درد نوک سینه ها

10 علت درد نوک سینه ها و راه های درمان آن

دلایل بسیاری برای درد نوک سینه ها به عنوان یکی از مشکلات سینه وجود دارد و بهترین راه درمان آن به علت درد نوک سینه ها بستگی دارد. در این مقاله دکتر فائزه شهبازی از علل درد نوک سینه ها و درمان آن صحبت می کند.

بارداری

اگر میخواهید بفهمید باردار هستید یا خیر و از علائم بارداری خود مطمئن شوید، همین الان اپلیکیشن مینت را از طریق لینک زیر نصب کنید و با دقت هر چه تمام تر به سوالات آن پاسخ دهید. با پاسخ دادن به این سوالات شرایط شما به کمک هوش مصنوعی تحلیل شده و خواهید فهمید که آیا باردار هستید یا خیر. فقط حواستان باشد که در پاسخ به سوالات، شرایطتان را با بالاترین دقت ممکن پاسخ دهید، چرا که در تحلیل شرایط شما بسیار موثر است..

همراه با تغییرات بسیار زیادی که در زمان بارداری برای بدنتان به وجود می آید، حساس شدن نوک سینه ها یکی از معروف ترین علائم بارداری است. این حساسیت به دلیل تغییرات هورمونی و کشش پوست سینه ها در هنگام بارداری به وجود می آید. استفاده از کره کاکائو، روغن نارگیل یا هر ماده مرطوب کننده ای می تواند کمکتان کند.

چگونه بفهمم که باردار هستم؟

درست است که حساس شدن نوک سینه ها یکی از علائم اساسی بارداری است، اما صرفا داشتن آن به معنی باردار بودن شما نیست. بارداری علائم کوچک و بزرگ بسیاری دارد که باید همه این علائم را کنار هم بسنجید و همچنین سایر شرایط مانند تعداد رابطه ای که داشته اید یا اینکه چه زمانی در سیکل قاعدگیتان رابطه داشته اید و چندین عامل دیگر را بررسی کنید تا در رابطه با بارداریتان به قطعیت برسید.

به دلیل اینکه روزانه تعداد زیادی از کاربران مینت، سوال هایی در این رابطه از ما می پرسند؛ تصمیم گرفتیم که قسمت تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت را راه اندازی کنیم. در این تست، تمامی عوامل و علائم بالا لحاظ شده است و با پاسخ دادن به سوالات آن می توانید احتمال بارداری خود را مشخص کنید.

قسمت تست بارداری اپلیکیشن مینت

قسمت تست بارداری اپلیکیشن مینت

برای مراجعه به این قسمت از اپلیکیشن مینت، کافیست آن را از طریق لینک زیر دانلود کنید، سپس اگر قصد جلوگیری از باردرای دارید به بحش جلوگیری از بارداری و اگر قصد بارداری دارید به بحش میخواهم باردار شوم مراجعه کنید و به سوالات آن پاسخ دهید تا احتمال بارداریتان را دریافت کنید. دانلود اپلیکیشن

دوران پیش از قاعدگی و روز اول پریود

با نزدیک شدن به روزهای قاعدگی ممکن است یک سری از علائم پیش  از قاعدگی را تجربه کنید که اکثر این علائم برای خانم ها آزار دهنده بوده و به عنوان یک نشانه برای پریود بعدیشان عمل می کند. که یکی از این علائم درد نوک سینه هاست که اکثرا همراه با درد خود سینه نیز است. یکی سری راهکار خانگی برای تسکین درد نوک سینه وجود دارد که به کمک آن می توانید مقداری از سوزش و درد نوک سینه را تسکین دهید. ( به عنوان مثال ماساژ دورانی سینه، زیر دوش آب گرم)

چطوری در کمترین زمان ممکن باردار بشم؟🤰
به کمک جاده اقدام به بارداری اپلیکیشن مینت در بازه ۲ الی ۶ ماهه باردار میشید😇

تازه میتونید خودتون انتخاب کنید جنسیت فرزند آینده‌تون پسر باشه یا دختر👶👧

همین الان اپلیکیشن مینت رو نصب کنید، تا شرایط شما و همسرتون، رایگان، توسط پزشک تحلیل بشه و از جزئیاتش باخبر بشید.


