علت پریود نشدن و حامله نبودن

علت پریود نشدن و حامله نبودن

علت پریود نشدن و حامله نبودن ” این سوال یکی از دغدغه های کسانی است که پریودشان به تاخیر افتاده، رابطه نداشته اند و یا به هر دلیلی از باردار نبودنشان مطمئن هستند و علت این مشکل را نیز نمی دانند. در این مقاله قصد داریم در رابطه با علت پریود نشدن و حامله نبودن بیشتر صحبت کنیم.

قبل از هر چیز باید بگوییم که ابتدا باید از باردار نبودنتان اطمینان حاصل کنید. چنانچه در این مورد شک دارید، می توانید از بی بی چک یا تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت استفاده کنید. این تست، احتمال بارداریتان را تخمین خواهد زد و چنانچه احتمال آن پایین بود حتما مباحث ادامه مقاله را مطالعه کنید. اپلیکیشن مینت را از طریق لینک زیر دانلود کنید، به بخش دکتر مینت مراجعه کنید و تست بارداری آنلاین را انتخاب کنید و به سوالات آن پاسخ دهید. دانلود اپلیکیشن

علت پریود نشدن و حامله نبودن

در شرایطی بعضی از خانم ها ممکن است نسبت به احتمال بارداری پس از روابط پر خطر و مشکوک خود، نگران باشند و پس از انجام راهکارهایی که در بالا توضیح دادیم، به این قطعیت برسند که باردار نیستند، اما اکنون این سوال پیش می آید که اگر دلیل تاخیر پریودی من بارداری نیست، چه دلایل دیگری می تواند وجود داشته باشد. از جمله دلایل دیگر که باعث تعویق قاعدگی یا بی نظمی آن می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استرس

خانمی که استرس دارد

خانمی که استرس دارد

با توجه به این مسئله که ممکن است پس از چندین سیکل اقدام به بارداری با شکست مواجه شده باشید و نگران مشکل ناباروری در خود هستید یا در بعضی از خانم ها به دلایل مختلفی تمایل به بارداری وجود ندارد و ممکن است از ریسک بارداری های ناخواسته هراس داشته باشند، مسئله استرس، بسیار پر اهمیت است و همین استرس مازاد بر نگرانی های روزمره زندگی با تاثیر منفی بر سطح هورمونی بانوان، از علت پریود نشدن و حامله نبودن است.

  • سندروم تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان

بانوانی که دچار سندروم تخمدان پلی کیستیک هستند، به علت بالا بودن سطح هورمون های آندروژنیک و کیست های متعدد در تخمدان ها، دچار نوسانات هورمونی می شوند و اغلب علاوه بر علائمی که تنبلی تخمدان در این اشخاص ایجاد می کند، به عقب افتادن قاعدگی یا تعویق سه الی چهار ماهه سیکل قاعدگی را بر خلاف باردار نبودنشان تجربه می کنند.

  • مشکلات تیروئیدی

تیروئید به عنوان یکی از ارگان های مهم بدن در سوخت و ساز و ترشحات هورمونی بدن، نقش بسیار چشمگیری در منظم یا نامنظم بودن سیکل قاعدگی دارد. خانم هایی که به هایپرتیروئیدیسم یا هایپوتیروئیدیسم مبتلا هستند، بدون شک با وجود باردار نبودن, عقب افتادن قاعدگی را تجربه خواهند کرد.

  • سطح تسترون بالا در بدن

بانوانی که سطح هورمون های آندروژنیک مانند تستسترون بالایی دارند، علاوه بر نشانه های مردانه مانند وجود موهای زائد در ناحیه چانه و سینه، عقب افتادن قاعدگی را نیز بر خلاف باردار نبودنشان تجربه می کنند و از پاسخ های رایج علت پریود نشدن و حامله نبودن است و تا زمانی که سطح هورمونال در این خانم ها به تعادل نرسد و پروژسترون در زمان مناسب خود به اوج غلظت در بدن نرسد، آغاز پریودی یا همان خونریزی قاعدگی را تجربه نخواهند کرد.

  • کاهش و افزایش وزن شدید و ناگهانی

زمانیکه در رژیم لاغری، کاهش وزن بیش از حد نرمال باشد و دریافت رژیم غذایی مناسب زیر نظر کارشناس تغذیه نباشد و به دنبال آن، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن مانند گروه ب، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E، کلسیم، سلنیوم و زینک به اندازه کافی در دسترس بدن قرار نگیرد، علاوه بر مشکلات شدید پوست و مو و ناخن، عقب اقتادن قاعدگی بدون باردار بودن برای شخص اتفاق می افتد.

