لاغری با تردمیل

آیا لاغری با تردمیل امکان‌پذیر است؟

بسیاری از متخصصین و پزشکان، برای لاغری، تمرین‌های هوازی را پیشنهاد می‌کنند. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد یکی از بهترین تجهیزات برای لاغر شدن و تمرین‌های هوازی، استفاده از تردمیل است. چراکه این دستگاه، در راستای طبیعی‌ترین حرکت و جنبش انسان طراحی شده‌است. با استفاده از ورزش‌های هوازی که تردمیل با الگوگیری از آن‌ها ساخته شده‌است لایه چربی زیر جلدی، به میزان زیادی کاهش می‌یابد که در اصطلاح به آن کالری‌سوزی گفته می‌شود.

این بررسی‌ها هم‌چنین نشان می‌دهند که استفاده از تردمیل نه تنها برای لاغری، یکی از بهترین راهکارهاست هم‌‌چنین در جهت سوزاندن کالری‌های زاید نسبت به دیگر تجهیزات موثرتر است. بسیاری نیز معتقدند پیاده‌روی آرام و ساده بر روی تردمیل، بسیار اثر بخش‌تر از پیاده‌روی با سرعت است چرا که این‌گونه، تردمیل بهتر می‌تواند برای کاهش چربی‌های اضافه بدن، موثر باشد. داشتن رژیم لاغری سالم نیز نباید فراموش شود.

تردمیل برای لاغری کدام قسمت بدن موثر است؟

تردمیل، بعضی از نقاط بدن را به طور مستقیم، برای چربی سوزی، هدف قرار می‌دهد و در کاهش چربی مناطقی از بدن، بهتر و سریع‌تر از سایر وسایل لاغری، عمل می‌کند؛ از جمله این نقاط، می‌توان ران، باسن و شکم را نام برد. شاید به همین دلیل است که بیشتر افراد، تمایل دارند لاغری با تردمیل را تجربه کنند.

امکانات تردمیل

یکی از ویژگی‌های تردمیل، دارا بودن میز فرمان و یا کنسول است. این دستگاه توسط میز فرمان، برنامه‌ها را کنترل و تنظیم می‌کند و سرعت و شیب، تحت کنترل فرد قرار می‌گیرد.

از طرفی تمامی آنچه که برای پی‌گیری فرایند ورزش کردن لازم است از قبیل: مقدار مسافت طی شده، سرعت حرکت، زمان، تعداد ضربان قلب و مهم‌تر از همه میزان کالری در حال سوخت، بلافاصله سنجیده می‌شود و کاربر  می‌تواند بر صفحه نمایشگر تردمیل، تمامی نتایج آن را مشاهده کند.

فواید لاغری با تردمیل

  • طبق تحقیقات، تردمیل وسیله‌ای است که به راحتی و به طرز موثری می‌تواند وزن را کاهش دهد و سیستم قلب و عروق را تقویت نماید. از این حیث، هیچ وسیله‌ای به اندازه تردمیل موثر نیست.
  • سبب می‌شود میزان اکسیژن خون و گردش خون در بدن، افزایش یابد.
  • در کاهش میزان کلسترول خون، موثر است و در روند طبیعی ساختن فشار خون بدن، وسیله‌ای مورد اعتماد است.
  • سیستم قلب و عروق بدن را تقویت می‌کند و به فرد کمک می‌کند تا در برابر استرس و فشار، مقاومت بیشتری داشته‌باشد.
  • قدرت بدنی و عضلانی فرد را افزایش می‌دهد و حرکت مفاصل را بهبود می‌بخشد.
  • تراکم استخوان‌ها به وسیله ورزش و تمرین با تردمیل افزایش می‌یابد.
  • دارای ضربه‌گیرهایی منعطف هستند و سطحی نرم برای پیاده‌روی ایجاد می‌کنند بنابراین آسیب کمتری نسبت به پیاده‌روی بر سطح زمین، برای بدن و مفاصل، به وجود می‌آورند.
  • به وسیله تردمیل به راحتی می‌توان در انجام تمرینات، تغییرات متناسب با شیوه زندگی را اعمال نمود.
  • برای استفاده در خانه، بسیار آسان است.

برنامه‌ریزی برای لاغری با تردمیل

لاغری نیز مانند هر اتفاق دیگری در زندگی، نیاز به برنامه‌ریزی دارد. چنانچه فرد از تردمیل برای لاغری، استفاده می‌کند نیز نباید داشتن یک برنامه صحیح را در کاربرد آن نادیده بگیرد تا به نتایج دلخواه خود برسد.

پیشنهاد بسیاری از پزشکان و متخصصین این است که برای لاغر شدن، نباید بدن، با تغییر ناگهانی مواجه شود چرا که حتما با چالش مواجه می‌شود. برای کاربرد تردمیل در لاغری نیز نباید از این نکته غفلت کرد.

بنابراین اگر از تردمیل برای لاغری استفاده می‌کنیم حتما باید دقت کنیم که تمرین با تردمیل بدن را دچار تغییرات شدید نکند. بنابراین می‌توان استفاده از این وسیله را با شیوه زندگی، سازگار کرد تا مشکلی ایجاد نشود.

پیشنهاد اهل فن این است که چنانچه از تردمیل، برای لاغری استفاده می‌کنیم باید حداقل در هفته، یک روز استراحت کرد و سایر روزها استفاده از آن در برنامه تمرینی، گنجانده شود. تمرین با تردمیل باید روالی مداوم داشته‌ باشد تا به تاثیر بیشتری در لاغری، کاهش وزن و چربی سوزی دست یابیم.

نکات مهم برای لاغری با تردمیل

1– برداشتن گام‌های کوتاه: بدین معنا که در هر مرحله از پیاده‌روی باید تنها 3 ثانیه، پاها از سطح تردمیل فاصله بگیرند. در این صورت می‌توان با افزایش زمان، چربی بیشتری سوزاند.

2- دقت به بازوها: بازوها باعث تخلیه انرژی می‌شوند. در حین پیاده‌روی بر دستگاه تردمیل، باید بازوها کنار بدن قرار بگیرند و در هنگام دویدن، بازوها باید زاویه‌ای 90 درجه در دو طرف بدن ایجاد کنند و هماهنگ با پاها،  به جلو و عقب، حرکت کنند.

3- دقت همزمان به شدت، فرکانس و مدت زمان تمرین که سه عنصر اصلی چربی سوزی هستند که این امر با تمرین باید اتفاق بیفتد تا تعادل این سه  برای چربی سوزی موثر حفظ شود.

4- میله‌های تردمیل را نگیرید تا وزن بروی میله‌ها نیفتد. چراکه این‌گونه، کالری سوزی موثر اتفاق می‌افتد

5- داشتن تمرینات مداوم و متناسب

6- پیاده‌روی صحیح که خود در چربی سوزی اثربخش است.

7- خم نشدن بر روی تردمیل

7- پوشیدن کفش مناسب برای حفاظت از مچ پا

8- عدم تمرین بیش از حد و ایجاد شرایط سخت برای بدن.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.