دو پریود در ماه

دو پریود در ماه؛ آیا جای نگرانی وجود دارد؟

یک سیکل قاعدگی نرمال برای یک زن بالغ چیزی حدود 21 تا 35 روز است. اگرچه تغییر روزهای سیکل قاعدگی در هر ماه خیلی هم عجیب نیست، برخی از ماه ها کوتاه تر می شود و برخی بلند تر و در برخی از موارد نیز با دو پریود در ماه سورپرایز خواهید شد!

در بسیاری از موارد دو پریود در ماه توجیهی منطقی دارد و جای نگرانی وجود ندارد. اما اگر این اتفاق مکررا تکرار شد، علائم بدنتان را کنترل کنید. در ادامه این مقاله در مورد علل دو پریود در ماه پیشتر خواهید آموخت.

دو پریود در ماه برای اولین بار

اگر سیکل قاعدگی کوتاهی دارید، قاعدتا هر دو هفته یک بار که پریود شوید؛ مشکلی در آن وجود ندارد، اما اگر سیکل قاعدگی طبیعیتان  28 روز یا بیشتر است، پس تغییر بزرگی مانند دو بار پریود شدن در ماه ممکن است برایتان مقداری عجیب و نگران کننده باشد. درحالیکه در بسیاری از موارد یک اتفاق غیر نرمال است، بسیار مهم است که به خاطر داشته باشید خونریزی واژن می تواند نشانه ای از شرایط پزشکی خاصی باشد و ممکن است آن را با خونریزی قاعدگی اشتباه بگیرید. خونریزی می تواند نشانه هر کدام از عوامل زیر باشد:

بارداری

یکی از نشانه های اولیه و رایج در بین خانم های باردار، ایجاد خونریزی ملایم به علت فرایند لانه گزینی رویان در رحم مادر است. به همین دلیل اگر دچار خونریزی شدید و رابطه جنسی محافظت نشده داشته اید باید حتما از بابت احتمال بارداری، اطمینان حاصل کنید.

اما چگونه می توان فهمید که باردار هستید؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بارداری به عوامل و علائم بسیار زیادی بستگی دارد. اگر بخواهیم به تعدادی از این عوامل اشاره کنیم می توان به روز رابطه با توجه به سیکل قاعدگی و فاصله از زمان تخمک گذاری، تعداد رابطه، نامنظم یا منظم بودن پریود و علائم اصلی بارداری نام برد. اما توجه کنید که صرف داشتن تعداد معدودی از این علائم حتما نشانه بارداری نیست و باید همگی علائم و عوامل را در کنار هم بررسی کنید تا بتوان در رابطه با احتمال بارداری صحبت کرد.

به همین دلیل و برای اینکه در این باره بیشتر سردرگم نشوید؛ تصمیم گرفتیم به کمک دکتر فائزه شهبازی، قسمت تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت را راه اندازی کنیم. در این قسمت به تعداد زیادی سوال پاسخ خواهید و با توجه به شرایطی که دارید، احتمال بارداریتان مشخص خواهد شد.

نمونه ای از پاسخ تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت

نمونه ای از پاسخ تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت

برای دسترسی به این قسمت، کافیست اپلیکیشن را از طریق لینک زیر دانلود کنید و سپس به قسمت دکتر مینت و بخش تست بارداری آنلاین مراجعه کنید و به سوالات آن پاسخ دهید. دانلود اپلیکیشن

عفونت های منتقل شونده جنسی

عفونت های مقاربتی ممکن است باعث بروز خونریزی یا ترشحات واژن بشوند.

سقط

سقط معمولا همراه با خونریزی شدید واژینال است. اگر باردار هستید و خونریزی شبیه به خونریزی قاعدگی را تجربه کردید، سریعا پزشک خود را ملاقات کنید.

قاعدگی دو هفته یک بار یا لکه بینی؟ چه تفاوتی دارند؟

اگر خونریزی داشتید و انتظار پریودی نیز ندارید، در قدم اول لازم است بدانید که این خونریزی قاعدگی است یا لکه بینی:

  •  اگر خونریزی به حدی شدید است که باید درعرض چند ساعت تامپون یا پد بهداشتی خود را تعویض کنید، این خونریزی، خونریزی قاعدگی است. این خون معمولا قرمز تیره یا روشن، قهوه ای یا صورتی است.
  • اگر خونریزی به حدی نیست که پد بهداشتی یا تامپون، غرق در خون شوند. این خونریزی، لکه بینی است. رنگ  این خون معمولا قهوه ای یا قرمز تیره است.

برای اطلاع بیشتر در رابطه با لکه بینی اینجا کلیک کنید.

دلایل اصلی سیکل قاعدگی کوتاه و دو پریود در ماه

دلایل اصلی دو پریود در ماه

چه چیزی دو بار پریود در ماه را به وجود می آورد؟ ممکن است به دلیل سیکل قاعدگی کوتاه یا شرایط پزشکی خاصی باشد که منجر به خونریزی واژینال شود.

تعدادی از دلایل دو بار پریود در ماه عبارتند از:

  1. اندومتریوز:

    این شرایط هنگامی رخ می دهد که بافت های رحم به طور غیرطبیعی رشد کرده و به سایر مناطق بدن رشد می کنند. علائم اندومتریوز شامل درد و دردهای شکمی و خونریزی نامنظم واژینال است. در برخی از موارد خونریزی می تواند بسیار سنگین و همانند خونریزی قاعدگی باشد. پزشک معمولا اندومتریوز را با آزمایشی های لگنی و اولتراسوند تشخیص می دهد، اما متد اصلی برای تشخیص اندومتریوز، لاپاروسکوپی است که جراحی سبکی به همراه دارد.

  2. پیش از یائسگی:

    پیش از یائسگی می تواند تحت شرایطی مانند دو پریود در ماه باشد. این همان قاعدگی است که از نشانه های پیش از یائسگی است و به دلیل تغییر هورمون ها در بدن رخ می دهد. طول زمان دوران پیش از یائسگی در بانوان متفاوت است و تا ده سال نیز می تواند متغیر باشد. در این سال ها ممکن است سیکل های کوتاه تر یا بلند مدت تر، خونریزی های شدید یا سبک تر و جا انداختن قاعدگی را تجربه کنید. هنگامیکه در طول یک سال هیچ قاعدگی را تجربه نکردید، در دوران یائسگی قرار دارید.

  3. فیبروم های رحمی:

    فیبروم ها، غده های داخل رحم هستند. این غده ها معمولا سرطانی یا بدخیم نیستند، اما می توانند موجب خونریزی شدید در طول سیکل قاعدگی شوند. سایر علائم فیبروم های رحمی عبارتند از:

  • تکرر ادرار
  • احساس فشار یا پر بودن در ناحیه لگنی
  • کمردرد
  • رابطه جنسی دردناک

پزشک معمولا فیبروم های رحمی را با اجرای آزمایش های لگنی یا اولتراسوند تشخیص می دهد.

  1. مشکلات تیروئیدی:

    مشکلات تیروئیدی مانند پرکاری غده تیروئید یا کم کاری آن، می تواند دو بار پریود در ماه را به وجود بیاورد و همچنین ممکن است سیکل قاعدگیتان را نامنظم کند. در کم کاری غده تیروئید، غده تیروئید کم فعالیت است و نمی تواند مقدار کافی از هورمون های تیروئیدی را تولید کند. علائم و نشانه های کم کاری تیروئیدی عبارتند از:

  • احساس سرما مداوم
  • یبوست
  • احساس مداوم خستگی
  • خونریزی شدید قاعدگی
  • رنگ پریدیگی
  • ضربان قلب کند
  • صورت پف کرده
  • افزایش وزن

در پرکاری تیروئید، غده تیروئید بسیار فعال است و مقدار زیادی هورمون تیروئید تولید می کند. علائم و نشانه های پرکاری تیروئید عبارتند از:

  • احساس مداوم گرما
  • پرش پلک چشم
  • اسهال
  • عصبانیت
  • کم خوابی
  • کاهش وزن
  • ضربان قلب سریع

اگر هرکدام از علائم بالا را داشتید به دکتر مراجعه کنید و نگران نباشید چه که هم پرکاری و هم کم کاری تیروئید، قابل درمان است.

