بارداری در پریودی چگونه اتفاق می افتد؟

آیا بارداری در پریودی امکان پذیر است؟! (همراه با توضیحات دکتر شهبازی)

بله! بارداری در پریود امکان پذیر است. اما کم! حالا بارداری در پریودی در چه شرایطی ممکن است؟

در طول این سال ها که با بیماران زیادی در ارتباط بودیم، همواره یکی از سوالات بانوان در رابطه با بارداری در پریودی بوده است و بارداری در قاعدگی به یکی از دغدغه های بانوان، به خصوص در زوج های جوان تبدیل شده است. در این مقاله سعی داریم به سوالات زیر به تفصیل پاسخ دهیم.

چه بخواهید باردار شوید و چه قصد بارداری نداشته باشید لازم است تا چرخه قاعدگی خود را به خوبی بشناسید و آن را زیر نظر بگیرید. با دنبال کردن این چرخه میتوانید بهترین روزهای باروری را بدانید و برای تخمک گذاری آماده باشید.

قبل از توضیحات مفصل در رابطه با این موضوع، باید بگوییم که چنانچه می خواهید خیلی سریع از احتمال بارداری در پریود مطمئن شوید، بهتر است همین الان اپلیکیشن مینت را از طریق لینک زیر نصب کنید و به سوالات تست بارداری آنلاین با بالاترین دقت ممکن پاسخ دهید. این تست بارداری، ریز به ریز شرایط رابطه جنسی که داشته اید (مانند نوع پوزیشن، زمان رابطه و....) می سنجد و بنابر شرایطی که دارید، احتمال بارداریتان را تخمین می زند تا بیشتر ازین دنبال پاسخ های متفرقه و نامطمئن نباشید.

نکته جالب اینجاست؛ در افسانه ها آمده است که بارداری در پریود اتفاق نمی افتد. درحالیکه شانس بارداری در این دوران فقط کمتر است ولی صفر نیست. با مطالعه مقاله امروز میتوانید یک سری حقایق را در مورد باروری و رابطه جنسی در پریود بدانید.

چطوری همین الان بفهمم باردار هستم یا نه؟!

بعد از چند مدت که این مقاله را در سایت منتشر کردیم، دوباره سوالات زیادی در رابطه با احتمال بارداری در شرایط مختلف پرسیده شد و کاربران زیادی درمورد این موضوع نظر نوشتند.

اینکه در چه روزی از سیکل قرار داشته اید، چه نوع رابطه ای داشته اید، از چه روش های جلوگیری تا کنون استفاده کرده اید، در هنگام رابطه سرما خوردگی داشته اید یا خیر، چند بار رابطه داشته اید، چه نوع علائمی دارید و چندین عوامل دیگر وجود دارد که همگی در رابطه با پاسخ سوال آیا باردار هستید یا خیر موثر هستند.

به توضیحات خانم دکتر شهبازی در رابطه با احتمال بارداری در پریودی، در ویدیوی زیر توجه کنید:

به همین دلیل تصمیم گرفتیم  تست بارداری آنلاین را با در نظر گرفتن همه این علائم، در اپلیکیشن مینت قرار بدهیم تا با توجه به هر شرایطی که در آن قرار دارید، احتمال بارداریتان مشخص شود.

کافیست با کلیک روی دکمه زیر، اپلیکیشن مینت را دانلود کنید. در مرحله بعد با ورود به قسمت جلوگیری از بارداری و سایر خدمان زنان و انتخاب گزینه تست بارداری لازم است تا به تعدادی محدودی پرسش مرتبط با موقعیتی که در آن قرار دارید پاسخ بدهید تا در نهایت احتمال بارداری مشخص شود.

دانلود اپلیکیشن

بارداری در پریود: فراتر از افسانه ها

این اتفاق، طبیعی است، یک الزام زیستی است، اصلا آن را اتفاقی کنایی بدانیم یا هرچیز دیگر، واقعیت این است که بدن شما تمایل به بارور شدن دارد حتی اگر دقیقا جزو برنامه های جدی شما نباشد! همه گونه های جانوری میل به بقا و زنده ماندن دارند و انسان، در این نبرد برای دوام آوردن، سرباز زمین و مادر طبیعت است.

بگذریم؛ ما بسیاری از اوقات و بسیاری از سالهای باروری و تولید مثل خود را در تلاش برای باردار نشدن سپری میکنیم که کلا در این مبارزه هم پیروز هستیم. چون به ما اطلاع رسانی های لازم شده است، میدانیم از کدام قرص های ضدبارداری استفاده کنیم و از پیامدهای باردار شدن هم خبر داریم.

اما نکته اینجاست؛ نظر شما در مورد اثرگذار نبود این قرصها چیست و اینکه، یک بارداری غیرمنتظره میتواند ساده تر از آن چیزی باشد که فکرش را میکنید!

ارتباط پریود سبک با بارداری در پریود

اگر نشانه های زیر را تجربه کرده اید یا میکنید، پریود شما از نوع سبک (خونریزی کم) است:

  • ● خونریزی شما کمتر از دو روز است.
  • ● خونریزی شما بسیار سبک است؛ بیشتر شبیه به لکه بینی.
  • ● یک یا دو دوره پریود را ندارید.

پریودهای سبک شما بیشتر از دوره معمولی 21- 35 روز است ( مثلا هر ده روز یا کمتر از عدد طبیعی سیکل قاعدگی).

نکته: قرار نیست پریود غیرعادی شما دلیل مشخصی داشته باشد ولی بهتر است وضعیت را به اطلاع پزشک متخصص برسانید. با بررسی وضعیت شما او هم میتواند دلایل اثرگذار بر چرخه قاعدگی و خونریزی واژینال شما را بهتر بشناسد.

چرا پریود من سبک است؟

لازم است موارد زیر را به عنوان دلیل بروز پریود سبک در نظر بگیرید:

سن

اگر یک بانوی نوجوان هستید مدت و نوع خونریزی شما تفاوت های زیادی با هم خواهد داشت. از طرف دیگر، با ورود به دوره پساقاعدگی ممکن است پریود نامنظم را که همان پریود سبک تجربه کنید. فراموش نکنید که این موقعیت به دلیل به هم خوردن تعادل هرمونی بدن شماست.

وزن و رژیم غذایی

درصد وزن و چربی بدن میتواند روی پریود شما اثرگذار باشد. اگر بیش از اندازه لاغر باشید، پریود شما نامنظم می شود چون هرمونها دیگر عملکرد طبیعی نخواهند داشت.علاوه بر این، کم کردن یا افزایش بیش از حد میتواند باعث بی نظمی هایی در پریود شما شود.

بارداری

یکی دیگر از دلایل پریود سبک شما میتواند بارداری در پریودی باشد که این پریود بعید است که پریود واقعی باشد. بیشتر شکل لکه بینی دارد درحالیکه فکر میکنید پریود هستید اما درواقع خونریزی لانه گزینی است. لکه بینی زمانی رخ می دهد که تخمک بارور شده به بافت داخلی رحم بچسبد. خونریزی لانه گزینی معمولا دو روز یا کمتر طول میکشد.

شیردهی

در روزهای شیردهی خونریزی های پریود ممکن است فورا و پس از زایمان شروع نشود. چون هورمون تولید شیر جلوی تخمک گذاری را میگیرد و همین وضعیت باعث تأخیر در بازگشت دوباره چرخه قاعدگی می شود. ممکن است ماه ها پس از زایمان خونریزی پریود داشته باشید.

توجه کنید که باز هم امکان بارداری در زمان شیردهی وجود دارد حتی اگر خونریزی پریود شما هنوز شروع نشده باشد. چون دو هفته پیش از اولین پریود پس از زایمان تخمک گذاری خواهید داشت. همچنین ناگفته نماند اگر رابطه محافظت نشده در زمان شیردهی داشتید و حالا لکه بینی دارید بهتر است تست بارداری بدهید تا مطمئن شوید این لکه بینی خونریزی لانه گزینی نیست.

روش های پیشگیری

روش های پیشگیری هورمونی ممکن است دلیل خونریزی سبک باشد. بعضی از روش های پیشگیری ممکن است دلیل پریود سبک باشند. بعضی از روش های پیشگیری مانع رهاسازی تخمک در بدن شما می شوند. این روش ها متفاوت هستند:

قرص ضدبارداری

چسب ضدبارداری

حلقه واژینال

تزریق

وقتی بدن تخمکی را آزاد نکند، رحم دیواره ضخیمی نمی سازد. همین باعث پریود سبک یا به تأخیر افتادن آن می شود. همچنین اگر شروع به مصرف یا قطع روش های پیشگیری کنید، ممکن است تجربه پریودهای نامنظم داشته باشید.

استرس

بله استرس به هورمون های چرخه قاعدگی هشدار میدهد. ممکن است پریود سبک یا وقفه در خونریزی ها داشته باشید. اما همینکه این دوره استرس را سپری کنید چرخه قاعدگی شما هم به روال عادی بازمیگردد.

ورزش زیاد

آن دسته از زنانی که مرتب ورزش میکنند احتمالا شاهد تغییراتی در پریود خود خواهند بود. ورزشکاران درگیر استرس، وزن کمی دارند و انرژی زیادی مصرف میکنند. همین وضعیت باعث تغییر پریود می شود.

اختلال غذاخوردن

بولیمیا ( لاغری عصبی) و آنورکسی (بی اشتهایی عصبی) انواعی از اختلال غذاخوردن است که احتمالا باعث پریود نامنظم می شود. اختلال غذاخوردن در کاهش وزن اثر میگذارد و باعث تغییراتی در هورمون های تنظیم کننده پریود می شود.

سندرم تخمدان پلی کیستیک

پریود نامنظم یا توقف چرخه قاعدگی میتواند در نتیجه تخمدان پلی کیستیک باشد. این باعث تغییر هورمونی در بدن می شود که تخمک ها دیگر بالغ نمی شوند. این تغییر هورمونی ممکن است باعث مشکلات زیر هم شود:

تغییرات وزنی و چاقی

جوش صورت

رشد موی زائد روی صورت

ناباروری

باید اضافه کنیم پزشک با سونوگرافی متوجه این اختلال هورمونی می شود. چون تنبلی تخمدان باعث شکل گرفتن کیست هایی در تخمدان های شما می شود. در صورت ابتلا به این بیماری پزشک احتمالا دستور کاهش وزن و مصرف قرص ضدبارداری را برای بازگشت چرخه قاعدگی تجویز میکند.

همچنین ممکن است مصرف متفورمین را تجویز کند. این دارو معمولا برای بیماران دیابت نوع 2 تجویز می شود اما گاهی هم مصارف دیگری برای درمان دارد که تنبلی تخمدان از جمله آن است. متفورمین به کنترل سطح انسولین کمک میکند و احتمالا باعث بهبود تخمک گذاری می شود و در تنظیم چرخه قاعدگی تأثیرگذار است.

داروهای چندکاربردی یا off-label

این نوع داروها، مثل متفورمین، از جمله داروهایی هستند که از طرف سازمان غذا و داروی آمریکا FDA برای یک مورد درمانی تأیید شده اند ولی پزشکان عموما برای اهداف درمانی دیگری هم آن را تجویز میکنند.

بیماری های نگران کننده

اینکه خونریزی پریود شما غیرعادی یا منظم باشد احتمالا نشانه یک بیماری نگران کننده است. چون پروید منظم از نظم عملکرد بدن شما خبر میدهد. اما پریود سبک میتواند نشانه مشکلاتی مربوط به سطح هورمون ها یا هر بیماری دیگری باشد. مثلا همانطور که بالاتر خواندید سندرم تخمدان پلی کیستیک . بیماری های مرتبط با سیستم باروری زن میتواند باعث پریود نامنظم شود. بااین اوصاف توصیه میکنیم موضوع را با پزشک خود درمیان بگذارید تا شانس تشخیص دلایل پریود سبک بیشتر شود.

عوامل خطرزا

زنان در هر سنی آماده تجربه پریود سبک هستند. پریود سبک نشانه ای ست که از اختلال در عملکرد بدن شما خبر میدهد. پس بهتر است موضوع را هرچه زودتر با پزشک درمیان بگذارید تا دلایل شناسایی شوند. همچنین فراموش نکنید که اگر سه ماه مداوم خونریزی نداشته باشید یا بیشتر احتمال آمنوره وجود دارد.

زمان مراجعه به پزشک

البته سبکی غیرعادی خونریزی شما ممکن است دلیل مشخصی نداشته باشد. ولی اگر هریک از علائم زیر را دارید لازم است با پزشک صحبت کنید:

سه دوره خونریزی نداشته باشید و باردار نشوید.

فکر میکنید که احتمالا باردار هستید.

خونریزی های نامنظم دارید.

تجربه خونریزی بین دو پریود دارید.

در روزهای خونریزی درد دارید.

علاوه بر این موارد اگر هرگونه علائم نگران کننده ای دارید حتما به پزشک اطلاع بدهید.

درمان

پریود سبک احتمالا به دلیل چند فاکتور اتفاق می افتد. البته ممکن است فقط یک بار اتفاق بیفتد. اما اگر این وضعیت ادامه دار شد یا هر نشانه مشکل دار دیگری را تجربه کردید یعنی نیاز به درمان دارید.

در این مرحله پزشک هم پرونده پزشکی شما را بررسی میکند و هم باید آماده چند آزمایش شوید. باید اضافه کنیم که خونریزی سبک مداوم با تغییراتی در سبک زندگی تان احتمالا برطرف می شود. گاهی استفاده از داروهای ضدبارداری هورمونی کمک میکند تا پریود منظمی داشته باشید. اما اگر حس میکنید این وضعیت نشانه مشکل جدی تری است احتمالا افزودن گزینه دارو درمانی یا هر روش دیگری را درنظر بگیرید.

هشدار مهم در رابطه با جلوگیری از بارداری اورژانسی در دوران پریود

چنانجه با توجه به توضیحات این مقاله، باز هم به احتمال بارداریتان مشکوک هستید، به این نکته نیز توجه کنید که فرصت استفاده از روش های اورژانسی جلوگیری از بارداری، نهایتا تنها تا 72 ساعت پس از رابطه است و چنانچه بخواهید از بی بی چک استفاده کنید (برای استفاده از بی بی چک، حداقل 10 روز پس از رابطه زمان لازم دارید) و در صورت مثبت بودن، سپس از قرص اورژانسی استفاده کنید، این کار اصلا امکان پذیر نیست و تاثیری ندارد. اما تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت، بلافاصله پس از رابطه، احتمال بارداری را تخمین می زند و در صورت بالا بود احتمال بارداری، می توانید از روش های اورژانسی استفاده کنید.

آیا بارداری در پریودی امکان پذیر است؟

شانس بارداری در پریودی خیلی پایین است اما احتمالش وجود دارد. بارداری در پریودی برای اکثر خانم ها بعید است، اما چیزی نیست که غیر ممکن باشد. اگر قصد بارداری دارید، معمولا قاعدگی، زمان مناسبی برای داشتن رابطه جنسی نیست.

بارداری کاملا به این موضوع وابسته است که تخمک گذاری در سیکل قاعدگی چه موقعی اتفاق می افتد. روز تخمک گذاری از یک فرد تا فرد دیگر متفاوت است. و حتی در یک سیکل از یک فرد، ممکن است با سیکل دیگر متفاوت باشد. جدا ازینکه نزدیکی در دوران خونریزی قاعدگی پسندیده نیست، اما با این وجود داشتن رابطه در این دوره از نظر باروری بی نتیجه خواهد بود.

بارداری در پریودی زمانی اتفاق می افتد که:

  1. تخمک گذاری در آن سیکل زود اتفاق بیفتد.
  2. عادت ماهانه بیشتر از 5روز طول بکشد.

دلیل اینکه چرا بارداری در قاعدگی اتفاق می‌افتد، پاسخ قطعی ندارد، با این حال همیشه استثنا وجود دارد. خانم هایی که سیکل ماهانه کوتاه تری داشته باشند، شانس بارداری در قاعدگی بالاتری دارند. اگر سیکل قاعدگی کوتاه تر باشد(24-21روز) نشانگر این است که تخمک گذاری زودتر اتفاق می‌افتد.

اسپرم ها می توانند دو یا سه روز و یا بیش از 5 روز در واژن زنده بمانند. اگر که رابطه جنسی در اواخر سیکل قاعدگی انجام شود، احتمال بارداری در 5-4 روز پس از آن وجود دارد. البته به شرطیکه تخمک گذاری زود اتفاق بیفتد.