  • چاقی و لاغری مفرط

در خانم هایی که BMI زیر 18 دارند و به لاغری مفرط دچار هستند، به علت کاهش توده چربی در بدن این اشخاص و با توجه به این نکته که هورمون استروژن در بافت چربی خانم ها ذخیره و در بدن ترشح می شود، این افراد با کاهش سطح استروژن به دنبال کاهش وجود توده چربی در بدن مواجه اند و همین امر از پاسخ های علت پریود نشدن و حامله نبودن است.

در این مقاله به مهمترین علت های پریود نشدن و حامله نبودن اشاره کردیم، عوامل دیگری مانند تغییرات آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی، اندومتریوز، فعالیت های ورزشی شدید و …. می توانند در این امر موثر باشند که تمامی این مشکلات زمینه ای، نیازمند بررسی، پیگیری و درمان و یا گرفتن درمان تحت نظر پزشک متخصص است. برای کاهش نگرانی های خود و برطرف کردن توهم بارداری، اقدامات لازم را انجام دهید.

3.3/5 - (38 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

دکتر داروساز و فعال در حوزه سلامت بانوان. چند سالی هست که از دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شدم و از همان روزهای نخست به فکر ایجاد تحولی بزرگ در زندگی بانوان ایرانی و جامعه سلامت آنلاین بودم. مینت ساخته شده تا بانوان ایرانی در سلامتی کامل به سر ببرند و از زندگی خود بیشتر لذت ببرند.

یک نظر

  1. بی نام

    سلام خانم هایی که رحم شان سرد است یعنی سردی جات زیاد مصرف می کنند مثل ماست، دوغ، سالاد ها ، برنج و انواع دیگر سردیجات حتی کاهو باعث می شود که پریود نشوند یا چند ماه به تاخیر افتد علت دیگر استرس هست که این هم چند ماه به تاخیر می افتد خانم هایی که دیر به دیر پریود می شوند باید ارده شیره و گرمی جات مصرف کنند مثل دمنوش آویشن و نعنا با زنجبیل قاطی کرده و دم کنید مثل دمنوش زنجبیل با آبلیمو و عسل به طور مداوم مصرف کنید حتی سیر خیلی سریع تر جواب می دهد مصرف سیر را زیاد کنید هم تازه و هم غیر تازه فرقی نمی کنه یکی از مورد هایی که من خودم امتحان کردم و جواب داد پیاده روی طولانی مدت هست که باعث آرام شدن اعصاب می شود و رحم را تحریک می کند و در نتیجه پریود می شوید حتما به یک دکتر طب سنتی هم مراجعه کنید تا مناسب مزاج تان برایتان تجویز کند .

  2. م.ح

    سلام ۱۸ سالمه متاهلم یک ماه پیش از قرص ارژانسی‌استفاده کردم بعدش پریود شدم الان ۴۹ روز از پریودی قبلیم میگذره میشه راهنمایی کنین ممنون میشم

  3. محمدی

    سلام خانم دکتر خسته نباشید
    من ۱۱خرداد پریود شدم ولی هنوز پریود نشدم یه رابطه از پشت داشتم احتمال داره باردار باشم …قبلا هم دوره عادت به تعویق میفتاد ولی حالا خیلی استرس دارم میشه راهنماییم کنید ممنون میشم

  4. الهام فیضی

    سلام من قرار بود 23فروردین پریود بشم ولی نشدم و اینکه در حال اقدام هستم چند بار بی بی چک امتحان کردم منفی بود یه بار زدم دوتا خط بود ولی خط دوم خیلی کمرنگ رفتم آزمایش بارداری دادم نتیجه منفی بودتا الان که 13اردیبهست من پریود نشدم بازم چند بار بی بی چک زدم منفی بود به نظرتون مشکلم چیه

  5. محمد افضل عطائی

    سلام
    خانمم سه ماه و نیمه پریود نشده امروز رفتم دکتر حامله نبود و توضیحاتی هم بهم نداد لطفا بگید علت اصلیش چیه

  6. Tannaz

    سلام وقتتون بخیر..قصدباداری داشتم یک ماه پریودیم عقب افتاده اما باردارنیسم مشکل چیه؟

  7. یاسمین

    سلام خسته نباشین من قبلا ترشحات زرد و کمی سبز داشتم همراه با خارش و پنیری شکل ولی خودش خوب شدبه مرور زمان
    پریودمام منظمه و دکتر واسه اینکه جوش نزنم بهم آزیتروماسین ۲۵۰ داد موقع پریودم بود ولی‌نشدم و یک روز قبلش علائمشو داشتم ولی نشدم و دیگه اصن علائم ندارم ۲ هفته پیشم رابطه داشتم ولی جلوگیری طببیعی داشتیم و بعید میدونم حامله باشم.
    علت همون قرص میتونه باشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.