امکان بارداری با پریود نامنظم

آیا بارداری با پریود نامنظم ممکن است؟(توضیحات دکتر فائزه شهبازی)

داشتن پریود نامنظم کاملا بدیهی است، در حقیقت 25-14 درصد از خانم ها، سیکل های قاعدگی نامظمی را در زمان هایی که قدرت باروری داشته اند، تجربه کرده اند و دلایل مختلفی برای پریود نامنظم وجود دارد که شانس بارداری با پریود نامنظم را پایین می آورد. مثل:

  • سندروم تخمدان پلی کیستیک
  • مشکلات تیروئیدی
  • نارسایی تخمدان ها
  • هایپر پرولاکتمی
  • فیبروم های رحمی
  • پلیپ های رحمی
  • اندومتریوز
  • مشکلات انعقادی

اگر به دنبال بارداری با پریود نامنظم هستید، حتما به این بخش توجه کنید

برای ارائه راهکاری مطمئن و 100 درصدی که بتوانید حتی با وجود پریود نامنظم هم باردار شوید، باید ریز به ریز شرایط باروری شما و همسرتان را بدانیم تا با توجه به شرایطی که دارید، راهکار را به شما پیشنهاد دهیم. بنابراین، قبل از هرکاری، ابتدا از طریق لینک زیر، به سوالات تحلیل شرایط پاسخ دهید، با پاسخ دادن به این سوالات، شرایط باروری شما توسط سیستم تحلیل شده و با توجه به آن، راهکار بارداری با پریود نامنظم را دریافت خواهید کرد.

تحلیل شرایط

اینکه چرخه قاعدگی شما یا زنان دیگر منظم نباشد چندان غیرعادی نیست. ممکن است یک ماه چرخه 28 روزه داشته باشید ( این عدد یک عدد میانگین است) و ماه بعدی چرخه 31 روزه و بعدی 27 روزه. پس عجیب نیست.اما چرخه قاعدگی زمانی غیرعادی خوانده می شود که خارج از روند عادی قرار بگیرد. دفتر سلامت زنان گزارش می دهد که چرخه قاعدگی نامنظم به موردی گفته می شود که کوتاه تر از 21 روز یا طولانی تر از 35 روز باشد. توجه داشته باشید که در شمارش روزهای چرخه خود، روز اول خونریزی، روز اول چرخه است و آخرین روز چرخه، اولین روز خونریزی شما در چرخه بعدی به حساب می آید.

پریودم نامنظمه، چیکار کنم سریع حامله بشم؟

حتما تاکنون چندین بار اقدام به بارداری داشته اید و موفق به بارداری نشده اید و شاید فکر می کنید نابارور هستید. ولی در پاسخ باید بگوییم که درصد خیلی کمی از زوجین نابارور هستند و تنها مسئله اینجاست که شما بلد نیستید چگونه با وجود پریود نامنظم نه تنها باردار شوید بلکه سریعا باردار شوید. اول از همه باید بگوییم که در دوران اقدام باید یک رژیم غذایی مخصوص را رعایت کنید تا قدرت باروریتان به بالاترین حد ممکن برسد. سپس باید با روش های مخصوصی ( مانند کیت تخمک گذاری یا سونوگرافی واژینال و چندین روش دیگر) دقیق ترین زمان تخمک گذاریتان را پیدا کنید و پس از آن با یک رابطه هدفمند با رعایت تمامی شرایط از جمله ( میزان دخول، نوع پوزیشن، ارگاسم و…) سریعا باردار شوید.

تمامی این نکات با تمامی جزئیات در اپلیکیشن مینت جمع آوری شده است. کاربران اپلیکیشن مینت به کمک رعایت این نکات، در بازه زمانی 2 الی 6 ماهه باردار شده اند.

اپلیکیشن مینت را می توانید از طریق لینک زیر نصب کنید. دانلود اپلیکیشن

جاده اقدام به بارداری اپلیکیشن مینت

جاده اقدام به بارداری اپلیکیشن مینت

اینکه بتوانید با وجود پریود نامنظم باردار شوید ممکن است ولی کمی دردسردارد! اولین دردسر درمورد ناآگاهی درمورد طول چرخه خودتان است که بدانید ماه به ماه چقدر است. چون با وجود چنین چرخه نامنظمی، تشخیص روز و زمان تخمک گذاری سخت می شود.

دومین دشواری مربوط می شود به زمان رابطه جنسی برای بارداری. فراموش نکنید که رابطه جنسی در روزهای تخمک گذاری، شانس شما را برای باردار شدن افزایش می دهد. روزهای باروری شما چند روز پیش از زمان تخمک گذاری و روز تخمک گذاری است.

وقتی پریود شما منظم نباشد یعنی نشانه ای از تخمک گذاری نامنظم. ممکن است هرماه تخمک گذاری نداشته باشید یا ممکن است زمان و روز های تخمک گذرای شما هر ماه با ماه قبل متفاوت باشد.

اما داشتن پریود نامنظم به این معنی نیست که بطور طبیعی قادر به بارداری نخواهید بود. با خواندن این مقاله یاد می گیرید که آیا اقدام به بارداری با پریود نامنظم امکان دارد؟ و در صورت امکان راه حل آن چیست؟

بهترین راه ها جهت بارداری به این بستگی دارد که علت پریود نامنظم چه چیزی باشد.

چطوری در کمترین زمان ممکن باردار بشم؟🤰
به کمک جاده اقدام به بارداری اپلیکیشن مینت در بازه ۲ الی ۶ ماهه باردار میشید😇

تازه میتونید خودتون انتخاب کنید جنسیت فرزند آینده‌تون پسر باشه یا دختر👶👧

همین الان اپلیکیشن مینت رو نصب کنید، تا شرایط شما و همسرتون، رایگان، توسط پزشک تحلیل بشه و از جزئیاتش باخبر بشید.


پریود منظم و پریود نامنظم به چه معناست؟

یک سیکل منظم پریود در بهترین حالت ممکن 28 روز طول می کشد که از روز اول خونریزی تا روز اول قاعدگی بعدی، حساب می شود. با این حال ممکن است، سیکل های قاعدگی از 35-21 روز طول بکشند و همچنان منظم در نظر گرفته شوند. زمانی سیکل قاعدگیتان نامنظم در نظر گرفته می شود، که کمتر از 21 روز یا بیشتر از 35 روز طول بکشد.

همچنین زمانی نامنظم در نظر گرفته می شود که از یک ماه تا ماه دیگر بسیار متنوع باشد، به این معنی که سیکل قبلی 22 روز طول بکشد و سیکل بعدی 34 روز باشد، که در این صورت هر چند که تعداد روز ها در بازه نرمال (21 – 35 ) است ولی به علت تنوع از یک ماه تا ماه های دیگر، پریود نامظم شمرده می شود. سیکل پریودی در طی چندین ماه می تواند دقیقا یک عدد نباشد و مقداری جزئی در حد چند روز تغییر کند و همچنان پریود منظم در نظر گرفته شود.

پریود نامنظم و تخمک گذاری

اینکه بدون خونریزی بعد از آن، تخمک گذاری کنید ممکن است. این وضعیت زمانی اتفاق می افتد که قبلا زخمی در رحم وجود داشته باشد یا درحال مصرف داروهای هورمونی خاصی باشید.

همچنین امکان اینکه خونریزی شبیه پریود بدون تخمک گذاری داشته باشید وجود دارد. چنین حالتی عموما زمانی اتفاق می افتد که پوشش داخلی رحم بیش از حد ضخیم می شود که به دلیل بی ثباتی فضای داخل رحم به صورت طبیعی خونریزی میکند تا بافت دیواره ریزش کند.

پوشش داخلی رحم بدون تخمک گذاری هم ضخیم می شود اگر هورمون استروژن که پیش از تخمک گذاری تولید می شود، برخلاف دیگر هورمون زنانه، پروژسترون که پس از تخمک گذرای آزاد می شود، ترشح شود.

دلایل زیادی برای نامنظم شدن پریود وجود دارد که بسیاری از این دلایل بر تخمک گذاری هم اثر میگذارد یا اینکه فرایند بارداری را سخت تر میکند. البته در برخی موارد هم دلیل قابل تشخیص نیست.

