کند. محبت او را بی پاسخ نگذارید. به او بگویید دوستش دارید و متوجه سعی و تلاش او هستید. یادتان باشد کلمات اگر با احساس و هدفمند بیان شوند جادو خواهند کرد. به او بگویید ” رفیق، دمت گرم که بهم توجه داری” امتحان کنید، معجزه محبت را خواهید دید.

 

4.1/5 - (45 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

دکتر داروساز و فعال در حوزه سلامت بانوان. چند سالی هست که از دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شدم و از همان روزهای نخست به فکر ایجاد تحولی بزرگ در زندگی بانوان ایرانی و جامعه سلامت آنلاین بودم. مینت ساخته شده تا بانوان ایرانی در سلامتی کامل به سر ببرند و از زندگی خود بیشتر لذت ببرند.

یک نظر

  1. امیر

    سلام من هنوز ازدواج نکردم و حقیقتا نمی دونستم چقدر سخته براشون، کنجکاو شده بودم که باید چکار کنم توی این دوره، خواستم بدونم که وظیفم چیه که براش آماده باشم، ممنون از توضیحاتتون

  2. سمیرا

    منم بااون خانمی ک گفتن این مطالب به درد فرهنگ ما نمیخوره کاملا موافقم متاسفم برای مردای این سرزمین چقدر ما زن ها بیچاره ایم که وقتی در دوره قاعدگی هستیم باید گدایی محبت کنیم از همسرمون اخرشم به دعوا و قهر خاتمه پیدا کنه ۶ روز که هیچ ۳ روز هم مارو تحمل نمیکنن

  3. رامان

    سلام
    همه این مسائل برمیگرده به نوع رابطه مرد با همسرش.
    چنانچه مرد عاشقانه زنی را به محبوب قلب خود مبدل کرده باشد،این رابطه نوعی رابطه و عملی آگاهانه است و مرد در این حالت پای همه رفتارها و پیشامدهای همسرش محکم ایستادگی میکنه،چه درد منشآش فیزیکی یا روحی باشه.
    اما اگر مرد عاشق همسرش نباشه حقیقتا برای یک مرد بسی سخت خواهد بود در این مباحث ورود کند.
    وقتی عاشقش باشی مختصات بدنش رو خوب میفهمی و دردش رو حس میکنی و نمیزاری درد بکشه.
    لطفا تا از عاشق شدنتون مطمئن نشدید،با زن وارد رابطه نشید،چون تباهی و بدبختی کمترین آسیب این رابطه ست.

  4. محمد

    من کاملا با نظر اون خانم که گفت همه مرد ها نمیفهمند مخالفم من هنگامی که همسرم وارد دوران قاعدگی میشود میز کارم را به داخل خانه برده و در تمام ساعات شبانه روز کنارش هستم ونمیگذارم هیچ یک از کارهای خانه را انجام دهد حتی خودم نهار و شام و صبحانه برای همسرم و فرزندانم درست میکنم و همیشه با شاخه گل و محبت و گفتن اینکه چقدر دوستش دارم هواشو دارم ما الان ۵ سال است که وارد زندگی مشترک شده ایم

  5. fatemehhayati602@gmail.com

    هیچ مردی این کارارو نمیکنه…
    من الان یک خانوم ۲۱ ساله هستم و ۴ ماهه که عقد کردم و طبیعتا باید دوران طلایی و عشق و عاشقی رو با همسرم طی کنم ولی همسرم نه تنها تو دوران قاعدگی هوامو نداره بلکه کلا هوامو نداره و اصلا درک نمیکنه که من تو این دوران چه دردی رو دارم تحمل میکنم…
    همه ی این مطالبی که گذاشتین به درد فرهنگ و ملت ما نمیخوره چون مردای اینجا زنو این طور نگاه نمیکنن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.