صاف-کردن-شکم

راهکارهای صاف کردن شکم در دو ماه

یکی از شروط لازم برای داشتن تناسب اندام، داشتن شکم صاف و تخت است. رسیدن به این خواسته برای بسیاری از افراد، سخت و طاقت فرساست. راهکارهای بسیاری جهت صاف کردن شکم وجود دارد که در این مقاله به چند نمونه از این روش‌ها اشاره می‌شود.

صاف کردن شکم با نوشیدن آب فراوان

نوشیدن آب، نه تنها سموم بدن را دفع می‌نماید، در افزایش سوخت و ساز بدن نیز موثر است. افزایش سوخت و ساز بدن نیز به نوبه خود، به داشتن شکم تخت و صاف و لاغری شکم کمک می‌کند.

مصرف کمتر ادویه و نمک

مصرف بیش از حد نمک و ادویه، سبب نفخ شکم می‌شود. برای نمونه مصرف یک چهارم فنجان سس کچاپ، سه برابر میزان سدیم لازم برای بدن را فراهم می‌سازد و این عامل باعث نفخ شکم می‌شود. می‌توان به جای سس کچاپ از یک قاشق سوپ‌خوری سس سویا استفاده کرد.

صاف کردن شکم با ورزش

ورزش‌هایی مثل دویدن در حدود 2 کیلومتر و یا انجام ورزش‌هایی از قبیل درازنشست در داشتن شکمی صاف و تخت کمک می‌کند.

اپلیکیشن مینت

پیاده‌روی روزانه، هر صبح به مدت 20 دقیقه به افزایش سوخت و ساز بدن مدد می‌رساند و از طرفی باعث تامین انرژی بدن فرد، در طول روز می‌شود.

خوردن 6 وعده غذایی در روز

کوچک کردن وعده‌های غذایی در طول روز سبب می‌شود کالری بیشتری سوزانده شود و انرژی حاصل از غذا، به صورت چربی در بدن، ذخیره نگردد.

محدود کردن مصرف چربی‌ها

هر گونه چربی مضر باید از رژیم غذایی حذف و یا مصرف آن محدود گردد تا شکمی صاف و تخت داشته باشیم. در این میان مصرف شیر کم چرب، به صورت منظم باید در برنامه غذایی گنجانده شود.

صاف کردن شکم با مصرف ماست پروبیوتیک

گاهی، تعادل باکتری‌ها در روده به هم می‌خورد. این اتفاق می‌تواند سیستم گوارش و عملکرد آن را کند و یا متوقف سازد و به دنبال آن احساس نفخ ایجاد شود. ماست‌های حاوی پروبیوتیک می‌توانند از بروز چنین مشکلی جلوگیری نمایند و با افزایش باکتری‌های زنده در روده، باعث تحرک روده شده، یبوست و نفخ را کاهش دهند و از چاقی شکم بکاهند.

پرهیز از مصرف شیرین‌کننده‌های مصنوعی

مصرف شیرین‌کننده‌های کم کالری و بدون قند، باعث نفخ می‌شوند. این مواد به راحتی هضم نمی‌شوند و با تحریک باکتری‌ها در روده بزرگ، سبب ایجاد گاز و یا اسهال می‌گردند. از جمله این شیرین‌کننده‌ها می‌توان سوربیتول و لسیتول را نام برد.

صاف کردن شکم با مصرف پروتئین‌های با کیفیت

مصرف پروتئین برای صاف کردن شکم

مصرف پروتئین برای صاف کردن شکم

پروتیین‌ها می‌توانند به ساخت توده عضلانی قوی و محکم و سالم در بدن کمک کنند. لذا سوزاندن چربی‌ها در بدن با قدرت اتفاق می‌افتد. خوردن گوشت بدون چربی، بوقلمون، ماهی، آجیل در برنامه غذایی، می‌تواند پروتیین مورد نیاز بدن را تامین کند.

مصرف بیشتر فیبر

مصرف غلات در وعده صبحانه، جهت جلوگیری از نفخ و یبوست موثر است. فیبر در دونوع مصرفی محلول و نامحلول می‌تواند فرایند هضم غذا در دستگاه گوارش را تنظیم کند. البته مصرف بیش از اندازه فیبر نیز سبب نفخ می‌شود.

صاف کردن شکم با کاهش مصرف سدیم

مصرف سدیم در برنامه غذایی روزانه، سبب می‌شود آب و سایر مایعات بدن، از بدن، دفع نگردند. آب و مایعات در بدن جمع شوند و نفخ، اتفاق بیفتد. بنابراین در خرید محصولات غذایی باید میزان سدیم آن را بررسی نمود. در رژیم غذایی روزانه، نباید بیش از 1500 میلی گرم سدیم موجود باشد.

 مصرف پتاسیم

مواد غذایی دارای پتاسیم، سبب می‌شوند آب و مایعات جمع شده در بدن، به راحتی دفع شده در یک جا جمع نشوند و یبوست، ایجاد نکنند. در واقع، باید در بدن تعادل بین سدیم و پتاسیم به واسطه مواد غذایی حفظ شود. مصرف پتاسیم در برنامه غذایی باید روزانه، 4700 میلی گرم باشد.

به طور مثال مصرف روزانه یک سیب زمینی پخته شده با پوست، یا مصرف یک پرتقال متوسط و یا مصرف یک فنجان آب گوجه فرنگی، می‌تواند به حفظ تعادل سدیم و پتاسیم بدن بینجامد.

مصرف توت و آجیل

توت برای مبارزه با چربی بسیار موثر است. توت، سلول‌های چربی را از بین می‌برد. از طرف دیگر، توت باعث تولید آدیپونکتین می‌شود. این هورمون به کاهش قند خون کمک می‌کند. مصرف آجیل، می‌تواند به صاف شدن شکم و کاهش وزن منجر شود.

مصرف چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که به کاهش چربی شکم و صاف شدن آن کمک می‌کند.

صاف کردن شکم با مصرف زنجبیل

زنجبیل به آرامش روده کمک می‌کند و به کاهش نفخ شکم، مدد می‌رساند. هم‌چنین زنجبیل می‌تواند در درمان گاز معده موثر باشد.

صاف ایستادن

بعضی از چاقی‌ها در نتیجه رفتار نادرست در ایستادن، راه رفتن و نشستن ایجاد می‌شود. بنابراین اصلاح این رفتارها می‌تواند در کاهش وزن و داشتن شکم صاف و تخت ، موثر باشد. از جمله صاف ایستادن باعث اصلاح وضعیت بدنی می‌شود و فرد، بلندتر و لاغرتر به نظر می‌رسد.

 

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *