دارم میمیرم از خارش واژن

دارم میمیرم از خارش واژن چیکار کنم؟ (راه حل قطعی)

دارم میمیرم از خارش واژن ” این جمله ایست که بسیاری از مخاطبان ما مرتب آن را تکرار می کنند و دنبال پاسخ و درمانی برای آن هستند. در این مقاله سعی می کنیم به صورت کامل به سوال ” دارم میمیرم از خارش واژن چکار کنم؟ ” پاسخ دهیم.

در ابتدا دلایل این مشکل را بررسی می کنیم و سپس برای آن ها راه حل ارائه می دهیم.

دلایل خارش واژن

خارش مدام واژن اصلا طبیعی نیست و ممکن است یکی از دلایل زیر را داشته باشد.

  • عفونت قارچی واژن یا همان کاندیدیازیس
  • عفونت باکتریایی واژن
  • بیماری های مقاربتی مانند عفونت تریکومونیازیس، کلامیدیا، تبخال تناسلی، زگیل تناسلی، سوزاک و..
  • سایش پوستی
  • عرق سوزی ناحیه تناسلی
  • رابطه جنسی خشن

توجه کنید که چنانچه هرکدام از بیماری های بالا به موقع درمان نشوند، می توانند سبب بروز مشکلاتی مانند چسبندگی لوله های فالوپ، ناباروری، عفونت های لگنی و در صورت بارداری، سلامت جنین و مادر به خطر می افتد.

دارم میمیرم از خارش واژن ، چطوری بفهمم دلیلش کدوم از موارد بالاست؟

همانطور که گفتیم، این مشکل اصلا طبیعی نیست و باید آن را پیگیری کنید. قبل از اینکه هر کدام از موارد بالا را به طور کامل توضیح دهیم، باید بگوییم که بسیاری از مخطبان مینت پس از خواندن این دلایل بازهم در تشخیص علت خارش مشکل داشتند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم به کمک دکتر فائزه شهبازی، بخشی را تحت عنوان تشخیص و درمان ترشحات و مشکلات واژن به اپلیکیشن مینت اضافه کنیم. در این بخش با پاسخ دادن به سوالات آن، شرایطی را که در آن قرار دارید، شبیه سازی شده، و با توجه به علائمی که دارید، دلیل خارش و ترشحات واژن شناسایی می شود و راهکاری را برای آن دریافت می کنید.

همانطور که در شکل بالا می بینید، برای دسترسی به این بخش، کافیست اپلیکیشن مینت را از طریق لینک زیر دانلود و به فسمت جلوگیری از بارداری و سایر خدمات زنان مراجعه کنید. سپس قسمت تشخیص و درمان ترشحات واژن را انتخاب کنید و به سوالات آن پاسخ دهید.دانلود اپلیکیشن 

دانلود اپلیکیشن

عفونت قارچی واژن یا کاندیدیازیس

یکی از دلایل اصلی جمله ” دارم میمیرم از خارش واژن ” همین عفونت قارچی واژن است. باید بدانید که در محیط واژن یک سری میکروب های مفید وجود دارند که بطور طبیعی و نرمال برای سالم نگه داشتن واژن باید وجود داشته باشند، اما گاهی شرایطی بوجود می آید که تعادل بین میکروب های مفید و میکروب های مضر بهم میخورد و تعداد میکروب های مضر در واژن افزایش پیدا می کند و این شرایط باعث بیماری های قارچی واژن و همین خارش شدیدی که تجربه می کنید، می شود. برای شناسایی و ارائه راهکار های درمانی این مشکل به قسمت تشخیص و درمان ترشحات واژن اپلیکیشن مینت مراجعه کنید.

عفونت باکتریایی واژن یا واژن باکتریایی

در این شرایط نیز فلور طبیعی واژن بهم میریزد و تعداد میکروب های مضر بیشتر از میکروب های مفید می شود که واژن بویی شبیه یوی گندیدگی ماهی به خود می گیرد و می تواند سوزش و خارش غیر قابل تحملی را به دنبال داشته باشد. از دیگر علائم عفونت باکتریایی واژن، خارش و ترشحات غیر معمول می باشد. این عفونت چنانچه به موقع درمان نشود می توان باعث مشکلاتی مانند ناباروری و چسبندگی لوله های فالوپ شود.

بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی، بیماری هایی هستند که در اثر رابطه جنسی محافظت نشده ( بدون کاندوم) و حتی در بعضی مواقع با کاندوم نیز رخ می دهند. اما عفونت تریکومونیازیس، بیشتر از سایر بیماری های مقاربتی با خارش همراه است. برای اطلاعات بیشتر در مورد هر کدام از بیماری های مقاربتی به دسته بندی بیماری های مقاربتی وبسایت مینت مراجعه کنید.