سایر دلایلی که ممکن است باعث کوتاه شدن سیکل قاعدگی و دو پریود در ماه شوند، می توان به استرس، استفاده از قرص های جلوگیری از بارداری، افزایش یا کاهش شدید وزن و بیماری اشاره کرد.

2.6/5 - (40 امتیاز)

دکتر داروساز و فعال در حوزه سلامت بانوان. چند سالی هست که از دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شدم و از همان روزهای نخست به فکر ایجاد تحولی بزرگ در زندگی بانوان ایرانی و جامعه سلامت آنلاین بودم. مینت ساخته شده تا بانوان ایرانی در سلامتی کامل به سر ببرند و از زندگی خود بیشتر لذت ببرند.

یک نظر

  1. ..

    سلام ۱۹ سالمه و متاهلم من چهار روز پیش پریودم تموم شد امروز صبح ک بیدار شدم درد مثل درد پریودی داشتم و بعدش خونریزی پیدا کردم تورو خدا کمکم کنین دلیلش چیههههه😭😭

  2. حنانه الهی

    سلام من ۲۱سالمه قائدگیم همیشه مرتب بوده بعد از دوسال دوری از همسرم دوباره رابطه داشتیم و من قرص اورژانسی مصرف کردم سیزدهم سر تایم اصلی پریودشدم و الان هم که ۲۵ینی ذیروز عادت شدم و خونم بسیار تیرس و لخته میخاستم بدونم نشونه بارداریه یا بخاطر قرص اورژانسیه ک مصرف کردم؟؟؟؟

  3. Mona

    سلام من ۲۴ سالم سرطان سینه دارم تحت شیمی درمانیم ۵روز پیش پاک شده بودم دوباره بعد از ۵ روز پریود شدم این طبیعی؟ممنون میشم راهنماییم کنید چون اصلا بدنم جون نداره و پزشکم در حال حاضر تودسترسم نیس یه امپول بهم دادن به اسمmicrorelinولی چون من پاک شده بودم سریع قبلی گفتم برای ماه دوم استفاده کنم ولی یهو الان بعد ۵روز دچار خونریزی شدم میتونم الان این امپول بزنم یا خیر؟

  4. محدثه

    سلام من ی دختران سالم قبلا ک تازه پریود شده بودم مشکلی نداشتم بعد چن وقت پریودیم زود ب زود شد و توی ی ماه دوبار پریود میشدم و خون ریزی هم خیلی زیاد اما رفتم دکتر و خوب شدم الان چن وقته ک دوباره زود ب زود پریود میشم اما خونریزیش طبیعی خیلی زیاد نیس علتش جیه؟؟

  5. Fatme

    سلام خانم دختر من ۱۸ سالمه و دوره پریودم خیلی نامنطمه به طوری ک من گاهی اوقات یک ماه کامل پریود هستم و بد از اون لکه بینی میبینم بد از ۵ الی ۷ روز دوباره مجدد پریود میشم و علاوه بر این بالای واژنم یه چیزی اندازع نخود حس میکنم ک به سمت لابیای سمت راستم حرکت میکنه وقتی دستم میزنم باد میکنه ممنون میشم بهم اطلاع بدین در این باره و کمکم کنید

  6. سیمین موسوی

    سلام. من تازه ازدواج کردم پریودم منظم و ۲۸ روزه بود. اولین بار که با همسرم رابطه داشتم سر موعد پریود شدم ولی باز دو هفته بعدش هم پریود شدم. یعنی دو قاعدگی در یک ماه. ولی بعد به روال عادی برگشت چون دو سه ماه رابطه نداشتیم. برای بار دوم که رابطه برقرار کردیم دوباره این اتفاق برام افتاد. یعنی سر موعد پریود شدم ولی دو هفته بعد باز پریود شدم. خونریزی هم در هرچهار بار مثل همیشه بود. بنظرتون مشکل حادی هست یا بخاطر فعالیت جنسی طبیعیه؟

  7. Shadi

    سلام من از ١٧،١٨ سالگي هميشه دوبار در ماه پريود ميشم و از ١٨ سالگي داروي ضد بارداري ميخورم،الان ٢٧ سالم هست
    ازمايشام نرمال هست،كم كاري تيروئيد دارم كه دارو مصرف ميكنم، ولي وقتي ضد بارداري رو قطع ميكنم مجدد دوبار پريود ميشم،قصد باداري دارم ميشه راهنمايي كنين لطفا

  8. شیرین امداد

    سلام توروخدا جواب بدین ۲۳ سالمه و متاهلم.تو ۱۷ روز دوبار پریود شدم هربار هم ۴ روز طول کشیده تو عمرم دوبار نشده بودم چرا اینجور شده توروخدا نگرانم

  9. ارزو

    سلام خانم دکتر من پریودیم تو این ماه ۱۰ روز عقب افتاد بعد یک هفته که خوب شد دوباره پریود شدم خواهش می کنم جواب بدین ممکنه مشکلی داشته باشم .

  10. ز میرزایی

    سلام خسته نباشی ببخشید من ده روز پریود شدم روز های اول شدید روزهای آخر کم و دوباره تو همون ماه ده روز پریود شدم بدون فاصله به نظرتان خطر داره ممنون میشم جواب بدید

  11. سارا

    سلام
    من 18 سالمه و تازه دو ساله که متوجه شدم پلی کیستیک تخمدان دارم
    پارسال که نزدیک دو ماه پریود نشدم رفتم دکتر و قرص مدروکسی پروژسترون رو تجویز کردن برام ولی امسال دوباره همون عقب افتادن قاعدگی برام اتفاق افتاد
    اولین برا که اردیبهشت بود قرص رو مصرف نکردم گفتم شاید بخاطر استرس اینطوری شده
    بعد دو ماه باز پریود شدم
    ولی دوباره مرداد ماه هم این قضیه تکرار شد
    شش روز از تموم شدن پریودم نگذشته بود که دوباره حالتی مثل قاعده البته با شدت خیلی خیلی کمتر از اون برام پیش اومده
    الآن دیگه موندم چیکار کنم از طرفی چون کرونا شدید شده میترسم برم مطب یا بیمارستان
    میشه راهنماییم کنید

  12. Shadi

    سلام خانم دکتر من ۳۰سالمه ۱۵ پریود شدم.و امروز هم دوباره پریود شدم به فاصله ۱۵ روز . همراه با سر درد و شکم درد .الان حدود ۲ماه هستش که اینطوری پریود میشم.نمیدونم واقعا چیکار کنم میشه کمکم کنید

  13. ماریا خانلری

    سلام خانم دکتر
    معمولا تاریخ های پریود من یا دقیقه یا دو‌سه روز جلو میفته اما مرداد ماه هشت روز جلوتر شدم یعنی ۸مرداد شدم بعد ۳شهریور شدم یعنی پنج روز باز جلو انداختم رابطه واژنی هم دارم باز امروز ۲۸شهریور هم دل دردم شروع شده و لک های پریودی که برای شروعشه شروع شده دقیقا علائم پریود رو دارم به نظرتون مشکل چیه؟ مدتی هم هست که حرارت بدنم بالاست و این هم بگم ورزش سنگین میکنم و کاهش وزن داشتم

  14. آوا

    سلام خسته نباشید
    خانم دکتر من به مدت ۴ ماه قرص اتیسترون کامپاند مصرف کردم. بعد از قطع قرص، پریود شدم. بعد ۸ روز از قطع پریود مجددا دچار خونریزی شدم. در ضمن تیروئیدم یه مقدار کم کار هست. آیا این ۲ بار پریود شدن بخاطر قطع قرص ها بوده یا بخاطر تیروئید؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمائید.

  15. سارا سعید

    سلام من دختری 28ساله هستم دوره قاعدگیم منظم بود ولی یه قرص اهن تقریبا دوما پیش خوردم از اون موقع ماهی دوبار پریود میشم چطور میشه این مشکلو حل کرد ممنون.

  16. مینا

    سلام خسته نباشید ببخشید من ۱۰مردادماه پریود شدم واقدام داشتم برای بارداری ک دوباره بعد۹روز خونریزی پیدا کردم درصورتی ک ۲هفته دیگر مانده ب پریود شدنم علت چیست؟

  17. پریا

    خانم دکتر سلام خسته نباشید
    خانم دکتر دختر من تا الان فقط 2بار پریود شده و تاریخ هاشم 14 فروردین و 7 تیر هست و تا الان دیگه نشده به نظرتون درست میشه و طبيعيه؟ بو مادران هم دارم بهش میدم

  18. سارا

    سلام من ی دختر ۱۸ ساله هستم در مدت دوماه ۱۵ تا قرص اورژانسی مصرف کردم و پریودیم شدیدا با خوندی و درد بود و بعد از یک هفته موقع رابطه جنسی خونریزی داشتم و ادامه داشت و بازهم شدید و با درد بود
    آیا احتمال بارداری هست؟

  19. م......

