قرص اورژانسی تا چند ساعت بعد تاثیر دارد؟

قرص اورژانسی تا چند ساعت بعد تاثیر دارد؟

قرص اورژانسی همانطور که از نامش پیداست، از روش های جلوگیری از بارداری است که تنها در مواقع اورژانسی کاربرد دارد (حداکثر 2 الی سه بار در سال) و نباید از آن به صورت مدوام و به عنوان یک روش جلوگیری دائمی استفاده کنید. اما یکی از سوالات رایج در رابطه این روش این است که ” قرص اورژانسی تا چند ساعت بعد تاثیر دارد؟

در این مقاله قصد داریم که به این سوال پاسخ دهیم.

میخوای بدونی باردار هستی یا نه؟🤔
با کمک تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت، بلافاصله بعد رابطه، احتمال بارداریت رو تخمین میزنی🤰

👈اگه قصد بارداری نداری و احتمال بارداری در تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت بالا بود، حتما باید از روش ضد بارداری مناسبی استفاده کنی

👈همین الان اپلیکیشن مینت رو نصب کنید و احتمال بارداریتون رو تخمین بزنید.


قرص اضطراری تا چند ساعت بعد تاثیر دارد؟

جالب است بدانید که روش های اورژانسی تا منحصر به قرص نیست و از آی یو دی نیز می توان استفاده کرد. آی یو دی معمولا تا 5 روز پس از رابطه تاثیرگذاری دارد، که هر چقدر از رابطه دورتر می شویم، احتمال تاثیر گذاری کمتر می شود.

اما قرص اورژانسی تا چند ساعت بعد تاثیر دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم:

قرص اورژانسی، حداکثر تا 72 ساعت پس از رابطه تاثیر گذاری دارد. اما هرچقدر از زمان رابطه دورتر می شویم، تاثیر گذاری آن افت می کند. اما بهترین تاثیر گذاری را بلافاصله بعد از رابطه و یا صبح بعد از رابطه دارد.

نحوه مصرف قرص های اضظراری چگونه است؟

قرص های اضطراری رایج در ایران به سه دسته تقسیم می شوند:

  • قرص اچ دی
  • قرص ال دی
  • قرص لوونورژسترول

هر کدام از این قرص ها در دوزهای متفاوت عرضه شده اند که هر کدام نحوه مصرف خاص خود را دارند. برای اطلاع کامل از نحوه مصرف هر کدام از این قرص ها، می توانید اپلیکیشن مینت را نصب کنید، وارد قسمت دکتر مینت شوید و بخش نحوه استفاده از قرص های اورژانسی را انتخاب کنید و با توجه به نوع قرص و دوزی که در اختیار دارید، نحوه استفاده را دریافت کنید. دانلود اپلیکیشن

هشدار

چنانچه در نحوه استفاده از قرص های اضطراری به درستی عمل نکنید، ( تعداد درست مصرف نکنید یا فاصله زمانی بین مصرف قرص ها را رعایت نکنید) قرص های تاثیر گذاری بالای خود را از دست می دهند و ممکن باعث بالا رفتن شانس بارداری شود. چنانچه بیش از حد مجاز نیز مصرف کنید، عوارض جدی مانند بهم ریختگی سیکل قاعدگی را خواهد داشت.

 

3.5/5 - (15 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.