علائم تخمک گذاری در پریود نامنظم

علائم تخمک گذاری

علائم تخمک گذاری

شناخت علائمی که نشان دهنده این باشد که بدن به زودی تخمک گذاری می کند، بهترین راه جهت حساب کردن سیکل است. آنالیز سیکل پریودی و شناسایی روزهایی که قدرت باروری افزایش پیدا می کند، بهترین راه برای پاسخ به سوال بارداری با پریود نامنظم است.

بعضی از علائم تخمک گذاری در پریود نامنظم عبارتند از:

در صورتیکه با وجود پریود نامنظم تخمک گذرای داشته باشید، علائم زیر را میتوانید تشخیص دهید:

تغییر در دمای پایه بدن(BBT)

دمای پایه بدن در طول سیکل قاعدگی تغییر می کند. این دما در زمان تخمک گذاری به بالاترین مقدار خود می رسد و سریعا به اندازه نیم درجه افزایش می یابد. اندازه گیری دمای پایه بدن، موقع صبحگاه، اولین راه جهت کمک به پیدا کردن بازه زمانی باروری است.

تغییر در مخاط دهانه رحمی

پس از اینکه خونریزی قاعدگی تمام شود، مقدار ترشحات بسیار ناچیز است، اما پس از چند روز بسیار زیاد می شود و به رنگ سفید تغییر می کند. وقتیکه تخمک گذاری اتفاق بیفتد، این ترشحات شبیه به سفیده تخم مرغ خام می شوند که شفاف، کشسان و غلیظ هستند.

درد های شکمی

بعضی از خانم ها حین تخمک گذاری دردی ملایم و به حالت تیر کشیدن زیر شکمشان حس می کنند که به عنوان درد ملایم شناخته می شود.

تغییر در دهانه رحم

تغییر در سطح هورمون ها باعث می شود که تخمک گذاری را ایجاد کند و رحم نرم تر شود و مقداری به سمت بالا آید و اندکی دهانه رحمی باز شود، که به اسپرم ها اجازه ورود به داخل را می دهد، تا لقاح صورت گیرد.

دنبال کردن این علائم باعث می شود به راحتی بتوانید زمان تخمک گذاری را حساب کنید و به بازه تخمک گذاری خود، دستیابی پیدا کنید، که این راه در جهت بارداری سریع نقش بسیار مهمی دارد.

  • همچنین می توانید از کیت های تشخیص تخمک گذاری استفاده کنید، تا روزهای تخمک گذاری را پیشبینی کند.

چه دلایلی باعث می شود که با وجود پریود نامنظم، بارداری به سختی انجام شود؟

شرایط مختلف زیادی وجود دارد که سیکل های نامنظم قاعدگی را باعث می شوند.

اگر سیکل قاعدگی به دلیل استرس یا بارداری نامنظم شود، طبیعی است. اما اگر سیکل های قاعدگی، برای طولانی مدت نامنظم شوند، میبایست به پزشک مراجعه کنید که به دلایل پریود نامنظم پی ببرد و مشکلات به وجود آماده را درمان کند.

تنظیم پریودهای نامنظم زمانی بیشتر اهمیت دارد که قصد بارداری با پریود نامنظم دارید.

خانم هایی که پریودی نامنظم دارند، سالیانه 11 – 13 درصد شانس بارداری دارند، با این حال خانم ها با داشتن پریود نامنظم، فرصت و شانس بارداری کمی دارند.

شرایطی که باعث پریود نامنظم می شوند، شامل:

سندروم تخمدان پلی کیستیک(PCOS)

علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک

علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک

یک سندروم شایع در بین خانم های جوان است، که 10 درصد از خانم هایی که در سن باروری و دارای مشکلات غدد ترشحی داخلی هستند را درگیر می کند. سندروم تخمدان پلی کیستیک باعث می شود، کیست های ریزه ریزه در تخمدان ها ظاهر شود. این کیست ها با عملکرد طبیعی تخمدان ها مداخله کرده و باعث پریود نامنظم و مشکلات ناباروری طولانی مدت می شود. پزشک می تواند داروهای ضدبارداری خوراکی را تجویز کند تا با وجود پریودهای نامنظم، بارداری سریعا و به طور طبیعی اتفاق بیفتد.

هایپر یا هایپوتیروئیدی (پرکاری یا کمکاری غده تیروئید)

غده تیروئید با عملکردش تمامی فرایند ها را درون بدن کنترل می کند. پرکاری و یا کم کاری غده تیروئیدی باعث ناباروری، تغییرات وزنی، افسردگی، پرخاشگری و بسیاری از علائم دیگر می شود. به محض اینکه درمان را دریافت کنید و عملکرد غده تیروئید نرمال شود، شانس بارداری به مراتب بالا می رود.

هایپرپرولاکتمیا

پرولاکتین هورمونی است که باعث ترشح شیر از سینه ها می شود، این هورمون با مداخله در هیپوتالاموس، هیپوفیز و رشته تخمدان ها، باعث ناباروری و مانع از تخمک گذاری می شود. به همین دلیل است که خانم های شیرده، شانس کمتری برای بارداری دارند. در بعضی موارد هورمون پرولاکتین افزایش یافته و خانم هایی که از هایپرپرولاکتمیا رنج می برند و پریودی نامنظمی دارند، شانس کمتری جهت بارداری طبیعی و سریع دارند. این وضعیت، علائم دیگری را نیز باعث می شود مثل: خشکی واژن، سفتی و حساس شدن سینه ها و ترشحات شیر از نوک پستان ها

مشکلات وزنی

وزن سالم یکی از فاکتور های مهم برای بارداری سریع است. داشتن اضافه وزن یا کمبود وزن هر دو می تواند باعث پریود نامنظم، نوسان سطح هورمونی و مشکلات تخمک گذاری شود. داشتن وزن سالم در خانم هایی که به صورت طبیعی باردار نمی شوند و شکست می خورند، اولین چیزی است که پزشکان توصیه می کنند داشته باشند.

پساقاعدگی (یائسگی)

پساقاعدگی زمانی در چرخه باروری زن است که استروژن و پروژسترون کمی تولید می شود. این افت تولید هورمون های زنانه باعث پریود و تخمک گذاری نامنظم پیش از توقف آنها می شود که یعنی زن وارد دوره پساقاعدگی شده است. البته به طور معمول، سالهای پیش از پساقاعدگی حدود 4 سال است که برای برخی از زنان بیشتر طول می کشد.

خوب است بدانید که میانگین سنی ورود به این دوره 47 سال است که میانگین سنی آخرین خونریزی پریود ، 51 سالگی درنظر گرفته شده است. درواقع وقتی به مدت یک سال خونریزی نداشته باشید یعنی وارد دوره پساقاعدگی شده اید.

علائم پساقاعدگی به شرح زیر است:

گرگرفتگی

تعریق شبانه

نوسانات خلقی

پریودهای نامنظم

ناگفته نماند در این دوره هم میتوانید باردار شوید ولی بسیار به سختی که دلیلش آزاد شدن تخمک های پیرتر و کم ارزش تر است. حتی ممکن است در هر چرخه، تخمکی آزاد نشود.

چگونه با وجود پریود نامنظم سریعا باردار شویم؟

بارداری با وجود پریود نامنظم

بارداری با وجود پریود نامنظم

اگر پریودهایتان نامنظم است، میبایست به پزشک مراجعه کنید تا تشخیص و درمان لازم را به کار گیرد. خوشبختانه یک سری راهکار ها وجود دارد که می توانید آن ها را به کار گیرید، تا با وجود پریود نامنظم بتوانید باردار شوید. هرچند که این راهکارها نمی توانند جایگزین درمان های پزشکی شوند، اما می توانند در افزایش شانس بارداری کمک کننده باشند.

  • تخمک گذاریتان را دنبال کنید:

از یک تقویم قاعدگی استفاده کنید، که بازه زمانی تخمک گذاری را برایتان مشخص کند. اپلیکیشن مینت می تواند طول دوره پریودی را بر اساس اطلاعاتی که شما در اختیارش قرار می دهید، حساب کند و همچنین می توانید علائمتان در این اپلیکیشن داشته باشید. همچنین می توانید از دمای پایه بدنتان و ترشحات واژینال برای پیش بینی زمان دقیق تخمک گذاری کمک بگیرید با از کیت تشخیص زمان تخمک گذاری استفاده کنید.