    سلام من ۲۰ سالمه تنبلی تخمدان دارم دکتر قرص مدرفم داد ۱۵ روز بعد پریودیم مصرف کردم تا دوهفته پریود شدم دوروز بعد پریودیم باهمسرم رابطه جنسی داشتم ک فرداش پریود شدم ینی ۲۶ پاک شدم ۲۹ دوباره پریود شدم دلیلش چیه ؟

  20. Donya

    سلام
    من ۱۵ سالمه الان دو ماه هست وقتی پریود میشم دو روز اول پریودیم خون رقیق هست و قهوه ای رنگ هست و الان من بعد از پریودیم بعد از ۹روز تمیز شدم ولی بعد چهار روز دوباره پریود شدم و کمر درد و شکم درد هم دارم ولی خون ریزیم شدید نیست

  21. شهلا پارسایی

    سلام من به فاصله ی ده روز دوباره پریود شدم. امکان معالجه به پزشک هم ندارم. میشه یه جوری دلیل این اتفاق و این که نگران کننده هست یا نه رو بدید

  22. H.mb

    سلام من 20 سالمه و آخرین بار 23ام خرداد پریود شدم و به مدت 5 روز قاعدگیم طول کشید اما بعد از 10 روز دوباره خونریزی دارم…یعنی دل درد و کمر درد و لخته های تیره رنگ دارم و بعد از 7 سال ک پریود میشم، اولین باره این اتفاق افتاده
    و اخرین بار 20ام خرداد رابطه ی مقعدی داشتم
    ممکنه باردار باشم؟
    یا نیازه ب پزشک مراجعه کنم؟
    چ احتمالاتی در این مورد هست؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

  23. عالیه

    سلام بانو من از زمانی ک ب بلوغ رسیدم همیشه دوبار در ماه پریود میشم نزدیک ۱۷ ساله ک اینطوری هستم فکر نمیکردم ک ممکنه مشکلی باشه الان این مطلبی ک گذاشتید خوندم کمی نگران شدم واقعا ممکنه مشکلی داشته باشم هر چند من سونوگرافی ک رفتم بهم گفتن رحمم کمی دو شاخه ای هست ممکنه بخاطر این موضوع باشه؟

  24. شکیبا

    سلام، من ۲۰ سالمه و این ماه یکی دو روز از قطع پریودم بیشتر نگذشته که دوباره پریود شدم، میشه گفت اصلا فاصله نیوفتاد بینشون، ممکنه خطرناک باشه و حتما باید برم دکتر؟

  25. zahra

    سلام من ده روز پیش پریود بودم ولی چون خیلی درد داشتم کمتر از همیشه خونریزی داشتم ولی الان بعد ده روز دوباره پریود شدم و خونی سیاه ازم میاد بنظرتون مشکل خاصی دارم

  26. عسل جلالی

    سلام من چند ماه برای پیشگیری از بارداری قرص ال دی مصرف کردم و قطعش کردم دوباره بعد از یک ماه به مدت دوماه قرص خوردم و دوباره قطعش کردم و از یک ماه پیش تا الان که مصرف قرصو قطع کردم سه بار پریود شدم هربار با فاصله ی شش یاهفت روز و الان دوباره لکه بینی دارم خیلی نگرانم نمیدونم چکار کنم لطفا راهنماییم ‌کنین

  27. عسل جلالی

    سلام من چند ماه برای پیشگیری از بارداری قرص ال دی مصرف کردم و قطعش کردم دوباره بعد از یک ماه به مدت دوماه قرص خوردم و دوباره قطعش کردم و از یک ماه پیش تا الان که مصرف قرصو قطع کردم سه بار پریود شدم هربار با فاصله ی شش یاهفت روز و الان دوباره لکه بینی دارم خیلی نگرانم نمیدونم چکار کنم لطفا راهنماییم ‌کنین

  28. سارا

    ببخشید من برای اولین بار شدم ۱۲سالمه
    خانم دکتر شهبازی من دو روز کامل شدم ولی یک روز هیچ علامتی نداشتم ولی امشب دوباره دیدم که دوباره برام اتفاق افتاده یعنی یه دوره کامل رو طی نکرده بودم😢😢😢
    دلیلش چیه
    میشع زود تر بگین

  29. نسرین فدایی

    سلام من ۲۶اردیبهشت پریود شدم بعد پنج روز که حس کردم پریودم تموم شده با همسرم رابطه داشتم .الان ک ۶خرداد هستش پریود شدم اونم با ۱۰روز فاصله.میخواستم ببینم ممکنه از چی باشه؟

  30. Lena h

    سلام
    من 31 ساله و مجردم
    چندین ساله پریود های به شدت نامنظم دارم.
    یعنی هر 15 روز یکبار پریود میشم و هر دوره پریود هم حدود 10 روز طول میکشه.
    پیش خیلی از متخصصان زنان هم رفتم ولی هیچی نتیجه ای نگرفتم. همشون بهم گفتن از استرس و تغییرات آب و هوایی و غده تیروئید میتونه باشه ولی خوب استرس و و بقیه موارد یک ماه یا چند ماه، نه دیگه چندین سال بدون وقفه

    آزمایش و سونو هم همیشه بدون مشکل بوده
    میخواستم بدونم واقعا مشکل از چی میتونه باشه

  31. دکتر شهبازی نویسنده

    سلام زهزا جان. تا دوسال بعد از اولین پریود طبیعیه. اگه بعد دو سال باز ادامه داشت، حتما به پزشک مراجعه کنید

  32. ارزو شفيعي

    سلام من ١٧ سالمه دو ساله كه گفتن پلي كيست تخمدان دارم اما قرص ٢١ روزه كه ميخوردم منظم ميشد الان تقريبا يكماه پشت سر هم خونريزي دارم قرص هم دوباره شروع كردم يكم كم شد اما الان به محض اينكه ٢١ روز تموم شد باز شدتش زياد شده اصلا قطع نميشه چيكار كنم ؟

  33. مبینا

    سلام من ماه پیش نزدیکی داشتم بعد یه روز پریودیم عقب انداختم و به جای 7 روز پریودی 3 روزه تموم شد.بعد پریودی بازم نزدیکی داشتم و این دفعه 3 روز پریودیم جلو انداختم دلیلش چیه؟؟؟

  34. محبوبه

    سلام خانوم دکتروقتتون بخیر…من برای اولین باراول ماه رمضان پریودشدم ومجدداخرماهم پریودم اماخونریزی شدیدنیست البته همیشه درحد2تا3روزخونریزی داشتم اما 2باردر1ماه نگرانم کردامکان داره خطرناک باشه تروخداجواب بدین؟

  35. مژگان

    سلام من در ماه دوبار پریود شدم و پریود دومم دوروز بود ایا میخاستم ببینم اشکال از چیه

  36. زهرا

    سلام خانم دکتر. دختر من 13 سالشه 5ماه میشه که پریود شده ولی ماهی دوبار میشه البته خونریزی‌ش خیلی کمه. خیلی نگرانشم دکتر هم نمیاد همش گریه می کنه که دکتر نره چکار کنم.؟لطفا کمکم کنید ممنونم.

  37. Nastaran

    سلام خانم دکتر خسته نباشید.ببخشید من امروز پنج روز که پاک شدم اما از دیروز باز علائم قبل پریدی دارم اما خون ریزی ندارم علت خاصی داره؟متاهل هستم

  38. مریم

    سلام من ۱۹سالمه نامزدم دارم بعددومااه پیش قرص ضدبارداری خوردم بعدماه بعدش دوبارپریودشدم الان این مشکله جدیه؟دکتربرم؟

  39. مریم

    سلام خسته نباشید من وقتی پریود میشم خونم خیلی تیرس ب سیاهی میزنه بوی خونم نمیده ولی بعدش باز میشم درست میش ولی این سری زودتر پریود شدم حدود ده روز بودم بعد پاک شدم اما دل درد و شکم درد دارم بعد بازم الان پریود شدم و بازم خونم تیرس و اینک من نامزد دارم و رابطه از طریق مالش داریم

  40. زهرا

    با سلام، دختری هستم 25ساله و مجرد. دوماهه که بعد از پریودی بعد از یک هفته دیگه مجدد حالت خونریزی شباهت پریودی دارم. خیلی نگرانم. دلیلش چیه؟

  41. ناهید

    سلام خانم دکتر.من اسفند 98 دو بار پریود شدم که خونریزی دومم طولانی تر به مدت 10 روز بود در صورتی که مدت زمان طبیعی خونریزی من 5 روز هستش.با توجه به توصیه پزشکم شروع به خوردن سیپروترون کامپاند کردم .بسته اول رو باید دو قرص در روز و بسته دوم روزی یک عدد.سوال من این هست که با توجه به اینکه اقدام به بارداری کردم.آیا اصلا هنگام مصرف این قرص تخمک گذاری صورت میگیره،اگر جواب بله هست چطور باید روز های تخمک گذاری رو حدس بزنم؟

  42. ندا

    سلام خسته نباشید من ماه پیش اسفند ۲۶ پریود شدم کلا دوروز پریود بودم این ماهم دیروز شدم امروز کم شده ماه های قبل من حداقل ۵ روز بودم گاهی لک بینی داشتم تا ۷ روز من باید چیکارکنم الان

  43. آنسه

    سلام خانم دکتر من کم کاری تیروئید دارم ۲ ماه پریود نشدم بعد ک دارو مصرف کردم ۱۴ روز پریود شدم با فاصله ۱۰ روز دوباره پریود شدید شدم تست بارداری هم گرفتم با بی بی چک منفی بود الان مشکل من چیه ؟

  44. پری

    سلام من ۱۳هر ماه پریود میشدم بعد ۲۸همون ماه باز پریود شدم و ماه بعدیش ۱۳ پریود نشدم الانم ۵روز گذشته امکان داره چرخه قاعدیگیم به ۲۸ مختل بشه اون موقع پریود بشم درضمن من و همسرم باهم رابطه داشتیم ولی همسرم نزاشته تا حالا اسپرم به واژه بخوره مشکل چیه

  45. Hanieh

    سلام من ۲۲سالمه ازدواجم کردم بعد از ۱۰روز دیر کردن پریود شدم و الان که دوروزه پاک شدم دوباره همراه ادرارم خون ریزی خیلی کم هست به رنگ قهویی تیره بی بی چک گذاشتم مثبت بود ولی آزمایش که دادم منفی بود الان به نطرتون مشکل من چیه؟

  46. Sanaz

    سلام خسته نباشید..من ب فاصله ی ۱۰..۱۵ روز دوباره پریود شدم ینی توی یک ماه دوباره پریود شدم..ولی ب صورت لک و قطره ای هستش با درد کمرو درد زیرشکم..علتش چی میتونه باشه؟

  47. ناشناس

    سلام ببخشید من بعد از پریودم دخول کامل داشتم یعنی پردم پاره شد فردای پاره شدن پردو لکه میبینم رو نوارم قبل از پاره شدن پرده لاپایی داشتیم نامزدم فک کرد که یکم واژنم خیس شد من دو سه روز قرص اوسپ اچ دی خوردم و بعد از دو سه روز از وقت پریودم بازم لکه میبینم چیکار کنم یعنی از قرصم میتونه باشه یا از پاره شدن پرده لطفا جواب بدین میترسم

  48. فاطمه

    سلام من ۱۴ سالمه در یک ماه بعد از نه روز دوباره پریود شدم دلیلش چیه؟؟

  49. اهورا

    Mسلام منم دقیقاهمین مشکلودارم یکساله اینجوریم سونوهم دادم،هیچی نبود،نمیدونم ازچیه این حالت

  50. اهورا

    باسلامن من حدودچهل سالمه،پنج ساله جداشدم،ی فرزندپسرهم دارم،الان مدت یکساله،ک درماه دوبارپریودمیشم وگاهی خهلی زیاد،دکترهم رفتم سونوهم دادم چیزی نبود،ولی خهلی دارم اذیت میشم،البته من رماتیس مفصلی هم دارم ک بادارووقرص،الان خوبم،خواستم ببینم بایدچیکارکنم،واقعاخسته شدم،تمومی نداره،ایامشکل خاصی دارم،یان؟؟؟ایااحتمال داه بخاطرمصرف داروهاباشه چون اززمان داروهااینجوری شدم

  51. فائزه

    سلام تورو خدا جواب بدید من دو ماه برای کیستام قرص اچ دی مصرف کردم بعد از قطع اونا هیچ روش جلوگیری استفاده نکردم الان نه روز از قاعدگیم گذشته دوباره پریود شدم تورو خدا جواب بدید ایا باردارم؟؟؟

  52. زهرا

    سلام، 26سالمه و متاهل هستم، من تو بهمن ماه26 پریودم شروع شد، اسفند ماه چند روز جلو افتاد شد 20 اسفند، امروز که8 فروردین هست باز پریود شدم هم خیلی تعجب کردم هم خیلی ترسیدم، من معمولا هر ماه 2 روز جلو میفته و تقریبا همیشه عادی هست، ولی الان اینجوری شدم نگرانم نمیدونم باید چیکار کنم،این روزا هم بخاطر این ویروس استرس و نگرانی و اعصاب خوردی زیادی داشتم. من تا حالا نه سونوگرافی رفتم و نه تست پاپ اسمیر دادم، چند ماه پیش سعی کردم برم دکتر اما واقعا روم نشد.

  53. آیدا

    سلام من با همسرم رابطه داشتم ۷ اسفند باید پریود میشدم ولی ۳ اسفند ۸ تا قرص ال دی با فاصله دوازده ساعت خوردم چون منی همسرم داخل ریخته شد بعد ۳ روز یعنی یه روز قبل پریود شدنم دوباره همین اتفاق افتاد و ۸تا قرص رو تکرار کردم و بعد ۷ روز پریود شدم مثل همیشه ۵ روز طول کشید بعد ۹ روز دوباره پریود شدم و شدتش مثل پریود های قبلیمه این عادیه به نظر شما؟ممنون میشم جواب بدین

  54. پریسا

    سلامـ دکتر من ۲۳بهمن پریود شدم و ۹اسغند خونریزی داشتم به مدت سه روز دلیلش چیه خیلی نگرانم و امروز۲۷اسفند دوباره پریود شدم

  55. راحیل افروغ

    با سلام دختر مجرد ۳۴ ساله ای هستم هر ماهی که زمان پریودم شروع میشد دقیقا ماهه بعدش ۴ روز زودتر میشدم تقریبا میشه گفت از دوره دبیرستان تا الآن هر ماه ۴ روز زودتر از ماه قبل،امسال در دوماه دوبار یعنی دو پریود با فاصله دو هفته از هم داشتم البته سال پراسترسی داشتم به لحاظ کاری دوبار فشار عصبی شدیدی رو متحمل شدم در ضمن پارسال هم یه سونوگرافی کردم حتی یه کیست کوچک هم نداشتم ولی دکتر زنان گفتن تا حدودی تنبلی تخمدان دارم! از لحاظ بهداشت هم خیلی رعایت میکنم،خواستم بپرسم جای نگرانی نیست که امسال توی دو ماه دوبار پریود شدم آیا فقط بخاطر استرس یا ورزش نکردن هست یا حتما باید به دکتر مراجعه کنم و بازم سونوگرافی برم؟ از بچگی نفخ شکم دارم ولی بغیر از اون هیچ مشکلی نه از بابت عفونت یا سوزش ادرار یا پرکاری یا کم کاری تیروئید یا ادرار زیاد(فقط تو زمستان بخاطر هوای سرد)ندارم آیا علائم میتونه شروع یه مشکلی باشه ممنون میشم راهنماییم کنید.باتشکر

  56. زهرا

    سلام من همیشه سیکل عادت ماهانه هفت روزه.و همیشه سر موعد بیست و هشت روز پریود میشم. روز سی ام بهمن ماه من روز شیشم قاعدگیم بود و خونریزیم تبدیل به لکه بینی شده بود مث همیشه. من همون روز سی ام با نامزدم رابطه مقعدی داشتم و بلافاصله بعد از رابطه برای اولین بار یدونه قرص اورژانسی خوردم. حالا امروز ک پنجم اسفنده خونریزی قهوه ای و قرمز بصورت لخته داشتم.. من هنوز پرده بکارتم رو هم دارم. بنظرتون این خونریزی یعنی من باردارم ؟؟خیلی میترسیم تروخدا زود جواب بدین خانوم دکتر😭🙏

  57. زهرا

    سلام من سی بهمن اخرین روز پریودیم بوده و رابطه مقعدی با همسرم داشتم و بعدش سریع قرص اورژانسی خوردم.. حالا امروز ک پنجم اسفنده دوباره خونریزی داشتم برای اولین باره ک دوبار پریود میشم.. ممکنه باردار باشم؟دلیلش چیه؟خیلی نگرانم میشه زودتر پاسخ بدین؟

  58. افسانه

    سلام ۴۸ سال سن دارم و خونریزی شدید که بیشتر از ده روز میکشه بعد یک هفته دوباره شروع میشه دوره پیش یائستگی هستم
    راه یا درمان شیمیایی یا گیاهی وجود داره تا زودتر یائسه بشم ؟؟؟خیلی خسته شدم
    چند بار دکتر رفتم ولی به درد نخورد
    میشه کمکم کنین🙁

  59. مینا

    سلام من ۶روز پیش ازدواج کردم و هرروز با همسرم رابطه جنسی محافظت نشده داشتم ولی ایشون هربار قبل انزال التشو بیرون میکشید. و اب قبل منی هم ترشح نمیکنن. امروز من لکه بینی داشتم درصورتی که یه هفته پیش پریودیم پاک شد. این لکه بینی مربوط به لانه گزینیه یا ممکنه دوباره پریود شده باشم؟

  60. مینا قیصری

    سلام من مینا هستم ۱۵ سالمه و از وقتی پریودم شروع شده ماهی دو بار بوده و این موضوع برام نگران کننده شده و احساس می کنم تغییرات غیر طبیعی در واژن هم دارم اولش ورم و بعد تغییر شکل واژن لطفا سریع تر جوابمو بدید

  61. مینا قیصری

    سلام من مینا هستم ۱۵ سالمه و از وقتی پریودم شروع شده ماهی دو بار بوده و این موضوع برام نگران کننده شده و احساس می کنم تغییرات غیر طبیعی در واژن هم دارم اولش ورم و بعد تغییر شکل واژن

  62. مهسا

    سلام خسته نباشید
    من 2.3روز زودتر از تاریخ پریودم، پریود شدم روز اول خونریزی قهوه ای داشتم آخرای روز اول خونریزی به شکل عادی و قرمز برگشت روز دومم خونریزی عادی داشتم ولی کم بود روز سومم قطع شد. علتش چی میتونه باشه؟ و اینکه احتمال بارداری هست؟

  63. Fateme

    سلام من۲۹سالمه آذرماه دوبارپریودشدم بافاصله ۲۱ روزه ازاون روزبه بعدهنوزپریودنشدم امادردوعلائم پریودی دارم همسرمم هم لوله هاشوبسته مشکل بارداری ندارم دلیلش چیه؟

  64. فاطمه عباسی

    سلام من فاطمه هستم ۲۱ سالمه من در ماه دوبار پریود میشم از پریودی اول ی هفته نگذشته دوباره پریود میشم لکه بینی گاهی وقتا غیر لز ایام پریودی دارم بنظرتون چیکار کنم

  65. صحیلا

    سلام من آبان ماه پ نشدم ودرآذر ماه نزدیک به 21شدم که 1دی ماه تمام شد ودوباره 17دی شدم وتاحالا که 2بهمنه ازروز هفتمم لکه بینی دارم لطفا راهنمایی کنید

  66. Farzane

    سلام خسته نباشید من کیست تخم دان دارم و دوبار در ماه پریود شدم این ربطی به کیستم داره؟ و اینکه موقع نزدیکی درد دارم

  67. Fatemeh

    سلام من الان در يك ماه دوبار پريودشدم و پريودي دوميم دوهفته اي هست خونريزي دارم ميشه كمكم كنيد

  68. مریم

    باسلام من کلاپریودیم نامنظم وزمان تخمک گذاریم مشخص نیست؛پزشک زنان گفت اقدام کن بعد6ماه بیا.من این ماه 6تا10دی پریودبودم”بادوروزقبل وبعدلکه بینی”13تا19دی یک شب درمیون اقدام کردم؛بهدش20تا23دی لکه بینی 24؛25دی خونی شبیه پریود؛الان اصلانمیدونم چی کارکنم؟دوباره اقدام کنم یابه پزشک مراجعه کنم؟لطفاراهنمایی کنید🙏

  69. زهرا

    سلام خانم دکتر
    من حدود دو ماه هست که هر دو هفته یکبار پریود میشم ، بار آخر خونریزی خیلی شدید و لخته های زیاد داشتم و خیلی نگران شدم و بیمارستان رفتم ، دو بار سونوگرافی واژینال شدم و البته آزمایش خون هم دادم ، به من گفتند هر دو نرمال بوده م مشکلی نداشتم ، البته در دو دفعه آخر بعد از تمام شدن ۷ روز بازهم کمی خونریزی داشتم کلا زمان اش به ۱۰ روز میرسه. به نظر شما چه علتی وجود داره و اینکه چه کاری انجام بدهم . در ضمن ۴۱ سالمه و ی دختر ۵ ساله دارم .

  70. فاطمه

    ببخشید اگه ۲بار در ماه پریود بشیم و پریود دومون فقط در حد لکه باشه امکان حاملگی هست؟قرص اورژانسیم مصرف شده بعد رابطه

  71. هانیه

    سلام وقتتون بخیر
    من بعد از 4روز دوباره پریود شدم یعنی روز اول فقط لکه بود ولی بعدش خونریزی بیشتر بود … خیلی میترسم لطفا کمکم کنید..

  72. نیلوفر

    سلام
    من یه راهنمایی میخوام من پارسال مبتلا به ویروس اچ پی وی شدم و طی مصرف دارو ای ن ویروس و علائمش از بین رفت و رحمم با توجه به آزمایشی که داده بودم سالم بود و الان مشکله من اینه ماهه پیش من ۵روز دیر پریود شدم و این ماه خیلی زودتر پریود شدم ۲روز قبلش رابطه داشتم و بعد دو روز امروز که ۱۷ دی باشه پریود شدم نگران کننده نیست؟؟غیره طبیعی نیست من تا حالا اینجوری نشده بودم من کم کاری تیروئد هم دارم و دارو مصرف میکنم نمیدونم باید چیکار کنم خیلی نگرانم و استرس دارم لطفا راهنماییم کنین ممنون

  73. مریم

    سلام وقتتون بخیر ببخشد من بعد سه روز از اتمام شدن پریودی با نامزدم رابطه از جلو ولی پرده بود فقط منی روی واژن ریخت و روز بعد قرص اوژانسی خوردم،، بعد دوسه روز از پریودیم گذشت بعد پریود شدم، الان دوباره خون دیدم بنظرتون واسه چیه؟؟؟

  74. سمیه

    سلام خسته نباشید.من حدود یکسال هست که ماهی دوبار پریود میشم یک ماه درست و ب موقع هست ماه بعد دوبارتکرار میشه دکتر زنان هم رفتم سونو و تست پاپ اسمیرم انجام دادم گفتن مشکلی نیست فقط دیواره رحمم کمی نازک شده ازمایش تیرویید هم دادم مشکل نداشتم نمیدونم چرا باز اینجور میشم چیکار باید کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

  75. دکتر شهبازی نویسنده

    شکیبا جان سلام، با مصرف متعدد قرص اورژانسی دچار نوسان هورمونی شدید. کاملا طبیعیه این شرایط و در صورت مصرف مجدد اورژانسی، سیکلتون مثل همین حالت بهم میریزه.