در کنار راهکار خانگی، درمان دارویی نیز برای تسکین درد نوک سینه وجود دارد که اگر راهکارهای خانگی موثر واقع نشد، می توان از درمان های دارویی نیز کمک گرفت.

با توجه اینکه بسیاری از کاربران مینت با این راهکار های خانگی و همچنین راهکارهای دارویی و شیوه و شرایط مصرف آن ها آشنا نبودند، تصمیم گرفتیم بخشی را با عنوان راهکارهای تسکین علائم قاعدگی به اپلیکیشن مینت اضافه کنیم تا بتوانید با توجه با علائمی که دارید راهکار خانگی یا دارویی مورد نظر را دریافت کنید و با نحوه استفاده و شرایط مصرف آن ها نیز به طور کامل و دقیق آشنا شوید.

قسمت راهکارهای تسکین علائم قاعدگی اپلیکیشن مینت

قسمت راهکارهای تسکین علائم قاعدگی اپلیکیشن مینت

برای دسترسی به این قسمت، اپلیکیشن مینت را از طریق لینک زیر دانلود کنید و به بخش جلوگیری و سایر خدمات زنان و سپس قسمت راهکارهای درمان علائم پیش از قاعدگی مراجعه کنید. دانلود اپلیکیشن

 

شیردهی

شیردهی یک از دلایل شایع درد نوک سینه ها است. به خصوص اگر در روزهای ابتدایی شیردهی، شما و فرزندتان با اتصال لب ها به نوک سینه هایتان مشکل داشته باشید که این امر باعث سایش نوک سینه ها و حساسیت پوستی آن ها می شود. به همین خاطر آمادگی این را داشته باشید تا در روزهای ابتدایی شیردهی مقداری درد را تحمل کنید!

برای کاهش این درد، سعی کنید تا لب های نوزاد را به نوک سینه هایتان به درستی چفت کنید و هنگامیکه شیردهی به پایان رسید از انگشتانتان برای رها کردن نوک سینه ها توسط نوزاد استفاده کنید. همچنین هنگامیکه شیردهی به طور کامل به پایان رسید، مطمئن شوید که شیری در سینه هایتان باقی نمانده است. رها کردن سینه ها به حال خودشان به این معنیست که آن ها را در حالت سنگین و ناراحتی رها کرده اید.

 

تغییرات هورمونی

زنی که سینه درد دارد

زنی که سینه درد دارد

فعالیت های هورمونی در طول عمرتان می تواند باعث تغییر بافت سینه ها و نوک آن ها شود. این نکته بدین معنیست که گزارش درد، ناراحتی یا خارش هنگام قاعدگی، بارداری، یائسگی و سایر شرایط زندگیتان بسیار طبعی است. نوع درمان این مشکلات کاملا به شرایطی که در آن قرار دارید و باعث تغییرات هورمونیتان شده است، بستگی دارد.

آلرژی یا درماتیت آتوپیک

درماتیت آتوپیک یکی از سوزش های پوستی شایع است که همراه سایر شرایط آلرژی زا مانند آسم و تب یونجه رخ می دهد. این آلرژی بر بسیاری از نقاط بدن تاثیر می گذارد و باعث قرمز شدن، خشکی و خارش پوست می شود. این آلرژی معمولا با مرطوب کننده ها و امولوسیون ها برطرف می شود، اما پزشکتان ممکن است برای کاهش خارش و نارحتی پوست، کرم های استروئیدی را برایتان تجویز کند.

تماس غیر معمول هنگام رابطه جنسی

اگر فکر می کنید سینه هایتان در هنگام رابطه اذیت می شوند و ممکن است آسیب ببینند، حتما آن را با شریک زندگیتان در میان بگذارید. سعی کنید شرایطی آرام و به دور از تنش ایجاد کنید و این نکته را به او گوشزد کنید.

سرطان و غدد بدخیم بافت سینه

اگر از نوک سینه هایتان ترشحات زرد یا خونی داشتید، حتما به پزشک مراجعه کنید، چراکه شرایط مشکوک به سرطان است و ممکن است به جراحی یا رادیوگرافی نیاز داشته باشید.

تماس و اصطکاک

هر نوع پارچه ای که با نوک سینه ها در تماس باشد، ممکن است باعث سوزش شود، مخصوصا اگر به آن چسبیده باشد. حواستان به لباس های ورزشی نیز باشد. این نوع لباس ها معمولا چسبان هستند و گرمای عرقی که در هنگام فعالیت به وجود می آید ممکن است باعث سوزش شود.

عفونت

تعدادی از عفونت ها ممکن است باعث ناراحتی و درد سینه و نوک سینه ها شوند. گوش به زنگ باشید تا هر زمانیکه هرکدام از علائم زیر را مشاهده کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

عفونت قارچی:

قارچ ها در محیط های گرم و مرطوب و همچنین در شیر به سرعت رشد می کنند. این قارچ ها ممکن است در داخل دهان فرزندتان هنگام شیردهی فعال شوند و شرایط مناسبی را برای عفونت به وجود بیاورند. (ممکن است نقاط سفید رنگی را در لثه های نوزاد بیابید.) داروهای بدون نسخه ای برای درمان این نوع عفونت وجود دارند، اما برخی از آن ها برای سینه ها مناسب نیستند. بنابراین حتما قبل از درمان، با پزشک خود مشورت کنید.

مستیت:

مستیت عفونتی است که باعث التهاب سینه ها می شود. علاوه بر سایر دلایل ، این عفونت ممکن است به دلیل انسداد مجاری غدد ترشح شیر در بلند مدت به وجود بیاید. برای درمان این عفونت می توانید از مرطوب کننده، گرما و ماساژ سینه ها کمک کنید. اگر در این شرایط تب و لرز داشتید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

اگزما اطراف نوک سینه ها

اگزما اطراف نوک سینه ها

اگزما اطراف نوک سینه ها

اگر مستعد هرکدام از این شرایط پوستی باشید، احتمالا علائم آن را روی نوک سینه ها یا ناحیه مسطح اطراف آن خواهید دید. اگر سوزش آن کم باشد، می توانید از درمانی ساده مانند مرطوب کننده های با کیفیت استفاده کنید. دنبال داروهایی باشید که حاوی سرامید هستند. این مواد مومی شکل به درمان این سوزش ها بسیار کمک می کنند.

اگر مرطوب کننده ها موثر واقع نشدند می توانید از پماد های حاوی کورتیکواستروئید مانند هیدروکورتیزون، فلوئوسینولون، تریامسینولون، بتامتازون، کولوبتازول و مومتازون در کوتاه مدت استفاده کنید.

چگونه درد نوک سینه ها را کاهش دهیم؟

نوع درمان درد نوک سینه ها، کاملا به دلایل به وجود آورنده آن ها وابسته است. هرکدام از شرایط بالا را که ذکر کردیم در نظر بگیرید و متناسب با آن درمان مناسب را به کار بگیرید. علاوه بر این به شرایط محیطی خود نیز توجه کنید.

هوای سرد یا خشک، برای پوستتان از جمله پوست سینه و نوک سینه هایتان بسیار مضر است. اگر نوک سینه هایتان پوست پوست شده اند، حتما سعی کنید آن ها را مرطوب نگه دارید.

زمان دوش گرفتنتان را به کمتر از 10 دقیقه کاهش دهید و از دوش آب داغ بپرهیزید. هنگامیکه آب در دسترس ندارید سعی کنید با حوله خیس، پوست خود را مرطوب نگه دارید.

 

آیا درد نوک سینه ها می تواند از علائم بارداری باشد؟

یکی از علائم بارداری، سینه درد و درد نوک سینه ها است. هرچند که از علائم شایع قاعدگی، سینه درد و درد نوک سینه ها نیز می باشد. بنابراین چنانچه رابطه محافظت نشده داشته اید و پریودتان عقب افتاده، باید به بارداری نیز مشکوک باشید.