  • رابطه جنسی بیشتری داشته باشید:

داشتن رابطه جنسی بیشتر، یکی از بهترین روش هیی است که باعث بارداری طبیعی با وجود پریود نامنظم می شود. به یاد داشته باشید که اسپرم بیش از 5روز در بدن می تواند زنده بماند، این بدان معنی است که، هرچند سیکل قاعدگیتان بی نظم باشد، شانس بارداری با افزایش تعداد رابطه(یک بار در طی دو روز)  در طول یک ماه افزایش می یابد. اگر اغلب رابطه جنسی داشته باشید، به صورت اتفاقی ممکن است، در بازه تخمک گذاری قرار بگیرد.

  • عادت های بدتان را ترک کنید:

سالم بودن یکی از بهترین راه هایی است که می توان با وجود پریود نامنظم، به طور طبیعی باردار شد. بسته به دلیل پریود نامنظم تغییرات شیوه زندگی ممکن است بررای حل مشکلات کافی باشد یا نباشد. با این حال، حتی اگر نیاز بود، درمان های پزشکی را انجام دهید. با ترک عادت های بد زیر شانس خود را برای بارداری افزایش دهید:

سیگار کشیدن، نوشیدن الکل، مصرف بیش از حد کافئین، نداشتن خواب کامل، بی تحرک بودن، رژیم غذایی و ورزش سخت

  • وزن ایده آل داشته باشید:

تاثیر وزن ایده آل در بارداری

تاثیر وزن ایده آل در بارداری

اگر اضافه وزن یا کمبود وزن دارید، رسیدن به یک وزن ایده آل می تواند در رفع مشکلات بارداری، کمک کننده باشد. اضافه وزن یا کمبود وزن هردو، می تواند باعث نوسان سطح هورمونی شود که تخمک گذاری را بهم میریزد و پریودهای نامنظم را باعث می شود و از اینکه به صورت طبیعی باردار شوید جلوگیری می کند، علاوه بر این، ورزش مناسب و مداوم می تواند در مشکلات باروری کمک کننده باشد.

اگر تصمیم گرفته اید که باردار شوید، با رسیدن به یک وزن ایده آل، این نوسانات را تنظیم کنید. به یاد داشته باشید در بعضی موارد، مشکلات وزنی، به وسیله نوسانات هورمونی ایجاد می شوند و هیچ دلیل دیگری ندارند. اگر مدت هاست که برای رسیدن به یک وزن ایده آل تلاش می کنید، اما به آن دست نیافته اید، حتما به پزشک مراجعه کنید تا شرایط هورمونیتان را بسنجد.

  • رژیم غذایی سالم داشته باشید:

تحقیقات نشان داده است که خوردن غذاهای سالم بهترین راه جهت بارداری سریع و طبیعی با وجود پریود نامنظم است. اگرچه یک رژیم مخصوص برای باردار شدن وجود ندارد که آن را دنبال کنید و شانس بارداری را افزایش دهید، اما یک سری مواد غذایی برای افزایش شانس برداری وجود دارد:

  • ماهی با جیوه کم
  • برگ های سبز
  • میوه ها
  • تخم مرغ
  • گردو و مغزها
  • ماست، پروتئین های حیوانی
  • چربی های سالم
  • کربوهیدرات های پیچیده
تاثیر رژیم غذایی مناسب در بارداری

تاثیر رژیم غذایی مناسب در بارداری

این خوراکی ها را در طولانی مدت در رژیم غذاییتان بگنجانید و روزانه مقدار زیادی آب بنوشید، کما اینکه به بارداری طبیعتان کمک کرده باشید. همچنین یک سری مواد غذایی وجود دارد که اگر قصد بارداری دارید، نباید از آن ها استفاده کنید:

  • سرخ کردنی ها
  • خوراکی هایی که مقدار شکر زیادی دارند
  • نوشیدنی های گازدار و آبمیوه های صنعتی
  • نان سفید
  • حبوبات
  • سبزیجات حاوی نشاسته
  • چربی ها و روغن های ترانس
  • ماهی با مقدار جیوه بالا
  • کربوهیدرات ساده
  • استرس را از خود دور کنید:

تأثیر استرس بر چرخه قاعدگی غیرقابل چشم پوشی است. یاد بگیرید که چگونه کاهش استرس، شانس باروری با وجود پریود نامنظم را افزایش می دهد. استرس مداوم و نگرانی می تواند تخمک گذاری را به تاخیر بیندازد.

