رفع و درمان گودی بغل ران در دو ماه به کمک حرکات اصلاحی

گودی بغل ران به خاطر فرم خاص لگن در افراد مختلف وجود دارد ولی گاه در بعضی از افراد بیشتر به چشم می‌آید. در این مقاله در رابطه با رفع گودی بغل ران صحبت می کنیم. در سایر مقالات در زابطه با درمان گودی کمر و درمان قوز کمر نیز صحبت کرده ایم.

گودی بغل ران چگونه به وجود می‌آید؟

گودی بغل ران به دلیل اسکلت بندی و ساختار عضلانی بدن، در بعضی از افراد به صورت برجسته دیده می‌شود. محل این گودی، درست در جایی است که استخوان باسن و ران، به هم می‌رسند. این گودی، هیپ دیپز نیز نام دارد.

بعضی دلیل این گودی را لاغری بیش از حد می‌دانند در حالی‌که این‌طور نیست. در حقیقت، اضافه وزن و ضعف در عضلات می‌تواند از دلایل معلوم و مشخص بودن این گودی، برای بعضی از افراد باشد. عده‌ای معتقدند با انجام حرکات ورزشی می‌توان این گودی را جبران نمود و بعضی راه‌های دیگری از قبیل تزریق ژل و چربی را پیشنهاد می‌کنند.

درمان گودی بغل ران در دو ماه

در ادامه چند حرکت برای درمان و رفع گودی بغل ران معرفی شده است. این حرکات برای درمان گودی بغل ران مفید هستند، برای چنانچه می خواهید در دو ماه نتیجه بگیرید و تمام گودی بغل ران را از بین ببرید، بهتر است از یک برنامه تخصصی حرکات اصلاحی برای از بین بردن گودی بغل ران استفاده کنید.

به کمک اپلیکیشن مینت می توانید برنامه رفع گودی بغل ران را دریافت و آن را در دو ماه درمان کنید. برای دریافت برنامه تخصصی حرکات اصلاحی، اپلیکیشن مینت را از طریق لینک زیر دانلود کنید، به بخش مینت فیت و سپس دریافت برنامه، برنامه تمرینی و حرکات اصلاحی مراجعه کنید، سپس مربی خود را انتخاب کنید و بقیه کار را به مربیتان بسپرید.دانلود اپلیکیشن

قسمت انتخاب مربیان در اپلیکیشن مینت

قسمت انتخاب مربیان در اپلیکیشن مینت

حرکت کیک بک از پهلو یا حرکت شیر آتشنشانی

کیک بک از پهلو

کیک بک از پهلو

ابتدا به حالت چهار دست و پا روی زمین قرار بگیرید. یکی از پاها را از پهلو با زاویه 90 درجه، بالا ببرید. زانوها باید هم‌چنان در حالت خمیده باشند. پس از بالا بردن پا دوباره آن را به سمت زمین بازگردانید. اما مراقب باشید که پا با زمین برخورد نکند. دوباره پا را بلند کنید و با همان زاویه، بالا ببرید. این حرکت باید چند بار برای یک پا و چند بار برای پای دیگر تکرار شود.

حرکت لانگز به کنار؛ از بهترین حرکات برای رفع گودی بغل ران

حرکت لانگز به کنار

حرکت لانگز به کنار

در این حرکت، به دو دمبل نیاز دارید. دو دمبل بردارید. پاها باید بیشتر از عرض شانه باز شوند. سپس خم شوید و یک دست خود را به پای مخالف آن، نزدیک کنید. در این حالت یک پا خمیده می‌شود و پای دیگر کاملا کشیده و صاف است. این حرکت چند بار برای یک پا و چند مرتبه برای پای دیگر تکرار شود.

حرکت لگ رایس از پهلو

حرکات پهن کردن لگن

حرکات پهن کردن لگن

به پهلو دراز بکشید. بدن باید کاملا صاف باشد. سپس آرنج دست راست را خمیده و زیر سر قرار دهید و آرنج دست چپ را به حالت خمیده، جلوی بدن بگذارید. سپس پای چپ را به بالا و پایین حرکت دهید و دوباره به حالت اول بازگردید. سپس به پهلوی چپ دراز بکشید و این حرکت را با پای دیگر تکرار کنید.

حرکت لیفت پا از پهلو؛ تاثیر عالی برای رفع گودی بغل ران

لیفت پا از پهلو و رفع گودی بغل ران

لیفت پا از پهلو و رفع گودی بغل ران

ابتدا باید صاف بایستید. دست‌ها را به کمر نگه دارید. سپس پای راست را از زمین بلند کرده، از سمت پهلو بالا بیاورید و سپس به پایین بازگردانید. این حرکت باید چند بار برای هر دو پا تکرار شود.

حرکت لانگز کیک بک ایستاده

حرکت لانگز کیک بک

حرکت لانگز کیک بک

ابتدا صاف بایستید. دست‌ها مقابل صورت قرار بگیرند و کف دست‌ها به هم چسبانده شوند. یکی از پاها را تا سینه بالا بیاورید و سپس عقب ببرید. این حرکت را چند بار تکرار کنید.

حرکت اسکوات؛ بهترین حرکت از بین بردن گودی بغل ران

حرکت اسکوات

حرکت اسکوات

این حرکت، یکی از بهترین حرکت‌ها برای رفع گودی بغل ران به حساب می‌آید.

برای انجام این حرکت در ابتدا در حالی‌که ایستاده‌اید پاها را بیشتر از عرض شانه باز کنید. زانوها را خم نمایید و به حالت صندلی بنشینید و دوباره به حالت ایستاده قرار بگیرید. سپس همین حرکت را برای پای دیگر تکرار کنید.

حرکت اسکوات پهلو به پهلو ایستاده

در حالی‌که ایستاده‌اید پاها را کنار هم قرار داده به هم بچسبانید. سپس آرام آرام یکی از پاها را از دیگری دور کنید تا فاصله دو پا بیشتر شود و این فاصله بیشتر از عرض شانه شود. سپس همان حرکت اسکوات را انجام دهید. سپس به حالت اول بازگردید و این حرکت را برای پای دیگر انجام دهید و چندین مرتبه این حرکت را برای دو پا تکرار کنید.

حرکت پل

حرکت پل باسن

حرکت پل باسن

روی زمین دراز بکشید. دست‌ها باید صاف، کنار بدن قرار بگیرند و کف دست‌ها به سمت زمین باشد. سپس در حالی‌که پاها را باز کرده‌اید، باسن را بلند کنید و نفس را داخل و خارج نمایید.

حرکت لانگز زانو زدن از پهلو؛ از موثرترین کارهای از بین بردن گودی بغل ران

ابتدا صاف بایستید و پاها را به هم بچسبانید. سپس پای راست را بلند کنید و پشت سر ببرید و به حالت زانو زده بنشینید. همین حرکت را برای پای دیگر هم انجام دهید.

 

 

 

 

 

4.1/5 - (19 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

یک نظر

  1. Mrym

    به این خاطر نتیجه نگرفتید چون گودی بغل ران یا هیپ دیپ با ورزش پر نمیشه و جز ساختار اسکلتی بدنتونه

  2. کوثر

    سلام من 4 الی3 ماهی میشه ک دارم تمارینو در هفته 3 بار انجام میدم تقریبا 10 تا تمرینن وپروتین هم میخورم اما نتیجه ای نگرفتم خسته شدم نمیدونم مشکل از گجاست او میشه لطفا کمکم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.