در بیشتر بانوان، تخمک گذاری در روز 14 سیکل اتفاق نمیفتد، در حقیقت تخمک گذاری تنها در 30درصد از بانوان دقیقا طبق اطلاعاتی که در منابع ثبت شده است، اتفاق می‌افتد.

اگر با فرض اینکه تخمک گذاری در روز 14 سیکل اتفاق افتد، 5روز قبل از آن، یعنی از روز نهم سیکل، بازه‎ احتمال باروری ایجاد می‌شود. بنابراین از 5روز قبل از روز تخمک گذاری، ممکن است باروری پیش بیاید. به عنوان مثال اگر تخمک گذاری، روز نهم سیکل اتفاق بیفتد، از روز سوم سیکل، حتمال باروری وجود دارد.

هرچه روز نزدیکی به روز تخمک گذاری نزدیک تر باشد، شانس باروری افزایش می‌یابد. اگر روز نزدیکی، یک روز قبل از تخمک گذاری باشد، در بهترین حالت ممکن 30درصد احتمال بارداری وجود دارد و اگر نزدیکی 5روز قبل از تخمک گذاری باشد، شانس باروری به کمتر از 5 درصد می‌رسد.این بدین معنی است که اگر تخمک گذاری زودتر از موقع، در سیکل قاعدیگتان اتفاق بیفتد و بازه باروری در روزهای پایانی قاعدگی شروع شود، بازهم شانس بارداری در این روزها چندان بالا نیست.

آیا امکان بارداری قبل از پریودی وجود دارد؟

دلیل بارداری در دوران قاعدگی

دلیل بارداری در دوران قاعدگی

در این سوال منظور از بارداری قبل از پریودی از نظر زمانی، بارداری درست قبل از شروع شدن خونریزی پریودی است.

شانس بارداری قبل از پریودی کاملا پایین است. برای بانوانی که یک سیکل قاعدگی نرمال (30-28 روزه) یا بیشتر دارند و سیکل هایشان مرتب است، مطمئنا می‌توان گفت که تخمک گذاری در روزهای 20-11 سیکل اتفاق می‌افتد.

تخمک هایی که آزاد می‌شوند، در فرصت باروری مشخصی، تنها 12 الی 24 ساعت، برای بارور کردن تخمک های آماده پذیرش اسپرم دارند. پس از این مدت، قدرت باروری خود را از دست می‌دهند و دفع می شوند. می توان گفت، روزهای قبل از قاعدگی، امن ترین دوران سیکل قاعدگی هستند، که می توان در این روزها نزدیکی داشت و احتمال بارداری صفر است.

•• خوب است بدانید

تعداد روزهای امن در افرادی که دارای سیکل طولانی تری هستند، بیشتر و افرادی که دارای سیکل کوتاه هستند، کمتر است.

اگر زمان دقیق تخمک گذاری را بدانید و 40-36 ساعت پس از تخمک گذاری صبر کنید و نزدیکی نداشته باشید، احتمال بارداری را پشت سر گذاشته اید و پس از 40ساعت می توانید با خیال آسوده تخمک گذاری داشته باشید. ولی اگر قصد باردارری دارید، این زمان اصلا برای نزدیکی مناسب نیست و باید در روزهایی که احتمال تخمک گذاری وجود دارد، اقدام کنید.

امکان استفاده از قرص اورژانسی در صورت بارداری

بسیاری از کاربران مینت نگران هستند که در صورت بارداری آیا میتوانند از قرص اورژانسی استفاده کنند؟ و اینکه چه زمانی برای مصرف قرص مناسب است؟

ببنید این نکته خیلی مهم است که چند ساعت از رابطه محافظت نشده تان گذشته است و با توجه به برند هر قرص و تعداد ساعات گذشته، چه تعداد از این قرص ها را مصرف کنید. توجه کنید که اگر این قرص ها را به درستی مصرف نکنید، احتمال بارداری وجود دارد و تاثیر گذاری آن ها کاهش پیدا می کند. به این نکته هم توجه کنید که قرص اورژانسی، همانطور که از نامش مشخص است، یک روش دائمی نیست و حداکثر باید دو یا سه بار در سال از این روش استفاده کنید.

به دلیل اینکه بسیاری از بانوان با روش استفاده از این قرص ها آشنا نبودند، قسمت روش استفاده از قرص های اورژانسی را به اپلیکیشن مینت اضافه کردیم.

برای این کار کافیست اپلیکیشن مینت را از طریق لینک زیر نصب کنید، وارد قسمت دکتر مینت و سپس نحوه استفاده از قرص های اورژانسی شوید و به سوالات این بخش پاسخ دهید تا نحوه استفاده از قرص به شما اعلام شود.

دانلود اپلیکیشن

با انتخاب گزینه استفاده از قرص اورژانسی میتوانید راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

با انتخاب گزینه استفاده از قرص اورژانسی میتوانید راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

امکان بارداری پیش از پریود نرمال وجود دارد؟

این سوال اغلب توسط کاربران پرسیده می شود و پاسخش از یک تصور غلط سرچشمه می گیرد که بانوان در دوره پریودی باردار نمی شوند! بعضی از بانوان در زمان تخمک گذاری، لکه بینی را تجربه می کنند و گمان می شود که این لکه بینی، خون پریودی است. درحالیکه این دوران بالاترین احتمال بارداری را داراست و اگر در این زمان (زمانیکه لکه بینی به دلیل تخمک گذاری رخ داده است.) نزدیکی صورت بگیرد، قطعا بارداری اتفاق می افتد.

یک مورد نادر دیگر وقتی است که تخمک گذاری دقیقا قبل از اتمام پریودی اتفاق می افتد، یا زمانیکه تنها چند روز از اتمام پریودی گذشته است، اتفاق می افتد. اگر در این روزها، رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشد و تخمک گذاری دقیقا در این زمان های نام برده شده اتفاق بیفتد، با وجود داشتن یک سیکل نامنظم، احتمال بارداری وجود دارد.

به یاد داشته باشید که اسپرم تا 5 روز می تواند درون بدن زنده بماند. پس اگر روز قبل از پریودیتان نزدیکی داشته باشید، احتمال باروری درحالیکه پریودی نرمالتان را به صورت لکه بینی دارید، وجود دارد.

آیا بارداری پس از پریودی رخ می دهد؟

بله. بارداری می تواند، درست پس از عادت ماهانه اتفاق بیفتد. پس از آنکه عادت ماهانه به پایان برسد، وارد بازه باروری می شوید. در سیکل های معمولی که 30-28 روزه هستند، روزهایی که احتمال بارداری بسیار زیاد است (21-11)، اسپرم ها می توانند، 3-2 روز و حتی 5 روز زنده بمانند. اگر عادت ماهانه، 7-5 روز طول بکشد و رابطه جنسی درست پس از اتمام پریودی انجام شود، وارد بازه باروری می شوید و  احتمال باردار شدن وجود دارد.

اگر خونریزی قاعدگی در روز ششم به اتمام برسد و در روز هفتم نزدیکی داشته باشید و تخمک گذاری در روز یازدهم باشد، اسپرم از روز ششم تا 5روز پس از آن در لوله های فالوپ منتظر می ماند تا بارداری اتفاق بیفتد، البته، امکان اینکه درست پس از اتمام پریودی، بارداری اتفاق بیفتد، کم است. هرچه از روزهای اتمام پریودی می گذرد و فاصله میگیریم و به سمت جلو میرویم، شانس بارداری بالا می رود. اگرکه قصد بارداری دارید، این بازه باروری بهترین زمان برای شروع نزدیکی است. داشتن رابطه روزانه در طی این بازه (یعنی 14 روز) شانس بارداری را افزایش می دهد.

بهترین زمان بارداری پس از پریودی، چه زمانی است؟!

بهترین زمان اقدام به بارداری پس از پریودی

بهترین زمان اقدام به بارداری پس از پریودی

اگر دو روز قبل از روز تخمک گذاری یا دقیقا همان روز تخمک گذاری (زمانیکه یک تخمک از یک تخمدان آزاد می شود) نزدیکی انجام شود، احتمال بارداری به بیشترین مقدار خود می رسد.

روز تخمک گذاری معمولا دو هفته قبل از شروع پریودی سیکل آینده است، البته این زمان متغیر است، پس برای باردار شدن می بایست از روش های مختلفی برای تشخیص و پیشبینی روز تخمک گذاری استفاده کنید.

بهترین روش های پیش بینی زمان تخمک گذاری برای افزایش شانس بارداری پس از پریودی

  • اگر سیکل قاعدگی منظمی دارید، از ماشین حساب تخمک گذاری استفاده کنید، تا بازه باروریتان را مشخص کنید.
  • متد دیگر این است که علائم و نشانه هایی که مختص زمان تخمک گذاری هستند را در خود پیگیری کنید. مثل تغییر دمای بدن و ترشحات موکوزی رحمی
  • از کیت های تشخیص زمان تخمک گذاری استفاده کنید.

آیا امکان پریودی در بارداری وجود دارد؟

همانطور که در مقاله ” اگر بعد از رابطه پریود شویم احتمال بارداری هست؟ ” توضیح دادیم، خیر. معمولا غیر ممکن است زمانیکه یاردار هستید، پریود نیز بشوید.

زمانیکه بارداری اتفاق می افتد، بدن هورمونی به نام HCG آزاد می‌ کند که پریودی را متوقف می کند اما این امکان وجود دارد که باردار باشید و یک مقدار خونریزی سبک، درست در همان روزهای دوره قاعدگی داشته باشید که به آن خونریزی لانه گزینی می گویند. اگر باردار هستید و خونریزی یا لکه بینی دارید، حتما با پزشک خود در ارتباط باشید و این موضوع را جدی بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر به مقاله ” آیا میشه آدم پریود بشه ولی حامله باشه؟ ” مراجعه کنید.

راه های جلوگیری از بارداری در دوران قاعدگی

همیشه ریسک بارداری، حتی زمانیکه در دوران قاعدگی هستید وجود دارد. بسیار مهم است که از یک روش جلوگیری از بارداری برای طولانی مدت استفاده کنید.

روش های مختلفی برای جلوگیری از بارداری وجود دارد:

  1. کاندوم مردانه
  2. کاندوم زنانه
  3. قرص های خوراکی ضد بارداری ترکیبی (COC)
  4. قرص های خوراکی ضد بارداری که فقط محتوی پروژسترون هستند.
  5. پچ های جلوگیری از بارداری
  6. روش های قابل بازگشت و طولانی اثر جلوگیری از بارداری، مثل ایمپلنت ها (کاشتنی ها) و IUD
  7. آمپول های تزریقی طولانی اثر (سه ماهه)

سخن آخر: نکات تکمیلی

به دلیل اینکه اسپرم می تواند داخل واژن به مدت 5 روز زنده بماند، احتمال این وجود دارد که شما در این دوران رابطه داشته باشید و لقاح 4 -5 روز بعد با وجود تخمک گذاری زودرس اتفاق بیفتد.

احتمال بارداری در دوران پریودی بسیار کم است، اما در هر صورت احتمال کمی وجود دارد. اما چنانچه قصد اقدام به بارداری دارید، این زمان اصلا زمان مناسبی برای اقدام به بارداری نیست. با هم پاسخ به چند پرسش متداول را میخوانیم:

آیا بارداری در دوران پریود امکان پذیر است؟

احتمال بارداری در پریود، بسیار ناچیز است. اما چنانچه سیکل قاعدگی کوتاهی داشته باشید، احتمال آن بالا تر می رود. برای اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه کنید.

در روزهای پایانی پریود رابطه داشته ام، چگونه می توانم بفهمم که احتمال بارداری وجود دارد یا خیر؟

برای این کار می توانید از تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت استفاده کنید. این تست، شرایط شما را شبیه سازی کرده و احتمال بارداریتان را تخمین خواهد زد.

آیا چند روز قبل از پریود، احتمال بارداری وجود دارد؟

معمولا دو سه روز قبل از شروع خونریزی پریود، احتمال بارداری بسیار ناچیز است، اما درصد آن صفر نیست.

اسپرم تا چند روز داخل رحم زنده می ماند؟

اسپرم تا 5 روز داخل رحم زنده می ماند و در صورتیکه تخمک گذاری در روز پنجم انجام شود، احتمال بارداری در دوران پریود نیز وجود دارد.

به این نکته نیز توجه کنید که چنانچه سیکل قاعدگی کوتاهی دارید، احتمال بارداری در دوران پریودی بالاتر می رود. پس چنانچه جلوگیری از بارداری برایتان بسیار مهم است و نمیخواهید ریسک بارداری را بپذیرید، حتما از روش های جلوگیری از بارداری استفاده کنید.

آیا امکان بارداری با رابطه جنسی در دوران خونریزی پریود وجود دارد؟

خیر احتمال زیادی هست که چنین اتفاقی نیفتد. چون زمان تخمک گذاری شما چندین روز گذشته است و همین وضعیت باعث کاهش شانس بارداری در روزهای خونریزی می شود. هرچند نباید کاملا دور از انتظار باشد.

این موضوع درمورد زنانی با چرخه قاعدگی 28-30 روز یا چرخه های طولانی تر است. اگرچرخه قاعدگی شما کوتاه تر باشد مثلا 21-24 روز یعنی زمان تخمک گذاری شما در چرخه زودتر اتفاق می افتد. چون اسپرم تا پنج روز در بدن زن دوام می آورد پس میتوانید در روزهای پایانی خونریزی رابطه و 4-5 روز بعد هم با تخمک گذاری زودهنگام خود لقاح داشته باشید.

احتمال بارداری در روزهای خونریزی پریود کم است ولی نباید احتمالات را نادیده گرفت. اگر میخواهید باردار شوید ما توصیه نمیکنیم روزهای خونریزی را برای رابطه جنسی هدفمند انتخاب کنید.

آیا شانس بارداری درست پس از پایان خونریزی وجود دارد؟

پایان خونریزی یعنی حرکت به سمت روزهای باروری پس این امکان وجود دارد که درست پس از پایان خونریزی بارداری اتفاق بیفتد. در یک چرخه قاعدگی معمولی 28-30 روزه، روز باروری معمولا بین روزهای 11-21 است.

فراموش نکنید که اسپرم تا پنج روز قدرت بقا در بدن زن دارد. اگر روزهای خونریزی شما بین 5-7 روز طول میکشد و درست پس از پایان این روزها رابطه جنسی داشته باشید یعنی در روزهای باروری قرار دارید.

3.7/5 - (65 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

دکتر داروساز و فعال در حوزه سلامت بانوان. چند سالی هست که از دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شدم و از همان روزهای نخست به فکر ایجاد تحولی بزرگ در زندگی بانوان ایرانی و جامعه سلامت آنلاین بودم. مینت ساخته شده تا بانوان ایرانی در سلامتی کامل به سر ببرند و از زندگی خود بیشتر لذت ببرند.