تحقیقات نشان داده است که بانوانی که سطح زیادی استرس در زندگیشان دارند، بیشتر از قاعدگی های نامنظم و آمنوره(یعنی پریود نشدن به مدت 6 ماه) رنج می برند. بنابراین تا می توانید نگرانی و استرس هایتان را بر طرف کنید.

یک سری از راهکارها و تکنیک ها را برای مدیریت استرس به کار بگیرید تا شانس بارداری طبیعی را باوجود پریود نامنظم افزایش دهید.

  • با پزشکتان مشورت کنید:

مشورت با پزشک

مشورت با پزشک

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم، تغییرات در روش زندگی می تواند شانس بارداری را افزایش دهد اما نمی تواند جایگزین درمان های پزشکی شود. اگر دائما دچار بی نظمی قاعدگی هستید، می بایست به پزشک مراجعه کنید تا درمان های لازم را جهت برظرف کردن مشکلات به کار گیرد. پزشک معمولا از یک سری معاینات فیزیکی، اولتراسوند و تست های آزمایشگاهی برای اندازه گیری سطوح هورمونی استفاده می کند. این روش ها اطلاعات ضروری که جهت تشخیص به آن ها احتیاج دارند را در اختیارشان قرار می دهد.

همچنین پزشک سوالاتی راجع به قاعدگیتان و علائمی که در سیکل های فاقد تخمک گذاری تجربه کردید، مطرح می کند. وقتیکه پزشک بیماری را تشخیص داد، درمان منتخب خود را برایتان توضیح می دهد.

درمان های خانگی جهت تنظیم پریود نامنظم:

هیچگاه نباید سعی کنید که مشکلتان را خودتان تشخیص دهید یا هر نوع نوسان هورمونی را سر خود درمان کنید.

انتخاب یک شیوه سالم برای زندگی کردن، بهترین انتخاب برای تنظیم کردن نوسانات هورمونی در بدن است. اگر مدام دچار بی نظمی قاعدگی هستید، سعی کنید ورزش کنید، یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و استرس هایتان را با تکنیک هایی مثل یوگا و ترک عادت های ناسالم قبلی مدیریت کنید.

این تغییرات می تواند جهت تنظیم سیکل قاعدگی، کمک کننده باشد. با این حال میبایست همیشه علائم قاعدگیتان را به پزشک خود اطلاع دهید.

رسیدن به یک سیکل قاعدگی منظم به این معنی است که می توانید سریعا و به طور طبیعی باردار شوید.

سخن ما با شما

پس از بررسی تمامی مواردی که در این مقاله توضیح دادیم، اگر یکی از موارد زیر را تجربه میکنید لازم است پیش از اقدام به بارداری با پزشک مشورت کنید:

به مدت 3 ماه یا بیشتر خونریزی نداشته اید.

بیش از یک هفته یا بیشتر خونریزی نداشته اید.

هر دو ساعت یا بیشتر، در چرخه خونریزی شما، پد بهداشتی یا تامپون را باید عوض کنید.

خونریزی بسیار دردناکی دارید.

زیر 35 سال هستید و به مدت یک سال تلاش ناموفق در بارور کردن تخمک خود داشته اید یا اینکه بالای 35 سال سن دارید و به مدت شش ماه تجربه اقدام به بارداری ناموفق داشته اید.

منبع: healthline

4/5 - (57 امتیاز)

دکتر داروساز و فعال در حوزه سلامت بانوان. چند سالی هست که از دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شدم و از همان روزهای نخست به فکر ایجاد تحولی بزرگ در زندگی بانوان ایرانی و جامعه سلامت آنلاین بودم. مینت ساخته شده تا بانوان ایرانی در سلامتی کامل به سر ببرند و از زندگی خود بیشتر لذت ببرند.

