رفع گودی بغل ران به کمک حرکات اصلاحی چگونه امکان پذیر است؟

گودی بغل ران به خاطر فرم خاص لگن در افراد مختلف وجود دارد ولی گاه در بعضی از افراد بیشتر به چشم می‌آید. در این مقاله در رابطه با رفع گودی بغل ران صحبت می کنیم. در سایر مقالات در زابطه با درمان گودی کمر و درمان قوز کمر نیز صحبت کرده ایم.

گودی بغل ران چگونه به وجود می‌آید؟

گودی بغل ران به دلیل اسکلت بندی و ساختار عضلانی بدن، در بعضی از افراد به صورت برجسته دیده می‌شود. محل این گودی، درست در جایی است که استخوان باسن و ران، به هم می‌رسند. این گودی، هیپ دیپز نیز نام دارد.

بعضی دلیل این گودی را لاغری بیش از حد می‌دانند در حالی‌که این‌طور نیست. در حقیقت، اضافه وزن و ضعف در عضلات می‌تواند از دلایل معلوم و مشخص بودن این گودی، برای بعضی از افراد باشد. عده‌ای معتقدند با انجام حرکات ورزشی می‌توان این گودی را جبران نمود و بعضی راه‌های دیگری از قبیل تزریق ژل و چربی را پیشنهاد می‌کنند.

برای رفع گودی بغل ران ، چندین حرکت ورزشی، توصیه شده‌است که با انجام دادن این تمرینات می‌توانید خود را از این دغدغه برهانید. در ادامه به معرفی چند حرکت ورزشی برای حل این مشکل می‌پردازیم. لازم است قبل از انجام این حرکات حتما بدن را گرم نمایید.

اپلیکیشن مینت

حرکت کیک بک از پهلو یا حرکت شیر آتشنشانی

کیک بک از پهلو برای رفع گودی بغل ران

کیک بک از پهلو برای رفع گودی بغل ران

ابتدا به حالت چهار دست و پا روی زمین قرار بگیرید. یکی از پاها را از پهلو با زاویه 90 درجه، بالا ببرید. زانوها باید هم‌چنان در حالت خمیده باشند. پس از بالا بردن پا دوباره آن را به سمت زمین بازگردانید. اما مراقب باشید که پا با زمین برخورد نکند. دوباره پا را بلند کنید و با همان زاویه، بالا ببرید. این حرکت باید چند بار برای یک پا و چند بار برای پای دیگر تکرار شود.

حرکت لانگ به کنار؛ از بهترین حرکات برای رفع گودی بغل ران

لانگز به کنار

لانگز به کنار

در این حرکت، به دو دمبل نیاز دارید. دو دمبل بردارید. پاها باید بیشتر از عرض شانه باز شوند. سپس خم شوید و یک دست خود را به پای مخالف آن، نزدیک کنید. در این حالت یک پا خمیده می‌شود و پای دیگر کاملا کشیده و صاف است. این حرکت چند بار برای یک پا و چند مرتبه برای پای دیگر تکرار شود.

حرکت لگ رایس از پهلو

side leg raise

side leg raise

به پهلو دراز بکشید. بدن باید کاملا صاف باشد. سپس آرنج دست راست را خمیده و زیر سر قرار دهید و آرنج دست چپ را به حالت خمیده، جلوی بدن بگذارید. سپس پای چپ را به بالا و پایین حرکت دهید و دوباره به حالت اول بازگردید. سپس به پهلوی چپ دراز بکشید و این حرکت را با پای دیگر تکرار کنید.

حرکت لیفت پا از پهلو؛ تاثیر عالی برای رفع گودی بغل ران

لیفت پا از پهلو

لیفت پا از پهلو

ابتدا باید صاف بایستید. دست‌ها را به کمر نگه دارید. سپس پای راست را از زمین بلند کرده، از سمت پهلو بالا بیاورید و سپس به پایین بازگردانید. این حرکت باید چند بار برای هر دو پا تکرار شود.

حرکت لانگز کیک بک ایستاده

لانگز کیک بک برای رفع گودی بغل ران

لانگز کیک بک برای رفع گودی بغل ران

ابتدا صاف بایستید. دست‌ها مقابل صورت قرار بگیرند و کف دست‌ها به هم چسبانده شوند. یکی از پاها را تا سینه بالا بیاورید و سپس عقب ببرید. این حرکت را چند بار تکرار کنید.

حرکت اسکوات؛ بهترین حرکت از بین بردن گودی بغل ران

حرکت اسکات و فرم دادن به باسن

حرکت اسکات و فرم دادن به باسن

این حرکت، یکی از بهترین حرکت‌ها برای رفع گودی بغل ران به حساب می‌آید.

برای انجام این حرکت در ابتدا در حالی‌که ایستاده‌اید پاها را بیشتر از عرض شانه باز کنید. زانوها را خم نمایید و به حالت صندلی بنشینید و دوباره به حالت ایستاده قرار بگیرید. سپس همین حرکت را برای پای دیگر تکرار کنید.

حرکت اسکوات پهلو به پهلو ایستاده

اسکوات به پهلو برای رفع گودی بغل ران

اسکوات به پهلو برای رفع گودی بغل ران

در حالی‌که ایستاده‌اید پاها را کنار هم قرار داده به هم بچسبانید. سپس آرام آرام یکی از پاها را از دیگری دور کنید تا فاصله دو پا بیشتر شود و این فاصله بیشتر از عرض شانه شود. سپس همان حرکت اسکوات را انجام دهید. سپس به حالت اول بازگردید و این حرکت را برای پای دیگر انجام دهید و چندین مرتبه این حرکت را برای دو پا تکرار کنید.

حرکت پل

حرکت پل باسن

حرکت پل باسن

روی زمین دراز بکشید. دست‌ها باید صاف، کنار بدن قرار بگیرند و کف دست‌ها به سمت زمین باشد. سپس در حالی‌که پاها را باز کرده‌اید، باسن را بلند کنید و نفس را داخل و خارج نمایید.

حرکت لانگز زانو زدن از پهلو؛ از موثرترین کارهای از بین بردن گودی بغل ران

ابتدا صاف بایستید و پاها را به هم بچسبانید. سپس پای راست را بلند کنید و پشت سر ببرید و به حالت زانو زده بنشینید. همین حرکت را برای پای دیگر هم انجام دهید.

 

 

 

 

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *