تست بارداری خانگی

معرفی چند تست بارداری خانگی و دقت آن‌ها

یکی از روش‌های تشخیص بارداری، تشخیص به وسیله روش‌های سنتی است. این تست‌ها نیز همانند تست‌های پزشکی مبتنی بر اندازه گیری هورمون HCG (هورمون گنادو تروپین جفتی)  یا همان هورمون بارداری هستند و معمولا از واکنش میان میزان هورمون HCG موجود در ادرار و مواد موجود در تست حاصل می‌شود. گاهی می توان با روش‌های خانگی و استفاده از وسایل در دسترس نیز این واکنش را ایجاد کرده و نتیجه را تفسیر کرد. در این مقاله کوتاه به معرفی تست‌های بارداری خانگی و دقت آنها می پردازیم.

تست بارداری خانگی چیست؟

روش‌های تست بارداری خانگی غالبا سنتی هستند و اکثرا غیرقابل اعتماد هستند و بهتر است از بی بی چک یا تست خون استفاده کنید. البته بی بی چک نیز به دلیل راحتی استفاده جزو روش های خانگی به حساب می آید که دقت بالایی نیز دارد، اما سایر روش ها، دقت پایینی دارند.

آیا به جز بی بی چک روش دیگری نیز برای تخمین احتمال بارداری وجود دارد؟

همانطور که توضیح دادیم، تست بارداری خانگی دقت لازم را ندارد، اما برخی از بانوان به دلایل شخصی که دارند، تمایل استفاده از بی بی چک را ندارند و می خواهند از روش های دیگر نیز استفاده کنند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که تست بارداری آنلاین را به اپلیکیشن مینت اضافه کنیم. این تست که توسط پزشکان مینت طراحی شده است، شرایط رابطه زناشویی شما را شبیه سازی کرده و با توجه به عوامل دخیل در بارداری و علائم بارداری که دارید، احتمال بارداریتان را تخمین می زند. چنانچه احتمال بارداریتان بالاتر از 70 درصد بود، حتما به بارداریتان بیشتر مشکوک باشید.

تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت

تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت

همچنبن بلافاصله بعد از رابطه نیز می توانید از تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت استفاده کنید و احتمال بارداریتان را تخمین بزنید. برای دانلود اپلیکیشن مینت، روی لینک زیر کلیک کنید. دانلود اپلیکیشن

بهترین روش‌های تست بارداری خانگی

در این بخش به معرفی تعدادی از مشهورترین تست‌های بارداری خانگی می‌پردازیم و شرایط هرکدام را بررسی کرده و در مورد دقت آنها نکاتی را بیان خواهیم پرداخت. توجه کنید کنید که هیچ کدام از این روش ها قابل اعتماد نبوده و بیشتر سنتی هستند.

تست تشخیص بارداری خانگی با ادرار

برای این که این تست را انجام دهید یک لیوان یا فنجان نیاز دارید، شما باید صبح زود و به صورت ناشتا مقداری از ادرار خود را در فنجان یا لیوان جمع آوری کرده و ظرف را به مدت 24 ساعت در یک سطح کاملا مسطح بدون لرزش و حرکت قرار دهید، در صورتی که باردار باشید یک لایه سفید روی سطح ادرار تشکیل خواهد شد.

تست تشخیص بارداری با شکر

برای انجام این تست کافی است 3 قاشق چای خوری شکر را داخل یک ظرف بریزید، سپس مقداری از ادرار خود را روی آن خالی کنید، بعد از آن باید 5 تا 10 دقیقه صبر کنید. در صورتی که باردار باشید شکرها در ادرار حل نشده و شبیه به یک توده به هم می‌چسبند، در حالی که اگر پاسخ تست منفی باشد، شکر در ادرار حل می‌شود.