یک پینگ

  1. پینگ‌بک: دلایل پریود نامنظم، دکتر فائزه شهبازی پاسخ می‌دهد - یک پزشک

یک نظر

  1. Dr. Mint

    سلام. اطلاعات بارداری رو تستی تا اخر پاسخ بدید و بعد از طریق منو تغییر حالت بدید به میخوام باردار بشم

  2. ستاره کیانی

    سلام وقت بخیر
    من میخواستم مرحله های بعدی اپلیکیشن رو ببینم اما دیگه مراحل اولیه برام بالا نمیاد که اجرا کنم حالا چکارکنم؟ امکانش هست دوباره بفرستین

  3. افسانه

    سلام وقت بخیر .در دوران قبل از یائسگی هستم و هر چند ماه یکبار پریود میشوم نزدیکی نامطمئن داشتم سریع ترین و دقیق ترین زمان برای آزمایش خون برای تشخیص بارداری چه زمانی هست ؟ با توجه به پریود های نامنظم

  4. لیلا

    سلام من کیست دارم و پریودام نامنظمه.قرص لویتود مصرف میکنم و هر بار که میرم دکتر میگه تغییری نکرده و ۴ ماهه که پریود نشدم و بی بی چک برداشتم و هر بار منفیه میخواستم ببینم من میتونم باردار بشم؟

  5. Hanieh nikfarjam

    سلام.برای بارداری بعد از اتمام پریود میشه نزدیکی کرد یا باید منتظر موند تا تخمکگذاری در بدن شکل بگیره؟

  6. حلما

    سلام خسته‌نباشید من تیر ماه ۱۱ پریود شدم مرداد ماه ۱۰ واین ماه ۵ به نظر شما زمان تخمک گذاریم کی ممنون میشم بگید

  7. فرزانه

    سلام ببخشید من یه سوال داشتم ، پسر ۱۷ ماهه دارم و شیر میدم و از ۷ ماهگی پسرم مریود شدم و همیشه ۳.۴ روز جلوتر از ماه قبل میشدم، منتها اینبار یعنی این ناه ۴ روزه که از زمان قبلب گذشته و نشدم، ایا امکان داره باردار باشم!؟؟؟؟؟؟

  8. Lili

    سلام خسته نباشید من ماه پیش ۱۷ پریودم شدم این ماه ۸ پریودم شدم یعنی امکان بارداری نیست

  9. زینب انصاری.۳۲ ساله

    سلام و خسته نباشید.من ۳ ماهه اقدام به بارداری کردم.البته فقط ماهی یک بار روز تخمک گذاریم.۳ روزه پریود نشدم.و هیچکدام از علایم بارداری رو ندارم.چند روز پیش بیبی چک استفاده کردم منفی بود.بنظرتون دوباره چک بکنم؟

  10. Nian

    سلام خسته نباشید.
    گاهی دوره پریودی خیلی نامنظمی دارم،15م سیکل قاعدگی یه رابطه بدون دخول با نامزدم داشتم که دوتا قرص اورژانسی رو همزمان خوردم، بعد از 14 روز خونریزی داشتم که مثل پریودی بود ولی مقدارش کم و سه روز بیشتر طول نکشید و رنگش قرمز روشن بود.
    الان چند روزه که به شدت گردن و پشت و شانه م (بیشتر سمت چپ) و گاهی کمرم درد میکنه.
    آیا ممکنه که خارج از رحم حامله شده باشم؟
    یا عوارض قرص هستش؟
    تو رو خدا، ازتون خواهش میکنم که زود جواب بدید دارم دیونه میشم دیگه.

  11. بهار

    سلام خانوم دکتر من دوره اای سیکلم مرتب و ۲۸روزه بود تا دوماه پیش ک با تاخیر ۳۲روزه شد این ماه هنوز پریود نشدم ۱۷روز میگذره، ولی تمام علایم پریودی دارم بیبی چک گذاشتم منفی بود علتش چی میتونه باشه سابقه کیست هم ندارم ولی نگرانم کیست باشه

  12. ایناس

    سلام. من. پریودم نامنظم شده. 40 روزه از ازدواج کردم رفتم ازمایش حامله نبودم بعدش سنو گرفتن گفت مشکل نداری اما فقط ی ذره عفونت داری آیا از عفونت پریود عقب می افته.