یک نظر

  1. عارفه

    سلام خانم دکتر خسته نباشید
    دخول داشتم در زمان پریودیم . پریودیم هم ۷ روز طول میکشه .
    بعد از دخول بلافاصله ۲ عدد قرص اورژانسی (تنسی) خوردم . ایا لازمه که بازهم قرص بخورم یا ن ؟ و اینکه با خوردن قرص احتمال بارداری وجود داره یا ن ؟

  2. کوثر موسوی

    سلام من شکم درد داشتم حالت تهوع بعد دیشب ازم خون اومدم اونم نمیشه بهش بگی خونه رنگش قهوی بعد ی کم اومد ایا امکان داره باردار باشم

  3. کوثر موسی

    سلام خانم دکتر من شکم درد داشتم و حالت تهوع سردرد بعد دیشب یکم ازم خون اومد اون به رنگ قهوی ی کم بعد زیر مثانم هم درد میکنه ایا احتمال بارداری هس یان

  4. اسما

    سلام خسته نباشید دکتر اگ‌میشه جواب بدید
    من طی رابطه جنسی پریود شدم ولی فقط در حد یه لکه
    و بعد۱۲ساعت قرص اورژانسی خوردم ولی خون ریزی قط شد
    امکان بارداری وجود داره؟
    ممنون میشم جواب بدید

  5. zeynab

    سلام ایا احتمال بارداری در روز ششم پریودی امکان دارد با این حال که دوره پریودی ۲۹.۲۸روزه داشته باشم

  6. فائزه

    سلام خانم دکتر من روز سوم،چهارم پریودیم هستم..
    منی همسرم روی شلوارم ریخته شد.. آیا احتمال بارداری وجود دارد؟

  7. ساحل

    سلام خانم دکتر
    روز ۵ پریود هستم سیکل قاعدگی هم ۲۱ روزه و قاعدگی منظمی دارم ۳۲ سالمه .
    با پاره شدن کاندوم در حین رابطه امکان بارداری در روز ۵ قاعدگی هست ؟

  8. برلیان امینی مهر

    سلام من برلیان هستم سوالم در این موضوع بود ک در یک هفته ۴ بار رابطه جنسی با همسرم داشتم بعد دو روز لکه دیدم بعد خونم بیشتر شد آیا احتمال بارداری وجود داره

  9. فروزان

    سلام خانم دکتر من بلافاصله بعد از رابطه لکه بینی داشتم و پریود شدم امکان باردار شدنم هست یا نه؟؟؟؟؟؟

  10. Nil

    سلام تورخدا زود جوابم بدین من عفونت دارم دگتر واسم ۵تاامپول اموکاسین نوشته روزی یدونه شبا تعریق میکنم علیتش از اون امپوله؟

  11. المیرا

    سلام. من ۵ یا ۶ ماه پیش رابطه داشتم. پریود هم بودم. در عین حال از قرص جلوگیری استفاذه میکردم واسه قطع پریود و بعد رابطه هم مصرف کردم واسه جلوگیری. ایا احتمال حاملگی هست. یا حاملگی خارج از رحم؟ چون من الان حدود دوماه هست که پریودم وقطع نمیشه.

  12. تینا اقایی

    سلام ایا روز ۴ پریودی قرص اورژانسی بخوری و ۱۲ ساعت بعد رابطه بدون پیشگیری داشته باشی احتمال حاملگی هست ؟ لازم بازم قرص اورژانسی خورد ؟

  13. Minoo77

    سلام دوره ماهانه من منظم و30روزه است.من روزاخرپریودی رابطه داشتم واب منی روی واژنم ریخت بلافاصله تمیزکردم وشستم ایااحتمال بارداری هست?

  14. سونیا

    با عرض سلام خدمت خانم دکتر شهبازی
    ببخشید یه سوال برام پیش آمد.
    آیا در دوره پریودی روز پنجم احتمال بارداری وجود دارد یا نه اگر هم باشد آیا بچه سالم میماند یا نه؟
    با تشکر .

  15. سحر

    سلام وقتتون بخیر
    من کیست دارم و اینکه قرص مارولین دکتر تجویز کرد برای کیستام
    روزه سشنبه 6.25 قرصم رو از روزه 5ام پریودیم خوردم
    دیروز 6.26 رابطه داشتم منی واردم شده احتمال حاملگی وجود داره؟
    نیاز هست که قرص اورژانسی بخورم؟

  16. نگار محمدی

    سلام خانوم دکترمن روز اول پریودیم رابطه داشتم و قرص نخوردم امکان بارداری وجود داره؟؟؟

  17. صدف

    حدود ۵۰ روز پیش رابطه محافظت نشده داشتم ولی یک روز زودتر از موعد مقرر پریود شدم که خیلی کمتر بود و لخته خیلی کم داشتم و ۱ روز کمتر از همیشه الان سری دوم پریودم ۳ روزه که عقب افتاده و حالت تهوع شدید دارم و بسیار کم اشتها شدم بی بی چک منفی بود. آیا امکان بارداری وجود داره؟؟

  18. زینب

    سلام خسته نباشید ، وقتتون بخیرمرسی بابت مطالب خوبتون
    یه سوال داشتم من دختر و باکره هستم ، رابطه از پشت داشتم ولی میترستم کمی اب منی ریخته باشه روی واژنم
    من بعد رابطه ۵ روز بعدش پریود شدم و الان دو هفته میگذره که زیر شکمم و نافم درد میگیره و تیر میکشه ایا احتمال بارداری هست ؟ لطفا جوابمو بدید

  19. Nil

    سلام خانم دکترمن چندروز پیشا ترس پیشاب داشتم چون قرص نخورده بودم ترسیدم ولی فردداش پریود شدم یعنی بارداری صفره قبل اون ی هفته پیشش رابطه داشتم ازپشت قرص خورده بودم ولی پریودشدم قرص باعث خونریزی کمه شنیدم الان پریودیم ۳روزه قطع شده امروز رابطه نداشتم ولی نامزدمو بادهن ارضا کردم اخرش اومد التش پاک کنه دستش خشک بود ولی نگرانم حامله بشم قرص بخورم یاپریودم لک بینی دارم لازم نیس فقط دستش خورد ب لای مقعدم باسنم ونوار بهداشتیم تاجایی ک یادمه دستش خشک بود قرص مصرف کنم تادیرنشده یالازم نی چون دخول نبود دستش یادمه خشک بود

  20. دکتر فائزه شهبازی نویسنده

    سلام. خیر. با وجود پریود، امکان بارداری وجود نداره

  21. سمیه

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر
    من با شوهرم رابطه بدون محافظ داشتم بعد یه هفته پریود شدم و پریودیم هفت روز طول کشید . الان یه هفته از اخرین روز پریودیم میگذره و سر درد و حالت تهوع و ضعف دارم امکان داره حامله باشم؟

  22. الی

    سلام خسته نباشید
    ممنون از برنامه مینت و پاسخگویی شما . من سیکل قاعدگی 25-24 روزه هستش
    این ماه به 28 روز رسید
    1 روز قبل از پریود رابطه جنسی محافظت نشده داشتم و امروز روز دوم پریود هست
    آیا قرص اورژانس مصرف کنم ؟

  23. محبوبه

    سلام ببخشید من پریودی قبلیم روزتخمک گذاریم رابطه داشتیم میخواستم ببینم چند وقت بعد نشون داده میشه ک طرف بارداره من الان ی روز دیگه مونده ب پریودی بعدیم تست زدم ببینم جوابش چیه ولی منفی بود ایا احتمال این داره باردار باشم ولی الان نشون داده نمیشه

  24. علیرضا احمدی

    سلام ببخشید خانم دکتر من یه چند روز قبل از پریودی رابطه داشتیم ولی از کاندوم استفاده کرده بودم بعد چند روز خانمم پریود شد از بی بی چک استفاده کرد مثبت دراومد ولی مگه میشه درزمان بارداری پریود بشی چون خانمم دوباره پریود شده بود ولا من خودمم داخلش موندم گیج شدم لطفا راهنماییم کنید من نمیخام الان بچه دار بشم زوده برام الان۴ماه از نزدیکون رد شده ولی دیگ نزدیکی نکردم میشه کمکم کنید خانم دکتر

  25. شیرین

    سلام خانم دکتر من ۶ ماه پیش به دلیل نا منظم بودن پریودم به دکتر زنان مراجعه کردم سونو گرافی واژینال انجام دادم تنبلی تخمدان داشتم‌ متاسفانه دکتر بهم قرص ال دی تجویز کرد منم ۴ ماه استفاده کردم به طور منظم الان دوماهه که نخوردم قرص چون دوست دارم باردار بشم پریودمم الان با اینکه دوماهه قرص مصرف نکردم میزونه به نظر شما میتونم اقدام کنم یا باید به پزشکم مراجعه کنم

  26. سعید

    سلام خانم دکترببخشید من ۱۲ تیربا خانمم رابطه داشتم و ۹ تیر پریودشده بود.دوره قاعدگیش ۲ تا۳ روزه و تا الان دوره ماهیانه اش ۳۰ روزه بوده.ایا امکان حاملگی وجود دارد؟ و اینکه امکانش هست این دوره سیکل ۲۵ روزه مثلا داشته باشه؟

  27. راحله

    سلام خسته نباشید من امروز با همسرم رابطه داشتم و در حین رابطه پریود شدم و خیلی خونریزی داشتم و چون فکر میکردیم بارداری اتفاق نمیوفته همسرم منی رو داخل واژنم ریخت سیکل من ۲۹ یا ۳۰ روزه هست و دوره پریودم ۵ یا ۶ روز تقریبا طول میکشه میخواستم بدونم احتمال بارداری هست و الان باید قرص بخورم ؟ و اینکه من سونوگرافی که دادم گفتن تخمک هام کم کار هستن اگر احتمال بارداری هست باید قرص اورژانسی بخورم الان که روز اول پریودم هست؟

  28. زهرا

    سلام من روز هفتم پریودیم رابطه بدون دخول داشتم ولی منی روی واژنم ریخت ایا احتمال بارداری وجود داره؟؟؟
    سیکل ۲۸تا۳۰روزه و پریودم هفت روزه هست

  29. ایدا

    سلام خانم دکتر عزیز،ممنون که وقت میزارید وبه سوالاتمون جواب میدید،من یک سالی هست قرص LDمصرف میکنم خونریزی پریودیم خیلی خیلی کم شده امکان داره به خاطر مصرف این قرص باشه،ضمن اینکه نمیخواستم این ماه قرص مصرف کنم ولی روز سوم رابطه محافظت نشده داشتم حالا باید چکار کنم؟قرص LD رو ادامه بدم؟

  30. نارا

    سلام خسته نباشید من روز یکم با همسرم رابطه بدون جلوگیری داشتم و پنجم همین ماه پریود شدم و 4 روز طول کشید..من دو ماه قبل دهم پریود میشدم امکان اینکه من باردار باشم هست؟

  31. Kosar

    سلام من 16 سالمه یه سال و نیمه ازدواج کردم از همون اولم میخایم بچه دار شیم اما نمیشه من دیروز پریود شدم. اما. با ماه های قبل فرق دارم خیلی کم خونریزی دارم. آیا احتمال بارداری وجود دارد

  32. دکتر شهبازی نویسنده

    سلام عاطفه جان، با وجود پریود دیگه امکان بارداری وجود نداره

  33. عاطفه

    سلام من برج پیش پریودم ۱۳ روز عقب افتاد و ۱/۲۶پریود شدم بعد پاک شدنم رابطه دشتیم ک باردار شم و شب اول ماه رمضون هم دوباره رابطه داشتیم اما امروز پریود شدم احتمال داره باردار باشم یان؟؟

  34. مینا

    سلام خانم دکتر من ۳۵ سالمه یه پسر ۷ساله هم دارم دوباره میخام باردارشم الان سه ماهه اقدام کردم ولی نمیشه در ضمن من ۲۰ یا ۲۲ هرماه پریودم آغاز میشه یعنی لکه میبینم تا ۲۶ خونریزی شروع میشه و یکم هرماه تمام میشه یعنی ۱۰ روز طول می کشه آزمایش هم دادم گفتن همه چی سالمه میخواستم بدانم تخمکگذاریم کی میشه و چکار کنم زود باردارشم

  35. مینا

    سلام خانم دکتر من یه بچه ۷ ساله دارم و ۳۵ سالمه دوباره میخام باردار بشم ولی الان سه ماهه نزدیکی انجام میدم ولی بی نتیجه ست پریودم هم نامنظمه یعنی جوریه که مثلا ۲۰ یا ۲۲ چندتا قطره میاد و ۲۶ شروع میکنه خونریزی تا یکم و دوم یعنی حدودا ۱۰ روز طول می کشه آزمایش هم دادم گفتن همه چی سالمه بنظرتون چکارکنم زود باردارشم ممنون

  36. Taban

    من تازه با سایتتون آشنا شدم، ام حالا که دارم میخونمش مطالب مفید وبه جایی داخلش گذاشتین، عالیه.سلام و عرض ادب خدمت خانم دکتر.من تقریبا روز پنجم قاعدگیم بود که با نامزدم رابطه داشتیم، البته رابطه محافظت شده با کاندوم،ام در حین رابطه کاندوم سُر خورد اما دوباره استفاده کردیم من هم ترسیدم که باردار بشم فرداش یک قرص لونژیل 1.5خوردم،که تقریباً 22ساعت از ازمان رابطه رد شده بود،الان نزدیک 57روز ومن هنوز پریود نشدم،ولی در طول 57روز، تقریباً یک هفته پیش لکه بینی داشتم اون هم یک روز اصلا نمیدونم خون قاعدگی بوده یا نه دیگه واقعا گیج شدم،وخیلی استرس دارم که بادارم دکتر هم نمیخوام برم، روزهای قاعدگی من معمولاً شش تا پنج روزه والان فقط درد زیر شکم دارم البته زیاد شدید است وفقط هر روز میگیره و رها میکنه خواهش میکنم راهنماییم کننین.تشکر.

  37. شیدا

    سلام من پریود بودم رابطه ا باسن داشتم مایع منی ریخت داخلم احتمال اینک باردار بشم وجود داره؟؟؟؟

  38. هستی

    سلام من پریود بودم رابطه از پشت داشتم احتمال باردار شدنم هس؟؟

  39. مریم جودکی

    سلام خانم دکتر من روز قبل از زمان پریودیم رابطه داشتم و بعدش لکه خون دیدم تو اب همسرم و چون تو زمان امن بود من نگران نشدم ولی از فرداش من باید پریود میشدم که نشدم میشه لطف بگین من چیکار کنم الان ؟؟؟؟

  40. دکتر شهبازی نویسنده

    سلام زهرا جان، با وجود پریود هرچند کوتاه اصلا امکان بارداری وجود نداره

  41. زهرا

    سلام خانم دکتر ببخشید من یه سوال داشتم من‌نامزد هستم و باکره من سیکل قاعدگیم ۱۷ یا ۱۸ هرماه من‌پریود میشم یه روز قبل از پریود شدن لاپایی داشتیم ولی‌نمیدونم اسپرم داخل شده یا نه فردا صبح ک بیدار شدم دیدم‌پریود شدم و مث همیشه کمر دردو و دل درد و حدودا ۵ یا ۶روز شد ولی من‌همیشه ۷ روز پریود میشم ایندفعه نمیدونم‌چیشد تا امروز ک ۴ هستش من‌خیلی استرس دارم آیا باردار هستم تو شرایط بدیم هستم‌تو خانواده لطفا جوابمو و بدید؟؟؟؟؟

  42. مونا

    سلام من تو روز چهارم پریودیم رابطه داشتم و بعد از اون دیگه خونریزی ندارم یعنی مشکلی هس باردارم

  43. Zahra

    سلام خانم دکتر عزیز ممنون از توضیحات خودتون…ببخشید من روز ۴ پریودی رابطه محافظت نشده داشتم با این ک سیکل منظمی ندارم ولی بعد رابطه یدونه قرص سیپروترون کامپاند مصرف کردم ولی بعدش تا چن ساعت خونریزی نداشتم و بعدش دوباره شروع شد با اینکه کیست دارم امکان بارداری وجود داره؟ ؟؟؟؟

  44. ابوالفضل دهقان

    سلام من با نامزدم ۷ روز قبل از دوره قاعدگیشون رابطه غیر واژینال داشتیم اما احتمال میدیم مقداری اسپرم وارد واژن شده باشه ام سر موعد، قاعدگیی ایشون انجام شده و بعد از اون قاعدگی الان حدود پانزده روز از دوره جدید ایشون گذشته و هنوز پریود نشدن
    سوال شده برام آیا تغییر محیط و تغذیه اثر گذاشته به این موضوع یا ایشون باردارشدن؟؟

  45. هانیه رنجبر

    سلام
    من رابطه بدون دخول داشتم
    نمیدونم منی مرد روی واژنم ریخته یا نه
    من بعد از رابطه یک هفته بعدش پریود شدم
    و ماه بعد فقط دو روز خونریزی داشتم
    و ماه بعدش شش روز خونریزی داشتم با لخته
    ممکن هست باردار باشم یا خیر ؟؟؟؟ لطفا جواب بدید
    پایین شکم و رحمم ورم داره ممکنه باردار باشم یا بیماری داشته باشم مانند کیست ؟؟؟
    لطفا جواب بدید ممنون

  46. سحر

    سلام..وقت بخیر
    من 32ساله ام و حدود چند ماهی برخلاف سالهای قبل ک پریودهای نامنظم با فاصله زیاد داشتم الان نامنظم با فاصله کم با کوچکترین ناراحتی عصبی پریود میشم..
    سوال اول آیا لازم به دکتر مراجعه کنم آخه نت عصبی نشم سیکل ام مرتب تقریبا ولی همین ک ناراحتی برام پیش میاد سریع پریود میشم..
    در ضمن بدنسازی هم تقریبا میش گفت حرفه ی کار میکنم البته این بار تمرینی نداشتم ولی همین ک ناراحت شدم با ی هفته زودتر پریود شدم..
    امروز روز پنجم سیکلم و رابطه محافظت نشده داشتم ..آیا امکان داره باردار بشم و چند درصد؟؟
    ممنونم

  47. ریحانه

    سلام خانم دکتر ببخشین.. من در دوره شیردهی هستم.. بچه ام چهار ماهشه.. تازه بعد از چهار ماه پریود شدم .. روز سومه پریودیمه…و شب قبل هم رابطه داشتم.. که البته محافظت شده بود…. اینبار احتمالا مقداری منی وارد واژنم شدش… میخواسم بدونم با این شرایطی که گفتم به ویژه اینکه شب قبل(شب دوم پریودی) مقدار زیادی اسپرم از شوهرم خارج شدش باز هم احتمال بارداری هسش؟ من ساکن رشتم و اینجا ویروس کرونا اپیدیمی شده و اگه خدای ناکرده باز باردار شم اوضاع فاجعه بار و وخیم میشه… قرنطینه ایم و امکان رفتن به بیرون هم برای تست وجود نداره….. خواهشا راهنمایی فرمایید… خیلی استرس دارم…سپاسگزارم

  48. ریحانه

    سلام خانم دکتر ببخشین.. من در دوره شیردهی هستم.. بچه ام چهار ماهشه.. تازه بعد از چهار ماه پریود شدم .. روز سومه پریودیمه…و شب قبل هم رابطه داشتم.. که البته محافظت شده بود…. اینبار احتمالا مقداری منی وارد واژنم شدش… میخواسم بدونم با این شرایطی که گفتم به ویژه اینکه شب قبل(شب دوم پریودی) مقدار زیادی اسپرم از شوهرم خارج شدش باز هم احتمال بارداری هسش؟ من ساکن رشتم و اینجا ویروس کرونا اپیدیمی شده و اگه خدای ناکرده باز باردار شم اوضاع فاجعه بار و وخیم میشه… قرنطینه ایم و امکان رفتن به بیرون هم برای تست وجود نداره….. خواهشا راهنمایی فرمایید… خیلی استرس دارم…ممنون

  49. مهشید

    سلام خانم دکتر
    من در روز سوم پریود رابطه داشتم اما نه رابطه دخولی ولی احتمال می دم اسپرم به دهانه رحمم رسیده باشه و موقع خونریزی هام تغییر رنگ داشتم . ایا احتمال بارداری برای من وجود داره .؟
    دوره پریودم منظم است
    ممنون می شم از پاسختون

  50. fatyma

    سلام خانم دکتر
    من روز هفتم قاعدگی نزدیکی داشتم بدون محافظت اما هیچ منی وارد واژنم نشد
    سیکل قاعدگیم ۲۸هفته یا بیشتر هس ایا احتمال حاملگی دارم الان ۶روز گذشته از اون شب ب بعدم رابطه بدون محافظت نداشتم 😢خیلی استرس دارم اگه قرص بخورم الان تاثیر دارهfat

  51. raha

    با سلام من دوماه قبل اقدام به بارداری کردم پریودام منظم و ۷ روزه هست و ماه قبل سر تایم پریود شدم اما ۳ روزه و حالت تهوع بددن استفراغ و درد شکم و سرگیجه و سردرد و نفخ هم دارم و اما بی بی چک منفی نشون داده و اینماهم دوباره پریود شدم با درد شدید.باتوجه به بعضی از پاسخ های اینجا که دوستان گفتم حتی با وجود بارداری پریود میشدن خواستم بپرسم آیا امکان داره باردار باشم؟

  52. fati

    سلام
    من در سومین شب پریودیم با همسرم رابطه دخول داشتم و تمام منی همسرم در واژنم خالی شد
    به نظر شما احتمال بارداری وجود داره؟
    میانگین سیکلم بین ۲۳ .۲۴ است
    ممنون

  53. محمد

    سلام خانم دکتر خسته نباشین
    من با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم
    نمی‌دونیم که منی روی واژنش ریخته شده یا نه نامزدم رو چهارم پریودیش بود چند دقیقه بعد از اتمام رابطه خونریزی داشتن که لخته خون همراهش بود و بعد نیم ساعت دوباره خونریزی با لخته خون داشتن میخواستم بپرسم احتمال بارداری وجود داره ؟ قرص اورژانسی استفاده کنه
    سیکلش هم سی و چهار زورس

  54. محمد

    سلام خانم دکتر
    من دوروز پیش با خانومم رابطه داشتم و بعداز تمام شدن رابطه پریود شد برای جلو گیری از بارداری فردای ان روز ۴ عدد قرص ال دی و۴ عدد دیگر ۱۲ استفاده کرد ولی خونریزی ودردش شدید بود و به علت درد زیاد مجبور شد ۵ساعت بعد مسکن بوخوره ولی روز دوم خونریزیش تموم شد ولی درد داره ایا احتمال بارداری وجود داره لطفا سریع پاسخ بدید ممنون

  55. لیلا ح

    سلام خانوم دکتر امروز ۱۲اسفنده
    من روز ۷اسفند نزدیکی داشتم و درواقع روزی بود که قرار بود پریود بشم و لکه بینی هم شروع شده بود ولی بعد از نزدیکی کلا لکه بینی قطع شد و هنوز پریود نشدم
    با این توضیح که ۲۴ساعت بعد یه قرص اورژانس استفاده کردم
    ایا احتمال حاملگی وجود داره؟
    خیلی نکرانم
    ممکنه احتمال حاملگی وجود داشته باشه؟
    در ضمن سیکلم هم تقریبا ۲۳روزه است

  56. مهتاب

    سلام سوالم مهمه من رابطه داشتم و داخل ریخته شد همون موقعه لک ازم اومد یعنی دارم پریود میشم همیشه همینجوریه ممعمولا پریود منظم ۶.۷ روزه دارم با خونریزی زیاد ایا قرص لونژین باید مصرف کنم

  57. sepideh

    سلام. میخواستم بدونم اگه یه هفته مونده به عادت ماهانه نزدیکی داشته باشیم و حامله شده باشیم امکانش هست که پریود بشیم و پریودی از ماه بعدش قطع بشه؟ ممنون میشم اگه پاسخ بدید.

  58. Negar

    سلام من دو روز بعد از اینکه پریودیم تموم شد رابطه بدون کاندوم داشتم که فقط احساس کردم آب اولیه شوهرم وارد واژنم شده و بعدش دوتا قرص اورژانسی به فاصله زمانی دوساعت خوردم ۵ روز بعدش باز رابطه داشتم و شبش افتادم خونریزی و به موعد پریودیم ۲۰ همین ماهه میخاستم دونم امکانش هست باردار باشم؟

  59. سارا

    سلام ببخشید یه سوال فوری داشتم . من دیروز رابطه محافظت شده با کاندوم مردانه داشتم و امروز صبح لکه های قبل از قاعدگیمو دیدم ،همیشه روز اول قاعدگیم لکه هست و بعدش خونریزی شروع میشه،میخواستم بدونم احتمالش هست ک من باردار بشم ؟؟در ضمن سیکل ماهانه من طولانیه به علت تنبلی تخمدان

  60. فهیمه

    سلام خانم دکتر ممنون از سایت خوبتون. من روز هفتم قاعدگی نزدیکی داشتم و احتمالا ورود اسپرمم داشتم. همون قرص لوونورژسترل رو منم بخورم؟ مگرتم شدم خیلی

  61. Salar

    سلام خانم دکتر نامزد من یک هفته بعد از پریودی دوباره پریود شده اخرین نزدیکیمونم ۴۰ روز پیش تو دورهی قاعدگی بوده و از پشت اما مقداری از منی روی واژنشون ریخته ایا الان امکان بارداری هست لطفا جواب بدین ممنون

  62. ساره

    و یه سوال دیگهاینکه پریودی از روزی ک در احساس میشه شمارش میشه یا روزی ک خونریزی رخ میده یا خون دیده میشه.. چون من دو روز درد داشتم گاهی و بعدش خونریزی مشاهده شده

  63. ساره

    سلام من یه سوال داشتم.. سیکل 7 روزه دارم. من قرص اورژانسی مصرف کردم دو عدد رو در یک هفته.. و پریودم سیکلش به هم خورد. پریود اول دردناک و یه پریود دیگه که دردناک بود و البته با لکه بینی شروع شد و خونریزی و رنگ خون متفاوت بود تیره و حجمش هم متفاوت بود و روز سوم یا چهارم رابطه داشتم تو این پریودی و اسپرم وارد بدنم شده و بعدش با خونریزی خارج شده.. من البته قرص تنظیم خواب و ضد افسردگی گیاهی مصرف میکنم.. و بخاطر ترس از بارداری زعفران غلیظ دم کردم مصرف کردم.. میخواستم بدونم الان باید نگران بارداری باشم یا خیر؟ و چه کاری باید انجام بدم؟

    ممنونم ازتون اگر کمکم کنین و از این استرس بیرونم بیارین

  64. گلناز

    باعرض پوزش خانم دکتر ۸تم پریود شدم روز تخمک گذاری کی هستش قصد دارم باردارشم ممنون میشم جواب هردو سوالم بدی

  65. گلناز

    باعرض پوزش خانم دکتر ۸تم پریود شدم روز تخمک گذاری کی هستش قصد دارم باردارشم ممنون میشم جواب هردو سوالم بدی

  66. گلناز

    سلام من روز28وم زمان پریودم بود نشدم از روز۲۵وم خیلی دل آشوبه داشتم تا 8روز و زیردلم تیر میکشد خواب نداشتم دستام خشک میشد روز 29وم سه تاقرص ضد بارداری خوردم 8تم پریود شدم باردار نشدم ینی ؟؟ جواب بدی ممنون میشم

  67. آنیتا

    باسلام، من قاعدگی نامنظم دارم به همین خاطر تحت نظر پزشک از تاریخ ۲۰ آذر ماه شروع به مصرف روزانه ال دی کردم برای تنظیم، روز ۶ دی ماه رابطه محافظت نشده داشتم و ضمناً قرص هام تا ۱۰ دی ماه تموم شد و ۱۲ دی ماه خونریزی شروع شد که تقریباً ۳ روز طول کشید ولی خفیف و بدون هیچ علامت دیگه ای بود، مجددا از روز ۱۷ دی ماه دوره جدید قرص ال دی رو شروع کردم و تا ۷ بهمن تموم شد و امروز ۹ ام دوباره خونریزی دارم که همچنان بدون هیچ علامت و دردی و خفیف هم هست. خواستم ببینم احتمال بارداری هست ؟ هرچند اندک

  68. M

    سلام رابطه نزدیک نشدع داشتم و بعد از ۲۴ ساعت از رابطه قرص تنسی مصرف کردم و الان ۲ روز هستش که پریود شدم !
    احتمال بارداری هست یا ن ؟؟؟

  69. Alibya

    سلام دکتر جان من یه روز بعد پریودی مه تموم شد با همسرم رابط داشتم و هر دو شک داریم که اب ریخته باشه داخل واژن و7روز زودتر به موعد پریودش پریود شد و تو دوره پریودش سردرد بی خوابی دل درد سر دلش کمر درد داشتن و 7روز پریود بود لانه گزینی چند روز دکتر خون ریزی داره ؟ خیلی میترسیم علایمه بارداری باشه ایا امکانش هست؟ ممنون میشم بگید

  70. Alib

    سلام دکتر جان من یه روز بعد پریودی با همیرم رابط داشتم و هر دو شک داریم که اب ریخته باشه داخل واژن و7روز زودتر به موعد پریودش پریود شد و تو دوره پریودش سردرد بی خوابی دل درد سر دلش کمر درد داشتن و 7روز پریود بود لانه گزینی چند روز دکتر خون ریزی داره خیلب میترسیم علایمه بارداری باشه ایا امکانش هست؟ ممنون میشم بگید

  71. ناهید

    سلام خانم دکتر من 17 روز بعد از قاعدگی قبلی پریود شدم و در روز ششم پریود ی رابطه داشتم و البته بعد از رابطه مقداری خونریزی داشتم، امکان بارداری برای من وجود داره ؟

  72. ناهید

    سلام خانم دکتر، پریود ی من هفت روزه ست و تا پنج روز اول معمولا خون ریزی دارم، روز ششم رابطه داشتم و منی کاملا وارد واژن شد، چند روز بعد از بی بی چک استفاده کردم و جواب منفی بود، اما تقریبا بعد از ده روز لکه بینی داشتم ، برای من احتمال بارداری وجود دارد؟
    اگر مجددا از بی بی چک استفاده کنم کفایت میکنه ؟

  73. ماریا

    سلام وقت بخیر دختر۱۹ ساله ام و نامزدم و آذر ماه رابطه بدون دخول داشتم و کاملا ناحیه رو شستشو دادم و۳ روز بعدپریودشدم و دی ماه هم پریود شدم ولی دور نافم و پهلو سمت چپم درد میگیره و قبلا اینجور نمیشدم ممکنه بگید از چیه؟

  74. نیلا

    و بعد اون رابطه ک ۴۸ ساعت بعدش قرص خوردم و پنج روز بعدش ، ب مدت ۵ روز پریود شدم. هیچگونه رابطه ای نداشتم. با تشکر از شما پزشک گرامی

  75. نیلا

    باید اضافه کنم که من الان که ۲۷ دی هست. احساس حالت تهوع دارم خصوصا شب ها ، به همراه سرگیجه. خیلی تو استرسم… لطفا کمکم کنید.

  76. نیلا

    سلام خانم دکتر. وقت شما بخیر. ممنون از اینکه وقت میذارید و ما رو راهنمایی میکنید.
    من ۲۲ سال، پریود ۴ الی ۵ روزه، تقریا منظم. ابان ۶ ام ، اذر ۴ و دی قرار بود ۲ ام ماه بشم ک نشدم. چون ۱ دی یه رابطه واژینال محافظت شده داشتم البته تو استفاده از کاندوم ب علت عدم نعوظ کافی یکی دو تا کاندوم انداختیم دور و من میترسم پیشاب مالیده شده باشه و … . و منتظر پریود ۲ دی بودم ک نشدم. ترسیدم و روز بعد ینی ۳ دی. میشه گف بعد ۴۸ ساعت ، قرص اچ دی طبق دستور خوردم‌. و ۸ دی پریود شدم به مدت ۵ الی ۶ روز . حالا برای بهمن میترسم تخمک گذاریم بخاطر قرررص بهم خورده باشه و مثلا افتاده باشه تو دوراه پریود!و من بخوام تو دوران پریود، روز اول دومش رابطه انال داشته باشم. میترسم تو این شرایط باردار بشم. مثلا برخورد احتمالی پیشاب یا منی با واژن. رابطم با نامزدم داره بهم میخوره سر این جریانات. خیلی استرس دارم. بنظر شما ممکنه من تو روز اول دون سوم پریود بهمنم، با رابطه انال امکان باردار شدن داشته باشم؟ یا نه. با خیال راحت، میتونم رابطه داشته باشم‌. کمک بزرگی میکنید اگر لطف بفرمایید راهنماییم کنید.

