اگر بعد از رابطه پریود شویم احتمال بارداری هست؟

اگر بعد از رابطه پریود شویم احتمال بارداری هست؟

اگر بعد از رابطه پریود شویم احتمال بارداری هست؟ ” در این مدت که همراه با کاربران وبسایت مینت بوده ایم، این سوال به یکی از سوالات رایج کاربران تبدیل شده است. (سوالات مقاله بارداری در پریودی را ببینید) در این مطلب می خواهیم به سوال ” اگر بعد از رابطه پریود شویم احتمال بارداری هست؟ ” به صورت کامل پاسخ دهیم.

پاسخ این سوال در نگاه اول بسیار ساده است و پاسخ آن نیز ” خیر ” است. اما…

در شرایطی پاسخ این سوال می تواند مثبت باشد. آن هم این است که خونریزی و لکه بینی لانه گزینی را با خونریزی دوران قاعدگی اشتباه بگیرید.

میخوای بدونی باردار هستی یا نه؟🤔
با کمک تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت، بلافاصله بعد رابطه، احتمال بارداریت رو تخمین میزنی🤰

👈اگه قصد بارداری نداری و احتمال بارداری در تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت بالا بود، حتما باید از روش ضد بارداری مناسبی استفاده کنی

👈همین الان اپلیکیشن مینت رو نصب کنید و احتمال بارداریتون رو تخمین بزنید.


اما خونریزی لانه گزینی چیست؟

پس از اینکه بعد از رابطه، اسپرم به تخمک رسید، رویان یا همان نطفه تشکیل می شود. این رویان برای تغذیه و رشد بیشتر به سمت دیواره رحم می رود و در آنجا لانه گزینی می کند. هنگامی که رویان در دیواره رحم لانه گزینی کرد، مقدار بسیار کمی از رحم ریزش می کند و باعث می شود لکه بینی و خونریزی سبکی را تجربه کنید.

بنابراین اگر کسی به شما گفت که من پریود شدم ولی باز هم باردار بودم، به او بگویید که تو پریود نشده ای، تنها خونریزی لانه گزینی را تجربه کرده ای و اشتباها فکر کرده ای که خونریزی قاعدگی داری!

حالا این سوال پیش می آید که:

چطور خونریزی لانه گزینی را از خونریزی قاعدگی تشخیص دهیم؟

همان طور که در بالا توضیح دادیم، چنانچه خونریزی قاعدگی را با خونریزی لانه گزینی اشتباه بگیرید، پاسخ سوال ” اگر بعد از رابطه پریود شویم احتمال بارداری هست؟ ” مثبت می شود. برای تفکیک این دو از هم بهتر است از تست بارداری یا بی بی چک استفاده کنید و اگر دو خط صورتی را دیدید، به معنی باردار بودنتان است. اما گر بی بی چک در دسترس ندارید یا نمی خواهید از بی بی چک استفاده کنید، می توانید از تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت استفاده کنید.

تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت چکار می کند؟

در این تست شرایط رابطه شما شبیه سازی شده، عوامل موثر در بارداری در نظر گرفته شده و با توجه به علائمی که دارید، احتمال بارداریتان تخمین زده می شود. چنانچه بالاتر از 60 درصد احتمال بارداری داشتید، حتما به پزشک جهت آزمایش های بیشتر یا بی بی چک مراجعه کنید.

برای دسترسی به تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت، روی لینک زیر کلیک کنید، اپلیکیشن مینت را نصب کنید. سپس اگر قصد بارداری دارید، گزینه میخواهم باردار شوم را انتخاب کنید و اگر قصد جلوگیری دارید، گزینه جلوگیری از بارداری و سایر خدمات بانوان را انتخاب و به سوالات آن پاسخ دهید. دانلود اپلیکیشن

3.3/5 - (51 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

دکتر داروساز و فعال در حوزه سلامت بانوان. چند سالی هست که از دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شدم و از همان روزهای نخست به فکر ایجاد تحولی بزرگ در زندگی بانوان ایرانی و جامعه سلامت آنلاین بودم. مینت ساخته شده تا بانوان ایرانی در سلامتی کامل به سر ببرند و از زندگی خود بیشتر لذت ببرند.

یک نظر

  1. زینب هوشیار

    من بعد از رابطه قرص اورژانسی خوردم و دو دوره هم پریود شدم اما احساس سنگینی معده دارم آیا امکان بارداری در این شرایط هست؟

  2. Fatemeh

    سلام خسته نباشید‌.من یه سوال داشتم من با نامزدم رابطه کامل داشتیم قرص خوردم و 5روز بعدش رابطه کامل داشتیم قرص نخوردم و دوروز بعد پریود شدم بخاطره اینکه قرص ارژانسی خورده بودم پریودیم 4روزه بود.ایا لازم بود برای رابطه دوم که پیشگیری نشده بود قرص میخوردم؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.