سایش پوستی و عرق سوزی ناحیه تناسلی

” دارم میمیرم از خارش واژن ” ! شاید دلیل آن پوشیدن لباس های زیر نامناسب است و به بیماری خاصی مبتلا نباشید. گاهی به علت سایش پوستی و آسیب دیدن پوست به عنوان اولین سد دفاعی بدن، علائمی مانند قرمزی پوست، خارش، سوزش و التهابات شدیدی در این ناحیه می شوید که دلایل سایش پوستی می تواند متنوع باشد. مثلا به علت استفاده از لباس های نامناسب، ماندن عرق بر روی پوست و عرق سوز شدن یا تعویض دیر به دیر لباس های زیر و عدم شست و شوی ناحیه تناسلی در زمان قاعدگی است. بنابراین اگر هر کدام از این نکات را عایت نمی کنید، می تواند دلیل خارش واژن شما رعایت نکردن آن ها باشد.

رابطه جنسی خشن

در بعضی موارد، روابط جنسی که فشار و شدت رابطه خشن است، ممکن است پس از رابطه دچار سایش پوستی و آسیب بافتی در محیط واژن شوید که در اغلب موارد ممکن است با رگه های خونی یا لکه بینی نیز نمایان شود. در این شرایط، داشتن احساس خارش و سوزش در ناحیه تناسلی به مدت چندین روز به دور انتظار نیست.

دوران قاعدگی

گاه دلیل برخی از مشکلات واژن مانند خارش، استفاده از نوار بهداشتی یا تامپون است. پوست‌های حساس، به موادی که در این دست محصولات بهداشتی وجود دارد، عکس‌العمل نشان داده و دچار حساسیت و خارش می‌شود. گاه نیز خشکی و سفتی نوار بهداشتی مسبب خارش است.

برای پیشگیری یا تسکین خارش و تحریک واژن در پریودی می‌توانید تمهیدات زیر را در نظر بگیرید:

  • از نوار بهداشتی مخصوص پوست‌های حساس استفاده کنید.
  • اگر به یک برند حساسیت نشان دادید، برند را عوض کنید.
  • نوار بهداشتی را به فواصل کوتاه عوض کنید.
  • در هنگام خرید به سایز و میزان جذب نوار بهداشتی دقت کنید و اگر خارش دارید حتما انواعی با جذب بالا را تهیه کنید.
  • اگر عادت دارید به طور مرتب تامپون استفاده کنید، هر از گاهی آن را تغییر داده و از نوار استفاده کنید.
  • اگر به تامپون و نوار بهداشتی حساسیت دارید از فنجان قاعدگی یا دستمال‌های قابل شستشو استفاده کنید.
  • هرگز برای ناحیه واژن دستمال‌های مرطوب معطر یا سایر محصولات شستشوی عطری یه کار نبرید.
  • ناحیه تناسلی را تنها با آب و صابون یا شوینده‌های بدون رایجه و رنگ بشویید.

واکنش­ های آلرژیک بدن

آلرژی واژن به اسپرم

آلرژی واژن به اسپرم

آلرژی ­ها نیز می­توانند سبب خارش واژن و احساس سوزش پس از رابطه جنسی شوند، اما نه به اندازه عفونت. گاهی اوقات ممکن است خانم ­ها به مایع منی آلرژی داشته باشند. البته این آلرژی با تغییر شریک جنسی ممکن است تغییر کند چرا که پروتئین موجود در مایع منی هر فرد متفاوت است.

نخستین بار در سال 1958 در آلمان اثبات شد که تشخیص آلرژی به مایع منی امری دشوار است چرا که علائم آن شخصی هستند و ممکن است خانم­ ها آن ها را به پزشک اطلاع ندهند. پس از کنار گذاشتن احتمال عفونت،خانم­ هایی که احساس می­کنند به مایع منی همسرشان حساسیت دارند می­توانند در هنگام دخول از کاندوم استفاده کنند. اگر پس از استفاده از کاندوم علائم بیماری رفع شدند، فرد به مایع منی آلرژی دارد.

هرچند که کاندوم­ ها هم خود می­توانند در زنانی که به لاتکس (ماده استفاده شده در تولید اکثر کاندوم ­ها) حساسیت دارند عامل خارش و سوزش پس از دخول باشند. افرادی که به لاتکس حساسیت دارند معمولاً هنگام استفاده از دیگر محصولات تولید شده از لاتکس مانند دستکش به آلرژی خود پی می­برند. از آنجایی که حساسیت به لاتکس می­تواند امری جدی باشد و ممکن است سبب بروز بیماری­ های خطرناکی مانند تنگی نفس شود، بهتر است خانم­هایی که این آلرژی را دارند، از کاندوم­های بدون لاتکس یا دیگر روش­ های پیشگیری از بارداری استفاده کنند.

3.9/5 - (11 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

دکتر داروساز و فعال در حوزه سلامت بانوان. چند سالی هست که از دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شدم و از همان روزهای نخست به فکر ایجاد تحولی بزرگ در زندگی بانوان ایرانی و جامعه سلامت آنلاین بودم. مینت ساخته شده تا بانوان ایرانی در سلامتی کامل به سر ببرند و از زندگی خود بیشتر لذت ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.