تست تشخیص بارداری با خمیردندان

یکی از وسایل بسیار در دسترس که در هر خانه‌ای یافت می‌شود خمیردندان است. برای انجام این تست کافی است کمی خمیردندان ( اندازه دو قاشق غذاخوری)  را در ظرف تمیزی بریزید، مستقیم روی آن ادرار کنید، بعد از گذشت 5 تا 10 دقیقه در صورتی که خمیردندان شروع به آبی شدن کند شما باردار هستید، در صورت عدم مشاهده تغییر یعنی پاسخ تست شما منفی است.

تست تشخیص بارداری با وایتکس

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما با استفاده از وایتکس یا همان مایع سفید کننده نیز می‌توان تست بارداری خانگی انجام داد. البته بهتر است شرایط ایمنی برای انجام این تست را در نظر داشته باشید چرا که مایع سفیدکننده خطرناک است. برای انجام تست یک فنجان مایع سفیدکننده را در ظرف تمیزی بریزید. سپس مقداری از ادرار خود را به مرور به آن اضافه کنید. بین 3 تا 5 دقیقه زمان لازم است تا نتیجه تست مشخص شود، در صورتی که جواب تست مثبت باشد محلول حباب و گاز تولید می‌کند و در صورت منفی بودن واکنشی رخ نخواهد داد.

تست تشخیص بارداری با سرکه سفید

سرکه در هر خانه ای یافت می شود و یکی از مواردی است که می توان برای تشخیص بارداری به روش‌های خانگی از آن استفاده کرد. نصف فنجان سرکه سفید احتیاج دارید و باید آن را در ظرف تمیزی بریزید، سپس مقداری از ادرار خود را به آن اضافه کنید، در صورت مثبت بودن نتیجه تغییر رنگ واضحی را مشاهده خواهید کرد و در غیراینصورت تغییری رخ نخواهد داد.

تشخیص بارداری با گیاه قاصدک

گیاه قاصدک، یک گیاه خود رو و طبیعی است که می‌توانید از عطاری‌ها تهیه کنید. برای انجام این تست می‌توانید 3 تا 5 برگ قاصدک را در ظرفی جمع کرده و کمی از ادرار خود را روی آن بریزید، سپس ده دقیقه صبر کنید اگر لکه‌های قرمز روی سطح برگ ها ظاهر شود نتیجه مثبت است و شما باردارید،  اگر هیچ لکه قرمزی ظاهر نشود شما باردار نیستید.

تست تشخیص بارداری از روی چشم

تجمع مایعات، نوسانات هورمونی در دوران بارداری و برخی تغییرات فیزیکی می تواند علائم بارداری را وضوح بیشتری ببخشد. برخی عوارض مثل لکه های چشمی یا خشکی چشم می‌تواند نشانه بارداری باشد. گاهی برخی مشکلات دیگر مثل تاری دید نیز می‌تواند از عوارض بارداری باشد.

آیا این روش های خانگی قابل اعتماد هستند؟

این روش‌های سنتی ممکن است خیلی تضمینی نباشد، یا رعایت نکردن شرایط انجام تست باعث شود تست بارداری به صورت کاذب منفی یا مثبت شود، در هر صورت روش های بسیار دقیق‌تری هم وجود دارد، مثل کیت‌های تست بارداری که به راحتی در داروخانه ها در دسترس هستند و درصد خطای بسیار کمی دارند. بنابراین اگر به دنبال کسب یک نتیجه کامل و قطعی هستید پیشنهاد می‌کنیم از روش‌های تضمینی‌تری استفاده کنید.

4.2/5 - (22 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

دکتر داروساز و فعال در حوزه سلامت بانوان. چند سالی هست که از دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شدم و از همان روزهای نخست به فکر ایجاد تحولی بزرگ در زندگی بانوان ایرانی و جامعه سلامت آنلاین بودم. مینت ساخته شده تا بانوان ایرانی در سلامتی کامل به سر ببرند و از زندگی خود بیشتر لذت ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.