  76. شکیبا

    سلام خسته نباشید
    من یک هفته بعد از پاک شدنم رابطه داشتم بعد قرص اورژانسی مصرف کردم صبحش خونریزی داشتم به مدت ۵ روز بعد باز ۵ روز پاک بودم از دیشب دوباره خونریزی دارم علتش چیه
    تا حالا اصلا اینجوری نشدم همیشه قرص اورژانسی میخوردم یا پریودم زودتر میشد یا یه هفته ده روز بعد مصرف قرص پریود میشدم ولی اینبار روز بعدش
    همیشه پریودام منظم بوده لطفا کمک کنین خیلی نگرانم البته اینبار بعد از رابطه کمی احساس سوزش و خارش هم داشتم

  77. دکتر شهبازی نویسنده

    کیمیا جان سلام، با وجود پریودی دیگه احتمال بارداری وجود نداره

  78. کیمیا فخریان

    سلام ببخشید من آخرین بار ۲۲آذر پریود شدم و بعد یه هفته با همسرم رابطه داشتم و بعد قرص اورژانسی خوردم بعد ۷دی پریود شدم انگار تو یه ماه دو بار میخواستم ببینم احتمال حاملگی هست یا نه خیلی نگرانم تروخدا زود پاسخ بدید😭😔؟؟؟

  79. maede

    سلام خانوم دکتر من نامزدم۸ روزه که پریودم عقب افتاده و نمخوام حامله شم رابطه دخول نداشتم و فقط حالت مالش بود بدون اینکه منیشونو بریزن رو من همسرم بعد من الان شدید نگرانم نمدونم بی بی چک استفاده بکنم یا نه هرچیم میخورم نمیشم و شدید سینهام درد میکنه فک میکنم الان میشم ولی نمیشم و امروز دیگ استرس شدید گرفتم توردخدا راهنماییم کنید

  80. مهسا

    سلام من 17 سالمه چند 5ماه پریود نمیشدم رفتم دکتر سونو دادم و تشخیص دادند پلی کیستیک دارم با امپول هورمون پریود شدم و با قرص دوفاستون ادامه دادم بعد از قطع قرص در ماه اخر 2 بار پریود شدم توی فاصله ی12 روز توی پریودای قبل تخمک دفع نمی کردم اما توی پریود اخری که داشتم بعد از چند ماه تخمک رو دفع کردم سوالم اینکه بازم قرص هارو ادامه بدم یا نه؟؟
    ممنون

  81. فاطمه

    سلام من 14آبان پريود شدم ولي تاالان هم پريود نشدم رابطه جنسي هم سطحي داشتم يعني دخولي نداشتم لطفا راهنماييم كنيد ترس دارم

  82. ریحانه

    سلام من ۱۹ سالمه و دوماه پیش کل ماه رو پریود نشدم اما ماه بعدش ۱۵ روز پریود بودم و الان بعد از گذشت یک هفته،ده روز تقریبا دوباره پریود شدم مشکل جدی ای هستش؟؟؟؟

  83. راضیه..

    سلام من ۲۳ سالمه..الان دو ماه برای بارداری اقدام می کنم ک این ماه ک رفتم دکتر از روز ۲ پریودی بهم قرص لتروزول و استرادیت ال و دو تا امپول بهم داد استفاده کردم و روز ۱۱ پریودی رفتم دکتر سنو انجام دادم گفتن فولیکولات خیلی ریز و این ماه باردار نمیشی و ماه بعد بعد از استفاده از این دارو ها( متفورمین برای ۴۰ روز..پودراینوفولیک برای ۱۵ روز..و از سه پریودی کلموفید برای ۵ روز..۳ امپول برای روز ۷تا۹) روز ۱۱ پریودیدت بیا برای انجام سنو اما من بعد از ۷ روز استفاده از داروهام یعنی در روز ۱۷ پریودیدم البته اول نزدیکی داشتم بعد از چن دقیق اول چن لکه خون بود روز بعدش خونریزی شدیدی شروع شد من الان ای خونریزی رو از عوارض داروها بدون یا روز لانه گزینی یا پریودی آخه خیلی خونریزی شدیدی دارم و میخوام داروهای ک دکتر برای روزهای پریودی داده استفاده کنم اما نمیدونم الان این خونریزی رو پریودی حساب کنم یا ن…لطفا اگه میشه زود جواب بدین ممنون

  84. زهره

    سلام من 9 آبان پریود شدم ده روز بعد پاکی خونریزی داشتم به دکتر مراجعه کردم سه تا آمپول و قرص ترنسید و مدروکسی سه ورق و سونوگرافی داد. داروهامو مصرف کردم و همچنان لکه بینی داشتم تا 12 روز.. تا امروز که 1 دی هست من پریود نشدم.کمی دلدرد دارم.. میخواستم ببینم اگر قرص جلوگیری مصرف کنم برای عقب انداختن به دلیل مراسم امکانش هست که اثر نکنه و پریود بشم؟

  85. یاسمن

    سلام خسته نباشید من الان دوماه هست که دارم هرماه دوبار پریود میشم دلیلش چی میتونه باشه

  86. سیده زهرا موسوی

    سلام خانوم دکتر ممنون میشم به سوالم جواب بدید. من ۲۳ ساله هستم و متاهل.آخرین باری که پریود شدم تیر ماه ۹۸ بود.اونم دو بار در یک ماه.بعد اون تا الان(۲۷آذر) پریود نشدم.جای دوری هستم و نتونستم به پزشک مراجعه کنم. دمنوش رازیانه میخورم دو هفته ای هست ولی باز پریود نشدم چیکار کنم؟؟واقعا نگرانم.

  87. رمضانی

    سلام وقت بخیر. من ۲۴ سالمه و از اول سال خیلی استرس داشتم و تحت فشار روانی بودم. الان حدود ۲ ماهه هر ۱۳روز یکبار پریود میشم که مثل پریود خودم علائمشه و تقریبا بدون درده ولی تا ۱۰ روز طول میکشه. خیلی نگرانم ممکنه منم راهنمایی کنید؟
    ممنونم

  88. رمضانی

    سلام وقت بخیر من۲۴ سالمه. چندین ماهه تحت فشار روانی و استرس هستم الان حدود دوماه هر ۱۳ روز یکبار پریود میشود از حد پریودیم کمتره ولی تا ۱۰روز طول میکشه. در ضمن هیچ علامتی مثل درد ندارد و علامش مثل پریودی خودم کاملا طبیعیه و رابطه جنسی هم ندارم.
    لطف میکنید منم راهنمایی کنید. ممنونم

  89. هستی

    سلام من بعد از دوماه پریود شدم . و الان بعد از یک هفته که پاک شدم دوباره پریود شدم تنبلی تخمدان هم دارم آیا خطرناکه؟

  90. نگارپارسا

    سلام خانم دکتر من ۲۷سالمه و این ماه۲بار پریود شدم ولی پریود دومم الان حدود۱۲روزه طول کشیده و خون ریزیمم کم نیست ..مشکل چی هست؟چیکار کنم آیا طبیعیه…بعد پریودم ۲تا قرص خوردم و فکر میکردم پریودم برای همونه اما اینکه طولانی شده باعث چی هست…

  91. یعقوب قاسمی

    سلام خانم شهبازی.خانمم درماه دوبارپریودشده ولی باردوم همراه بادرد وخونریزی شدیدوطولانیه.علت چی میتونه باشه؟

  92. negar

    سلام من ماه پيش پريود نشدم و دكتر رفتم بهم قرص سيپترون كامپاند داد الان كه ١٣ روزه اين قرص و مصرف ميكنم دوباره تو اين ماه ٢ بار پريود شدم الان من بايد چيكار كنم به خاطر دارو هست اين موضوع يا نه خيلي نگرانم

  93. Sa

    سلام من میخواستم بگم من یه بار به موقع پریود شدم و یه هفته بعد دوباره به خونریزی و همون مثل روز اول عادتم شدم میخواستم بدونم جای نگرانی هست؟هیچ دردی هم ندارم

  94. انیل

    سلام ممنون بابت پاسخگویی هاتون
    من اصن قرص جلوگیری و ال دی مصرف نمیکنم ولی رابطه که داشتم و ترس از اینکه یه موقع بارداری پیش بیاد برای اولین بار ۴تا قرص ال دی خوردم دقیفا بعد رابطه و من دقیقا چن روز بعد پاک شدنم این اتفاق افتاد و قرص خوردم و دقیقا یه هفته بعد پاک شدنم دوباره پریود شدم
    ایا مشکلی هست؟یا بخاطر مصرف قرص برای اولین بار برام این اتفاق افتاده؟

  95. فاطیما سنایی

    سلام من دوساله آیودی گذاشتم از وقتی آیودی گذاشتم بعد از هر قاعدگی دوباره بعد پاک شدن سیزده روز بعد پریود میشم یعنی هر ماه دو بار پریود میشم آیا مشکلی دارم یا بخاطر آیودی هست لطفا راهنمایی کنید ممکنه تخمدون هام مشکلی داشته باشن