چگونه می توانم بفهمم که درد نوک سینه ها ناشی از بارداری است؟

چنانچه بیشتر از 10 روز رابطه‌تان گذشته است، از بی بی چک استفاده کنید، اما اگر به تازگی رابطه داشته اید بی بی چک تشخیص نمی دهد، اما می توانید از تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت استفاده کنید، این تست شرایط شما را شبیه سازی کرده و احتمال بارداری را تخمین می زند. برای اطلاعات بیشتر به متن همین مقاله مراجعه کنید.

چگونه از درد نوک سینه ها در نزدیک قاعدگی خلاص شوم؟

راهکارهای خانگی و دارویی زیادی وجود دارند که در تسکین این درد بسیار موثر هستند. برای اطلاعات بیشتر به متن این مقاله مراجعه کنید.

آیا به جز بارداری و قاعدگی، درد نوک سینه می تواند دلایل دیگری داشته باشد؟

بله. به طور مثال می تواند به عفونت، آلرژی، تماس و اصطکاک با لباس، سرطان و…. اشاره کرد. برای اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه کنید.

3.4/5 - (118 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

دکتر داروساز و فعال در حوزه سلامت بانوان. چند سالی هست که از دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شدم و از همان روزهای نخست به فکر ایجاد تحولی بزرگ در زندگی بانوان ایرانی و جامعه سلامت آنلاین بودم. مینت ساخته شده تا بانوان ایرانی در سلامتی کامل به سر ببرند و از زندگی خود بیشتر لذت ببرند.

یک نظر

  1. سمیه حسینی

    سلام از سینه ام ترشح شیر و مایعی قهوه ی زنگ و گاهی سر سینه درد میگیرع دلیلش چیه

  2. هلنا

    سلام و عرض ادب خدمت خانم دکتر عزیز بانوی مهربان
    اینجانب خانمی ۵۳ ساله با داشتن یک زایمان در سال ۸۰ در سن ۳۳ سالگی و حدود ۲ ساله نزدیکی ندارم به علت اینکه همسری ندارم و اهل تفریح و خوردن غذاهای سالم و حتی خوردن میوه بسیار از خوردن دارو منزجر هستم و حال فقط هفته ای یک آسپرین با تجویز دکتر میل میکنم….. حدود ۷ ساله پیش در زیر سینه چپ بنده غده ای مثل نخود همراه با درد شدید داشتم که با مراجعه به پزشک ماموگرافی و سونو و آزمایش متوجه شدیم سرطان از نوع بدخیم هستش با تیم پزشکی عالی و کمک خدا و معجزه این قضیه حل شد و به پرتو درمانی ۳۰ جلسه منجر شد از آن زمان تا حال هر ۶ ماه چکاپ کلی میدم و کاملا سلامت هستم از لطف و کرم خداوند از ناحیه دو پا معلولیت دارم پای راستم چند ساله از لگن تا زانو شدیداً درد داره که دکترم فرمودند آرتروز شدید دارم عمل نمی خواد و دارم مدارا میکنم…. ۷ ماه پیش کرونا گرفتم خوب شدم البته دارو حالم و بد می کرد نخوردم و به سوپ وغذاهای مقوی پناه بردم و تجویز دکتر و چون رفلکس دارم از ترس دارو مصرف نمیکنم چون هضم نمیشه و لازم بذکر است بنده هفته ای یک عدد آسپرین مصرف میکنم ….. چند ساله پریودم نامنظم بوده و یا خونریزی شدید داشتم پوزش می خواهم البته از حضور شما شاید یکساله که کلا قطع شده و گاهی لک می بینم و یا قطره قطره می یاد…… مدت سه هفته میشه در ناحیه نوک سینه سمت راستم درد موزی که البته دست میزنم شدت می گیره حس میکنم ضمنا در سونوگرافی دو پستان توده های زیادی رویت شده ….. قبلاً از جوابگویی شما سپاسگزارم