  77. دکتر شهبازی نویسنده

    سلام مهسا جان، حتما باید تست بارداری انجام بدید. ممکنه خونریزی لانه گزینی اتفاق افتاده باشه

  78. مهسا

    سلام خانم دکتر، ببخشید من و شوهرم 6 ماه قصد بچه دار شدن داریم، من قاعدگی منظم دارم و همیشه 7 روزه است، این دفعه هم سروقت پریود شدم، اما مقدار خونریزی کم بود، دو روز با کمی خونریزی بود، یعنی ممکنه باردار باشم؟ ممنون از پاسخگویی تون

  79. mohammadi

    سلام خسته نباشین من ۴ روز از پریودم گزشت بعد ۴ روز پریود شدم اما با قبل خیلی فرق داشت وا کم بود حالتدتهوا دارم تکرر ادرار پرخوری روز پریود تست انجام دادم مصبت بود ایا حامله هستم

  80. زهره د

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من ۱۷ اذر یکم خون دیدم اما ۱۹ اذر پریودم شروع شد بعد از اون ۳ و ۴ دی رابطه بدون دخول داشتم و دو تا قرصا ۱.۵ لژینول هم مصرف کردم این دو روز بعد این هم به خاطر نگرانی از داروهای گیاهی برای جلو افتاده پریود استفاده کردم و ۱۲ ام تونریزیم شرود شد تا ۷ روز ولی خونریزیم رقیق بود یکم اما زیاد میومد این چند روزه یکم احساس درد تو پهلوم داره ایا اصلا امکان بارداری هست؟

  81. مهدیس

    سلام ببخشید من رابطه از جلو داشتم یک دی ۱۲ روز بعد ک موعد پریودم بود یه هفته یا بیشتر عقب افتاد اواخرش درد زیر شکم داشتم اما پریود نمیشدم بی بی چک و ازمایش خون دادم وهر دو منفی شد فرداش با خوردن جوشونده ی گیاهی پریود شدم الان روز ۴ پریودیم هس ایا احتمال بارداری وجود داره؟ممنون میشم جواب بدین خانوم دکتر❤

  82. مهدیس

    سلام ببخشید من رابطه از جلو داشتم یک دی ۱۲ روز بعد ک موعد پریودم بود یه هفته یا بیشتر عقب افتاد اواخرش درد زیر شکم داشتم اما پریود نمیشدم بی بی چک و ازمایش خون دادم وهر دو منفی شد فرداش با خوردن جوشونده ی گیاهی پریود شدم الان روز ۴ پریودیم هس ایا احتمال بارداری وجود داره؟

  83. پونه زارع

    خانم دکتر جان سلام وقتتون بخیر یه سوال داشتم خدمتتون ،من پریودی خیلی مرتبی ندارم و الان تصمیم به بارداری گرفتم مدت زمان پریودی من هفت روزه ست اما معمولا از روز چهارم یا پنجم خونریزی خیلی کمی دارم یا حتی لکه بینی بعد از اتمام پریودی یک روز بعد نزدیکی انجام شده آیا احتمال بارداری هست یا خیر ؟ ممنون از پاسختون

  84. عاطفه

    سلام
    من بعد از رابطم سریع یه اورژانسی خوردم و حدودا ۱۰ ۱۲ روز بعدش هم پریود شدم
    و الآن بیشتر از ۲هفتس که پریودم،اوایل خونریزیِ کمی داشتم اما الآن ۳ ۴ روزِ که شدید شده.
    آیا احتمال بارداری هست؟؟؟؟؟؟
    خیلی استرس دارم

  85. سحر فتحی

    سلام دکتر من وقتی نزدیکی بدون محافظت داشتم فردای اون روز پرییود شدم و اصولا ۶ روز طول میکشه تا پاک بشم و الان روز سوم خونریزیم ایا احتمال بارداری هست؟

  86. عاطفه

    سلام.وقت بخیر
    من بعد از رابطم سریع اورژانسی خوردم
    حدودا ۱۰ روز بعد پریود شدم‌ اما الآن از ۲هفته بیشتره که پریودم
    آیا امکان بارداری وجود داره؟؟؟؟

  87. Leili

    سلام خانوم دکتر
    من پریود نا منظمی دارم
    پریودمم ۷روزه اس
    روزه اخره پریودم رابطه داشتم اما دخول کامل انجام نشده
    احتمال باردار شدن هست؟

  88. Safa

    سلام خانم دکتر من روز اول پریودم رابطه ی محافظت نشده داشتم یعنی فکر می کردم اتفاقی نیوفته اگه قرص اورژانسی بخورم احتمال بارداری هست؟

  89. تيناااا

    سلام خانوم دكتر عذرميخوام من پريوديم معمولا تا ٩ روز هم تاخير داره و ماه قبل درست روزيكه رابطه داشتم پريود شدم اما الان دوازده روز از پريوديم گذشته احتمال بارداري هست يانه؟

  90. تينا

    سلام خانوم دكتر من پريوديم معمولا هرماه با ٩ روز تاخيره ماه قبل درست روزيكه رابطه داشتم پريود شدم و الان از پريوديم گذشته احتمال بارداري هستش؟

  91. تينا

    سلام خانوم دكتر من درست روزيكه نزديكي داشتم پريود شدم بعدش،الان يك هفتس كه از پريودم گذشته و البته نامنظم هم هست ايا احتمال بارداري وجود داره؟

  92. باران

    سلام خانم دکتر، من روز ۳۰ آذر پریود شدم، و هفت دی ماه با نامزدم نزدیکی داشتم، روز هفتم در حد لک بود و خیلی خیلی کمرنگ، نزدیکی ما در حد دخول نبود و مایع منی هم قسمت واژن ریخته نشد اما به کل قسمت تناسلی مایع پیشاب مالیده شد به نظرتون احتمال بارداری هست؟؟؟؟ خیلی نگرانم

  93. مهسسسسسااااا

    سلام من روز آخر پریودیم نزدیکی داشتم که فک کنم چند قطره منی داخل واژنم ریخت البته مطمئن نیستم . بعد از اون چند لکه خون اومد خیییییلی کم و زودم تموم شد .
    آیا احتمال بارداری وجود داره ؟

  94. مهساااااا

    سلام من روز آخر پریودیم نزدیکی داشتم که فک کنم چند قطره منی داخل واژنم ریخت ، بعد از اون هم لکه ی خیییلی کمی اومد و زود قطع شد .
    آیا احتمال بارداری وجود داره ؟

  95. نرگس مصدق

    سلام خسته نباشین..میخواستم بپرسم میشه تخمک تا چندماه در رحم بمونه؟؟؟ولی پریود هم میشدم هرماه

  96. سودا

    سلام وقت بخیر من قبلا عمل فیبروم داشتم حدود یکسال پیش ، بعد عمل پریودام ۲۸ الی ۳۰ روزه بود ولی اینسری ۸ روز عقب افتاد روز ۳۳ و ۳۶ بیبی چک استفاده کردم هر دو منفی بود و روز ۳۸ پریود شدم دلیل این عقب افتادن چی میتونه باشه من ماه قبل هم سونو دادم و هم آزمایش خون جز کبر چرب هیچ مشکلی نداشتم لطفا میتونین منو راهنمایی کنین من در این ماه حدچند بار رابطه بدون محافظت هم داشتم با وجود خوتریزی احتمال بارداری هست؟

  97. دکتر شهبازی نویسنده

    سارا جان سلام،
    با وجود پریودی، احتمال بارداری اصلا وجود نداره

  98. سارا

    سلام خانم دکتر من یک روز قبل پریود رابه محافظ نشده داشتم بهداون 5 روز پریود بودم الان منتظر پریودی بعدی هستم ولی خیلی استرس دارم یعنی من حامله ام لطفا جواب بدید ممنونم

  99. دکتر شهبازی نویسنده

    سارا جان سلام، در صورتی که سیکل قاعدگی کوتاهی داشته باشید، احتمال بارداری وجود داره. باز هم برای اطمینان بیشتر، اپلیکیشن رو نصب کنبد و تست بارداری آنلاین بدید.

  100. رویا

    سلام من پنجم کاه قبل پریود شدم و دوره قاعدگی ۲۸ روزه اس .حالا روز ۲ ام این ماه نزدیکی بدون محافظه داشتم به نظرتون احتمال بارداری هست؟قرصی ..نیاز هست استفاده کنم؟

  101. سارا سالیان

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر . من پریودیم ۱۰ روزه اس روز هشتم نزدیکی داشتم و منی کاملا وارد واژنم شد حالا میخام ببینم امکان بارداری وجود داره یا نه؟؟
    متشکرم از پاسختون🙏

  102. سارا

    سلام خانم دکتر من یک روز قبل پریودی رابطه محافظ نشده داشتم وبعدازان 5 روز پریود بودم الان حامله ام؟بعداز رابطه پریود شدم یعنی رحمم پاک شد این یعنی حامله نیستم لطفا جواب بدید ممنونم

  103. مریم

    Aaa:
    سلام خسه نباشین
    بنده ۳۰ سالمه یک روز قبل پریودم که قرص مصرف کردم و روز دوم پریودم نزدیکی بدون دخول ولی محافظت نشده ای داشتم هر چند که پریودم مثل سابق بود ولی چون به هیچ عنوان نمیخاستم باردار بشم قرص اورژانسی مصرف کردم از نوع تکی و پریودم خیلی شدید شده و میخاستم بدونم احتمال باردار شدنم هست و اینکه اینترنت کلی عوارض نوشته چه کاری برای کاهش عوارض این قرص انجام بدم؟

  104. دکتر شهبازی نویسنده

    مهسا جان سلام،

    هنگامیکه پریود بشید، دیگه امکان بارداری وجود ندارد، مگه اینکه خونریزیتون، ناشی از خونریزی پریودی نباشه، مثلا خونریزی لانه گزینی باشه

  105. ثانيه سرمست

    سلام خانم دكتر،من در روز دوم پريوديم با نامزدم رابطه مقعدي داشتيم ، آب مني ايشون رو با دستمال كامل پاك كردم ، با اين احتمال كه شايد ب قسمت واژه رفته باشد…من پريوديم منظمه يعني ماه قبل ٢٠ام شدم اين ماه هم ٢٠ام… پريوديم تا ٧روزه …در اين صورت احتمال بارداري وجود داره؟! ممنون ميشم پاسخ بدين

  106. ماریا

    سلام و خسته نباشید خدمت شما،من دیروز پریود شدم البته چهارروز زودتر از موعدش غروب بعد از رابطه جنسی خونریزیم قطع شد،و مطمئنم که منی داخل واژنم نریخته،علت قطع پریودم چی میتونه باشه با توجه ب اینک زودتر از موعدش پریود شدم،و امروز قرص اورژانسی مصرف کردم و در حالت عادی چهار روز دیگه پریودم شروع میشه با توجه ب اینکه قرص استفاده کردم پریودم عقب میوفته؟

  107. سارا

    سلام میشه توروخدا جواب بدین؟پریوده من ۸ روزست.امروز که روز ۶امه پریودم بود نزدیکی داشتم من پرده دارم و آلتش وارد واژنم نشد.لازمه قرص بخورم؟

  108. mahsaa

    سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر
    خانوم دکتر من دوهفته پیش رابطه بدون دخول داشتم و باکرم درحد مالیدن بود
    و الان پریود شدم ایا امکان بارداری هست؟
    خواهشا جواب بدید

  109. دکتر شهبازی نویسنده

    سلام سحر جان، ممکنه که احتمال کمی وجود داشته باشه؛ برای اطمینان بیشتر لطفا اپلیکیشن رو نصب کنید و تست بارداری آنلاین رو انجام بدید

  110. سارا قياسي

    سلام خانم دكتر خسته نباشيد، من ٢٩ ام ابان رابطه داشتم اما دخول نبود فقط درحد تماس جنسي بود و من باكره هستم ، اب مني ايشون روي واژن ريخته نشدولي پس اب رو نميدونم ، بعد من يك عفونت خفيفي هم داشتم و ٨ ام اذر من خونريزي پيدا كردم و درد زير شكم هم داشتم تا ٣ روز، در صورتي كه ٢٩ ام ك رابطه داشتم روز هفتم يا هشتم پريودم بود و سيكل پريودم هم ٢٨ روزس ، ولي خونريزيم تقريبا زياد بود لك نبود، الانم دو روز هست لكه بيني دارم حالا ميخوام بدونم كه بخاطر عفونت هست يا ممكنه بارداري بدون دخول باشه؟

  111. سحر

    سلام.اگ نزدیکی در دوره تخمک گذاری نباشه و ۶ روز قبل از پریودی باشه احتمال بارداری وجود داره؟؟؟
    رابطه ازپشت بوده و منم باکره ولی احتمال میدم ک شاید منی ب واژن نزدیک شده باشه..
    از قرص اضطراری هم استفاده نکردم..
    الان ۴ شب میگذره از نزدیکی.. لطفا راهنمایی کنید مرسی

  112. سحر.مسعود

    سلام خانم دکتر من تازه عقد کردم…روز اول پریودیم با همسرم رابطه داشتم ولی فقط پیشاب ایشون را روی بدنم حس کردم فقط همین بود بعدش یه قرص اوستیز ۷۵خوردم
    ولی متاسفانه روز بعدش اون یکی دیگه رو هم خوردم….الان پریودیم کاملا بهم ریخته
    احتمال بارداری من وجود دارد؟؟؟

  113. تهمینع

    بعدشم من ۱۲ ساعت بعد از رابطه یدونه قرص تنسی ۱.۵ مصرف کردم ۹ ساعت بعد از قرص اولی یدونه هم قرص تنسی ۱.۵ برای اینکه مطمئن باشم انداختم دوباره

  114. تهمینه

    باسلام و عرض ادب خانم دکتر عزیز من دو سه روز مونده ب پریودم ینی دیروز با نامزدم نزدیکی کردم باکره هم هستم نزدیکی هم درحد تماس بدنی بود پیشاب همسرم خورد به واژن من پری روز هم همسرم ارضا شده بودن ولی من پیشش نبودم و خودشو شسته بود ولی نرفته بود دسشویی ک اسپرم های مونده داخل التش ازبین بره ایا اون پیشابی ک فردای اب اصلی اومده دارای اسپرم هس؟

  115. Sara

    سلام خانم دکتر وقت بخیر
    من و نامزدم 8 آبان رابطه بدون دخول داشتیم از کاندوم هم استفاده کردیم همسرم میگن که مطمئنه چیزی وارد واژن یا حتی ریخته هم نشده و 10 ابان من پریود شدم یه سرما خوردگی شدیدی هم تو ابان داشتم که امپول دگزا و چرک خشک کن مصرف کردم استرس زیادی هم داشتم امروز 15 اذر هستش و من هنوز پریود نشدم بنظر شما میتونه امکان بارداری باشه یا نه

  116. رقیه

    سلام خانم دکتر خسته نباشید من با نامزدم اون چنان رابطه نداشتیم فقط لاپایی نمیدونم مایع منی ریخته شده رو نمیدونم بعد اون قاعدگی من بهم خورد بعد ۴۰ روز شدم اون موقع کمر درد و دل درد داشتم گاهی اوقات حالت تهوع بی حوصله الان تازه شدم خون قاعدگی من روشن هست آیا احتمال برداری داره ؟ تورو خدا راهنمای کنید

  117. سپهری

    با سلام لطفا به سوال بنده پاسخ دهید سپاسگزارم. در رابطه ی جنسی هیچ دخولی صورت نپذیرد و آقا دور از خانم ارضا شود و اتفاقی مقداری منی بر روی ران خانم ریخته شود . آیا بارداری صورت میپذیرد؟ خانم یک روز بعد از پایان پریود بوده است( روز هشتم) و سیکل بیست و شش روزه و منظم است. با تشکر

  118. سارا زند

    سلام خانم دکتر من روز آخر قاعدگی یعنی روز هفتم که لکه بینی داشتم رابطه برقرار کردم ولی به صورت کامل وارد بدنم نشد ولی مقداری وارد بدنم شد و همچنین سیکل من معمولا بیش از ۲۷روز هست حتی تا ۳۴ روز هم شده حالا میخواستم بدونم چون قرص اورژانسی ضرر داره اگر نیاز هست بخورم و هنوز هم تایم زیادی نگذشته ممنون میشم راهنمایی کنید

  119. پریسا

    سلام من باکره هستم.روز ۴ پریودم با نامزدم رابطه مالشی داشتم.‌ با دستش کلیتوریسمو مالید. و همون ابتدا که شلوارش رو درآورد آغشته به پیشاب بود میترسم دستش کثیف بوده باشه دوره های پریودم معمولا نامنظم و کوتاه تر از ۲۶ روزه.. ۲۴ ساعت بعدش قرص اورژانسی استفاده کردم خیلی استرس دارم الان.. ممکنه اتفاقی بیفته؟

  120. زهرا

    سلام.خوبین.خانم دکتر من قبل پریودی ک درد درسینه کمر پهلو وووو اینارادارم اهفته قبلش تا دوروز اولم هست ولی باقرص ازبین میبرمش ولی بعد پاک شدنم دقیق تا دوروز من دل درد زیر شکمم کمر درد مث روز اول دارم 3سال پیش رفتم سونو گفتن کیست چیزی نداری ولی اب اضافه داخل لگنتون هست این ماله چیه??واین که این سری پ من 6روز طول کشید سری قبل 10روز علت چیه تا به حال اینجوری نشده بودم همیشه7روز بودم???ممنون

  121. زهرا

    سلام.خداقوت.خوبین خانم دکترخوبم.یه سوال داشتم.من 20ابان پریود شدم بعد 25رابطه ازپشت داشتم پریودم بودم ولی کم رنگ وکم شد خونریزیم کلا جمعش اصلا خونریزی نداشتم شنبه هم داشتم ولی قهوه ای وکم تا اخر شبش وهمون روز شنبه رابطه ازپشت ک ابم بیرون نریخت اصلا همون داخل ایا امکانش هست که کمی به جلو رفته باشه وامکان بارداری باشه???
    نامزدم وباکره هستم.