  96. نسيم باقري

    سلام من ادنوما هيپوفيز دارم وپرولاكتين بالا و پريود نامنظم و اين اواخر كه دارو مصرف ميكنم هر ١٠ روز دارم پريود ميشم و ٢.٣ روز طول ميكشه چه بايد كنم

  97. م.حسین زاده

    سلام من تقریبا دو ماه پیش قرص ال دی مصرف میکردم الان ۱ماه و چند روز هست که هفته ای یکبار پریود میشم
    علت و راه درمانش چی میتونه باشه

  98. حمیرا محمودی

    با سلام من الان در ماه حدود ۲۰ روز پریودهستم چندبار به پزشک مراجعه کردم داروهای مختلف بهم دادن خوب نشدم سونوگرافی دادم و هیچ مشکلی نداشتم خواهشا اگه کسی میدونه بهم بگه چه مشکلی دارم و باید چکار کنم

  99. دکتر شهبازی نویسنده

    سپیده جان سلام، لکه بینی نیمه ی سیکل غالبا بعلت تخمک گذاری هستش. اگه ادامه دار بود باید برای پیگیری بیشتر به پزشک مراجعه کنین .

  100. دکتر شهبازی نویسنده

    فاطمه جان سلام، دو پریود در ماه و لکه بینی بخاطر رابطه جنسی نیست. دچار نوسانات هورمونی شدید، باید حتما پزشک نتخصص زنان مراجعه کنید.

  101. سپیده

    سلام خسته نباشید من 18 سالم و دوهفته پیش پریود شدم ولی الآن بازم پریود شدم ولی خونریزی شدیدی نداشتم و رنگ خون قهوه ای رنگ بود وقتی صبح پاشدم دیدم پریودم نه دردی داشتم نه کمرم درد میکرد نه چیزی و تنها چند قطره خون قهوه ای رنگ بود . آیا من مشکلی دارم ؟! چی کار باید کنم ؟!

  102. فاطمه

    سلام خسته نباشید ببخشید من 24 روز پیش پریود شدم و چند روز بعد تموم شد ولی دوباره 12 روز پیش پریود شدم و بعد از 6 روز پریودم تموم شد ولی هنوز لکه بینی دارم
    دلیلش چیه؟
    رابطه جنسی دارم ممکنه به اون ربط داشته باشه؟
    خیلی ممنون

  103. دکتر شهبازی نویسنده

    ساناز جان سلام، پریود مجدد بعد مصرف قرص اورژانسی طبیعیه. اگه قاعدگیتون مجددا دچار اختلال شد، نیازه که به پزشک مراجعه کنین.

  104. ساناز

    سلام خسته نباشید.میخواستم بگم من الان4روزه پاک شدم البته بعد2ماه پریودشدم الان دوباره بعد4روز دوباره به خونریزی انداختم ایامشکلی جدی هستش یانه واینکه تازه اومدم سرخونه خودم به اون صورت رابطه ای ندارم فقط بعدپاک شدنم رابطه داشتم وبخاطراسترسی ک داشتم یک قرص اورژانسی خوردم تاحالاهم این مشکل نداشتم ک بخوام2بار درماه پریودبشم.قبلش دردزیرشکم وپهلوداشتم یکجوری بود که قولنج میکردم ولی فکراینکه بخوام دوباره مریض بشم نمیکردم.میشه کمکم کنیدکه مشکل جدی یانه به پزشک مراجعه کنم یانه؟؟؟؟

  105. ساناز

    سلام خسته نباشید.میخواستم بگم من الان4روزه پاک شدم البته بعد2ماه پریودشدم الان دوباره بعد4روز دوباره به خونریزی انداختم ایامشکلی جدی هستش یانه واینکه تازه اومدم سرخونه خودم به اون صورت رابطه ای ندارم فقط بعدپاک شدنم رابطه داشتم وبخاطراسترسی ک داشتم یک قرص اورژانسی خوردم تاحالاهم این مشکل نداشتم ک بخوام2بار درماه پریودبشم.قبلش دردزیرشکم وپهلوداشتم یکجوری بود که قولنج میکردم ولی فکراینکه بخوام دوباره مریض بشم نمیکردم.میشه کمکم کنیدکه مشول جدی یانه به پزشک مراجعه کنم یانه؟؟؟؟

  106. دکتر شهبازی نویسنده

    فاطمه جان سلام، بله ممکنه که قرص های اورژانسی که چندین ماه پشت هم استفاده بشن، پریود هارو مختل کنن. باید برای پیگیری بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

  107. فاطمه

    سلام من نزدیک پنج ماه هر ماه دو بار پریود میشم سنو دادم فقط یکم عفونت داشتم اونم رف شده نزدیک س بارم از قرص اضطراری استفاده کردم ممکنه مال این قرص باشه

  108. دکتر شهبازی نویسنده

    مریم جان سلام، یکی از عوارض مصرف قرص های جلوگیری از بارداری وجود لکه بینی در ماه های ابتدایی مصرف هستش. بعد از چندین سیکل مصرف دارو، علائم برطرف میشه.

  109. دکتر شهبازی نویسنده

    سلام عزیزم، همونطور که خودتونم اشاره کردین، نوسانات هورمونیتون بخاطر وجود فیبروم هستش. حتما برای درمان اقدام کنید.

  110. دکتر شهبازی نویسنده

    سلام ساناز جان، حتما به پزشک مراجعه کن، دچار نوسانات هورمونی شدی که دلایل مختلفی ممکنه داشته باشه باید بررسی بشه. مثل مشکلات تیروئیدی، استرس، تخمدان پلی کیستیک، اندومتریوز،…

  111. SANAZTAVAKOLI

    سلام
    از خرداد ماه تا الان یرپود چند روز جلو میفتاد طوری که هر ماه من 5 به 5 پریود میشدم شد 1خرداد به 29تیر بعد 25مرداد بعد 18شهریور امروز 6مهر هستش یعنی 18روز بع از پاک شدن دباره پریود شدم
    در کل این چندین سال من هر ماه پریودیم 3 روز بوده

  112. آتی

    سلام من فیبروم دارم شش سانته . از نیمه شهریور پریودیم ده روزی یبار یعنی شش روز پریود چهار روز پاک دوباره پریود . دلیلش چیه مجردم ۴۵ساله ام

  113. مریم

    سلام من به مدت دو ماه قرص سیپروترون مصرف کردم از ده روز بعد مصرف قرص پر یود شدم الان الان نزدیک دو ماه هر دوهفته یک بار پریود میشم البته خون ریزیم خیلی کمه در حد لکه بینی این طبیعیه یا نه؟

  114. سولماز بيات

    سلام وقت بخير
    من تقريبا ٤٠ تا ٥٠ روز يك بار پريود ميشم،دفعه اول سر موعد پريود شدم و بعد از ٧ روز مثه هميشه پاك شدم بعد از گذشت ٥ روز دوباره پريود شدم،شب قبل خيلى عصبى شدم و حدس زدم بخاطر همون عصبى شدن بود،قرص ويتاگنوس تهيه كردم،چند روز خوردم تا اينكه متوجه شدم عوارض اون قرص دارم(حالت تهوع و دل پيچه)٣ روز بود پاك شده بودم ك قرص قطع كردم،شبى ك قرص نخوردم فرداش دوباره پريود شدم،اندفعه حدود ١٠ روز ادامه داشت ك البته ٣ روز آخر فقط خون آبه بود در حد چند لكه…بعد از ٢ ٣ روز ك پاك شدم،يه كيسه سيب زمينى ٤٠ كيلويى بلند كنم وهمون لحظه دوباره پريود شدم! اينكه ميگن كمرم شل شده درسته؟

  115. دکتر شهبازی نویسنده

    سلام عزیزم، شما حتما باید به پزشک مراجعه کنی که دلیل نوسانات هورمونی رو متوجه بشی. و درمان رو براتون شروع کنن.