  3. آتنا

    سلام
    من ۱۶ سالمه
    خیلی لاغرم‌سینه هامم خیلیی بیش از حد کوچیکن شبیه بجه هایی ک تازه میخوان ب بلوغ برسن
    نوک سینه هام درد میکنه
    بیششش از حدم حساسن خیلی زیاد
    یعنی کافیه یه انگشت بخورن سریع نوکشون سیخ میشه بابت این موضوع خیلی اذیت میشم دلیلشم نمیفهمم لطفا اگ میشه جواب بدید

  4. ليلا

    سلام خانم دکتر
    چندساليه که نوک سينه ها بزرگ تر شدن ولي چيزي که اخيرا اذيتم ميکنه اينه که اينا دايما سفت هستن ومنقبض ، و همش از روي لباسم معلوم ميشن و موذب ميشم
    آيا راهکاري هست براي اين موضوع؟
    تشکر از راهنماييتون

  5. ربابه

    سلام وقتتون بخیر.چند روزیه از نوک پستانم یه چیز سفید رنگ اومده بیرون درد شدید هم دارم موقعی که به کودکم شیر میدم درد تا پشت زیر کتفمو میگیره .لطفا راهنمایی کنید .خیلی متشکرم

  6. سولماز

    سلام. من 10 مرداد پریود شدم
    و چون به یه مسافرت خیلی مهم میخوام برم.
    خواستم پریود 10 شهریور زودتر بشم. به پیشنهاد دوستان از قرص اورژانسی تو 15 روز دوبار مصرف کردم. اما پریود نشدم.
    میخواستم بدونم دلیل اینکه هنوز نشدم چیه؟ اما علائمی چون سردرد. درد سینه. درد زیر شکم دارم.
    و اینکه با مصرف این قرص تو تاریخ اصلی پریودی تاثیر میزاره ؟
    لطفا راهنمایی کنید ممنون

  7. فرحنازبلقدر

    سلام دکتر من درد سینه چپ دارم بصورتی که انگار یک سیخ در سینه ام می کنند و دو یا سه ساعت یکبار میادو میره … ۵۹ سال دارم ۱۰ ساله یائسه شدم دیابت و کلسترول و کبد چرب هم دارم مشکلات عروقی هم مثل واریس هم دارم ممکنه خطرناک باشه؟ سینه من به علت بزرگی احتیاج به عمل داره و دکترها گفتند باید عمل کنم که بعلت کرونا عقب افتاده یک توده ی کوچک قرمز رنگ هم زیر سینه هایم هست که سالهاست با منه نه درد و نه حسی داره نمیدونم چکار کنم میترسم نظرشماچیه؟ ممنون میشم جواب بدید

  8. تارا احمدی

    سلام وقت بخیر من چند روزی از درد نوک سینه خیلی رنج می برم واقعا هر چی بهش بخوره دردش بیشتر میشه از لباس زیر بگیر تا یکدفعه به چیزی بخوره این دردم وقتی شروع شد که نزدیکی داشتم مجبور شدم از قرص اورژانسی استفاده کنم بعد از دو روز من دردهای عجیبی از بدنم احساس میکردم درد زیر شکم و شدیدترش همین درد نوک سینه هستش این درد از عوارض قرص هستش یا چیزی دیگه ای درضمن به سینم فشار میارم مایع کدری در حد چند قطره خارج میشه یک بارم آزمایش پرولاکتین دادم بالا بود قرص مصرف کردم درست شد ولی بعد مصرف قرص اورژانسی دردم شروع شد راهنمایی کنید ممنون میشم

  9. مههه

    سلام خانم دکتر من نامزد دارم بعد از رابطه ای که داشتیم متوجه درد نوک سینه ام شدم کاملا نه به اندازه 2نقطه انگار زخمه ديروز متوجه شدم خیلی خیلی کم آب زده بود همونطور که گفتم خیلی کم هنوزم سوزش دارم احتمال داره از خوردن زیاد اینجوری شده باشه؟

  10. مههه

    سلام خانم دکتر خواهش میکنم به سوالم جواب بدید من نامزد دارم بعد از رابطه ای که داشتیم متوجه درد نوک سینه ام شدم کاملا نه به اندازه 2نقطه انگار زخمه ديروز متوجه شدم خیلی خیلی کم آب زده بود همونطور که گفتم خیلی کم هنوزم سوزش دارم احتمال داره از خوردن زیاد اینجوری شده باشه؟

