علائم بارداری بعد از 48 ساعت نزدیکی

علائم بارداری بعد از 48 ساعت نزدیکی

آیا علائم بارداری بعد از 48 ساعت نزدیکی ظاهر می شوند؟ علائم بارداری بعد از 48 ساعت نزدیکی چیست؟ علائم بارداری از چه زمانی ظاهر می شوند؟ در این مقاله سعی می کنیم به این سوالات پاسخ دهیم.

علائم حاملگی از چه زمانی ظاهر می شوند؟

این سوال یکی از سوال های رایج کاربران مینت است و تقریبا باید بگوییم که هر روز با این سوال مواجه می شویم. اما برویم سراغ پاسخ آن. باید بگوییم که علائم بارداری بعد از 48 ساعت نزدیکی ظاهر نمی شوند و معمولا حداقل 7 روز پس از نزدیکی می توانید این علائم را تشخیص دهید. ( آن هم به صورت کاملا جزئی)

اما چگونه بلافاصله پس از نزدیکی می توان احتمال بارداری را تخمین زد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بارداری به عوامل بسیاری بستگی دارد، چنانچه بتوانید این عوامل را بررسی کنید، می توانید حتی بلافاصله پس از نزدیکی، احتمال بارداری را تشخیص دهید. در ادامه به این عوامل تاثیر گذار در بارداری اشاره می کنیم.

زمان انجام رابطه با توجه به سیکل قاعدگی

شاید می توان گفت اولین و مهمترین عامل تاثیر گذار در تشخیص حاملگی، همین زمان انجام رابطه با توجه به سیکل قاعدگی و بازه باروری و دوران تخمک گذاری است.

ابتدا جالب است این نکته را بدانید که اسپرم تا 5 روز می تواند داخل محیط واژن زنده بماند، اما تخمک تنها تا 24 ساعت پس از رها سازی، زنده می ماند. بنابراین برای یک اقدام به بارداری موفق، اسپرم و تخمک باید در یک زمان مناسب بهم دیگر برسند. این زمان مناسب، بازه باروری و دوران تخمک گذاری است. این بازه معمولا یک بازه زمانی 6 الی 7 روزه در هر سیکل قاعدگی است که معمولا در میانه آن، احتمال آزاد سازی تخمک به بیشترین میزان خود می رسد.

بنابراین چنانچه در این بازه رابظه داشته اید، (آن هم از نوع محافظت نشده) احتمال بارداری بالا است. در برخی از دوران نیز مانند دوران قاعدگی یا یکی دو روز قبل یا بعد از خونریزی قاعدگی، احتمال تخمک گذاری بسیار پایین است و به مراتب، احتمال بارداری نیز پایین است. (به این دوران، دوران امن رابطه می گویند.)

نظم چرخه قاعدگی

یکی از عواملی که در تشخیص درست زمان تخمک گذاری، حائز اهمیت است، نظم چرخه قاعدگی است. کسانیکه چرخه قاعدگی منظمی دارند، تخمک گذاری دقیقی دارند، اما آن هایی که سیکل نامنظمی دارند، تشخیص زمان دقیق تخمک گذاری و به تبع آن تخمین احتمال بارداری سخت تر است.

سابقه استفاده از روش های پیشگیری از بارداری

در برخی از روش های پیشگیری از بارداری (برخی از روش های هورمونی) بلافاصله پس از قطع مصرف آن ها، قدرت باروری بازنمیگردد و ممکن است 1 ماه تا چند ماه زمان لازم داشته باشید. بنابراین این عامل نیز در تخمین احتمال بارداری موثر است.

از دیگر عواملی که برای تخمین احتمال بارداری موثر هستند عبارتند از:

  • تعداد رابطه در دوران تخمک گذاری
  • استرس
  • سرماخوردگی
  • سابقه پزشکی
  • سن
  • قد و وزن

تخمین احتمال بارداری بلافاصله بعد از رابطه به کمک تست بارداری آنلاین

همانطور که گفتیم علائم بارداری بعد از 48 ساعت نزدیکی ، ظاهر نمی شوند و تنها به کمک عوامل بالا می توانید، احتمال بارداری را تشخیص دهید. به همبن دلیل تصمیم گرفتیم به کمک دکتر فائزه شهبازی بخشی را به عنوان تست بارداری آنلاین به اپلیکیشن مینت اضافه کنید. در این تست، تمامی عوامل بالا در نظر گرفته شده اند و هر زمان پس از رابطه می توانید احتمال بارداریتان را تخمین بزنید.

برای دانلود اپلیکیشن مینت و دسترسی به این قسمت، روی لینک زیر کلیک کنید، اپلیکیشن مینت را دانلود کنید و به بخش دکتر مینت و قسمت تست بارداری آنلاین مراجعه کنید و به سوالات آن پاسخ دهید.دانلود اپلیکیشن

4/5 - (8 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

دکتر داروساز و فعال در حوزه سلامت بانوان. چند سالی هست که از دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شدم و از همان روزهای نخست به فکر ایجاد تحولی بزرگ در زندگی بانوان ایرانی و جامعه سلامت آنلاین بودم. مینت ساخته شده تا بانوان ایرانی در سلامتی کامل به سر ببرند و از زندگی خود بیشتر لذت ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.