  116. Fatemeh

    سلام خسته نباشید.من یه بار قبل ۷ روز قبل محرم پریود شدمو پاک شدم یبارم امروز که ۳۱ شهریوره.میخواسم ببینم مشکلیه بگم که حدودا دوماه پیش یه هفته قرص لاغری سی گل بوستانو میخوردم و موقع پریود شدن ازونموقع درد شدیدی دارم و الانم این میخواسم ببینم مشکل چیه؟؟؟

  117. Fatemeh

    سلام من این ماه چند روز قبل محرم پریود شدم و پاک شدم باز امروز ک اخر شهریوره پریود شدم مشکلی هست؟بگم که حدودا دوماه پیش یه هفته قرص لاغری خوردم از وقتی که این قرصو خوردم موقع پریود شدن درد شدیدی دارم الانم ک تو این ماه دوبار شدم مشکل چیه

  118. یاس

    تو این دو ماه اخیر من تو هر ماه دوبار پریود میشم و نگرانم و در کل تاریخ پریودیم کامل بهم ریخته با اینکه این سه سالی هست که پریود میشم… دلیلش چی میتونه باشه؟چیز نگران کننده ای هست؟؟؟

  119. زهراحسین پور

    من متاهل هستم فکر میکنم حدودا دویاه سه ماهه که دوبار پریود میشم خیلی میترسم چیزی خطرناک باشه

  120. دکتر شهبازی نویسنده

    فاطمه جان سلام، بنظر من حتما آزمایشاتون رو تکرار کنید . عملکرد تیروئید هم چک بشه. ممکنه اختلالتون دلایل دیگه ای داشته باشه مثل استرس یا تغییرات آب و هوایی یا مصرف داروهایی که روی سیکلتون دارن تاثیر میذارن.

  121. Z.E

    سلام
    این ماه 10روز بعد از پریود مجددا پریود شدم و یک هفته بعد پاک شدن پریود دوم لکه بینی دارم.
    دلیلش چی هست؟
    چون اولین باره

  122. فاطمه

    سلام من دوماهه خونریزی نامنظم داره و پاک میشم و بعد ده روز دوباره پدیود میشم. ازمایش و سونو هم سالم بود .سابقه سرطان وفیبروم و دراوردن رحم هم داریم خیلی نگرانم نمیدونم چه کنم

  123. faeze

    سلام من 10 مرداد سقط با قرص داشتم که منجر به خونریزی شدید تا دوهفته به صورت متوالی شد و من دکتر مراجعه نکردم. یک هفته بعد تاریخ 2شهریور پریود شدم که خونریزی سنگین داشتم و یک هفته طول کشید . الان تاریخ 17 شهریور ینی دقیقا 2 هفته بعد از آخرین پریودی دوباره پریود شدم میخواستم بدونم این طبیعی هست یا خیر؟ ممنونتون میشم.

  124. Me

    سلام ببخشید من یه سوال داشتم.میخواستم ببینم در طول ۲هفته ۲بار پریود بشی دلیل خاصی داره؟جای نگرانی نیست؟ چون من قاعدگی نانظم داشتم دکتر رفتم قرص بهم داده اونا رو ۱هفته ای هست دارم مصرف میکنم ممکن بخاطره استفاده داروها باشه؟

  125. امینی

    سلام من 18سالمه. من دوماه پیش که پریود شدم بعد از یک هفته باز شدم.رفتم دکتر آزمایش دادم و سونوگرافی گفت مشکلی نیس قرص دوفاستون رو بهم داد تا پنجاه روز ادامه دادم ولی دیروز باز بعد یک هفته بعد پریود دوباره شدم:(باید چیکار کنم مشکل از چیه؟؟

  126. Mohaddese

    سلام من چند روز بعد از قاعدگیم با همسرم رابطه داشتم و پرده بکارتم پاره شد و خونریزی داشتم ، دو روز بعدش هم حین رابطه متوجه خونریزی شدم ،چهار روز بعد هم دچار لکه بینی شدم ایا این خطرناکه و باید به پزشک مراجعه کنم؟ لطفا راهنماییم کنید

  127. محدثه

    سلام خسته نباشید من چند روز بعد از پایان قاعدگیم با همسرم رابطه داشتم و پرده بکارتم پاره شد و دچار خونریزی شدم ،،همینطور دو روز بعد از خونریزی مجدد حین رابطه متوجه خونریزی شدم و چهار روز بعدش هم لکه بینی داشتم آیا این خطرناکه و باید به پزشک مراجعه کنم یا خیر؟

  128. محدثه

    سلام خسته نباشید من چند روز بعد از پایان قاعدگیم با همسرم رابطه داشتم و پرده بکارتم پاره شد و دچار خونریزی شدم ،،همینطور دو روز بعد از خونریزی مجدد حین رابطه متوجه خونریزی شدم و چهار روز بعدش هم لکه بینی داشتم آیا این خطرناکه و باید به پزشک مراجعه کنم یا خیر؟لطفا راهنماییم کنید

  129. دکتر شهبازی نویسنده

    سلام سهیلا جان، خیر احتمال بارداری نیست. ولی برای پیگیری نوسانات هورمونیتون حتما پزشک مراجعه کنید.

  130. Sakineh

    سلام من ۱۹ سالمه .دقیقا دو هفته بعد از تمام شدن پریودی اولم دوباره شدم ،اون هم بعد از رابطه واژینالی ک داشتم روز اول کمی لکه بینی داشتم روز بعدش متوقف شد روز سوم دوباره شروع شد و روز چهارم شدید شد مثل خونریزی قاعدگی دل درد هم دارم . من خیلی می ترسم ممکن مشکلی برام پیش اومده باشه دکتر ؟ آیا باید به پزشک مراجعه کنم ؟ ممنون میشم پاسخ بدهید .

  131. Sohila

    سلام من ماهگذشته دو بار پریود شدم با فاصله ۱۸ روزه الانم ۸روز گذشته از موقع پریودیم درد سینه هام هم خیلیه تورم هم دارن اولین باره اینجوری شدم امکان داره باردار باشم

  132. دکتر شهبازی نویسنده

    سلام عزیزم، تغیرر در روند قاعدگی، هیچ ارتباطی با رابطه ی مقعدی نداره. اگر پریودتون مجددا دچار اختلال شد به پزشک مراجعه کنید. مطلب سایتمونم میتونید مطالعه کنید. لینکشو اینجا میذارمhttps://www.mintapp.ir/anal-sex-points/

  133. دکتر شهبازی نویسنده

    سلام الهام جان، به احتمال زیاد علت دو پریود در ماه و بی نظمی های این چنینی، نوسانات هورمونیه که شما باید برای تنظیم قاعدگیتون حتما به پزشک مراجعه کنید تا سطح هورمونیتون بررسی بشه.https://www.mintapp.ir/بارداری-با-پریود-نامنظم/ میتونید دلایل پریود نامنظم رو توی این لینک مطالعه کنید.

  134. Sdf

    سلام من جدیدا چند بار رابطه مقعدی رو تجربه کردم .
    و برای اولین بار دوبار در ماه پریود شدم که اولین پریودیم برای اولین بار در طول چند سال اصلا دردی احساس نکردم و فقط روز اول کمی خونریزی داشتم اما تا ۴ روز بعد فقط لکه بود … این نیاز به مراجعه به دکتر داره ؟ یا اگه تکرار شد باید مراجعه کنم ؟ میشه لطفا راهنمایی کنید خیلی میترسم ینی ممکنه این بخاطره رابطه باشه و عفونت کرده باشم ؟؟؟؟

  135. الهام

    سلام خسته نباشید .علت این که آدم تو یک ماه دو بار پریود شه چی هست….
    و من دکتر پوست رفته بودم برام دارو نوشت بعد دیگه قرص هارو انداختم حالا صبح از خواب بیدار شدم دیدم پریود شدم .هنوز به وقت پریودم مونده …چطوری درمان کنم …زود قطع شه…ممنون کمکم کنید

  136. دکتر شهبازی نویسنده

    سعیده جان سلام، سندروم تخمدان پلی کیستیک، نشانه های مختلفی داره. که یکی از بارز ترین آنها وجود کیست های متعدد و ریز در داخل تخمدان هاست. ابتدا باید سونوگرافی انجام دهید. وجود لکه بینی و بی نظمی قاعدگی نیز می تونه وجود داشته باشه اما بدون انجام آزمایشات هورمونی و سونو نمی توان تشخیص قطعی داد.

  137. سعیده

    سلام من ۱۸ سالمه و بتازگی حدودا یک ماه مصرف قرص های ۲۱ روزه رو قطع کردم .
    آیا دو بار پریود شدن در یک ماه به سندرم پلی کیستیک مربوط می شه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.