  11. Maryam

    سلام
    مدتی هست که نوک هردو تا سینه من دردمیکنه فقرقی نمیکنه پریود باشم یا نه کلا درد دارن و بهشون دست بزنم دردمیگیرن
    باردار و شیره نیستم اگه میتونید منو راهنمایی کنید ممنون میشم

  12. فریبا

    سلام من نوک سینه سمت راستم چند روزه ک میخاره یکم انگار ورم کرده و قرمز شده نوک سینم و یه قسمت کوچک اطرافش دلیلش چیه میشه کمکم کنید

  13. Elahah Asadi

    سلام خانم دکتر من11سالمه پریود نشدم وتقریبا۱ماه که سینه درد دارم وقتی که نوک سینه ام رو فشارمی دم خیلی درد می کنه و هر چیزی که برخورد می کنه در می کنه وصورتمم جوش سرسفیدزده هرزگاهی هم نوک می خاردخانم دکتر این نشونه ی چیه؟

  14. armin

    سلام خانم دکتر برای رفع نوک سینه چه باید کنم من پسرم وقتی فشار میدم درد میکنه نمیدونم چرا؟ممنونم و برای رفتن سینه چه دارویی یا چه کاری کنم کاهش پیدا کنه من ۱۵سالمه اما از این سینه خیلی میرنجم

  15. خدیجه سلیمی

    سلام خانم دکتر وقت بخیر توروخدا جواب بدید خیلی نگرانم.من یک خانم ۲۷ساله و‌متاهل هستم.معمولا شبا دمر و روی سینه هام میخوابم چند روزیه که سینه هام بخصوص سینه سمت راستم درد میکنه خودم دست زدم توده ای احساس نکردم.قرص ضدبارداری هم نمیخورم بچه هم ندارم و باردارم نیستم.خیلی نگرانم دلیل این درد چیه؟ممکنه خطرناک باشه؟ جان بچه هاتون جواب بدید خواهش میکنم.ممنونم

  16. خدیجه

    سلام خانم دکتر وقت بخیر توروخدا جواب بدید خیلی نگرانم.من یک خانم ۲۷ساله و‌متاهل هستم.معمولا شبا دمر و روی سینه هام میخوابم چند روزیه که سینه هام بخصوص سینه سمت راستم درد میکنه خودم دست زدم توده ای احساس نکردم.قرص ضدبارداری هم نمیخورم بچه هم ندارم و باردارم نیستم.خیلی نگرانم دلیل این درد چیه؟ممکنه خطرناک باشه؟ جان بچه هاتون جواب بدید خواهش میکنم.ممنونم

  17. سارا

    سلام من 37 سالمه در دروان شیردهی هستم پسرم یکسال و هشت ماهش هست خیلی هم وابسته ب شیرمه چن روزی هست درد در نوک سینه دارم و سمت راست سینه ام ب طرف پایین درد دارم و احساس میکنم ی چیزی هست

  18. مریم

    سلام من بچه 8ماهه دارم شیر میدم دو روزه قسمت هاله قهوه ای سینم قرمز شده اصلا درد و علائمی نداره دلیلش چیه؟

  19. سارا

    سلام خسته نباشید من الان 14سالمه ،دو روز هست نوک سینه سمت راستم کمی درد می کند،اما دردش در تمام روز نیست شاید 1تا2دقیقه درد کند ،علتش چیه ؟ تو رو خدا بهم بگین ممنون میشم

  20. Asma tlb

    سلام دو روزه نوک یکی از سینه هام سوزش بدی داره …نمیدونم باید چکار کنم.نه باردارم نه پریودم عقب افتاده و نه اگزامای پوستی دارم…..دلیلش چی میتونه باشه؟

  21. مهتاب

    سلام : مدت یک هفته میشود نوک سینه راست و چپ من درد میکند علت اش را خواستم معلومات از شما بگیرم. تشکر