  122. ر.ت

    سلام.خسته نباشید.من در موقع لکه بینی قبل از پریودم،دقیقا روز اول لکه بینی رابطه داشتم.آیا نیاز به روش اورژانسی دارم؟ممنون میشم.

  123. دکتر شهبازی نویسنده

    زهرا جان سلام
    احتمال بارداری شما به عوامل مختلفی بستگی داره و با توجه به این عوامل میشه مشخص کرد که احتمال بارداری چقدر هست.
    از طریق لینک زیر اپلیکیشن مینت رو نصب کنید، وارد قسمت دکتر مینت سپس تست بارداری آنلاین بشید و به سوالات ما پاسخ بدید تا احتمال بارداری مشخص بشه

    http://cafebazaar.ir/app/?id=com.nikaat.mintapp&ref=share

  124. پریسا

    سلام. تورو خدا جوابمو‌ همینجا بدید اپلیکیشنتون برا من نصب نمیشه هرکاری کردم.
    من ۱۸ روز بعد از پایان پریودیم رابطه مقعد داشتم که وقتی نامزدم کم کم میخواست ارضا شه آلتش دراومد و حس کردم با وجودی که من دستمال گرفته بودم جلو واژنم بازم یکم برخورد کرد با واژنم و بعدش دیگه دخولی صورت نگرف و با دست ارضا شد ولی نمیدونم وقتی آلتش خورد به آلتم منی اومده بود ازش یا نه.
    ضمنا من ۲روز بعدش پریود شدم(ماه قبل ۱۵ بودم این ماه ۱۱)همیشه چن روز زودتر میشم.
    میشه منو از استرس نجات بدین؟امکان بارداری چقده؟ آیا من تو زمان ناباروری رابطه داشتم؟

  125. زهرا محمدی

    سلام خانم دکتر خسته نباشید.من دوهفته بعد از شروع قاعدگی نزدیکی محافظت نشده داشتم و مطمئن نیستم منی واردم شده یا نه.۲۳ روز بعدش پریود شدم که یه هفته عقب انداخته بودم.ایا احتمال بارداری وجود داره؟

  126. علی

    سلام. نامزد من 14 روز بعد از شروع پریودش به دلیل مصرف اورژانسی دوباره پریود شد و بیست روز بعد از این پریودش رابطه ی بدون دخول و در برخود پیشاب با واژن داشتیم صبحش لکه بینی روشن داشت و شب بعدش دوباره پریود شد. آیا احتمال بارداری تو این شرایط وجود داره؟

  127. حنانه

    سلام‌خانم دکتر روزتون بخیر
    من تاریخ ۱۸ شهریور پریود شدم
    ۴ مهر نزدیکی محافظت نشده داشتم با نامزدم البته بدون دخول بود و انگشت ایشون که پیشاب روی اون بود به واژنم مالیده شد
    ۲۴ ساعت بعد قرص تنسی ۱.۵ خوردم و روز ۱۶ مهر هم پریود شدم
    و باز ۱۶ آبان هم خونریزیم شروع شده
    و امروز کمی پهلوم درد میکنه
    احتمال بارداری هست؟

  128. دکتر شهبازی نویسنده

    سلام عزیزم،
    احتمال بارداری شما به عوامل مختلفی بستگی داره و با توجه به این عوامل میشه مشخص کرد که احتمال بارداری چقدر هست.
    از طریق لینک زیر اپلیکیشن مینت رو نصب کنید، وارد قسمت دکتر مینت سپس تست بارداری آنلاین بشید و به سوالات ما پاسخ بدید تا احتمال بارداری مشخص بشه

    http://cafebazaar.ir/app/?id=com.nikaat.mintapp&ref=share

  129. دکتر شهبازی نویسنده

    سلام،
    احتمال بارداری به عوامل مختلفی بستگی داره و با توجه به این عوامل میشه مشخص کرد که احتمال بارداری چقدر هست.
    از طریق لینک زیر اپلیکیشن مینت رو نصب کنید، وارد قسمت دکتر مینت سپس تست بارداری آنلاین بشید و به سوالات ما پاسخ بدید تا احتمال بارداری مشخص بشه

    http://cafebazaar.ir/app/?id=com.nikaat.mintapp&ref=share

  130. دکتر شهبازی نویسنده

    سلام عزیزم،
    احتمال بارداری شما به عوامل مختلفی بستگی داره و با توجه به این عوامل میشه مشخص کرد که احتمال بارداری چقدر هست.
    از طریق لینک زیر اپلیکیشن مینت رو نصب کنید، وارد قسمت دکتر مینت سپس تست بارداری آنلاین بشید و به سوالات ما پاسخ بدید تا احتمال بارداری مشخص بشه

    http://cafebazaar.ir/app/?id=com.nikaat.mintapp&ref=share

  131. Rose

    سلام من ساعت اول پریودیم نزدیکی داشتم و تمام منی شوهرم داخل واژنم ریخت بعد از رابطه وقتی خودمو تمیز کردم متوجه شدم پریودم ۳ ساعت بعدش قرص اورژانسی خوردم الان پریودم همون شب قطع شده احتمال حاملگی هست؟

  132. aarqvn

    سلام خانم دکتر من ۴روزه پریودشدم اما پریودیم تغییر رنگ داده و سیاهه این نشونه چی میتونه باشه؟ایا خطرداره؟

  133. دکتر شهبازی نویسنده

    فروغ جون سلام، خیر احتمال بارداری نیست. رابطه در بازه ی امن سیکل بوده، تعویق پریودی به دلایل دیگه هستش احتمالا.

  134. فروغ

    سلام خانم دکتر
    من هر تاریخی که پرید بشم ماه بعد ۶ روز قبل از اون تاریخ دوباره پرید میشم،۱۴ مهرماه پرید شدم و می بایست ۸ آبان ماه دوباره پرید میشدم ولی امروز۱۰ آبان ماه هستش و هیچگونه لکه بینی هم ندارم،۳ آبان یعنی ۵ روز مونده ب پریدم با همسرم رابطه محافظت نشده داشتم با توجه به اینکه تنها رابطمون تو این بازه بوده ،امکان بارداری هستش و اینکه بی نهایت استرسشو دارم، لطفاً راهنماییم کنید

  135. فروغ عناتی

    سلام خانم دکتر
    من هر تاریخی که پرید بشم ،ماه بعد ۶ روز قبل از اون تاریخ پرید میشم، ۱۴ مهر پرید شدم و باید ۸ آبان مجددا پرید میشدم ولی امروز ۱۰ آبان هستش و من فقط یکم حالت تیر کشیدن حس میکنم، من ۳ و ۴ آبان یعنی ۵ روز قبل از پریدم با همسرم رابطه حفاظت نشده داشتم آیا امکان بارداری هست، بینهایت استرس دارم

  136. دکتر شهبازی نویسنده

    فاطمه جان سلام، رابطه محافظت نشده در دوران امن بوده که احتمال بارداری بسیار پائینه، مگر اینکه تخمک گذاری زودتر از موقع اتفاق بیفته یا سیکل های کوتاهی داشته باشین که بارداری اتفاق بیفته و مشکلی نداره.

  137. Nill

    سلام خسته نباشید
    من روز اول پریودم رابطه داشتم البته بدون دخول
    و اینکه رابطم رابطه دهانی بود
    و در حد ۲ ثانیه و اینکه اصلا نه مایع منی بود و نه مایع قبل از اون
    امکان باردار شدن هست؟؟،من باکره ام
    اگر جواب بدین ممنون میشم

  138. Nill

    سلام خسته نباشید
    من روز اول پریودم رابطه داشتم البته بدون دخول
    و اینکه رابطم رابطه دهانی بود
    و در حد ۲ ثانیه و اینکه اصلا نه مایع منی بود و نه مایع قبل از اون
    امکان باردار شدن هست؟؟،من باکره ام

  139. فاطمه

    سلام من یک ابان چهارشنبه پریود شدم و از صبح امروز ۶ ابان خونریزی نداشتم و با همسرم رابطه داشتم و جلوگیری هم نکردیم . و وقتی دستشویی رفتم یک مقدار لخته های نازک دفع کردم . میخواستم بدونم امکان بارداری هست یا نه؟ و اگر باشه خطرناک نیست؟

  140. دکتر شهبازی نویسنده

    لیلا جان سلام،خیر احتماد بارداری نیست. شما در دوران امن سیکلتون بودین.

  141. k

    سلام من در روز اول قاعدگی نزدیکی داشتم ۴ تا قرص ال دی زرد رنگ رو باهم خوردم تا یک وقت حامله نشم در دوران بارداری به مرور خون ریزی کم شد و تمام شد تا سیکل بعدی پریودیم که دقیقا توی همون تاریخ دوباره پریود شدم اما فقط در حد لکه بینی میاد خونریزی ندارم الان ۴ روزه همین جوریم بنظرتون حاملگی پیش اومده؟

  142. فاطیما

    سلام من همیشه ۱۶هرماه پریود میشدم اما الان چندماهه که ۴الی پنجم ماه پریود میشم ایندفه روز سوم‌پریودیم رابطه بدون محافظت داشتم و بعدشم البته خونریزی داشتم و اکثرن هم تا ۵ روز طول میکشه پریودیم
    ایا احتمال بارداری هس؟سیکل قاعدگیو تخمک گذاریو اینام اصلا سر در نیاوردم قرص خاصی مصرف کنم ؟چقد احتمال بارداریم هس ؟؟؟

  143. سمیه افشاری

    سلام.من روز اول مهرماه با نامزدم رابطه داشتم ولی مایع منی رو داخل نریخت،چند روز بعدش هم پریود شدم.الان این ماه آبان هنوز پریود نشدم.ولی یک هفته هست که علایم پریود رو دارم.بنظرتون باردار هستم؟

  144. دکتر شهبازی نویسنده

    هستی جان سلام، به احتمال خیلی زیاد ، روز های ۱۵، ۱۶ ، ۱۷ تخمک گذاری اتفاق میفته. که در این روزها بیشتر نزدیکی داشته باشید.

  145. لیلا

    سلام خانم دکتر. یه سوال داشتم
    من دیروز چهارمین روز پریودیم بود و دیشب با همسرم رابطه ی بدون دخول داشتیم
    یعنی لباس زیر داشتیم
    بعد یه مقدار از منی همسرم که به لباس زیرش خورده بود، خورد به کشاله ی ران و تقریبا اطراف واژنم
    ممکنه باردار شم؟
    سیکل قاعدگی نامنظم دارم، و قاعدگی معمولا 5_6 روزه س
    البته روز چهارم هم خیلی خیلی کم خونریزی دارم و یه جورایی حالت لکه بینی هست.

    ممنون میشم اگه پاسخ بدید🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

  146. آسنا

    سلام .من روز اخر ۷پریود نزدیکی کردم هرچند خونریزی نداشتم
    احتمال بارداری هست انشاله.پریودمم منظمه

  147. احسان

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر بزرگوار
    من تو روز 4م پریودی با نامزدم از عقب نزدیکی داشتم و موقع ارضا شدن نمیدونم تو عقب ریخته یا جلو
    نامردم پریودیش تاسه روز بعدش ادامه داشت و تواین سه روز حالت تهوع شدید گرفته بود و استفراغ
    الان ده روز از اون نزدیکی میگزره ایا احتمال بارداری هست؟؟ اگ هست باید چیکار کنم

  148. سلی

    سلام خانم دکتر
    من با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم نمیدونم اسپری ریخته شده رو واژن یا ن اما با برا اطمینان قرص اچ دی هم مصرف کرده الان امروز زمان پریودیش هست دیروز لکه بود امروز دیگه لکه نیس میگن بنظرتون باردارهستن یا ن

  149. دکتر شهبازی نویسنده

    سلام عزیزم، بله احتمال بارداری با پیشاب در صورتی که پیشاب حاوی اسپرم باشه، وجود داره. باید تست بارداری بدید.

  150. Mohammmad

    سلام
    نامزد من باکره است
    من یه بار ارضا شدم.برای بار دوم فقط آلتم با واژن تماس داشته.فقط بهاش تماس داشته.
    دو ساعت پریود شده و خونریزی پریودی شروع شده.
    خانم دکتر الان احتمال بارداری است؟
    چکار باید کرد.لطفا جواب بدید

  151. Mohammmad

    سلام
    نامزد من باکره است
    من یه بار ارضا شدم.برای بار دوم فقط آلتم با واژن تماس داشته.فقط بهاش تماس داشته.
    دو ساعت پریود شده و خونریزی پریودی شروع شده.
    خانم دکتر الان احتمال بارداری است؟
    چکار باید کرد.لطفا جواب بدید

  152. هستي

    سلام خانوم دكتر خسته نباشيد
    ببخشيد سوال داشتم
    ميخواستم بپرسم تخمك گذاري من كدوم روز اتفاق ميفته ?
    سيكل سي روز منظمي دارم
    ميخوام باردار شم
    ممنون ميشم جواب بديد

  153. دکتر شهبازی نویسنده

    مریم جان سلام، بله احتمال بارداری وجود داره که با شستن واژن پس از رابطه، نمیتونید از باراری ناخواسته جلوگیری کنین. باید از روش اورژانسی استفاده میکردید.

  154. مریم

    سلام خسته نباشین من یه روز،بعد اتمام پریود با همسرم رابطه داشتم که اب ایشون ریخته شد داخل واژنم وبعد از چند دقیقه من دستشویی رفتم وخودمو شستم واز فرداش کمی پهلوی چپم درد میکنه ایا امکان بارداریدهست ممنون میشم جواب بدین

  155. مریم

    سلام خسته نباشین من یه روز،بعد اتمام پریود با همسرم رابطه داشتم که اب ایشون ریخته شد داخل واژنم وبعد از چند دقیقه من دستشویی رفتم وخودمو شستم واز فرداش کمی پهلوی چپم درد میکنه ایا امکان بارداریدهست ممنون میشم جواب بدین

  156. دکتر شهبازی نویسنده

    سلام عزیزم، اگه سیکل پریودی کوتاه و زیر ۲۶ روز داشته باشین و تخمک گذاریتون زودتر از موقع اتفاق بیفته آره امکان داره.

  157. Raha

    سلام تارای مهربون
    من موقع رابطه پریود شدم و منی وارد بدنم شد
    ایا بارداری ممکنه ؟ باید قرص تنسی مصرف کنم ؟؟

  158. مریم شمس

    با سلام
    آیا امکان بارداری در روز اول پربود بادخوتریزی شدید وجود دارد؟

  159. مونا

    سلام خسته نباشین
    من در روز ۷ پریودیم رابطه داشتم ولی دخولی انجام نشد و حتی اسپرمیم وارد واژنم نشد ولی امکانش هست با پیشاب حامله بشم؟لطفا جواب بدین این مسئله خیلی واسم مهمه
    من پریودیمم نامنظمه و الان ۱ هفته گذشته خیلی نگرانم

  160. دکتر شهبازی نویسنده

    فاطیما جان سلام، باردار نیستید ولی برای جلوگیری از بارداری، حتما از یک روش مطمئن و همیشگی استفاده کنین. مصرف اورژانسی نباید هز دوبار در سال، بیشتر بشه

  161. دکتر شهبازی نویسنده

    شقایق جان سلام، نیازی به مصرف اورژانسی نیست و احتمال بارداری وجود نداره.

  162. فائزه

    سلام خانوم دکتر خسته نباشید من ۸ماه قبل پریود شدم ۱۸رابطه داشتیم و قرص اورژانشی مصرف کردم ۲۶باز رابطه داشتیم بلافاصله بعداز چن ساعت پریود شدم و هیچ قرصی یا کاری برای جلوگیری نکردم
    آیا احتمال بارداری هست
    الان ۲۲این ماه هست و پریود نشدم

  163. دکتر شهبازی نویسنده

    محدثه جان سلام، بارداری در برخورد اسپرم و تخمک اتفاق میفته، گاهی پیش آب حاوی اسپرم هستش و نمیشه نادیده گرفت. از یه روش جلوگیری دائمی برای سیکل های بعدی استفاده کنید.

