آیا میشه آدم پریود بشه ولی حامله باشه؟

آیا میشه آدم پریود بشه ولی حامله باشه؟

” آیا میشه آدم پریود بشه ولی حامله باشه؟ ” این سوال، یکی از سوالات رایج مخاطبان مینت در مقاله بارداری در پریودی است، که از ما می پرسند. در این مقاله قصد داریم به صورت کامل به سوال ” آیا میشه آدم پریود بشه ولی حامله باشه؟ ” پاسخ دهیم.

اشتباه گرفتن لکه بینی یا خونریزی لانه گزینی با خونریزی قاعدگی

میخوای بدونی باردار هستی یا نه؟🤔
با کمک تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت، بلافاصله بعد رابطه، احتمال بارداریت رو تخمین میزنی🤰

👈اگه قصد بارداری نداری و احتمال بارداری در تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت بالا بود، حتما باید از روش ضد بارداری مناسبی استفاده کنی

👈همین الان اپلیکیشن مینت رو نصب کنید و احتمال بارداریتون رو تخمین بزنید.


پس از لقاح اسپرم و تخمک رویان یا همان نطفه جنین تشکیل می شود که این رویان نیازمند بستری مناسب برای ادامه تقسیمات سلولی و رشد نمو است. در بدن بانوان بهترین جایگاه برای این مراحل دیواره راحم یا همان اندومتر است. طی فرایندی، رویان بخشی از اندومتر را برای ادامه حیات انتخاب می کند و در آن قسمت اندومتر، لانه گزینی به عمل می آورد. طی عمل لانه گزینی، دیواره رحم مقداری ریزش کرده و خونریزی سبکی را ایجاد می کند. البته این شرایط در تمامی بانوان ایجاد نمی شود و تعدادی از بانوان در روزهای ابتدایی بارداری خود، خونریزی لانه گزینی را به صورت لکه بینی های سبک، تجربه می کنند.

از طرفی در چنین روزهای مشابهی در سیکل ماهانه، بانوان منتظر خونریزی قاعدگی خود نیز هستند و ممکن است خونریزی لانه گزینی را با لکه بینی یا خونریزی های سبک روزهای ابتدایی قاعدگی اشتباه بگیرند. به همین دلیل است که بعضی از افراد می گویند که با وجود قاعدگی من باردار شدم و فرایند خونریزی قاعدگی برای من اتقاق افتاد. اما با این حال پس از چندی متوجه شدم که باردارم. باید گفت که آن قاعدگی که به گفته خود بانوان تجربه شده، خونریزی قاعدگی نبوده است بلکه خونریزی لانه گزینی در روزهای ابتدایی بارداری بوده است.

حالا من از کجا بفهمم خونریزی من ناشی از خونریزی قاعدگی است یا لانه گزینی؟

همانطور که در بالا توضیح دادیم، پاسخ سوال ” آیا میشه آدم پریود بشه ولی حامله باشه؟ ” تنها درصورتی مثبت است که خونریزی قاعدگی را با خونریزی لانه گزینی اشتباه بگیرید. چنانچه در تشخیص خونریزی قاعدگی و لانه گزینی از هم مشکل دارید، می توانید از بی بی چک یا تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت استفاده کنید، تا احتمال بارداریتان را تخمین بزنید.

در تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت، شرایط رابطه‌تان شبیه سازی شده و با توجه به علائم و عوامل موثر در بارداری، احتمال بارداریتان تخمین زده می شود.

می توانید اپلیکیشن مینت را از طریق لینک زیر دانلود کنید، اگر قصد بارداری دارید گزینه میخواهم باردار شوم را انتخاب کنید و اگز قصد جلوگیری از بارداری دارید، گزینه جلوگیری از بارداری و سایر خدمات بانوان را انتخاب کنید و به سوالات آن پاسخ دهید تا احتمال بارداریتان تخمین زده شود. دانلود اپلیکیشن

چنانچه از بی بی چک استفاده می کنید، اگر دو خط صورتی پر رنگ را کنار هم دیدید، به معنی مثبت بودن بارداری و اگر یک خط صورتی را دیدید، به معنی منفی بودن بارداری است.

4/5 - (40 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

دکتر داروساز و فعال در حوزه سلامت بانوان. چند سالی هست که از دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شدم و از همان روزهای نخست به فکر ایجاد تحولی بزرگ در زندگی بانوان ایرانی و جامعه سلامت آنلاین بودم. مینت ساخته شده تا بانوان ایرانی در سلامتی کامل به سر ببرند و از زندگی خود بیشتر لذت ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.