  13. الهام جعفری

    سلام من ۳۵ سال دارم و همیشه پریودم نامنظم است. هر بار پیش داکتر مراجعه میکنم میگه هیچ مشکل نه داری.این بار هم تقریب دونیم ماه میشه پریود نه شدم یا دلیل اش چی میتونه باشه؟؟

  14. سمیرا.ک

    سلام من ٢بار ivf انجام دادم اما متاسفانه ٢بارشم منفی شده.دلیلش چی میتونه باشه؟

  15. پری

    سلام خانم دکتر.ببخشید من روش جلوگیریم قرص ال دی بود و یک هفته قبل از پریودی رابطه داشتم و پریودم شدم.دیگه هیچ رابطه ای بعد از پریودی ماه قبل نداشتم ولی این ماه هنوز پریود نشدم ایا امکان بارداری هست؟

  16. Leyla

    سلام…من تخمدان پلی کیستیک دارم و همیشه پریود ام عقب میفته و آخرین بار در ۱۸بهمن پریود شدم ولی دوهفته است که همش احساس پریودی دارم پریود نمیشم ودر ۵ فروردین لکه های خونی دیدم ولی بعد آن دیگه هیچ لکه ایی نیومد امروز هم بی بی چک زدم منفی بود ولی تخمدان هام درد میکنه و حالت تهوع و بی حالی دارم… ممکنه حامله باشم؟

  17. فائزه

    امم من تقريبا ٢ ساله پريودم نا منظم پيش دكتر رفتم و قرص زد حاملگي بهم داد تا يه مدت اوكي بود و منظم شد بعد دوباره نامنظم شد امكان داره نازايي برام بياره؟!
    من گاهي خود ارضايي ميكنم امكان داره بخاطره اون مورد باشه؟!

  18. زهرا رضوانی نیا

    با سلام خسته نباشید به خانم دکتر
    خانم دکتر کن الان 3سال است ک اصلا جلوگیری ندارم وکلی آزامیش دادم ولی هیچ مشکلی ندارم رحمم سالمه ولی دلیل باردار نبودنم را نمیدونم میشه لطفا راهنمایی کنید

  19. امینه

    با سلام و خسته نباشید.
    الان نزدیک به ۴ماه اقدام به بارداری کردم یه بچه ۶ساله هم دارم ولی چون قسط دوقلویی داشتم رفتم زیرنظر دکتروداروهایی به من داد به محض مصرف دوهفته نشده روخونریزی افتادم بعدشم تخمدونام ازاد نشدن گفتن باید امپول بزنی ولی نزدم ماه قبلیم دارو گیاهی خوردم ولی خون زیادی نداشتم ماه قبلی۱۸پریودشدم الان ۱۸ ولی هنوزپریودنشدم بی بی چک هم زدم منفی بود.نزدیک دو هفتست داخل شکمم یه توده هایی حس میکنم و سمت چپ و راستم بعضی موقع تیر میکشه یا احساس سنگینی دارم.قاعدگیمم نامنظمه

  20. شبنم

    سلام .من چند روزه زیر شکمم مخصوصا سمت راست درد میکرد .از دیشب علائم پریودی دارم اما پریود نمیشم چیکار کنم.متاهلم و تست تخمک گذاری و بارداری انجام دادم هر دو تا نتیجه منفی بودن.تخمدان پلی کیستیک دارم .کم کاری تیروئید دارم اما درمان میخورم و نرمال شده.

  21. دکتر شهبازی نویسنده

    زهره جان سلام، این مدل درد رو اکثر خانما بعلت اسپاسم های عضلانی و افزایش تولید پروستاگلاندین ها تجربه میکنن.طبیعه نگران نباشین.

  22. زهره اقاخانی

    من هنگام تخمک ریزی دردد دارم تخمدانم دردمیکنه واین دردبه دهانه مقعدمنتقل میشه علتش چیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.