  22. شادی نصیری

    با سلام ۲۶ سالمه اسفند ۹۷ سقط داشتم و از اردیبهشت اقدام کردم برای بارداری ولی موفق نشدم ۴ ماه کلومیید و لترزول خوردم که بی فایده بود ۲فروردین پریود شدم ک همیشه تا دو روز لکه بینی داشتم بعد خون شدید میشد ولی این ماه دو روز پریود شدم ک برام غیر عادی بود و الان نوک سینم درد میکنه حساس شده ب دکترم دسترسی ندارم علتش چی میتونه باشه

  23. فاطمه

    سلام خسته نباشید من ۳۸ سال دارم و متاهل چند روزی هست که نوک و قسمت های انتهایی دو طرف هر دو سینه ام خیلی درد می کنه و حتی خواب رو هم برام مشکل کرده . تو این شرایط که دکتر هم نمیشه رفت بگین باید چیکار کنم

  24. تمنا

    سلام من ی مدت پیش زمان سیکل آزادی تخمکام رابطه بدون دخول داشتم بانامزدم قرص ضدبارداری اورڗانسی هم مصرف کردم حالا احساس دردتونوک سینم دارم بنظرتون من باردارم؟

  25. رادین

    باسلام ودرد مادرم ۴۸سالشه ۲ساله که پریودخیلی نامنظی داره سوندداده گفتن یه کیست خیلی ریزداری که نیازی به درمان نیست چندروزپیش به مدت ۱۰ روزمیگفت توادرارم خون میبینم اکثروقتاکه پریودمیشه اینجوری میشه سنگ کلیه م داره الان دوروزه میگه نوک سینه م خیلی میسوزه میتونه ازچی باشه ممنونم

  26. فاطمه رعنائی

    سلام خسته نباشید من ۲۳ سالمه و پریودم نامنظمه سه سال بود ماهی دوبار پریود میشدم یسال مرتب شد باز الان بی نظمی داره قرص گل مغربی و ال دی هم استفاده کردم الانم دو روزه سر سینم درد میکنه چیکا باید بکنم

  27. سهیلا

    سلام وقتی همسرم به نوک سینه هام دست میزنه یا باهاشون بازی میکنه خیلی اذیت میشم حس میکنم اون نا حیه بی حس شده و دلم میخاد بفشارمش
    علتش چیه ؟؟

  28. فاطمه

    سلام
    خانم دکتر عزیز شوهرم وقتی سینه هام و میخوره انگار که پوستش نازک شده و زود درد میگیره چیکار کنم که این مشکل پیش نیاد
    ممنون

  29. محبوبه

    سلام،مشکلتون حل شد?من هم همچین مشکلی دارم ،اگه حل شده من رو هم راهتمایی کنید ممنونم

  30. .

    سلام ببخشید من دوماه هس پریود نشدم و ی بار تست استفاده کردم منفی بود و نوک سینه هام درد میکنه و هیچ علایمی برای بار داری ندارم بنظر شما من حامله ام

  31. پری زارع

    سلام خسته نباشین
    من ۲۷ام پری شدم در حد لکه بعد چند روز خون ریزی شد تا ۴ ام
    بعد قط شدن پریودی نوک سینه هام درد گرفته
    وقتی فشارش میدم اب میاد از سرش
    نمیدونم از چیه
    ممکنه از بارداری باشه؟
    ترشح از پایین هم ندارم
    ادرارم پر رنگ نیست
    فقط سینه درد دارم
    مشکل از چی میتونه باشه؟

  32. s

    سلام. من ۱۶ سالمه. یکی دوسالی هست که نوک سینه هام ترک های خیلی عمیق خوردن. جوری ک بعضی قسمت هاش کنده شدن. الانم تکه هاش بازه و کمی سوزش هم دارم. نوک سینه م خیلی ام خشکه. خیلی نگرانم. به نظرتون چه مشکلی میتونه. لطفا اگه کسی میدونه بگه. ممنون

  33. ندا

    سلام خسته نباشید راستش الان یهویی نوک سینه هام حس کردم درد دارن من فیبروم هم دارم ودکترها گفتن چیزی نیس 32 سالمه وخواستم بدونم خطرناکه؟من هرسال سونو میدم ولی امسال ندادم فردا میرم سونوگرافی ولی الان خیلی نگرانم ترسیدم