  164. فاطیما

    سلام خانوم دکتر خسته نباشید من 8ماه قبل پریود شدم 18رابطه داشتیم قرص اورژانشی مصرف کردم 26باز رابطه داشتیم بلافاصله بعدازچن ساعت از رابطه دوباره پریود شدم و قرص مصرف نکردم
    آیا احتمال بارداریم هست ؟
    الان ۲۲این ماه من هنوز پریود نشدم

  165. شقایق

    با سلام و احترام
    من ۲۶ماه قبل(شهریورماه) پ. شدم، معمولا پ. بین ۵تا۸ روز اتمام پیدا میکنه، در حین نزدیکی یعنی امروز ۲۲ مهرماه، پ. شدم، و مقداری از مایع منی وارد واژنم شد، آیا احتمال بارداری وجود داره؟ قرص اورژانسی اچ دی میتونم استفاده کنم؟ پ. رو دچار اختلال و قطع خونریزی نمیکنه؟ بزرگوار ممنون میشم پاسخم رو بفرمایید، چون اصلا قصد بارداری ندارم، سپاسگزارم

  166. شقایق

    با سلام و احترام
    من ۲۶ماه قبل(شهریورماه) پ. شدم، معمولا پ. بین ۵تا۸ روز اتمام پیدا میکنه، در حین نزدیکی یعنی امروز ۲۲ مهرماه، پ. شدم، و مقداری از مایع منی وارد واژنم شد، آیا احتمال بارداری وجود داره؟ قرص اورژانسی اچ دی میتونم استفاده کنم؟ پ. رو دچار اختلال و قطع خونریزی نمیکنه؟ بزرگوار ممنون میشم پاسخم رو بفرمایید، چون اصلا قصد بارداری ندارم، سپاسگزارم

  167. بهروزآغی

    سلام خانم دکتر نامزدم باکره هسش درست بعداز۱۳ ۱۴روزبعدپریودبعداینک ارضاشدم منی نمیدونم ب انگشتم خورد نخوردواژن رو بازیش دادم زمان پریودش شدولی همش باخون قهوه ای لخته گذروند شکم دردنداشت ولی بعداز۲۸روزاز روز بازی کردن بازم شروع ب ریختن خون قهوه ای و همراه سفتی شکم ایا میتونه بارداری باش؟

  168. بهروزآغشته

    سلام خانم دکتر خوبین
    میخاسم بپرسم نامزدم باکره هست منم بعداینک ارضاشدم دسم ب اسپرم خوردنخوردنمیدونم ولی منم واژن باانگشتم بازیش دادم الان۱ماه گذشته سفتی شکم و خون قهوه ای درست۲۸روزبعداز انجام اون کار شروع شده یعنی احتمال بارداری …هست؟

  169. محدثه

    سلام خانم دكتر
    ببخشيد من دقيقا ٣ روز قبل پريودم تموم شده و امروز با نامزدم رابطه داشتم ولى محافظت نشده بود ولى سر التش فقط به طور اتفاقى حدود ٣ سانت وارد واژن من شد هيچ گونه منى هم ريخته نشد داخل واژن حالا شايد يكم اب منى كه قبل انزال از سر الت خارج ميشه بوده باشه ولى خيلى سريع خارج كرد
    احتمال باردارى وجود دارد؟

  170. دکتر شهبازی نویسنده

    نگین جان سلام، خیر احتمال بارداری نیست. کاهش خونریزی ماهانه ممکنه دلیل دیگه ای داشته باشه.

  171. نگین

    سلام دکتر ،من روز دوم پریودیم رابطه داشتم و منی داخل واژن ریخته شد ،الان روز چهارم پریودیم هست و اصلا خون ریزی ندارم ،احتمال بارداری وجود داره برام ؟؟دوره ی پریودیم 7 روزه هس ،لطفا کمکم کنید

  172. مریم

    سلام خانم دکتر روزتون بخیر….من دیشب رابطه نزدیکی داشتم و امروز هم موعد پریودم بود و پریود شدم…. آیا برای جلوگیری از بارداری لازمه قرص ضدبارداری هم استفاده کنم؟

  173. مریم

    سلام خانم دکتر روزتون بخیر….من دیشب رابطه نزدیکی داشتم و امروز پریود شدم ایا برای جلوگیری از بارداری ناخواسته لازمه قرص ضدبارداری هم مصرف کنم؟

  174. دکتر شهبازی نویسنده

    سلام، قرص های جلوگیری از بارداری تنها برای کنترل بارداری استفاده نمیشن، موارد استفاده ی متفاوتی داره مثلن کسایی که میخان برن زیارت یا به دلایل دیگه نمیخان پریود بشن، قرص مصرف میکنن. برای تنظیم سیکل پریودی، کنترل هورمون های بدن و کیست های تخمدانی هم استفاده میشه. ارتباطی با توانایی بارداری در آینده و اینگونه مسائل نداره.

  175. مهدی

    سلام خانم دکتر ببخشید من تازه عقد کردم البته با اصرار خانواده خانمم و الان متوجه شدم پس از سه هفته که خانمم داره قرص جلوگیری میخوره با جلد زرد رنگ در صورتی که ما اصلا رابطه ای نداشتیم ازش پرسیدم گفتم واسه چی میخوری گفت اگه نخورم پریود میشم دائما یه شب حواسشو پرت کردم دقیقا فرداش پریود شد آیا احتمال این وجود داره این خانم مشکل داره و حامله نمیشه ممنون میشم راهنماییم کنید

  176. مهدی بادیه نشین

    سلام خانم دکتر ببخشید من تازه عقد کردم البته با اصرار خانواده خانمم و الان متوجه شدم پس از سه هفته که خانمم داره قرص جلوگیری میخوره با جلد زرد رنگ در صورتی که ما اصلا رابطه ای نداشتیم ازش پرسیدم گفتم واسه چی میخوری گفت اگه نخورم پریود میشم دائما یه شب حواسشو پرت کردم دقیقا فرداش پریود شد آیا احتمال این وجود داره این خانم مشکل داره و حامله نمیشه ممنون میشم راهنماییم کنید

  177. سحر نوری

    سلام دکتر من هنگامی که پرسود بودم رابطه از مقعد داشتم و بعضیا میگفتن اگر که همسرم دستش به اسپرمش خورده باشه و به ناحیه تناسلی من زده باشه با این که من پرده دارم ولی باردار میشم یکم برام مسخره بود ولی ترسیدم
    این درست نیست دیگه؟

  178. دکتر شهبازی نویسنده

    فرزانه جان سلام، قرص روکین رو بجای دروسبلا استفاده کنید، همون مقدار تاثیرگذاری رو داره و نگران بارداری نباشید. حتما قرص رو طبق دستور همیشگی استفاده کنید.

  179. دکتر شهبازی نویسنده

    مهسا جان سلام، خیر احتمال بارداری نیست‌. علائمتون بخاطر سندروم پیش از قاعدگیه و طبیعیه🌱🌱🌱

  180. مهسا

    سلام و عرض ادب خودمت خانم دکتر… ببخشید من ی سوالی داشتم… من1روز مونده به پریودیم نزدیکی داشتم 28هرماه پریود میشم و6روزهم طول میکشه دوران پریودیم تا پاک بشم 27نزدیکی داشتم و الان که یکم هس هنوز پریود نشدم آیا این تاخیراحتمال بارداری هست؟ لطفا راهنمایی کنید… البته سرگیجه وحالت تهوع هم که همیشه قبل پریودی داشتم الانم دارم… ممنونم..

  181. مهسا

    سلام و عرض ادب خودمت خانم دکتر… ببخشید من ی سوالی داشتم… من1روز مونده به پریودیم نزدیکی داشتم 28هرماه پریود میشم 27نزدیکی داشتم و الان که یکم هس هنوز پریود نشدم آیا این تاخیراحتمال بارداری هست؟ لطفا راهنمایی کنید… البته سرگیجه وحالت تهوع هم که همیشه قبل پریودی داشتم الانم دارم… ممنونم..

  182. سارینا

    سلام.‌آیا امکان داره از طریق (فقط پیشاب) که روی‌ آلت تناسلیه من بریزه حامله شم؟
    من ۷ شهریور رابطه بدون دخول داشتم(باکره ام) و ده روز بعدش یعنی ۱۷ شهریور پریود شدم(ماه قبل ۲۴ام پریود شده بودم) آیا امکان داره با وجود پریودی حامله هم شد؟ چند جا خوندم اینو. ممنون میشم جواب بدید

  183. فرزانه

    سلام.
    من ۵ روز پیش آخرین دونه قرص صورتی(دارو نما نیست) دروسبلا رو خوردم و دیروز لکه بینی پریودیم شروع شد و امروز خونریزیم
    دیشب رابطه داشتم و احتمال میدم مقداری آب داخل شده باشه احتمال بارداری هست؟
    نمیدونم قرص اورژانسی بخورم یا نه؟
    و خیلی زود حامله میشم حتی تاحالا با آب پیش هم حامله شدم

  184. فرزانه

    سلام.
    من ۵ روز پیش آخرین دونه قرص صورتی(دارو نما نیست) دروسبلا رو خوردم و دیروز لکه بینی پریودیم شروع شد و امروز خونریزیم
    دیشب رابطه داشتم احساس میکنم ممکنه مقداری آب داخل رفته باشه
    و اینکه چون دیگه قرص دروسبلا پیدا نمیشه من روکین خریدم برای دوره بعدیم که فکر میکنم باید از امشب یا فردا شب بخورم
    آیا با این شرایط احتمال بارداری هست؟ من قرص اورژانسی بخورم یا نه؟
    و اینکه خیلی زود حامله میشم حتی با آب پیش من حامله شدم

  185. Ali

    سلام دکتر من حدود ۱۰ روز پیش با نامزدم رابطه داشتم دخول کم وارده واژنش شد البته کاندوم هم داشتم فرداش خونریزی کرده خیلی خیلی کم قبلش یک عد قرص ضدبارداری هم استفاده کرده بود الان طبق عادت ماهانه پریود شده و درد شدید داره احتمال بارداری هست از آب منی که داخل واژن رفته باشه نمیدونم

  186. مرضیه

    سلام خانم دکتر من پس از اتمام پریودم تا پریود بعدیم هرروز و گاهی روزی چند بار برای بارداری اقدام کردم. ولی بارداری رخ نداد فقط سیکلم از چهل روزه به ۲۷ روزه تغییر پیدا کرد. از دو هفته قبل از پریودی هم دلدرد خفیف تجربه میکنم . تا به حال هم قرص ضد بارداری قبلا نخورده بودم فقط سنم که از ۲۵ گذشته بود پریودم ۴۰ روزه شده بود الان ۲۸ سال دارم. واسه بارداری من و همسرم ناامید شدیم چون در طول ماه علائم بارداری مثل حالت تهوع و خستگی و حتی افزایش حجم شکم هم تجربه میکنم خیلی هم زود رنج میشم ولی اتفاقی نمیفتد

  187. مهسا

    سلام ، من پريوديم 3 روزه هست ، و روز اول پريودي نزدیکی داشتم ، بعدش خونریزی داشتم هنوز ، ولی روز دوم خونریزی تقریبا قطع شد ، با توجه به اینکه نوشتید تا 5 روز اسپرم زنده هست ، الان باید قرص اورژانسی مصرف کنم ?

  188. سانی

    من روز 6 پریودی دو بار نزدیکی داشتم ولی بلافاصله بعدش تخلیه کردم زمان پریودی من معمولا 5 روزه هستش؟ محبت میکنید بهم بگید آیا احتمال بارداری وجود داره؟؟؟؟؟

  189. صوفیا

    سلام خانوم دکتر.من به تازگی عقد کردم و هنوز باکره ام.14 مرداد به مدت 10 روز لکه بینی داشتم(فقط لکه بینی) و 27 مرداد ماه دوباره با درد و خونریزی شدیدی پریود شدم.روز 4 و 5 با همسرم رابطه بدون دخول داشتیم و من از همون موقع نگران بودم که نکنه احتمال بارداری وجود داشته باشه با دست خودم که آغشته شده باشه به اسپرم.با وجود اینکه خونریزی شدیدی داشتم و تا 8 روز هم طول کشید.من اصولا سیکلم کمتر از 26 روزه ولی امروز که 25 شهریور ماه هست هنوز پریود نشدم و خیلی استرس دارم.آیا امکان بارداری وجود داره؟

  190. ftme

    سلام.من دوران قاعدگیم خیلی خیلی نامنظم و به رنگ تیره هست میخواستم بدونم امکان داره باردار باشم و لکه بینی داشته باشم تا چند روز؟؟امروز هم رابطه داشتم و بعد از رابطه چند لکه خون تیره دیدم.این علایم بارداری نیست؟؟؟البته این رو هم بگم همسرم بعد از هر رابطمون مجبورم میکرد قرص اورزانسی بخورم تقریبا هفته ای ۳ باراز ورقه دوتایی.این مدل پریودی ربطی به این قرص ها داره؟؟؟

  191. Zahra

    سلام من ۵ روز پریود بودم روز ششم نزدیکی داشتم و یک ساعت بعدش خونریزیم بازم شروع شد ایا احتمال بارداری وجود داره؟؟

  192. Setare

    سلام من رابطه جنسي از مقعد داشتم و نميدونم كه مايعي داخل واژن ريخته شده و يا نه ولي سه روز بعد پريود شدم ايا احتمال بارداري هست؟

  193. Fatemeh

    سلام خانم دکتر من روز۵ پریود نزدیکی داشتم و جلوگیری نکردم و مایع منی داخل ریخته شد البته بعدش سریع رفتم دسشویی و انگار ک همش خارج شد از بدنم سیکل پریودم تقریبا همیشه منظمه بین۲۵تا۲۸روزه احتمال بارداری وجود داره ؟تا همین روز۵م ظهرش لکه بینی داشتم

  194. Nil

    سلام ببخشید
    من چند روز قبل از پریدم رابطه داشتم شک دارم که ممکن کمی مایع منی وارد بدنم شده باشه
    اگه پرید بشم احتمال بارداری هنوز وجود داره؟ ممکن ماه بعد حماله بشم

  195. ستاره

    سلام خسته نباشيد خانم دكتر
    روز اول پريوديم رابطه داشتم و اكثر مواقع روزهاي اول لكه بيني دارم بعد از دخول خونريزي داشتم و روز بعدش دوباره خون قهوه اي داشتم و بعد از اون ديگه تميز شدم ايا امكان باردار شدن هس؟ممنون ميشم بهم زودتر جواب بدين

  196. مهسا

    سلام خانوم دکتر، من چند ساعت قبل از پریود شدنم رابطه جنسی داشتم که یه مقدار کم مایع منی داخل ریخته شد، زمان پریودی من هم ۳ الی ۴ روزه هست …میخواستم ببینم با توجه به اینکه بعد از ۵ ساعت از رابطه جنسی ام پریود شدم، احتمال بارداری من وجود داره؟

  197. میلاد

    سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر من خانومم یک روز پریودیش عقب افتاد بعدش قبل از پریودی رابطه داشتیم که بلافاصله همونجا خونریزی کرد ولی اولش خفیف سیکلش سی روزس پنج شش روز هم ازون رابطه میگذره خونریزیش بعد از شش روز قطع شد الان میگه یه روزه دلدرد هستش یکمم حالت تهوع داره میخواستم بپرسم احتمال بارداری هست؟

  198. ساحل

    مدت یک سال می شود که بعد از همبستری با همسرم قاعده گی همسرم قطع میگردد ولی همسرم باردار نمی شود و پزشک میگوید که هیج مشکلی هم درهمسرتان نیست نمی دانم چی کنم علل باردار نشدن همسرم چی است درحالیکه سه طفل هم دارم و مدت چهارسال از تابلیت ضد بارداری همسرم استفاده نموده بود لطفا مرا راهنمایی کنید تشکر

  199. احمد

    مدت یک سال می شود که بعد از همبستری با همسرم قاعده گی همسرم قطع میگردد ولی همسرم باردار نمی شود و پزشک میگوید که هیج مشکلی هم درهمسرتان نیست نمی دانم چی کنم علل باردار نشدن همسرم چی است درحالیکه سه طفل هم دارم و مدت چهارسال از تابلیت ضد بارداری همسرم استفاده نموده بود لطفا مرا راهنمایی کنید تشکر

  200. Fateme

    سلتم خسته نباشید
    من بارداری خارج رحمی داشتم وعمل شدم ویک لوله رو برداشتن ۱۴مردادعمل شدم وبعدش خونریزی داشتم به نشانه پریودی که باحساب من که همیشه۲۸روزه پریودمیشدم دوباره۱۲شهریورپریودشدم وشبش رابطه باکاندوم داشتم(امارابطه ازعقب شوهرم خواست که بدون کاندوم بودوآب منی خودشوعقب ریخت)بعدش که من خواستم خودم رواول بادستمال تمیزکنم دیدم همه ی اون آب هاجلوی واژن هستن ونمیدونم داخل واژن رفته یانه والان میخواستم بدونم باردارمیشم یانه مرسی تروخداجواب بدین ممنون

  201. مژگان

    سلام خسته نباشید من در روز ششم پریودیم رابطه داشتم آیا امکان بارداری وجود داره من قرص بخورم یا نه پریودی های من هم ده روزه اس

  202. دکتر شهبازی نویسنده

    سلام. خیر. با پریود شدن بعد از رابطه، احتمال بارداری وجود ندارد

  203. مهدی خدابنده لو

    سلام وقت بخیر
    من چهاروم با خانومم رابطه داشتم و نه ام پریود شده
    ایا احتمال بارداری هست؟؟؟

  204. دکتر شهبازی نویسنده

    سلام لیلی جان، خیر احتمال بارداری نیست مگر اینکه سیکل های کوتاه و کمتر از 26 روز داشته باشید.

  205. دکتر شهبازی نویسنده

    باران جان سلام، بعد از گذشت 16 روز از زمان تخمک گذاری، بارداری کاملا مشخص می شود. اگر تست رو به درستی انجام داده اید، میتونید به پاسخش اعتماد کنید. علائمتون ممکنه علائم پیش از قاعدگی باشه.

  206. دکتر شهبازی نویسنده

    سلام الناز جان، احتمال بارداری نیست و نیازی به انجام آزمایش بتا نبوده.

  207. سمیه عشایری

    سلام من سه روزقبل ازپریودشدنم رابطه داشتم ایااحتمال بارداری وجودداره الان پریودهستم

  208. samandh

    سلام خسته نباشید من الان دو دوره قرص یاز مصرف کردم و بعد از تموم شدن قرص یکشنبه 3 شهریور پریود شدم و دوباره از روز 8 شهریور شروع به خوردن قرص یاز کردم امروز 9 شهریور نزدیکی داشتم آیا احتمال بارداری وجود داره یا نه

  209. آیدا محمدی

    تشکر از پاسخگوییتون، اما به تازگی لکه هایی پوستی سیاه رنگ روی بدنم دیده میشود، آیا جای نگرانی وجود دارد؟

  210. لیلی

    سلام
    من دقیقا روز قبل پریودی رابطه بدون دخول داشتم و هنوز باکره ام و پریودیم هم کاملا منظمه اما دو روز از زمان چرخه قاعدگی منظمم میگذره و حتی لکه ای مشاهده نکردم مبنی بر پریود شدنم .. آیا امکان حاملگی وجودداره؟

  211. باران

    سلام خانم دکتر من ۲۰ سالمه تخم دان هام فعالیتش خیلی کمه پرییودی قبلیم دکترزنان بهم دوتا آمپول دادبرای فعال شدن تخم دان ها واستفاده کردم روز ۱۳پرییودی رفتم سونو گفت ۲تا تخمک ۱۹میلی سمت راستت داری و تا شب آزاد میکنه و نزدیکی داشتیم الان ۱۶روز از روز۱۳پرییودی میگذره و خیلی الان دردزیرشکم دارم نمیدونم چیکارکنم تست هم زدم منفی بود.

  212. الناز

    سلام خانم دکتر عزیز من سیکل ۲۸ تا ۳۰ روزس تقریبا ۳۱ هر ماه یا یکم ماه بعد پریود میشم با نامزدم رابطه بدون دخول داشتیم ولی دقیقا یه ساعت بعدش پریود شدم ۳ روز خون میومد الان یه ماه گذشته و اینکه من دیروز با دو روز تاخیر رفتم ازمایش بتای خون دادم زیر ۱ بود ایا باید بازم ازمایش بدم یا الکی نگرانم دکتر جان ؟

  213. دکتر شهبازی نویسنده

    ارغوان جان سلام، شما میبایست 12 ساعت بعد، دو قرص اچ دی استفاده میکردید ولی یک قرص مصرف کردید و روش اورژانسی درست نبوده و نیازی به ادامه مصرف قرص ها نبوده. احتمال بارداری بسیار کمه اگر از موقع قاعدگیتون گذشت و پریود نشدید از بی بی چک استفاده کنید.

  214. دکتر شهبازی نویسنده

    زهرا جان سلام، از نظر جسمی مشکلی برای جنین وجود نداره و برای مشکل شرعیتون بهتره به توضیحات مرجع تقلیدتون مراجعه کنید.

  215. دکتر شهبازی نویسنده

    سلام زهرا جان، بله شما باید مجدا اورژانسی مصرف کنید. و احتمال بارداری وجود داره.

  216. دکتر شهبازی نویسنده

    نسیم جان سلام، یکی از عوارض روش جلوگیری از بارداری تزریقی، قطع پریودی حتی تا یکسال پس از آخرین نوبت تزریق است. از یک روش جلوگیری از بارداری دیگری استفاده کنید و به مرور قاعدگیتون تنظیم میشه.

  217. دکتر شهبازی نویسنده

    عزیزم هر ماه طول سیکل خودتون رو محاسبه کنید و میانگین بگیرید، اگر هم قاعدگیتون خیلی نامنظم بود باید برای تنظیمش پزشک مراجعه کنید چون برای پیش بینی زمان تخمک گذاری دچار مشکل میشید.

  218. آیدا محمدی

    سلام خسته نباشید من در روز اول پریودی رابطه داشتم ولی از پشت. آیا امکان بارداری وجود دارد در این صورت که شاید آب منی وارد واژن شده باشد؟

  219. aarqvn

    سلام .من روز ٧پریودی رابطه داشتم باپریودی های اکثرا ۵روزه ـ٢۰ساعت بعد دوتا قرص Hd و ١٢ساعت بعد یک قرص خوردم و همه ٢١قرص رو خوردم و الان ٢روز از تموم شدن قرصها میگذره و هنوز پریود نشدم
    حالت تهوع و یبوست هم دارم ایا احتمال بارداری هست؟؟؟؟؟

  220. فاطمه سادات رضوانیان

    سلام خانم دکتر روزتون بخیر ببخشید من یه سوال داشتم من تو دوران عقدم و با همسرم رابطه داشتم منی داخل واژنم ریخته نشد ولی بعد از تمیز کردن با دسمال ادامه دادیم ممکنه منی داخل واژن ریخته باشه دفعه دوم و احتمال بارداری وجود داره؟
    روز سوم پریودیم این اتفاق افتاد و پریود من نامنظمه
    ممنون میشم راهنماییم کنید🙏

  221. فاطمه

    سلام خانم دکتر روزتون بخیر ببخشید من یه سوال داشتم من تو دوران عقدم و با همسرم رابطه داشتم منی داخل واژنم ریخته نشد ولی بعد از تمیز کردن با دسمال ادامه دادیم ممکنه منی داخل واژن ریخته باشه دفعه دوم و احتمال بارداری وجود داره؟
    روز سوم پریودیم این اتفاق افتاد و پریود من نامنظمه
    ممنون میشم راهنماییم کنید🙏

  222. aarqvn

    سلام .من روز ٧پریودی رابطه داشتم باپریودی های اکثرا ۵روزه ـ٢۰ساعت بعد دوتا قرص Hd و ١٢ساعت بعد یک قرص خوردم و همه ٢١قرص رو خوردم و الان ٢روز از تموم شدن قرصها میگذره و هنوز پریود نشدم
    حالت تهوع و یبوست هم دارم ایا احتمال بارداری هست؟؟؟

  223. زهرا سادات

    سلام خانم دکتر من پریودیم۹روزس
    ولی از روز هفتم خونریزیم کمه و لکه بینی دارم دو روز آخر
    اگر روز ۸نزدیکی داشته باشم و با توجه به اینکه قرص خوردم وللی اگر حامله شوم آیا بچه ولدالحیض میشود!؟ و مشکلی از لحاظ جسمی ‌ ..در آینده ندارد؟

  224. Zahra sadegi

    سلام.من ۱۷ام مرداد ماه قرص اورژانسی خوردم.و ۲۴ام همین ماه لکه بینی داشتم.در حد پریود نیست فقط لکه است.دیروز رابطه ای داشتم که مایع ریخت داخل .میخاستم بپرسم ببینم امکان بارداری هست؟و من باز باید قرض اورژانسی بخورم؟
    ممنون میشم زودتر جواب بدید ک بتونم بوقتش قرص مصرف کنم

  225. نسيم حسين بابا

    سلام خسته نباشيد
    من از امپول ضد بارداري استفاده كردم دو تا سه ماهه رو باهم زدم الان از اون موقعه پريود نميشم از زمان اتمام دوره امپول دو ماه گذشته يعني شش ماه تموم شده چيكار بايد بكنم لطفا كمكم كنيد 🙏😔

  226. ستایش رجبی

    من کلا پریودم‌ نا منظمه ماهه پیش چهاردهم شدم این ماه هجدهم از کجا بفهمم‌ سیکل‌م‌ کوتاهه یا بلند

  227. دکتر شهبازی نویسنده

    سلام ستایش جان،

    شما باید از روش های اورژانسی استفاده می کردید و چنانچه سیکل کوتاهی داشته باشید مثلا 26 روز، احتمال بارداری وجود دارد

  228. ستایش رجبی

    سلام من روز ۵ پریودی رابطه بدون محافظت داشتم و همون روز ۲ تا قرص روکین تا ۳ روز‌ مصرف کردم
    احتمال بارداری وجود داره؟

  229. دکتر شهبازی نویسنده

    سلام لیلا جان، احتمال بارداری در روز سوم قاعدگی بسیار ناچیز است، اگر سیکل قاعدگیتان کمتر از 26 روز است اورژانسی مصرف کنید. در غیر این صورت نیازی نیست.

  230. دکتر شهبازی نویسنده

    فاطمه جان سلام، خیر احتمال بارداری نیست. و شاید دچار لکه بینی بشید و در زمان مقرر، پریود نشید. نگران نباشید.

  231. رها

    سلام من چند ساعت بعد از رابطه محافظت نشده بلافاصله زمان پریودم بود و پریود شدم و پنج روز دیگه پاک شدم آیا نیاز به مصرف قرص دارم یا نه؟؟؟

  232. رها

    سلام من چند ساعت بعد از رابطه محافظت نشده بلافاصله زمان پریودم بود و پریود شدم و پنج روز دیگه پاک شدم آیا نیاز به مصرف قرص دارم یا نه؟؟؟

  233. لیلا

    سلام من روز سوم قاعدگیمه ورابطه محافظت نشده داشتم ونمیدونم چیکارکنم آیا قرص ضد بارداری که یدونه هست توبسته اش بخورم از بارداری جلوگیری میشه یانه؟ لطفا کمکم کنید خیلی میترسم

  234. فاطمه مطهری

    ‏سلام وقتتون بخیر.
    من 23ام تیر پریود شدم.روز 14 مردادنزدیکی محافظت نشده داشتم. 18 ساعت بعد 2 تا قرص اوسیز75 باهم خوردم.نه پریود شدم و نه لکه بینی دارم. آیا احتمال بارداری وجود داره ؟؟

  235. م. رادی

    سلام
    من در تاریخ ۱۱ مرداد لونژیل مصرف کردم و در تاریخ ۱۷ مرداد پریود شدم ولی بعد از یک روز خونریزی قطع شد و در تاریخ ۱۹ مرداد رابطه محافظت نشده داشتم ولی بلافاصله بعد از رابطه دوباره خونریزی داشتم آیا امکان بارداری وجود دارد؟ تاریخ پریود اصلی من ۱ مرداد بوده.
    ممنونم

  236. دکتر شهبازی نویسنده

    اگر به روشی که گفتم خدمتتون مصرف نشده باشه هیچ تاثیری در جلوگیری از بارداری نداره و احتمال بارداری هست. در موارد اورژانسی بغیر از اچ دی میتونید قرص لونژیل 1.5 رو یک بار مصرف کنید بصورت تک دوز یعنی نیازی به تکرار مصرف آن نیست.

  237. aarqvn

    خیر اینجوری مصرف نکردم
    احتمال بارداری بالا میره؟
    روش دیگه ای برای باردارنشدن نیست؟من اصلا نمیخام باردار بشم

  238. دکتر شهبازی نویسنده

    قرص HD به عنوان یک روش اورژانسی جلوگیری از بارداری باید طبق دستور زیر استفاده شود:
    تا 72ساعت پس از نزدیکی محافظت نشده، اول مصرف 2 HD و پس از 12 ساعت، مصرف 2 HD دیگر.
    اگر به این صورت استفاده کرده باشید، احتمال بارداری به صفر می رسد.

  239. aarqvn

    مرسی از پاسختون فقط من ٢۰ساعت بعد قرص HDمصرف کردم
    و مرتب دارم استفاده میکنم ایا بازم احتمالش هست؟؟؟

  240. زرلشت

    من تازه ازدواج کردم چند بعد از عروسی پریود شدم آلان روز ششم مریضی من است چگونه بفهمم تخمک گذاری را و هیچ لکه در صورتم نیست و من بعد روز سه پریودی تا حالا نزدیک شدم

  241. دکتر شهبازی نویسنده

    سلام دوست عزیز، اگر سیکل کوتاهی داشته باشید، بله احتمالش وجود داره.

  242. aarqvn

    سلام من درروز ٧پریودی نزدیک داشتم بدون وسایل جلوگیری معمولا پریودیم ۵روزس
    ایا احتمال بارداری هست؟

  243. دکتر شهبازی نویسنده

    تارا جون سلام، برای پیشگیری از بارداری در شرایط اورژانسی، میتونید داروی لوونورژسترل 1.5 رو تا 72 ساعت پس از رابطه مصرف کنید. اما برای پیشگیری طولانی مدت ، انتخاب نوع قرص بسته به شرایط پزشکیتان متغیر خواهد بود.

  244. دکتر شهبازی نویسنده

    سلام سهیلا جان، احتمال بارداری بسیار پائین هستش و نیازی به نگرانی نیست. ولی جهت اطمینان، شما میتونید 12 روز پس از رابطه آزمایش خون انجام بدید.

  245. تارا

    سلام
    در زمان لكه بينى قبل از پريود نزديكى داشتم چه طور ميتونم پيشگيرى كنم؟ ايا خوردن قرص ضد باردارى تأثير دارد؟

  246. Soheila

    سلام دکتر ممنون از توضیحات و سایت بسیار آموزنده
    یه سوال من روز دوم پریودیم نزدیکی داشتم و جلوگیری هم نکردم ولی خونریزی داشتم بعد از نزدیکی خونریزی به مرور قطع شد خیلی زودتر از موعد تموم شدن پریودی ،امکان بارداری الان وجود داره کی میتونم از بیبی چک استفاده کنم که مطمئن بشم ؟؟؟؟؟

  247. سهیلا

    سلام دکتر ممنون از توضیحات و سایت بسیار آموزنده
    یه سوال من روز دوم پریودیم نزدیکی داشتم و جلوگیری هم نکردم ولی خونریزی داشتم بعد از نزدیکی خونریزی به مرور قطع شد خیلی زودتر از موعد تموم شدن پریودی ،امکان بارداری الان وجود داره کی میتونم از بیبی چک استفاده کنم که مطمئن بشم ؟؟؟؟؟

  248. شکیبا

    سلام دکتر. ممنون از مطالب خوبتون. اینکه با عدد و رقم بارداری در پریودی رو توضیح دادید، خیلی به من کمک کرد و کاملا این سوال بارداری در پریودی رو برام حل کرد. ممنون از سایت خوبتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.