  34. محسن

    با عرض و خسته نباشیدسلام پوست زیر نوک پستان سمت راست پسرم سفت شده دلیلش چی میتونه باشه در ضمن ۱۱سال داره

  35. Reyhaneh

    سلام من به تازگی وقتی به نوک سینه م دست میزنم دردمیگیره حتی اگه فشار بدم
    میخواستم ببینم براچی اینجور شده؟
    ۱۷سالمه ازدواج کردم

  36. Shna

    سلام .من یه مدتیه نوک سینه هام خیلی حساس شده و درد میکنه خیلیم خارش داره ولی هاله نوک سینه م خشکه ‌.تیروئید کم کار دارم بنظرتون طبیعیه ؟؟راهکارش چیه خیلی نگرانم کرده به دکترمم گفتم گفت ربطی به تیروییدت نداره

  37. هلیا

    سلام خسته نباشین
    یه سوال دارم خدمتتون خانمی هستم متاهل ۴۰ساله چند روزه سینه چپم سوزش داره البته مداوم نیست در طول روز بعدش درد کتف همزمان با سوزش نوک سینه همراهه ممنون میشم راهنمایی بفرمایین خیلی نگرانم کرده این موضوع ☹☹
    با سپاس فراوان از لطفتون

  38. رويا

    سلام خانم دكتر
    من دو روزه پايين سينه هام با لمس درد خفيفى مى گيرن، قبلا هم شده بود چند روز مونده به پريود اين طورى بشن الان هم فكر مى كنم كم تر از يك هفته مونده باشه به پريود چون يكم نامنظمه(معمولا بين ٢٦ تا ٣٣ روز متغيره) توى دو هفته گذشته دو بار رابطه بدون دخول و محافظت شده(كاندم) داشتم ممكنه اين درد خفيف از علائم باردارى باشه؟ ميترسم حواسمون نبوده باشه و اتفاق افتاده باشه گرچه هيچ علائم ديگه اى ندارم

  39. vania

    سلام، من از دیروز تاحالا نوک و هاله سینم درد میکنه، اصلا دستم بهش میخوره درد میگیره، متورم هم شده،نزدیکی قاعدگیم هست ولی خب تو این سه چهار سال درد سینه قبلش نداشتم
    ۱۵ سالمه

  40. ه

    سلام من سوال داشتم من چند ساعتی درد روی نوک سینم دارم و ۱۶ سالم خطر ناک که نیستش

  41. ه

    سلام من سوال داشتم من چند ساعتی درد روی نوک سینم دارم و ۱۶ سالم خطر ناک که نیستش

  42. جلال

    سلام خانوم دکتر وقتی می‌خوام به نوک سینه همسرم دست بزنم بدش میاد ،میخواستم ببینم مشکل از کجاست

  43. هستی طاهری

    سلام من نوک سینه ی راستم به سمت بیرون کشیده شده و قسمت داخلی ورم و درد به همراه کمی خارش داره
    مشگل چی میتونه باشه؟؟؟؟؟
    بعد من قرص مارولین استفا ده میکنم چند سال است و دوران قاعدگیم به موقع است اما الان ده روز زود تر برام اتفاق افتاد

  44. دکتر شهبازی نویسنده

    فاطمه جان سلام، اگر درد سینه در روز های قبل از قاعدگی آغاز بشه و پس از چندین روز تموم بشه ، طبیعیه! اما اگر درد سینه در زمان های مختلف سیکل باشه، حتما نیازمند معاینه ی پزشک و پیگیری هستش.

  45. پری درویش

    سلام من دختر هستم و نوک سینم بیشتر مواقع صاف هست و بعضی مواقع بیرون میاد مشکلی هست؟؟ و اینکه کنارش دونه های ریز زده

  46. fatemeh

    با سلام و خسته نباشید
    سینه چپم مدتیه که درد میکنه مخصوصا زمانی که بهش فشار میاد درد هم از بغلاشه و به خود نوک سینه نیس
    ممکنه بخاطر نزدیکی پریودی باشه؟! یا دلیل دیگه داره؟
    ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.